Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,380 19 apr 2024 17:35
  • +0,120 (+0,79%) Dagrange 15,070 - 15,390
  • 59.888 Gem. (3M) 226,6K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 765 766 767 768 769 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Vavli 8 februari 2021 10:21
    quote:

    Tellen schreef op 8 februari 2021 09:46:

    De aankondiging van nog een rondje aandeleninkoop veranderd alles. Hugo zal na deze 50 miljoen nog eens 50 aankondigen als de koers in zijn ogen te laag staat.
    Dan zal Hugo toch eerst de goedkeuring moeten krijgen. Hij kreeg groen licht om 10 procent van de uitstaande aandelen in te kopen. Daar gaat ie met deze 50 miljoen ongeveer aan zitten vermoed ik.
  2. Shlomo 8 februari 2021 11:07
    The resale contracts are acquired by Euronav at an en-bloc price of $113m. The pair of eco-suezmaxes are currently under construction at South Korea’s Daehan Shipyard and scheduled for delivery in January 2022.
    “The current disruptions to the freight market have provided this opportunity and our strong balance sheet allowed us to act quickly on it. This is in line with our strategy of acquiring good assets at attractive points in the cycle,” said Hugo De Stoop, ceo of Euronav.
    The new-generation ships will be fitted with scrubbers and ballast water treatment systems, and will have the structural notation to be LNG-ready.
    Euronav is also working with the shipyard to have the structural notation to be ammonia-ready. This will provide an option to switch to other fuels at a later stage.
    New York-listed Euronav said that as the new vessels are resales, they are not adding to projected vessel supply as they were already under construction
  3. Becb 8 februari 2021 14:46
    quote:

    Tellen schreef op 8 februari 2021 12:35:

    Wat een beetje inkoop eigen aandelen toch met een beurskoers doet....Voor extra inkoop is idd een bijzondere alg vergadering nodig of een beslissing van de gewone algemene vergadering
    Ik denk dat er voor aandelen aankoop toch ook cash nodig is. Hoeveel heeft Euronav nog in cash? Of moeten ze er extra schulden voor maken?
  4. Vavli 8 februari 2021 17:43
    quote:

    Becb schreef op 8 februari 2021 14:46:

    [...]
    Ik denk dat er voor aandelen aankoop toch ook cash nodig is. Hoeveel heeft Euronav nog in cash? Of moeten ze er extra schulden voor maken?
    Als ik me goed herinner hebben ze een cashpositie van circa 200 miljoen en een kredietlijn van circa 800 miljoen. Ik kan er wat naast zitten maar in elk geval, 50 miljoen is geen enkel probleem. En als er zich opportuniteiten voordoen ( zoals de twee Suez die ze nu kochten met fikse korting omdat de rederij die ze bestelde in fin. problemen zit) kunnen ze hun slag slaan. Ze zullen allicht ook nog wel een paar oudere tankers van de hand doen gezien de gunstige prijzen nu. In vergelijking met de rest van de sector staat Euronav heel sterk.
  5. Thole 8 februari 2021 18:28
    Heb ik het goed op dat Euronav 2.25% van zijn eigen aandelen in het bezit had vooraleer ze vorig jaar goedkeuring kregen om 10% van de eigen aandelen in te kopen? Nu zijn ze in bezit van 8.34% van de eigen aandelen. Dus hebben ze reeds 6.09% ingekocht sinds de start van het share buyback programma.

    Nu nog eens ter waarde van 50 miljoen USD. Grofweg gerekend 5,6 miljoen aandelen (8.77USD per aandeel) of 2.55% van totaal aantal aandelen. Dan zitten ze aan 8.64% op 10% van maximum buy back programma.
  6. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 8 februari 2021 19:05
    quote:

    Cosy schreef op 8 februari 2021 16:05:

    Euronav, het meest getipte aandeel van de Belgische beurs.
    Precies 5 jaar geleden gekocht en nog geen flikker opgeschoten.

    Geen idee WIE die tips dan allemaal gegeven hebben? Ik kwam deze naam vandaag voor het eerst pas tegen ;-) Ik las wel dat ze een vloot van 72 tankers hebben? Het is WEL te hopen voor ze dat die makkelijk t.z.t. zijn aan te passen voor 't groen waterstof transport, wat in de toekomst een GIGA vlucht zal gaan nemen. Uiteraard nog pas in de kinderschoenen maar over enkele jaren zal iedereen versteld staan HOE snel die ontwikkeling gaat. Grote windparken en wie weet zelfs wel eilanden (Doggersbank) op zee die groen gaan opwekken. Uiteindelijk zullen straks trucks en schepen niet massaal erop gaan rijden maar ook die nieuwe moderne brandstof moeten vervoeren. Al die tanktrucks die nu de benzinepompen bevoorraden enz. zullen sneller dan snel verdwijnen dan. En dat gaat ook voor de schepen op. Zowel een olietanker die van Rotterdam naar zuid Duitsland/Zwitserland vaart als ook buitengaats tussen de landen en continenten enz.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 765 766 767 768 769 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links