Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Februari, de maand van de definitieve ommekeer en herstel.
Volgen
Is me al iets opgevallen in JV 2020. RSU. granted 2019 892.320 granted 2020 het corona jaar 1.228.650 Dus in 2020 38% meer dan in 2019. En de RVC knikt vlijtig ja. RVB 2020 Harold 83620 Alain 49770 Taco 49130 totaal RVB 182520. Je dacht toch niet dat Harold 15 jaar langer de kar trekt dan bv Geelen, alleen voor dat honger loontje. Waarde RSU bij overname, zeg es tussen 20 en 100. Dus voor Harold RSU 2020 tussen 1,7 en 8,3 miljoen euro :-)
Heers en verdeel. granted 2020 het corona jaar 1.228.650 Zou bij een overnamekoers van 80 toch een 100 miljoen zijn. Aan de 1ne kant heeft corona ons iets terug geworpen, maar zei de CEO van Daimler. De auto wordt opnieuw uitgevonden, covid - 19 heeft dit versneld. Of zoals een bekende voetballer ooit zei : ieder nadeel heb ze voordeel. Leuk is anders !
Volkswagen met Microsoft in zee voor autonome auto's De Volkswagen Group en Microsoft gaan samenwerken aan een digitaal platform waarmee de ontwikkeling van autonome auto's sneller moet gaan. Nog geen maand geleden werd bekend dat General Motors en softwaregigant Microsoft samen op gaan trekken voor de ontwikkeling van autonome auto's. Nu kondigt de Volkswagen Group een vergelijkbaar partnerschap aan. Het concern zet met Microsoft een platform op voor de ontwikkeling van technologie voor zelfrijdende auto's. Dat noemt Wolfsburg het 'Automated Driving Platform'. Volkswagens software-divisie, Car.Software, speelt hierin de leidende rol. Car.Software maakt gebruik van Microsoft Azure, een cloud computing-platform waarop enorme hoeveelheden data gestroomlijnd samen kunnen komen. "Door onze expertise op het gebied van ontwikkeling van 'connected' autorijden te combineren met Microsoft's cloud- en software-expertise, kunnen we de ontwikkeling van veilige mobiliteitsdiensten versnellen", aldus Dirk Hilgenberg, de CEO van Car.Software. Er komen bijvoorbeeld enorme bergen data binnen bij tests van sensoren voor autonoom rijdende auto's en dat kan via de cloud door middel van Azure beter gestructureerd en sneller aangesproken worden. Door middel van 'machine learning' kan kunstmatige intelligentie op basis van deze data ook sneller verbeteren. Dat is het idee, in ieder geval. Volkswagen stelt verder dat het initiatief nog dit jaar moet leiden tot een grootschalige test met een vloot slimme testauto's. In 2022 moet de eerste serie 'connected' productieauto's op de markt komen. Denk daarbij aan auto's die dankzij sensoren en data-uitwisseling onderling steeds meer taken kunnen overnemen van bestuurders. Onder de naam 'Artemis' werkt Volkswagen's R&D-kartrekker Audi aan een 'halo car', een nieuw vlaggenschip met de laatste ontwikkelingen qua elektrisch en autonoom rijden aan boord. Mogelijk is dat de auto waaraan VW in dit geval refereert. Logischerwijs gaat het om een volledig elektrisch alternatief voor de Audi A8. Een auto die direct de strijd aan gaat met het paradepaardje op dit gebied van Mercedes-Benz, de EQS. De Aicon Concept uit 2017 (foto's) was daarvan een voorbode.www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vo...
Blz 70 JV 2020 Short- term incentive. Volgens mij hebben ze dat niet gekregen, is volgens mij aan doelstellingen gekoppeld.
Lionfart schreef op 11 februari 2021 10:46 :
Volkswagen met Microsoft in zee voor autonome auto's De Volkswagen Group en Microsoft gaan samenwerken aan een digitaal platform waarmee de ontwikkeling van autonome auto's sneller moet gaan.
Nog geen maand geleden werd bekend dat General Motors en softwaregigant Microsoft samen op gaan trekken voor de ontwikkeling van autonome auto's. Nu kondigt de Volkswagen Group een vergelijkbaar partnerschap aan. Het concern zet met Microsoft een platform op voor de ontwikkeling van technologie voor zelfrijdende auto's. Dat noemt Wolfsburg het 'Automated Driving Platform'. Volkswagens software-divisie, Car.Software, speelt hierin de leidende rol.
