Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

Februari, de maand van de definitieve ommekeer en herstel.

1.672 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 H. Berkhof 9 februari 2021 13:15
    quote:

    Testcase2020 schreef op 9 februari 2021 10:38:

    Je moet wel een heel lange adem hebben voor dit aandeel.
    Begin me nu af te vragen (ben al op leeftijd en wat dingen onder de leden) of ik mijn TT positie ooit nog kan afsluiten met winst, al is het maar een heel klein winstje. Anders heeft de belastingdienst er alleen maar voordeel van want heb geen nazaten of familie meer. Voorlopig nog dik verlies.
    Hou vol. Spreek met jezelf af dat je niet eerder je ogen dicht doet voordat ze op € 25,00 staan.
  2. forum rang 4 H. Berkhof 9 februari 2021 13:19
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 9 februari 2021 11:00:

    Na vijf weken op de Daily Chart onafgebroken op "Strong Buy" gestaan te hebben, is het technisch plaatje geheel omgekeerd.
    De Technische Indicatoren zijn weinig hoopgevend.
    Ik hou rekening met een verdere daling.
    Maar dat is mijn mening.

    Technical Indicators Feb 09, 2021 09:24AM GMT
    Name Value Action
    RSI(14) 31.391 Sell
    STOCH(9,6) 36.217 Sell
    STOCHRSI(14) 0.000 Oversold
    MACD(12,26) -0.090 Sell
    ADX(14) 43.265 Sell
    Williams %R -93.454 Oversold
    CCI(14) -155.3347 Sell
    ATR(14) 0.4136 High Volatility
    Highs/Lows(14) -1.1093 Sell
    Ultimate Oscillator 29.951 Oversold
    ROC -17.965 Sell
    Bull/Bear Power(13) -1.6500 Sell

    Buy: 0
    Sell: 8
    Neutral: 0
    Summary:Strong Sell
    Weet je wat het probleem hierbij is @WB?
    Dat zij ook niet aan de bestuurstafel zitten.;-))
  3. forum rang 4 H. Berkhof 9 februari 2021 13:24
    quote:

    tatje schreef op 9 februari 2021 11:18:

    www.iex.nl/Nieuws/ANP-090221-105/Auto...

    Moeten toch maar eens met Lay's praten :-)
    Geef mij de Ribbelchips van de Lidl maar. Stuk goedkoper, meer in een zakkie, en lbovenal ekkerder.

    Zo, ook weer voldaan aan de reclameregels (minimaal 2 namen noemen)
  4. [verwijderd] 9 februari 2021 13:25
    quote:

    Erny schreef op 9 februari 2021 12:30:

    [...]
    Technisch herstel weegt minder zwaar dan beroerde fundamentals en negatief sentiment.
    Beroerde fundamentals?

    We maintained an Automotive backlog of €1.8 billion. Our 2020 order intake was strong, but our customers' lower near-term car production forecasts impacted our backlog.

    Outlook 2021
    Omzet: 520-570 miljoen (2020 = 528)
    Omzet locatie technologie: 420-450 miljoen (2020 = 392)
    Free cashflow: 6% (2020 = -5%)

    Outlook 2023
    Omzet locatie technologie: 550 miljoen
    Free cashflow 2021: 10% (= 45 cent per aandeel)

    Inbegrepen in free cashflow:
    In Q1 2021 we will resume our share buyback program which we previously suspended on 31 March 2020 as a precautionary measure in light of the COVID-19 pandemic.

    Netto kaspositie:
    372,450 miljoen euro. = tegen de 3 euro per aandeel

    ===

    if you look at that 2023 outlook, there is a fair chunk of Automotive revenue that is already in the books. There is some short-term nervousness around COVID that will go away and that will be reflected as well in the solidity of that outlook. I don't know about you, but I think that after the summer, it will be strange if we're not in more predictable territory. People can start traveling again. And we get into a more predictable future. So I think that part of the forecast, I'm pretty confident that we will get there.

    ===

    Mitsubishi Motors has chosen our full stack navigation to power the new Eclipse Cross infotainment system. Furthermore in 2022, new regulation will come into force that requires carmakers to integrate new functions, including intelligent speed assistance and in anticipation we have significantly improved our data sets and developed a new delivery mechanism to increase reliability, reduce latency for those critical safety systems.

