Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Klopt helemaal. AF-KLM wil graag de leningen van Franse staat (ruim 3 miljard) en Nederlandse staat (1 miljard) omzetten in hybride; dan is het in 1 keer eigen vermogen. Waarschijnlijk gaat dan het rentepercentage op die leningen ook omlaag en wordt afhankelijk van de winst…… Maar met 4 miljard EV erbij is er nog steeds een negatief eigen vermogen, terwijl er nog steeds miljoenen verlies per dag wordt gemaakt. Als bovenstaande lukt, dan wordt AF-KLM geen pennystock, maar zal de koers wss nog een keer halveren of iets sterker. De Nederlandse en de Franse staat kunnen het echter nog steeds niet eens worden. Dus nog genoeg spaghetti te ontwarren volgens de telegraaf
Volgens mij mag bij een hybride obligatie 50% van de schuld worden gelijkgesteld met eigen vermogen. Bij dit soort obligaties wordt de rente en aflossing die wordt gemist bijgeteld bij de schuld. Het zal voor AF/KLM dan dus kiezen worden tussen het belonen van de aandeelhouders (dividend) of het betalen van rente en aflossen van de hybride obligaties, waarbij als ze kiezen voor het eerste de schulden steeds weer hoger worden.
wat een geneuzel steeds over dividend. dit bedrijf betaalt geen dividend en er is geen hond die hierin belegt vanwege dividend al heeeel lang niet.
Oké, touche, maar waarom zou je dan in dit bedrijf beleggen? Vanwege de groeiperspectieven?
Groeivooruitzichten van de aandelenkoers, ja. Wat, moet worden opgemerkt, is slechts losjes gecorreleerd met de groei van het bedrijf. Op dezelfde manier ben ik van plan om in Europcar te investeren zodra de aandelenemissie van kracht is.
Enono schreef op 2 februari 2021 19:59 :
Oké, touche, maar waarom zou je dan in dit bedrijf beleggen? Vanwege de groeiperspectieven?
Hele goeie vraag. De enige reden om in dit bedrijf te beleggen is...uhhhmmm....nou, die is er eigenlijk niet. De enige reden dat mensen (dus geen algoritmes en overheden) dit fonds kopen is omdat ze zich blind staren op de de oude koers. Ze gaan er allemaal vanuit dat wanneer corona voorbij is, de koers vanzelf weer naar 12,- gaat.
Mooie dag, wellicht nieuws uit Frankrijk. Koers plust en mooie uptrend kansen
wat al een hele tijd een aardig alternatief zou zijn voor de Blubs van dit forum is voor elke 100 aandelen call opties schrijven en maar hopen dat de daling straks niet te onverwacht en te heftig zal zijn. voorlopig lacht elke positiveling ons keihard uit...
gbakl schreef op 3 februari 2021 09:51 :
voorlopig lacht elke positiveling ons keihard uit...
Dat is altijd zo. Ignorance is bliss
Knife Catcher schreef op 2 februari 2021 17:54 :
Klopt helemaal. AF-KLM wil graag de leningen van Franse staat (ruim 3 miljard) en Nederlandse staat (1 miljard) omzetten in hybride; dan is het in 1 keer eigen vermogen. Waarschijnlijk gaat dan het rentepercentage op die leningen ook omlaag en wordt afhankelijk van de winst……
Maar met 4 miljard EV erbij is er nog steeds een negatief eigen vermogen, terwijl er nog steeds miljoenen verlies per dag wordt gemaakt.
Als bovenstaande lukt, dan wordt AF-KLM geen pennystock, maar zal de koers wss nog een keer halveren of iets sterker.
De Nederlandse en de Franse staat kunnen het echter nog steeds niet eens worden. Dus nog genoeg spaghetti te ontwarren volgens de telegraaf
Waarom zou je als overheid de aandeelhouder ontzien ten koste van van de belastingbetaler? Dat deed met bij SNS toch ook niet.
''Waarom zou je als overheid de aandeelhouder ontzien ten koste van van de belastingbetaler? Dat deed met bij SNS toch ook niet.'' . gebeurt nu al, zolang er positieve berichten blijven komen over opgerekte staatssteunen en hybride geneuzel i.p.v. duidelijke emissie eisen. van Brussel moet je niet teveel te verwachten, daar wil men zo weinig mogelijk in de clinch met de Franse overheid en is het opvallend stil.
gbakl schreef op 3 februari 2021 11:01 :
gebeurt nu al, zolang er positieve berichten blijven komen over opgerekte staatssteunen en hybride geneuzel i.p.v. duidelijke emissie eisen.
Deze complexe financiële opzet vindt plaats, deels omdat de Nederlandse overheid moeilijkheden creëert om meer geld in het bedrijf te injecteren, en deels vanwege het Franse financiële recht (als een aandeelhouder 30% van het kapitaal bereikt, moet hij een overnamebod uitbrengen op de rest van de hoofdstad).
gbakl schreef op 3 februari 2021 11:01 :
van Brussel moet je niet teveel te verwachten, daar wil men zo weinig mogelijk in de clinch met
de Franse overheid en is het opvallend stil.
Bxl heeft al de voorwaarde gesteld dat AF-KLM een deel van de luchthavenslots zou moeten verbeuren om deze hulp te ontvangen. (Dit forum accepteert niet meer dan één citaat in een enkel bericht, wat een grap).
