Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

elektrische auto, redding van de autobranche?

3.215 Posts
Pagina: «« 1 ... 99 100 101 102 103 ... 161 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 2 februari 2021 11:16
    Changan Ford to Make Mustang Mach-E in China

    Ford announced that pioneering SUV built on an all new all electric platform Mustang Mach-E will be manufactured in China by Changan Ford for local customers. A breakthrough vehicle in Ford’s electrification strategy, Mustang Mach-E will set new standards in style and performance in the Chinese high end EV market when it becomes available in China later this year. Mustang Mach-E will offer Chinese customers a smart cockpit equipped with Ford’s latest driver-assist technologies and infotainment system that gets even better over time with advanced Firmware Over The Air updates.

    The newest generation of Ford Co-Pilot360 suite of advanced driver-assist technologies and SYNC+ intelligent infotainment system will offer L2+ level automatic driving assistance functions, enabling Mach-E drivers to operate their vehicles hands-free on prequalified sections of divided highways. In addition, the vehicle stays at the forefront of technology by supporting all FOTA updates, including for vehicle controls, to freshen the driving experience with improvements and new features delivered over-the-air.

    Ford is the first automobile manufacturer in China to offer cellular vehicle-to-everything (C-V2X) technology in mass production vehicles and will deploy C-V2X in Mach-E to help drivers in China anticipate potential driving hazards and improve traffic safety and efficiency.

    The Mustang Mach-E manufactured in China will have a body size measuring 4739mm x 1881mm x 1623mm, a wheelbase measuring 2984mm and an estimated range of over 600 kilometers. Tuned using Ford’s racing simulator, Mustang Mach-E is an “electric pony” that inherits the Mustang family’s legendary sportscar performance and delivers driving pleasure to this all-electric intelligent vehicle.

    Ford will also localize production of the Mustang Mach-E’s GT performance edition in China, an unprecedented move by a global automaker to locally manufacture high-performance editions. The GT high performance edition will adopt a front and rear dual-motor layout, joining the 3-second club with its impressive 0-100km/h acceleration capabilities.

    Source - Strategic Research Institute
  2. forum rang 10 voda 4 februari 2021 10:01
    Elektrisch autorijden wint terrein, een op zes nu elektrisch

    Gepubliceerd op 4 februari 2021 08:44 | Views: 1.732

    BRUSSEL (ANP) - Elektrisch rijden wint in Europa duidelijk terrein. Volgens de Europese brancheorganisatie ACEA was in het slotkwartaal van 2020 een op de zes geregistreerde nieuwe personenauto's een elektrisch model. Over heel 2020 gaat het om iets meer dan 10 procent van de nieuwe wagens. Dat was in 2019 nog 3 procent.

    Volgens de ACEA wordt de vraag naar elektrische wagens aangejaagd door stimuleringspakketten van overheden in de coronacrisis. De brancheorganisatie geeft aan dat de steunhulp met name positief heeft uitgepakt voor de verkoop van auto's met een elektromotor of andere alternatieve krachtbron. Hybride voertuigen waren vorig jaar goed voor een marktaandeel van bijna 12 procent. Dat was een jaar eerder nog 5,7 procent.

    Daarnaast ging de verkoop van conventionele benzine- en dieselauto's, die nog wel de markt domineren, juist omlaag. In het slotkwartaal van 2020 was ongeveer een kwart van de geregistreerde auto's uitgerust met een dieselmotor. Dat was een jaar eerder nog dik 30 procent.

    Benzineauto's

    Bij de benzineauto's was de daling nog sterker. Dit percentage ging van 56,6 eind 2019 naar 40,6 nu. Bijna de helft van alle in 2020 verkochte auto's had een benzinemotor, waarmee het nog wel de grootste groep blijft.

    Alle alternatieve varianten bij elkaar, dus naast elektrische en hybride auto's ook die op waterstof of lpg rijden, waren in het slotkwartaal van 2020 goed voor ruim een derde van de markt. Op jaarbasis stegen de verkopen van deze voertuigen met bijna 144 procent.

    Duitsland, de grootste economie van Europa, was de grootste aanjager van de groei van alternatieve varianten met een stijging in het slotkwartaal van vorig jaar van 237 procent op jaarbasis. Nederland tekende in de periode een groei van 63 procent op.
  3. forum rang 10 voda 4 februari 2021 12:31
    TransLink Selects Nova Electric Buses for Vancouver

    TransLink will be adding these to their two LFSe vehicles delivered in 2019 as part of the Canadian Consortium for Urban Transportation Research and Innovation Canada-wide Interchangeability Project, totalling their fleet to 17 Nova Bus electric vehicles. These long-range battery-electric buses can travel 340 to 470 km on a single charge.