    ===

    Marc Hesselink

    If I'm correct, the first of year was very good on order intake. Do you believe that strictly, you're still winning marketshare in the backlog?

    Harold Goddijn

    Yes, I think, we are. There is a customer that's switching around now. That's been in the making for a couple of years, but we will start seeing the effects of that coming through in 2021. Bit later than expected again because of COVID. I don't want to use this as an excuse, but it's a fact. It will happen and it's on its way and and I'm happy with that. A couple more customers out there that we need to switch. I think with a good story and broadening the suitability of our platform and technology for most broader range of applications outside of the auto industry. I think there is significant opportunity for growth.

    ===

    Francois Bouvignies

    Okay. So if I understand correctly, is it fair to say that as EV accelerates your take up will accelerate basically more rapidly? Is it a fair comment to say in the case?

    Harold Goddijn

    I think that's -- yes, I think that's fair. But bear in mind that we're coming from a low base. I'm very enthusiastic about what is ahead of us, at the same time you realize that we're coming from a very low base as of today. But it will catch on and it will go and it will grow like -- it will grow quickly. And I think myself now of course, I bought a Fiat 500 with our own technology in there and it is a fantastic user experience both in terms of electricity, the powertrain, the software, the whole infotainment system is really a big step-up. And I'm not claiming we were at Tesla level here, but we're getting close. The gap is closing quickly now

    ===

    as I alluded also in my introductory remarks, we are building a much more powerful platform. And I think that's needed. If you look at our history, we are very much in navigation and that's great because it's the most difficult use case that there is. But there's a whole other world out there for the location services. And I think by 2023 -- 2022 our platform will be much more capable in dealing with those use cases as well. So it's a very active program and the way to automate the hell out of map making make much more efficient use of existing resources that will result in a more powerful platform, broader market opportunities both geographically, but also on the of type of applications we can deploy. It's enough to play with for us to start growing also that enterprise revenue by that time. So I'm confident that we will get there. Difficult to, especially to predict on tech side 2 or 3 years out. But I'm quite confident that new opportunities will open up.

    ===

    Wim Gille

    Very good. And the Microsoft contract?

    Harold Goddijn

    Yes. So it's going according to plan. It's a long-term thing. We made an important step in the further development of that relationship in 2020. They're now ready to phase in our map content for the Bing platform. That's all on schedule, all underway. We see significant uptake in API usage as well. So yes, I think, it's going according to plan. And yes it's -- I still think it's a very exciting partnership with a lot more potential that we can develop further over the years to come.

    ===

    it's important to understand that if you want to run CarPlay and Android in the vehicle, you have a powerful infotainment system, with a big screen and a big processor and you have the whole infrastructure, you also run your own applications there.

    And because we see a much tighter integration between vehicle functions and the infotainment system, we see -- we find it difficult to see that the map will no longer be part of that infotainment system. o we see integration of ADAS and the cluster all that information being distributed throughout the vehicle making part of vehicle functions new safety requirements as well for speed assist and maximum speed warnings, all that is integrated in the vehicle that needs to be tested as such.

    So, yes, Android and CarPlay will not go away and they are popular with certain customers, end users, but we don't see them displacing built-in maps in the vehicle.

    ===

    Wim Gille

    And then I would say, obviously from a sentiment perspective, there were a lot of investors have been on the financial community will generally lack the kind of experience and the, let's say, insights to really distinguish between those technical details. And what they will fear obviously with Android taking over the operating systems there, is that they will embed maps as well blah blah. And as a consequence of replace embed maps. So what's your kind of so response to that fear, which is obviously here in the market.

    Harold Goddijn

    Well, because they're independent decisions. The obvious choice these days for an operating system in a car for infotainment system is now clearly heading for Android operating system because it has got widespread support in the industry from Tier 1s from silicon hardware vendors who are connecting to an infotainment system can have one interface.So there's a clear rationale why that is happening. And what it does it makes the choice for not going with the Google set of applications a much easier one because there's much wider support for the SoC and for the whole architecure for the whole system. So the cost of not doing Android at the application layer is significantly coming down. And the quality of what you can deliver is significantly going up.
  5. forum rang 4 H. Berkhof 9 februari 2021 13:42
    quote:

    Testcase2020 schreef op 9 februari 2021 12:24:

    [...]

    hmm nog steeds niet duidelijk hoe je aangeeft hoe je een optie schrijft ?