Car.Software maakt gebruik van Microsoft Azure, een cloud computing-platform waarop enorme hoeveelheden data gestroomlijnd samen kunnen komen. "Door onze expertise op het gebied van ontwikkeling van 'connected' autorijden te combineren met Microsoft's cloud- en software-expertise, kunnen we de ontwikkeling van veilige mobiliteitsdiensten versnellen", aldus Dirk Hilgenberg, de CEO van Car.Software. Er komen bijvoorbeeld enorme bergen data binnen bij tests van sensoren voor autonoom rijdende auto's en dat kan via de cloud door middel van Azure beter gestructureerd en sneller aangesproken worden. Door middel van 'machine learning' kan kunstmatige intelligentie op basis van deze data ook sneller verbeteren. Dat is het idee, in ieder geval.
Volkswagen stelt verder dat het initiatief nog dit jaar moet leiden tot een grootschalige test met een vloot slimme testauto's. In 2022 moet de eerste serie 'connected' productieauto's op de markt komen. Denk daarbij aan auto's die dankzij sensoren en data-uitwisseling onderling steeds meer taken kunnen overnemen van bestuurders. Onder de naam 'Artemis' werkt Volkswagen's R&D-kartrekker Audi aan een 'halo car', een nieuw vlaggenschip met de laatste ontwikkelingen qua elektrisch en autonoom rijden aan boord. Mogelijk is dat de auto waaraan VW in dit geval refereert. Logischerwijs gaat het om een volledig elektrisch alternatief voor de Audi A8. Een auto die direct de strijd aan gaat met het paradepaardje op dit gebied van Mercedes-Benz, de EQS. De Aicon Concept uit 2017 (foto's) was daarvan een voorbode.
www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vo... Positief, een en een is twee, TomTom gaat hier ook van profiteren en meer dan we denken!
Als die boys van MW nu eens opzouten dan kan de koers op een normale wijze herstellen! Bij Shell zul je MW niet zien opereren!
Blz. 90 JV 2020 Revenue by timing of revenue recognition Goods and services transferred at a point in time 127,967 2020 274,921 2019 Goods and services transferred over time 400,218 2020 425,838 2019 528,185 2020 700,759 2019 Mijn mening ! bv Auto rolt van de band. Waren er in 2020 niet zo veel. zeg 100 euro 80 wordt uitgesteld en 20 is op 2020 van toepassing. De rest vd omzet komt van overtime, komt dus van deferred. Boem schijn ff.
@Rick Breda HG c.s. geeft MW alle ruimte om te opereren. Pas wanneer hij openheid van zaken geeft zal MW ras verdwijnen.
Lionfart schreef op 11 februari 2021 10:46 :
Volkswagen met Microsoft in zee voor autonome auto's De Volkswagen Group en Microsoft gaan samenwerken aan een digitaal platform waarmee de ontwikkeling van autonome auto's sneller moet gaan.
www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vo... Dit zegt de hoogste baas van Microsoft er zelf over op zijn LinkedIn. Voor zowel Renault/Nissan *en* Volkswagenwww.linkedin.com/pulse/new-microsoft-... In addition, we continue to work with market leaders to drive connected vehicle innovation around MCVP, including our partnership with Volkswagen to develop the Volkswagen Automotive Cloud. Earlier this year, we also saw the production release of the Alliance Intelligent Cloud, launched by the Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, which will enable a new generation of connected services powered by Azure. Our diverse and rich ecosystem of partners complete the overall value proposition of MCVP, including the work of Cubic Telecom, Excelfore, Faurecia, LG Electronics, Otonomo, Tata Communications, TomTom and many other partners across in-vehicle experiences, autonomous driving, advanced navigation, customer experiences and insights, telematics, and connectivity/OTA.
Beste Mona. MCVP Microsoft noemde Volkswagen. RNM, TMHG van Toyote, General motors en Honda partners in cruise Tom Tom noemde ook Toyota. Werkt ook samen met de R en D van Stellantis ( PSA FCA ) Dasss de top 6 vd wereld verkopen.
Potverdrie, we halen zelfs een hele procent groen.......
Het zou zo maar kunnen dat we met € 7,785 de bodem hebben gezien.
Dat zou mooi zijn maar met al diverse dagen mooie groene borden blijft het herstel behoorlijke achter.. Ik hoop het. Gemiddeld op 8,50 erin dus dat is nog te overzien.
voor het eerst een plukje tomtom verkocht voor 7,90 (had 2 euro meer kunnen zijn als ik ze eerder had verkocht) en in ING en post.nl gestopt. Dit om een klein beetje toch te gaan spreiden en omdat ik hoop dat die minder dood blijft liggen dan tomtom.
sjeroen schreef op 11 februari 2021 13:17 :
voor het eerst een plukje tomtom verkocht voor 7,90 (had 2 euro meer kunnen zijn als ik ze eerder had verkocht) en in ING en post.nl gestopt. Dit om een klein beetje toch te gaan spreiden en omdat ik hoop dat die minder dood blijft liggen dan tomtom.