    Built on the proven Nova Bus LFS platform, whose safety track record of more than twenty years, this ground-breaking bus is designed to be just as reliable. In fact, the Nova Bus LFSe, on which the new LFSe+ is modeled, was the first electric bus in the industry to receive a passing score for a full test at Altoona in June 2018. The new LFSe+ integrates the proven traction motor and power electronics which uses advanced materials such as silicon carbide to improve heat management. The lower weight and increased power density contributes to bus performance and durability. Powered by an integrated modular system, the electric motor significantly decreases maintenance costs and emits no greenhouse gas emissions.

    TransLink already has one of the biggest electric trolleybus networks in North America, with 262 trolleybuses in service, and a SkyTrain network operating entirely on electricity.

    Source - Strategic Research Institute
  4. forum rang 10 voda 5 februari 2021 14:42
    DAF LF Electric Trucks for Zero Emission Urban Distribution

    DAF Trucks introduces the LF Electric, a 19 tonne fully electric distribution truck for urban applications. The state-of-the-art vehicle offers a range of up to 280 kilometres. DAF is leading the way in electric powertrains for commercial vehicles. DAF was the first European truck manufacturer to commercialise a full electric tractor: the CF Electric (GCW up to 37 tonnes), primarily for supermarket distribution and inter-urban transportation. More recently, DAF expanded its EV range with the 6×2 CF Electric rigid with steered rear axle (GVW up to 29 tonnes design), ideal for ‘zero emission’ waste collection for example.

    The CF Electric trucks have already clocked up several hundreds of thousands of kilometres with high profile customers, building DAF’s experience with electric driveline technology. The new LF Electric is DAF’s latest product to feature a full-electric powertrain.

    The e-motor of the LF Electric provides 250 kW of nominal power (370 kW peak) and a nominal torque of 1.200 Nm (3.700 Nm peak). Power comes from a lithium iron phosphate (LFP) battery pack with a gross energy content of 282 kWh (254 kWh effective). This offers the LF Electric a range of no less than 280 ultra-quiet and ‘zero emission’ kilometres more than enough for the needs of urban distribution transport operators.

    DAF uses so-called LFP batteries (Lithium Ferro Phosphate) on all fully electric vehicles. These are batteries of the very latest generation, containing no cobalt or magnesium, in the interests of sustainability. Additionally, they are better packaged – resulting in a higher energy density per litre – and the chemistry of the battery ensures the highest thermal safety. The LFP batteries come with a 6-year warranty, illustrating DAF’s confidence in terms of performance, reliability and durability.

    A special feature of the new DAF LF Electric is the ‘Combined Charging System’. This allows the truck to be charged through the regular electricity network and is ideal when the truck returns to the home base at the end of the day. Through slow-charging (400V AC, 22 kW, 3 phase), the battery pack can be charged from 20% to 80% in 6.5 hours. A full charge (0% to 100%) takes up to 12 hours. If dedicated equipment is available, fast charging the batteries (650V DC, 150 kW) will only take 60 minutes from 20% to 80% or 2 hours for a full charge.

    As an option, the new DAF LF Electric is available with a 400V e-PTO for powering auxiliary equipment such as an electric cooling installation or an electro-hydraulic crane. This eliminates the need of a separate generator and will result in a full ‘zero emission’ distribution truck.

    Two wheelbases

    The LF Electric is initially available as a 19-tonne rigid, with a choice of 5.3 or 5.85 metre wheelbases. The truck offers a body & payload allowance of 11,700 kilograms, which is sufficient for the majority of city distribution applications.

    Source - Strategic Research Institute
  5. forum rang 10 voda 5 februari 2021 14:44
    7 More Scania Trucks as German E-Road Expands

    The first German electric road test track on the A5 motorway near Frankfurt will be extended by almost seven kilometres, and Scania will deliver seven additional pantograph-equipped trucks to operate on this expanded stretch of electrified motorway. Presently, three trials with electrified trucks are ongoing in Germany. In the latest expansion, seven additional kilometres of overhead catenary lines will be added to the A5 motorway segment in Hessen, bringing the total to twelve kilometres in the direction of Darmstadt and five kilometres towards Frankfurt. This work is scheduled to be completed by the end of 2022. With 135,000 vehicles daily, including 14,000 trucks, the A5 motorway south of Frankfurt is one of the busiest and most heavily polluted sections of road in Germany.