    Bijvoorbeeld ik wil 1 call optie 8,40 TTM 16 april 21 kopen, hoe geef ik dan aan dat ik NIET wil schrijven ?
    Beste @Testcase

    Sta mij toe om me er even mee te bemoeien.

    Schrijven is een term voor verkopen. 1 optie vertegenwoordigt 100 aandelen.
    Uw voorbeeld: u bezit 100 aandelen TT dan kunt u 1 Calloptie schrijven (verkopen). Daarvoor ontvangt u de daarbij behorende premie.

    U verkoopt dus 1 Calloptie op € 8,40. Daarmee heeft u het recht gekocht om uw 100 aandelen op 16 april 2021 te verkopen voor € 8,40 ongeacht of de koers van het aandeel gezakt is tot bijvoorbeeld € 5,00
  6. forum rang 7 ketchup 9 februari 2021 13:53
    de damage zit hem hierin
    " outcome negative "
    - we downgrade the stock
    - lack of acceleration
    - slower than expected growth
    - we decrease our top line estimates for FY21-FY22-FY23

    short-term and mid-term guidance underlines that we will not see the benefit in the P/L anytime soon, and although long-term case remains attractive we find valuation not attractive enough to wait for the long term

    reduce to hold

    als dat de message is die je na 6 jaar van constant hammeren dat het bij TT juist gaat om de lange termijn outlook en om juist het tussendoor geruis te laten voor wat het is en je brengt je target prices terug van 15 euro naar 12 euro naar 10 euro en je blijft elke 3 maand herhalen buy or add to the position en nu ga je overnight naar in feite " abandon ship "
    en dat komende van een vd preferente huisanalisten, dan moet je niet gek staan te kijken dat ik daar grote vraagtekens bijzet en wetende dat het inkoopprogramma never nooit niet die 4 miljoen aandelen uit de markt kon halen zonder het naar 12 euro te tillen, hebben ze de de noodrem aangetrokken en wie beter dan de bank die om de 6 maand in het nieuws komt van
    price setting

    voila, desalniettemin als het rovers-gespuis uitgejat is gaan we terug richting de 10 euro

    happy trading
  7. Gerard_ecb 9 februari 2021 13:57
    quote:

    *JustMe* schreef op 9 februari 2021 13:25:

    [...]

    Beroerde fundamentals?

    We maintained an Automotive backlog of €1.8 billion. Our 2020 order intake was strong, but our customers' lower near-term car production forecasts impacted our backlog.

    Outlook 2021
    Omzet: 520-570 miljoen (2020 = 528)
    Omzet locatie technologie: 420-450 miljoen (2020 = 392)
    Free cashflow: 6% (2020 = -5%)

    Outlook 2023
    Omzet locatie technologie: 550 miljoen
    Free cashflow 2021: 10% (= 45 cent per aandeel)

    ... verwijderd

    Dus Justin, hij zegt dat de aantal auto’s die er door de TT klanten verkocht zijn en die ze voor 21 begroten, naar beneden zijn bijgestld. 2020 was een heel heel slecht jaar voor de traditionele autobedrijven. We mogen dus verwachten dat in 21 er meer auto’s verkocht zijn en dat ze ook meer begroot hebben dan ze in 20 gerealiseerd hebben. We mogen dus ook veronderstellen dat de aantallen die we in 20 en 21 gemist hebben, ingehaald worden in 22, 23 en verder.

    Dan kijken we naar de groei die ze verwachten is circa 6-15 % in 21
    En CAGR van 12% voor 22 en 23.

    Deze outlook moeten ze al halen op basis van de inhaalslag van autoverkopen. Verder zien we een versnelling van de verkoop van electrische auto’s en daar is de take rate 100% ipv 30%. In dat licht bezien is het een zeer magere outlook en laat deze ook totaal niet zien dat ze marketshare winnen. Als dat het geval is dan zouden ze op basis van hogere autoverkopen en meer electrisch minimaal een CAGR van > 15% moeten afgeven.

    Dat is dus:

    2021. Ca. 460 miljoen
    2022. Ca. 530 miljoen
    2023. Ca. > 600 miljoen

    Dan zouden ze deze daling niet gehad hebben.

