Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 34,040 25 apr 2024 17:39
  • +0,025 (+0,07%) Dagrange 33,845 - 34,270
  • 5.672.494 Gem. (3M) 7,6M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 4286 4287 4288 4289 4290 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Em Ha 5 februari 2021 09:22
    Nu gaan shorten... pff als dat zo is dan zou ik inderdaad moeilijk in slaap komen, uiteraard weet ik het bedrag niet, maar ik vind het gedurfd.
    Ik verwacht dat we een tijdelijke schommeling gaan hebben rond de 15,50 tot aan 11 februari. Daarna gaan we langzaam omhoog vanwege de vaccinaties en het opstarten van de economie.
  2. [verwijderd] 5 februari 2021 09:31
    Grafiekjes met een hoop indicatoren geven geen enkele zekerheid, maar voeden de fantasie. En als belegger wil je niet zo'n droogkloot zijn, die enkel naar de cijfertjes kijkt. maar wil je er dansende lijnen van maken die de koers naar ongekende hoogten sturen.
    Daarom vanmorgen maar naar die grafiekjes gekeken en ja daar werd ik vrolijk van, danste mee op de lijnen into the sky.
    De koers gaat enkel hoger vanaf gisteren en die 17.00 komt snel weer in beeld.
    Ik heb er op voorgesorteerd, maar neem nu even wat sterke zwarte koffie.
  3. [verwijderd] 5 februari 2021 09:35
    quote:

    lostcause schreef op 5 februari 2021 09:08:

    [...]

    Das ongeveer $45 voor Shell. In Q4 kregen ze $40 per barrel. Dividend veilig voor 2021 of er moet weer een pandemie uitbreken.
    Ik doel meer op lange termijn. In 2020 zijn in NL meer EV's dan diesels verkocht en de ontwikkeling van EV's staat nog in de kinderschoenen. Veel tankstations hebben geen ruimte voor laadpalen. Shell bouwt zelf olie af, marketing gaat onder druk, genoeg gasproducenten, windmolens die minder rendabel zijn etc. De kracht van trading wordt overdreven door men, sommigen nemen Q2 waar prijzen negatief gingen als referentiekader..Voorbij 2030 lijkt mij een onzekere periode en die wil je niet ingaan met 8 miljard uitstaande aandelen. Lijkt mij dat dat de reden is waarom Shell dividend zo langzaam verlaagd. Mocht er ooit wederom wat met de olie gebeuren (wat over de lange termijn niet ondenkbaar is), wordt het verder afwaarderen op de assets en de aandeelhouders betalen dan de prijs.

    Om het even in perspectief te zetten, als je de berichten uit China serieus nam en een shortpositie had geopend begin 2020, had je meer verdiend dan 20 jaar dividend op het huidige niveau.. in een maand.. In de tussentijd komen er vast en zeker ups en downs, waardoor je lekker kan traden.
  4. [verwijderd] 5 februari 2021 09:37
    Wat jammer, ik heb het idee dat de problemen bij de Prelude niet zijn opgelost, ik heb de hele week geen schip voorbij zien komen om te tanken. En dat bij een gasprijs van boven de $30! Wel grappig om te zien dat Fugro de Prelude heeft aangedaan.

    www.marinetraffic.com/en/ais/details/...
  5. forum rang 7 boldie 5 februari 2021 09:39
    quote:

    Namy schreef op 5 februari 2021 09:35:

    [...]
    Ik doel meer op lange termijn. In 2020 zijn in NL meer EV's dan diesels verkocht en de ontwikkeling van EV's staat nog in de kinderschoenen. Veel tankstations hebben geen ruimte voor laadpalen. Shell bouwt zelf olie af, marketing gaat onder druk, genoeg gasproducenten, windmolens die minder rendabel zijn etc. De kracht van trading wordt overdreven door men, sommigen nemen Q2 waar prijzen negatief gingen als referentiekader..Voorbij 2030 lijkt mij een onzekere periode en die wil je niet ingaan met 8 miljard uitstaande aandelen. Lijkt mij dat dat de reden is waarom Shell dividend zo langzaam verlaagd. Mocht er ooit wederom wat met de olie gebeuren (wat over de lange termijn niet ondenkbaar is), wordt het verder afwaarderen op de assets en de aandeelhouders betalen dan de prijs.

    Om het even in perspectief te zetten, als je de berichten uit China serieus nam en een shortpositie had geopend begin 2020, had je meer verdiend dan 20 jaar dividend op het huidige niveau.. in een maand.. In de tussentijd komen er vast en zeker ups en downs, waardoor je lekker kan traden.
    als je op 10e 1 milj had gekocht en op 17e had verkocht paar divi ronde's erbij gehad en had je 75% gehad. Dus vanaf 25e short naar 10e en dan kopen tjonge miljonair geweest. Oja vergeet bijna dan wel met hefbomen eerst short met hefboom 5 en dan long met hefboom 5 geld binnen gestroomd. :)
  6. Erik007 5 februari 2021 09:44
    Euronav is ready to deploy USD 700 million

    Belgian tanker company Euronav has the option to deploy USD 700 million to be used on, for example, new tanker purchases. CEO sees a tough tanker market continue into the second half-year and hopes for increased scrapping activity in the sector.