    The A5 is one of three tests with catenary lines being conducted in Germany. In late 2019, an additional segment of electrified road was opened near Lübeck in Schleswig-Holstein A1 where one Scania truck is currently being tested. A third trial will start in Baden-Wurttemberg B462 in 2021. In total, 22 trucks will be in operation on these three test tracks.

    Scania has previously supplied five R 450 hybrid trucks, equipped with pantographs, for operation along the electrified A5. As with these five, the seven additional trucks will be operated by several different customers. During the trials, Scania manages vehicle maintenance and data collection from the test vehicles.

    Developed by Siemens, the electrification system used on these roads allows trucks with the necessary pantograph mounted to their roof to travel at speeds of up to 90 km/h on fully electrical power, converting back to the truck’s internal combustion engine once leaving the electrified stretch, ideally powered by biodiesel for a larger CO2-reduction.

    Source - Strategic Research Institute
  6. [verwijderd] 7 februari 2021 12:04
    Wat ik me vandaag afvraag: hoe houden de batterijen het? actieradius? de stekker?

    Natuurlijk is het extreem vandaag, een uitdaging voor elektrische autos.

    Maar in Noorwegen is de Tesla een bestseller met wel maandenlang dit soort situaties ter vergelijking.

    Misschien wat ervaringen posten hier?
  7. forum rang 7 hirshi 7 februari 2021 19:59
    Ben zeer verbaasd over de koersgekte in Fastnet.

    Wie gaat er nou 20 minuten zijn accu staan opladen op de snelweg? De snelweg is toch bedoeld om snel van A naar B te geraken!

    Ik begrijp dus niet dat beleggers zich laten verleiden de hoofdprijs te betalen voor een aandeel met een luttele 131 laadstations langs de snelweg .

    Een steeds hogere opgejaagde koers door speculanten is het voorbeeld van het gevolg van schaarste aan betaalbare aandelen.

    En zo zijn er meer voorbeelden. Vandaar dit bericht in de koffiekamer.

    De waarschuwing is: laat u niet gek maken want aandelen keren op den duur altijd terug naar meer realistische waarderingen.

  8. forum rang 10 voda 8 februari 2021 04:28
    'Meeste Porsche-verkopen zullen over tien jaar elektrisch zijn'

    Gepubliceerd op 7 februari 2021 13:52 | Views: 2.700

    STUTTGART (ANP/BLOOMBERG) - Bijna 80 procent van de auto's die luxe-autofabrikant Porsche over tien jaar zal verkopen, zullen elektrisch zijn. Dat heeft topman Oliver Blume gezegd tegen de Duitse krant Bild am Sonntag.

    Behalve volledig elektrische voertuigen zullen er aan het einde van dit decennium ook hybride varianten zijn. De Porsche 911 zal volgens de topman wel een verbrandingsmotor blijven houden, maar die kan ook synthetische brandstoffen aan.

    Porsche gaf eerder al aan te verwachten dat in 2025 ongeveer de helft van de auto's die het verkoopt elektrisch zullen zijn. De komende vijf jaar investeert Porsche 15 miljard euro in het elektrisch maken van het wagenpark, aldus de krant. De automaker heeft al een volledig elektrisch model, de Taycan. Daarvan zijn in 2020 meer dan 20.000 auto's verkocht, schrijft de krant.
  9. forum rang 8 Leefloon 8 februari 2021 09:51
    quote:

    hirshi schreef op 7 februari 2021 19:59:

    ie gaat er nou 20 minuten zijn accu staan opladen op de snelweg?

    dat beleggers zich laten verleiden de hoofdprijs te betalen voor een aandeel met een luttele 131 laadstations langs de snelweg .

    De waarschuwing is: laat u niet gek maken want aandelen keren op den duur altijd terug naar meer realistische waarderingen.
    Niemand.

    Precies; langs de snelweg. Niet op de snelweg. Het gaat er ook om wat er komt; niet wat er al is.