    Voor nu
    Q 1 wederom een drama. Slechte verkoop en dat zal bij de update ws weer koersdruk geven.
    H1 licht herstel misschien kleine relief ralley
    Q3 geeft bevestiging van herstel en ws gaan ze aangeven dat de resultaten aan de bovenkant van de Oulook zitten
    FY plussen ze en komen ze, verwacht ik op de omzet die ik hierboven gezet heb uit.

    Mits we een einde van het Covid hebben. Anders zitten we aan de onderkant.

    Dus voor H1 en Q3 verwacht ik geen grote shuffle omhoog. 10€ zal ongeveer het plafond zijn en 6,5 zal de ondergrens wezen, bij een goede correctie.

    Ik blijf mooi met mijn geschreven puts dec 21 a 10€. Zodra we de 10 raken koop ik ze terug.
    De dec 22 positie blijft tot en met volgend jaar staan. Bij een goede dip vergroot ik die positie.

    Er is voor mij geen reden om aandelen te kopen van TT.

    Succes
  8. Optiebelegger 9 februari 2021 14:01
    [quote alias=Testcase2020 id=13174991 date=202102091224]
    [...]

    hmm nog steeds niet duidelijk hoe je aangeeft hoe je een optie schrijft ?

    Bijvoorbeeld ik wil 1 call optie 8,40 TTM 16 april 21 kopen, hoe geef ik dan aan dat ik NIET wil schrijven ?
    [/quoteVergeet PRO-TRADER
    Ga naar INSTRUMENTEN
    Kies AANDELEN
    KieS AMX
    Kies TOMTOM
    Kies Opties
    Kies April
    Kies Call 8,40
    Kies K
    Kies aantal + limiet
    Kies controleren
    Kies verzenden
  9. forum rang 4 H. Berkhof 9 februari 2021 14:14
    quote:

    *JustMe* schreef op 9 februari 2021 13:25:

    [...]

    Beroerde fundamentals?

    Zoals eerder door mij gemeld zie ik dit als een vooropgezet spelletje ditmaal volledig ondersteund door Covid. (vorig jaar idem dito zonder Covid)
    Wat is een mooier moment om de aandeleninkoop te hervatten ondanks Covid of is het dankzij Covid.
    De bedoeling is de particuliere beleggers uit te roken met lage koersen. Hoe krijg ik jouw aandelen uit jouw zak in die van mij. Dat is het hele spel.
    Daarom adviseer ik gewoon te blijven zitten en geduld te betrachten. Het komt allemaal goed.

    Zelf dacht men ook dat de transitie sneller zou verlopen maar toen kwam corona. Hadden eigenlijk vorig jaar gewoon door kunnen gaan met de aandeleninkoop maar dat was toen not done. Daarna liep de koers gestaag op en dat was natuurlijk niet de bedoeling. Dus moest hetzelfde spelletje opnieuw worden gespeeld. Kwam natuurlijk nu weer goed uit (cijfers beinvloed door Corona en slechte dollarkoers) om de koers van het aandeel wederom lager te zetten. Angst aanjagen bij de particuliertjes. Trap er niet in.
    Ik ben ervan overtuigd dat als de weinige particulieren, die nog aandelen hebben deze zouden behouden het spel anders moet worden gespeeld. Dan blijft alleen het broekzak/vestzak verhaal over en dat zou dan weer de AFM kunnen triggeren om eindelijk eens een onderzoek in te stellen.

    Blijf zitten waar je zit en verroer je niet, hou je adem in en stik niet.
  10. forum rang 4 Gvv2024 9 februari 2021 14:20
    quote:

    Ikkenietweten schreef op 9 februari 2021 13:42:

    [...]

    Beste @Testcase

    Sta mij toe om me er even mee te bemoeien.

    Schrijven is een term voor verkopen. 1 optie vertegenwoordigt 100 aandelen.
    Uw voorbeeld: u bezit 100 aandelen TT dan kunt u 1 Calloptie schrijven (verkopen). Daarvoor ontvangt u de daarbij behorende premie.