Begrijpelijk, lijkt voorlopig weinig sensatie te zijn. Aan de andere kant, weet je het maar nooit met die overname fantasie. Dat wordt nooit van te voren aangekondigd en dan nog aan boord springen is gruwelijk te laat. Snap dat je voor spreiding en winsten gaat.
Ik plaatste dit per ongeluk in het off-topic draadje: Het blijft een uitdaging om TT te waarderen. Ik begrijp het artikel van IEX, waarbij 'overnamefantasie' meespeelt. Het lastige is: meer dan 50% zit bij grootaandeelhouders, waarvan 40% bij oprichters. Kortom: een vijandig overnamebod zit er niet in. De vraag is, of de oprichters überhaupt openstaat voor een volledige overname. Zo niet, dan is dat bij voorbaat een kansloze missie en zal dat ook niet plaatsvinden. Niemand gaat een vijandige overname proberen - op het moment dat het namelijk mislukt, en dat is groot als je de eigenaren/ het bestuur tegen je in het harnas werkt - dan zul je als klant / opdrachtgever ook niet meer zo gemakkelijk gebruik kunnen maken van de technologie. Vraag die dan resteert blijft: wat is een redelijke waardering. Mijn persoonlijke beredenatie is: als ik uitga van de omzet van enkel de locatietechnologie, en de rest op nihil waardeer. De locatietechnologie waardeer ik op 3x de verwachte omzet over 2021. Ik ga uit van de onderkant van de bandbreedte van 420 miljoen euro omzet. Dan kom ik op 1,26 miljard uit. Omdat vanaf dit jaar wederom de verwachting is dat er een positieve cash flow is, hoef ik niet te rekenen met een burnrate. Sterker: ik tel de cash per 31/12/20 erbij op (372 mln). Dan kom ik op een enterprise value van 1,6 miljard. Per aandeel (132 mln aandelen per ultimo 2020) is dat 12,36 euro. Dat is dan de onderkant van mijn persoonlijke koersdoel. Bij PostNL heb ik twee jaar geleden een vergelijkbare berekening gemaakt: de brieven op nihil gewaardeerd als oude business. Het bedrijf puur gewaardeerd op basis van pakketjes. Natuurlijk geholpen door corona afgelopen jaar en nog enkele andere factoren - maar bij 'turnarounds' is dat m.i. een prima aanpak. Mijn kritische noot is wel: de overnamefantasie rekening ik niet op, omdat mijn uitgangspunt is dat de oprichters TT als hun 'kindje' zien, tenzij ze publiekelijk uitspreken achter een overname te staan (maar dat zie ik niet gebeuren). Maar ook zonder de overnamefantasie ben ik positief: de samenwerking met Microsoft en GM en Volkswagen geeft al aan dat de versnelling in de auto industrie de komende jaren echt vorm gaat krijgen.
tatje schreef op 11 februari 2021 11:52 :
Beste Mona.
MCVP
Microsoft noemde Volkswagen. RNM, TMHG van Toyote, General motors en Honda partners in cruise
Tom Tom noemde ook Toyota.
Werkt ook samen met de R en D van Stellantis ( PSA FCA )
Dasss de top 6 vd wereld verkopen.
Zijn jullie niet bang dat Volkswagen HERE wil onderbrengen bij Microsoft? GuS
Microsoft is heeft de laatste jaren juist meer afstand genomen van Here, maar je weet het nooit.
Voorzover ik weet ging HERE met Mercedes, Audi en BMW in zee. Nu schijnt Audi en VW wel met elkaar samen te werken. Maar gezien de miljarden die de Duitse overheid (en ook VW) in de automobiel industrie wil steken lijkt het me voor de hand liggen dat ze koploper willen worden in Europa in de ontwikkeling van elektrisch en autonoom rijden. Ik denk dat ze niet om TT heen kunnen. Die samenwerking met MS is voor de Duitse auto industrie van belang in de rest van de wereld. Samenwerking, overname, wie zal het zeggen.
steef78 schreef op 11 februari 2021 13:09 :
Dat zou mooi zijn maar met al diverse dagen mooie groene borden blijft het herstel behoorlijke achter.. Ik hoop het. Gemiddeld op 8,50 erin dus dat is nog te overzien.
Misschien zijn we met z'n allen te ongeduldig (Harold inclusief) maar zulke grote processen vragen tijd. Dus gewoon vasthouden.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)