Hoekstra ziet nu meer nadelen dan voordelen aan zelfstandig KLM DEN HAAG (ANP) - Een zelfstandige toekomst voor KLM is nu niet in het belang van de onderneming of van Nederland. Dat zegt minister Wopke Hoekstra (Financiën), die deze optie mede op aandringen van de Tweede Kamer heeft onderzocht. "Zo'n route kent op dit moment echt meer nadelen dan voordelen", aldus de bewindsman. KLM en zusterbedrijf Air France zitten door de coronapandemie in zeer zwaar weer. Zowel de Nederlandse als de Franse overheid is het bedrijf met miljarden aan noodkredieten te hulp geschoten. De verwachting is dat op termijn nog meer steun nodig is. Hoekstra zegt daarbij "zeer nauw" samen op te trekken met zijn Franse collega Bruno Le Maire. Maar binnen Air France-KLM rommelde het ook voor de coronacrisis al. De Franse top mikt op verdere centralisatie, terwijl KLM zelfstandig wil kunnen blijven beslissen over bijvoorbeeld de eigen kas en het netwerk aan bestemmingen. Niet voor niets kocht Hoekstra twee jaar geleden een aanzienlijk belang in de onderneming. Het kabinet wil er daarmee voor zorgen dat de Nederlandse belangen beter worden beschermd. De Tweede Kamer stemde vorig jaar in meerderheid voor een motie van PVV-Kamerlid Tony van Dijck die het kabinet opriep alle opties te verkennen, ook het losweken van KLM uit de luchtvaartgroep. Hoekstra zegt daaraan gehoor te hebben gegeven, en geen enkele weg "voor de eeuwigheid" te willen afsluiten. "Maar wij denken niet dat het, in het vaarwater waarin we nu zitten, verstandig is voor de onderneming of voor Nederland."
Wat een natte wind uitspraak van Hoekstra, Klm verdiend het om als zelfstandig bedrijf door te gaan. Klm heeft voor de fusie altijd goed kunnen opereren in de concurrentie doordat de service altijd zeer hoog stond. Air France heeft er juist voor gezorgd dat Klm al jaren is uitgekleed om de rotzooi van Aur France te betalen. Per direct klm los van de Fransen en investeer in een mooi nieuw Nederlands trots KLM 2.0
Gelukkig schreef op 3 februari 2021 12:15 :
Wat een natte wind uitspraak van Hoekstra, Klm verdiend het om als zelfstandig bedrijf door te gaan. Klm heeft voor de fusie altijd goed kunnen opereren in de concurrentie doordat de service altijd zeer hoog stond.
Klm historie staat bol van staatsteun en redding. Het echte ondernemende KLM is inmiddels wel 50 jaar geleden. KLM is duur, de service matig, men verdient te veel en werkt te weinig.
Knife Catcher schreef op 3 februari 2021 11:54 :
De Franse top mikt op verdere centralisatie, terwijl KLM zelfstandig wil kunnen blijven beslissen over bijvoorbeeld de eigen kas en het netwerk aan bestemmingen.
En daarom was het kopen van KLM een vergissing voor AF. Wat heeft het voor zin om twee bedrijven te hebben die niet samenwerken en geen synergie kunnen creëren? Omdat KLM zo'n onwillige partner is, rennend als een kip zonder kop, kan de groep niet snel en verstandig vooruit. Het zit vast in lange en kostbare interne onderhandelingen.
Beurrestaxe schreef op 3 februari 2021 12:55 :
[...]
En daarom was het kopen van KLM een vergissing voor AF.
Wat heeft het voor zin om twee bedrijven te hebben die niet samenwerken en geen synergie kunnen creëren?
Omdat KLM zo'n onwillige partner is, rennend als een kip zonder kop, kan de groep niet snel en verstandig vooruit. Het zit vast in lange en kostbare interne onderhandelingen.
Helemaal eens. Maar goed AF is uiteraard ook een kansloos bedrijf. Het is wel aandoenlijk die KLM-ers die zo prat gaan op 'De Kas'.. Er is geen gevulde kas, alleen maar leningen... Daarom moest dit bedrijf ondanks 100 jaar bestaan na 1 maand Corona al worden gered met liquide middelen..
Hoekstra, ja Hoekstra. Met het witwassen bij de banken heb ik via een paper laten sturen. Nooit een reactie. Paper was opgesteld met oa acc knten. Net als de Jonge, hautaine lui. Goede politici zijn mensen die met de poten in de klei hebben gestaan. Ik ben voorstander van een zakenkabinet. Gisteren de reclame uitzending politieke partijen gezet met Dijkhoff, ach gussssss we moeten nederlandse bedrijven beschermen tegen gesubsidieerde buitenlandse bedrijven. lees klm met air france, lees PostNL mbt La poste DPD en zo zijn er nog een stel. KLM kan best zelfstandig, loshalen uit de air france klauwen, via brussel bewerkstelligen dat er geen staats subsidies van landen meer dan 100% begrotingstekort gegeven mag worden. Indirect betaald nederland mee met de franse idioterie
Uit artikel in (online) Telegraaf van zojuist. Door de coronacrisis ligt de luchtvaartcombinatie Air France KLM aan het staatsinfuus. Het bedrijf is technisch failliet en heeft extra vermogen nodig om de kredietcrisis te overleven. Op dit moment vinden gesprekken plaats met Nederland, Frankrijk en de Europese Commissie over de offers die het moet brengen bij een eventuele herkapitalisatie. Dat is verplicht bij staatssteun. Franse media meldden eerder dat Air France 24 vluchten aan de concurrentie moet geven. Bronnen rond KLM melden dat er nog onderhandeld wordt.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)