    Waarvan akte. Toch associeer je zelf Fastned met laadstations bij snelwegen, wat aangeeft dat ze binnen een groeiende markt toch een duidelijke positie hebben. Om op de eerste wanhoopsvraag te reageren: langs snelwegen, maar opladen mag ook elders, bijvoorbeeld voor iemand die onverwachts om moet rijden naar een klant en de koffiepauze benut om zekerder te stellen dat de resterende accucapaciteit onderweg niet onder een veiligheidsmarge zakt, of wanneer de eindbestemming anders sowieso buiten de actieradius van het voertuig valt.
  10. [verwijderd] 8 februari 2021 10:33
    quote:

    Leefloon schreef op 8 februari 2021 10:14:

    [...]
    Als je zou weten hoe je het - afgekort - schrijft, dan zou de mening inhoudelijk net iets meer autoriteit en deskundigheid kunnen uitstralen.
    dat je je daar druk om maakt, geeft je intentie aan over het eea...hahahahahaha de deskundigheid laat ik aan mensen zoals jij over, ik kijk of de Logica in dit verhaal past van elec.rijden..NEE dus hahahaha
  11. Pietjebel 8 februari 2021 12:06
    Elektrisch rijden was in de beginjaren voor de happy few, die voldoende geld in kas hadden om een fraaie subsidie van de overheid op te strijken. Toch blijft het wat onlogisch om met zo veel ballast aan batterijen in de auto rond te rijden en onderweg altijd bezig te zijn met de vraag hoeveel lading je nog hebt in je accu's en waar je dan je lange koffiepauze moet houden. Ook al zal het over een paar jaar wellicht naar de waterstofauto gaan, toch blijft dit in een elektrische auto omdat de verbranding van waterstof in een auto niet aan de orde is, die zal vooralsnog omgezet worden in stroom waar de auto op rijdt, in een brandstofcel. De ontwikkeling van de waterstoflogistiek begint met de zware vervoermiddelen ter vervanging van diesel. De allersnelste sportauto's en schepen. Waar het gewicht een rol speelt, zoals in vliegtuigen en drones zal de waterstof ook snel een belangrijke plek gaan innemen. Ook trekkers die niet meer te zwaar mogen zijn, zullen de volledig elektrische voertuigen ook de komende jaren een toenemend grote plaats aan de waterstof voertuigen moeten afstaan. Praatjes van fabrikanten over 0% emissie Daf vrachtwagens is met 17% van de elektra behoefte opgewekt met duurzame middelen misleidend vind ik. Zeker als je weet dat het merendeel van die duurzaam opgewekte stroom geproduceerd wordt uit bomen die uit Letland, de VS en Canada worden ingevoerd, dit tot ongeloof van de lokale bevolking in die landen. Eerst maar eens flink aan de gang met het opwekken van duurzaam opgewekte stroom. Of dat in Nederland kan of net als in Duitsland grotendeels geimporteerd gaat worden dat is nog wel een interessant dingetje.. In Groningen rijdt de eerste Tesla rond die na een flinke ingreep omgebouwd is zodat die tesla op waterstof rijdt. Vooralsnog is hij uit liefhebberij gebouwd door ene Holthausen. De auto heet dan ook een Hesla.. Vooralsnog is de elektrificatie een zegen voor de auto industrie
  12. [verwijderd] 8 februari 2021 12:30
    quote:

    Pietjebel schreef op 8 februari 2021 12:06:

    Elektrisch rijden was in de beginjaren voor de happy few, die voldoende geld in kas hadden om een fraaie subsidie van de overheid op te strijken. Toch blijft het wat onlogisch om met zo veel ballast aan batterijen in de auto rond te rijden en onderweg altijd bezig te zijn met de vraag hoeveel lading je nog hebt in je accu's en waar je dan je lange koffiepauze moet houden. Ook al zal het over een paar jaar wellicht naar de waterstofauto gaan, toch blijft dit in een elektrische auto omdat de verbranding van waterstof in een auto niet aan de orde is, die zal vooralsnog omgezet worden in stroom waar de auto op rijdt, in een brandstofcel. De ontwikkeling van de waterstoflogistiek begint met de zware vervoermiddelen ter vervanging van diesel. De allersnelste sportauto's en schepen. Waar het gewicht een rol speelt, zoals in vliegtuigen en drones zal de waterstof ook snel een belangrijke plek gaan innemen. Ook trekkers die niet meer te zwaar mogen zijn, zullen de volledig elektrische voertuigen ook de komende jaren een toenemend grote plaats aan de waterstof voertuigen moeten afstaan. Praatjes van fabrikanten over 0% emissie Daf vrachtwagens is met 17% van de elektra behoefte opgewekt met duurzame middelen misleidend vind ik. Zeker als je weet dat het merendeel van die duurzaam opgewekte stroom geproduceerd wordt uit bomen die uit Letland, de VS en Canada worden ingevoerd, dit tot ongeloof van de lokale bevolking in die landen. Eerst maar eens flink aan de gang met het opwekken van duurzaam opgewekte stroom. Of dat in Nederland kan of net als in Duitsland grotendeels geimporteerd gaat worden dat is nog wel een interessant dingetje.. In Groningen rijdt de eerste Tesla rond die na een flinke ingreep omgebouwd is zodat die tesla op waterstof rijdt. Vooralsnog is hij uit liefhebberij gebouwd door ene Holthausen. De auto heet dan ook een Hesla.. Vooralsnog is de elektrificatie een zegen voor de auto industrie
    klopt, maar als DE consument bovenstaand ook leest/weet , dan moet die toch wel vd ratten besnuffeld zijn om Uberhaupt nog in een Elec Auto te investeren...Logica toch ;-)
  13. Pietjebel 8 februari 2021 12:59
    Mee eens, een elektrische auto is geen diepte investering, over 10 jaar zal een groot deel van de elektrische rijders zich afvragen of hun elektrische auto omgebouwd kan worden naar de nieuwe energiedrager. Ook zullen zij zich afvragen wat zij nog met hun laadpaaltje kunnen doen en of de milieustraat die nog accepteert. Maar als het goed is zijn beleggers vooruit denkend en zijn consumenten trendvolgers
  14. forum rang 10 voda 9 februari 2021 07:17
    Airspeeder Unveils Electric Flying Racing Car Mk3

    Airspeeder has revealed the world’s first fully functioning electric flying racing car. The Airspeeder Mk3 is a full-sized remotely-operated electric vertical take-off and landing vehicle eVTOL. It will compete in an upcoming remotely-piloted Airspeeder racing series that will stand as a technical test-bed and feeder series to a manned racing series in 2022. A full grid of Mk3 electric flying race-craft is currently being manufactured at Airspeeder and Alauda’s technical HQ in Adelaide, South Australia. More than 10 identical racing vehicles will be produced and supplied to teams in 2021. The craft is being developed and manufactured by a team drawn from leading names in aerospace, automotive and motorsport technology including; Mclaren, Babcock Aviation, Boeing, Jaguar Land Rover, Rolls-Royce and Brabham.

    The Airspeeder Mk3 racing series will be announced in the coming months. These remotely-piloted races will present to the world for the first time close-quarter flying circuit racing at speeds of more than 120km/h.

    Airspeeder’s first races will take place in 2021. Final behind-closed-doors pre-season tests will happen in Australia before the start of an international racing calendar. These landmark moments will make history in showing for the first time a full-scale vision of electric flying car racing.

    The MK3 powertrain represents a significant upgrade on the Mk2 proof of concept vehicle, with power increased by 95% with only a 50% increase in weight. A 96 kW electric powertrain already sees the Mk3 operating with a thrust to weight ratio above two, on a craft that weighs just 100KG unmanned. The Mk3 speeders will fly at speeds in excess of 120 km\h.

    Source - Strategic Research Institute
  15. forum rang 10 voda 11 februari 2021 10:52
    Eni gas e luce & Be Charge for Electric Mobility

    In accordance with Eni's decarbonisation and energy transition strategy, through which it aims to become a leader in the sale of low carbon impact of products by 2050, Eni gas e luce announces today the signing of an agreement with Be Charge dedicated to the development of charging infrastructures for electric mobility. The company is part of the Be Power Group S.p.A.

    The agreement with Be Charge provides for the nationwide installation of co-branded public charging stations for electric vehicles. The charging station will be powered by renewable energy, supplied by Eni gas e luce, certified by guarantees of European origin, fed into the grid and produced by plants powered 100% by renewable sources. The joint commitment, the growth of the charging network and the increasingly cutting-edge services aim to accelerate the transition to increasingly sustainable and electric mobility.

    From March 2021, all electric car owners in Italy will benefit from a 50% discount on the first charge at one of these stations using the Be Charge charging app. Further benefits will be given to Eni gas e luce customers.

    Be Charge is currently the second largest national operator of the charging network in Italy in terms of size and power. The agreement with Eni gas e luce will further accelerate the growth of the infrastructure which currently has over 3,000 charging points installed and over 3,500 under construction, both in alternating current from 22 kW and in direct current with powers from 75 kW to 300 kW.