    BY SØREN PICO
    Published: 05.02.21 at 09:29
    Belgian Euronav has a big sum at its disposal to buy up assets in the tanker market.

    Bron: shippingwatch.com/carriers/Tanker/art...
  7. lostcause 5 februari 2021 09:44
    quote:

    Namy schreef op 5 februari 2021 09:35:

    [...]
    Ik doel meer op lange termijn. In 2020 zijn in NL meer EV's dan diesels verkocht en de ontwikkeling van EV's staat nog in de kinderschoenen.
    Meeste landen verstrekken geen subsidie voor EV's. NL wel maar dat is voor de lange termijn ook niet houdbaar.
    Het olieverbruik zal geleidelijk aan afnemen en aan shell de taak om dat met iets anders op te vangen wat ook knaken oplevert.
  8. just just 5 februari 2021 09:50
    quote:

    Marco1962 schreef op 5 februari 2021 09:13:

    [...]
    Ja dat meent hij wel.
    Maar hij geeft het tenminste toe en vele niet.
    Dat kan toch gewoon ni. Hoe doet de rit naar beneden tot - wat was het? - 12.5. Hij vertikt om in te stappen rond 10 EUR terwijl iedereen hem vriendelijk aanraadde dat wel te doen. Hij mist heel de rit naar boven. En nu zit hij short. Ik vraag me af sinds wanneer? Sinds koers rond de 17 EUR. Zo ja, dan nog wel ok maar ik vrees dat hij short is gegaan aan een koers rond 15 EUR.

  9. Up&Down 5 februari 2021 09:50
    quote:

    Mousepoes schreef op 5 februari 2021 09:37:

    Wat jammer, ik heb het idee dat de problemen bij de Prelude niet zijn opgelost, ik heb de hele week geen schip voorbij zien komen om te tanken. En dat bij een gasprijs van boven de $30! Wel grappig om te zien dat Fugro de Prelude heeft aangedaan.

    www.marinetraffic.com/en/ais/details/...
    Ik hoop dat je met je roeiboot naar de goede kant ligt want er is net een kwartier geleden een LNG tanker weggevaren die er twee dagen heeft gelegen.

    www.marinetraffic.com/en/ais/details/...
  10. forum rang 4 VforVermogen 5 februari 2021 09:55
    quote:

    Just lucky schreef op 5 februari 2021 09:41:

    `Als ze een beetje logisch kunnen nadenken bij de OPEX dan komt het wel goed.

    Wat is beter:
    - 100 vaten tegen $40 (bij overproductie) = $4.000
    - 90 vaten tegen $60 (bij productiebeperking) = $5.400
    Heb de afgelopen OPEC meeting redelijk op de voet gevolgd en SA was heel vastberaden om de beperking te behouden. Zou mij verbazen als ze die gedachte opeens loslaten.
  11. face in the crowd 5 februari 2021 09:58
    quote:

    Mousepoes schreef op 5 februari 2021 09:37:

    Wat jammer, ik heb het idee dat de problemen bij de Prelude niet zijn opgelost, ik heb de hele week geen schip voorbij zien komen om te tanken. En dat bij een gasprijs van boven de $30! Wel grappig om te zien dat Fugro de Prelude heeft aangedaan.

    www.marinetraffic.com/en/ais/details/...
    Afgelopen dagen heeft de Yari LNG daar wel bijgetankt volgens mij. Het is nu net vertrokken.
  12. [verwijderd] 5 februari 2021 09:59
    Up&Down je hebt gelijk. Dat is dan voor het eerst sinds een week, ik keek iedere dag op de map.
    Maar vandaag keek ik op deze link:

    www.marinetraffic.com/en/data/?asset_...,move_type,port_type,port_name,ata_atd,origin_port_name,leg_start_port,intransit&quicksearch|begins|quicksearch=Naus-Timor%20Sea
  13. [verwijderd] 5 februari 2021 10:00
    quote:

    altijd bullish schreef op 5 februari 2021 09:21:

    [...]

    maarja dat komt omdat het nu laag staat. had je shell in 1990 gekocht had je het beter gedaan dan s&p500.

    de s&p500 is ook best duur en als de rente weer omhoog gaat dan vluchten mensen gewoon weer terug naar obligaties.

    het is altijd simpel om achteraf te zeggen "dit had je beter kunnen doen".

    het gaat er niet om wat je beter had kunnen doen maar wat er nu gaat gebeuren
    De SP500 is met dividend herbeleggen tien keer over de kop gegaan over die periode. De economie groeit over de lange termijn sowieso wel, dus met een index zit je wel goed. In 2018/2019 hebben sommige vermogensbeheerders olie al verkocht.. Kijk je naar de hedgefondsen die de prijzen winnen, zie je nergens olie. Door vergrijzing zie ik de huidige rentestanden en inflatie sowieso nog wel minstens 10 jaar aanhouden.

    Je kunt winst maken met Shell, maar ik verwacht eerder een bullmarkt gedreven door inflatie en dan zit je liever in een index. Al helemaal als Shell in de toekomst moet afwaarderen.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 4286 4287 4288 4289 4290 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links