    U verkoopt dus 1 Calloptie op € 8,40. Daarmee heeft u het recht gekocht om uw 100 aandelen op 16 april 2021 te verkopen voor € 8,40 ongeacht of de koers van het aandeel gezakt is tot bijvoorbeeld € 5,00

    ok thanks dus verkopen is schrijven en kopen niet schrijven. Waarom gebruikt iedereen dan de term schrijven en niet verkopen ?
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 februari 2021 14:42
    quote:

    Testcase2020 schreef op 9 februari 2021 14:20:

    [...]ok thanks dus verkopen is schrijven en kopen niet schrijven. Waarom gebruikt iedereen dan de term schrijven en niet verkopen ?
    Omdat 'schrijven' in dit geval net wat anders betekent dan verkopen.

    Als je eerst een call koopt en daarna weer verkoopt, is dat geen 'schrijven'.
  12. Levy 9 februari 2021 14:58
    quote:

    Ikkenietweten schreef op 9 februari 2021 13:42:

    [...]

    Beste @Testcase

    Sta mij toe om me er even mee te bemoeien.

    Schrijven is een term voor verkopen. 1 optie vertegenwoordigt 100 aandelen.
    Uw voorbeeld: u bezit 100 aandelen TT dan kunt u 1 Calloptie schrijven (verkopen). Daarvoor ontvangt u de daarbij behorende premie.

    U verkoopt dus 1 Calloptie op € 8,40. Daarmee heeft u het recht gekocht om uw 100 aandelen op 16 april 2021 te verkopen voor € 8,40 ongeacht of de koers van het aandeel gezakt is tot bijvoorbeeld € 5,00

    Neen, als je opties schrijft heb je geen recht maar een plicht: de plicht om de aandelen, in het geval van een call optie, te leveren. (In bovenstaand voorbeeld zal je niet aan die verplichting hoeven te voldoen, want de koper van de call zal het wel uit zijn hoofd laten de aandelen te kopen tegen €8,40 als hij/zij ze op de beurs kan kopen tegen €5.)

  13. forum rang 4 Gvv2024 9 februari 2021 15:11
    quote:

    Optiebelegger schreef op 9 februari 2021 14:01:

    [quote alias=Testcase2020 id=13174991 date=202102091224]
    [...]

    hmm nog steeds niet duidelijk hoe je aangeeft hoe je een optie schrijft ?

    Bijvoorbeeld ik wil 1 call optie 8,40 TTM 16 april 21 kopen, hoe geef ik dan aan dat ik NIET wil schrijven ?
    [/quoteVergeet PRO-TRADER
    Ga naar INSTRUMENTEN
    Kies AANDELEN
    KieS AMX
    Kies TOMTOM
    Kies Opties
    Kies April
    Kies Call 8,40
    Kies K
    Kies aantal + limiet
    Kies controleren
    Kies verzenden

    en als je dit doet kun je de optie ook weer verkopen (en dat heeft dan niets te maken met schrijven of niet-schrijven) als deze op winst staat voor eind april in dit geval ?
  14. [verwijderd] 9 februari 2021 15:45
    quote:

    Erny schreef op 9 februari 2021 14:05:

    [...]

    Het is maar hoe je er naar kijkt en kennelijk worden de fundamentals en outlook door beleggers negatief ontvangen/uitgelegd. Wat is volgens jou anders de reden voor de recente scherp negatieve koersreactie ?
    Bij de initiële koersreactie is het vaak een intuïtieve reactie. Men reageert op een rijtje cijfers, zonder dat er echt tijd is om het verhaal achter die cijfers te bekijken. Dat volgt meestal in de periode daarna. Een outlook is simpelweg een bandbreedte van verwachtingen en hoe meer die wordt omgeven door onzekerheden (nu Covid) hoe meer je bij je outlook wat aan de voorzichtige kant gaat zitten. Wat dat betreft valt deze outlook wel mee en het orderboek kan zelfs autonoom groeien (zonder nieuwe klanten) wanneer blijkt dat de inschattingen van autofabrikanten wat donker waren.

    Ik loop al iets langer mee (wat TT betreft) om te weten dat de korte termijn reactie soms wat emotioneel is ofwel in positieve of negatieve zin en dat daarna de nuance komt. In dit geval zie je bijvoorbeeld dat er ook een langere termijn outlook is afgegeven die aankoerst op 50 cent per aandeel cash aanwas bij een structurele aandelen inkoop en een verdere groei van de nettokaspositie die nu al zo'n 3 euro per aandeel is.