    Thanks to the partnership with Be Charge, Eni gas e luce adds public charging columns to its range of products for electric vehicles. In 2019, Eni gas e luce officially entered the sustainable mobility sector with E-start, an offer dedicated to residential and business customers. The offer includes Wallbox, the wall-mounted charging solution compatible with all electric car models, and E-Start Hubs, that offers services for charging electric cars and corporate fleets that can be customized according to the needs of your business.

    Source - Strategic Research Institute
  16. forum rang 10 voda 11 februari 2021 10:53
    BYD Gears Up for Bus2Grid Switch On

    BYD UK, through its partnership with Alexander Dennis Ltd, is supplying 28 BYD ADL Enviro 400EV double deck eBuses which, using smart technology, will provide bi-directional charging capable of feeding energy back to the power grid. The project represents a notable contribution from the bus sector towards the UK government’s commitment to deliver ‘net zero’ greenhouse gas emissions by 2050.

    With its world-class battery, motor and core technology expertise, BYD has been instrumental in the project from the outset by delivering a total eBus management solution. Alongside its partners, BYD has been responsible for installing the innovative new ‘Vehicle-2-Grid’ (V2G) infrastructure, and is the first company in the commercial vehicle sector to provide high-power discharge technology as a V2G capability for electric buses.

    The Bus2Grid consortium is led by energy provider SSE Enterprise in partnership with BYD UK, UK Power Networks and Leeds University. Funding for the project comes from the UK government through its delivery partner, Innovate UK. Further support comes from technology provider, Origami and Transport for London. This consortium has seen excellent cooperation between the automotive industry, the energy community and academia in bringing forth pioneering V2G technology into public transport. V2G enables stored energy on-board a BYD ADL eBus to be fed back into London’s power network. Vehicles are recharged overnight when energy demand is low, and tariffs cheaper, with electricity fed back to the grid when demand is high, thus helping to balance the network and increase efficiency.

    Go-Ahead London’s 28 V2G eBuses from BYD ADL will be part of a total fleet of 120 electric vehicles at what is set to become UK’s largest electric bus garage with overnight charging capability at Northumberland Park. While current COVID-19 lockdown restrictions prevent the setting of a specific ‘switch on’ date, the Bus2Grid project is nonetheless gearing-up for operations to commence in the summer 2021.

    Source - Strategic Research Institute
  17. forum rang 10 voda 11 februari 2021 10:55
    Repsol & Nissan to Promote Electric Mobility

    Map showing the location of the Repsol service stations where the 15 fast charging points mentioned in the collaboration agreement will be installed. Through this agreement, all owners of a Nissan electric vehicle will enjoy a 50% discount in the Repsol public electric charging network. Repsol currently has more than 250 charging points in public spaces, including 70 fast charging points, the majority located at service stations. This positions the multi-energy company as a leader in the offering of this service at service stations in Spain. Additionally, it has over 1,000 private terminals installed at companies’ facilities and homes. It also has the first two ultra-fast charging points installed in the Iberian Peninsula that enable recharging of the vehicle batteries that sup-port this technology in five to ten minutes, similar to the time needed for conventional refueling.

    Since the introduction of the electric vehicle in Spain and the launch of the Nissan LEAF in 2011, Nissan has developed the largest fast charging network distributed all over Spain through its dealer network, with a total of 140 charging points.

    The development of the 15 new fast charging facilities at Repsol service stations, with the guarantee that the origin of the electricity is 100% renewable, has the potential to provide enough energy to travel more than 144,000 kilometers by car every month. Likewise, the installed capacity of all these new fast chargers would be sufficient to supply energy to 120 households for a month.

    Source - Strategic Research Institute
3.215 Posts
Pagina: «« 1 ... 99 100 101 102 103 ... 161 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,79 +0,96%
EUR/USD 1,0704 +0,49%
FTSE 100 8.044,81 +0,26%
Germany40^ 18.165,10 +1,70%
Gold spot 2.322,95 -0,18%
NY-Nasdaq Composite 15.451,31 +1,11%

Stijgers

VIVORY...
+26,32%
BAM
+4,73%
PROSUS
+3,52%
ASMI
+3,14%
JUST E...
+3,10%

Dalers

RANDST...
-7,22%
Akzo N...
-6,93%
FASTNED
-4,65%
NSI
-3,89%
Arcelo...
-2,65%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links