    Ik denk ook dat deze crisis ervoor zorgt dat vele kleinere potentiële concurrenten van TomTom afhaken. Zo blijkt dat er veel waarde is in ADAS en assistentiesystemen (daar heeft TomTom ADAS maps voor) maar dat de horizon voor het volledig autonoom rijden verder in de toekomst ligt en complexer blijkt te zijn voor autofabrikanten. Zeker in deze tijd moet je dan afvragen of het opportuun is om miljarden in een bodemloze put van HD maps start-ups te investeren. Voor TT is dat probleem er niet, omdat ze hoge resolutie kaarten ook nu al kan verkopen aan bestaande klanten in de auto industrie voor dingen die wel al bestaan, zoals intelligente remsystemen, etc. De start-ups kunnen dat niet leveren en hebben ook geen staat van dienst om een plek te krijgen binnen veiligheidssystemen van auto's.
  15. Optiebelegger 9 februari 2021 15:47
    quote:

    Testcase2020 schreef op 9 februari 2021 15:11:

    [...]

    en als je dit doet kun je de optie ook weer verkopen (en dat heeft dan niets te maken met schrijven of niet-schrijven) als deze op winst staat voor eind april in dit geval ?
    Je kan deze optie iedere dag verkopen als je wil.
    Dat heeft niets met schrijven te maken.
  16. [verwijderd] 9 februari 2021 15:52
    quote:

    Gerard_ecb schreef op 9 februari 2021 13:57:

    [...]

    Dus Justin, hij zegt dat de aantal auto’s die er door de TT klanten verkocht zijn en die ze voor 21 begroten, naar beneden zijn bijgestld. 2020 was een heel heel slecht jaar voor de traditionele autobedrijven. We mogen dus verwachten dat in 21 er meer auto’s verkocht zijn en dat ze ook meer begroot hebben dan ze in 20 gerealiseerd hebben. We mogen dus ook veronderstellen dat de aantallen die we in 20 en 21 gemist hebben, ingehaald worden in 22, 23 en verder.

    Die inhaalslag komt er wel maar de vraag is hoe sterk en wanneer. Sommigen verwachten een economische crisis waardoor het 2 jaar duurt voordat de autoverkopen weer op het niveau van 2019 zijn. Anderen verwachten dat consumenten zoveel gespaard hebben en geen auto's verkocht zijn, waardoor je een inhaal vraag krijgt. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Maar voor nu is in het orderboek rekening gehouden met het negatieve scenario, omdat dat is wat somberende autofabrikanten nu aan TT doorgeven en dan moet je dat in je orderboek verwerken. In de zomer moet de rook opgetrokken zijn en kunnen we beter inschatten wat het werkelijke scenario is. De ECB rekent nu op economische opleving vanaf de zomer. Dat kan als allerlei COVID varianten uitblijven en de meeste mensen een prik gehad hebben.
  17. forum rang 4 H. Berkhof 9 februari 2021 15:56
    quote:

    Testcase2020 schreef op 9 februari 2021 14:20:

    [...]

    ok thanks dus verkopen is schrijven en kopen niet schrijven. Waarom gebruikt iedereen dan de term schrijven en niet verkopen ?
    Goeie vraag.

    Men spreekt van schrijven als je verwacht dat de koers in een bepaalde tijd niet veel gaat doen. Mocht er significante daling voordoen dan heb jij je aandelen nog op een mooie prijs verkocht.
    Mocht de koers toch significant stijgen dan kun je altijd je geschreven (verkochter) call weer terugkopen.

    Je kunt ook gewoon handelen in opties zonder de onderliggende aandelen te bezitten.
    Bij een 1 calloptie koop je het recht om op een bepaalde datum 100 aandelen te kopen tegen de afgesproken prijs van € 8,20 met het verschil dat je dan optieprijs (premie) moet betalen. Stijgt het aandeel vervolgens door naar € 15,00 dan wordt de optieprijs minimaal € 6,80 (het verschil tussen € 15,00 en € 8,20) op de bepaalde datum.
    Op dat moment kun je beslissen om 100 aandelen te kopen à € 8,20 of je verkoopt de optie à € 6,80

    Bij een putoptie is het andersom. Dan koop je het recht om op een bepaalde datum voor een vastgestelde koers te verkopen. Ook dan moet je premie (optieprijs) betalen.

1.672 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links