Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Bert12345 schreef op 29 januari 2021 11:19 :
[...]
Je verhaal klopt van geen kanten. Je kan het nalezen op hun I.R. deel van de de site van Tesla. Even uit mijn hoofd:
De winst met operationele activiteiten, was 721 mio en de totale winst was 2,4 mrd. Dat betekent dus, dat ze 1,7 mrd met emissierechten hebben verdiend. VAG verwacht 10 mrd te gaan verdienen. Euro/dollar conversie: 2,4 versus 12 mrd. Een factor 5, is niet zo'n heel groot verschil.
2,4 mrd x 25 = 60 mrd. Het zal om en nabij de 100 mrd worden, dus 40x de winst van Tesla.
Tesla heeft een winst van 0,8 dollar p.a. en VAG 20. Een behoorlijke verwachtingswaarde van Tesla en een discount van VAG. Of het terecht is, zal de toekomst uitwijzen.
Waarom je de emissie rechten ook vermenigvuldigd weet ik niet. Die zullen namelijk in de toekomst alleen maar afnemen. Dus de 1,7 mrd zal alleen maar minder worden.
met tesla-adepten is het moeilijk discussiëren. ik heb de winst van 2019 voor VW genomen, omdat die voor 2020 nog niet bekend is. Als je een factor , niet zo'n heel groot verschil noemt, dan houdt alles op. de k/w van tesla is meer dan 1000, terwijl tesla voortdurend de prijzen moet verlagen vanwege de toenemende concurrentie. en tesla zal ook meer geld moeten uitgeven om de bouwkwaliteit van tesla's te verbeteren, want die is volgens zo ongeveer iedereen die dit onderzocht heeft en volgens klanten beneden peil.
kwaliteit kun je op allerlei fronten meten..... maar als we de model-3 met de id-3 gaan vergelijken durf ik mijn hand wel in het vuur te steken voor Tesla :D
Bert12345 schreef op 29 januari 2021 11:19 :
[...]
Je verhaal klopt van geen kanten. Je kan het nalezen op hun I.R. deel van de de site van Tesla. Even uit mijn hoofd:
De winst met operationele activiteiten, was 721 mio en de totale winst was 2,4 mrd. Dat betekent dus, dat ze 1,7 mrd met emissierechten hebben verdiend. VAG verwacht 10 mrd te gaan verdienen. Euro/dollar conversie: 2,4 versus 12 mrd. Een factor 5, is niet zo'n heel groot verschil.
2,4 mrd x 25 = 60 mrd. Het zal om en nabij de 100 mrd worden, dus 40x de winst van Tesla.
Tesla heeft een winst van 0,8 dollar p.a. en VAG 20. Een behoorlijke verwachtingswaarde van Tesla en een discount van VAG. Of het terecht is, zal de toekomst uitwijzen.
Halve vergelijking. Voor de helderheid: Tesla: 2,24 dollar winst in heel 2020 (emissiehandel + operatie): koers op 835 dus koers/winst verhouding = 373. Volkswagen: 26,66 wpa * 1,2 (euro/dollar) = 31,92 dollar winst per aandeel in heel 2019: koers is 157 euro dus koers/winst = 6 Op basis van deze metric is Tesla dus met een factor 60 (!!!) hoger gewaardeerd dan VW group. Nu kun je zeggen KW is niet de juiste of enige vergelijking, zeker niet voor groeivermogen, maar welke fundamental je er ook bij haalt, je moet geloven in sprookjes als je denkt dat Tesla ooit 60 keer zoveel winst gaat maken. Reken namelijk maar eens uit hoeveel auto’s ze daarvoor zouden moeten verkopen, hoeveel marge per auto ze maken en wat dit dan zou betekenen qua wereldwijd marktaandeel. Doe je dat dan kom je tot de conclusie dat een marktaandeel van 40-50% van de totale wereldmarkt nodig gaat zijn. Om daarin te geloven moet je wel echt boter op je hoofd hebben. Wat Tesla doet is superknap en ze hebben de markt veranderd. Maar de wet van de remmende voorsprong gaat zijn werk doen en binnenkort zorgen dat het realisme weer terug komt in de waardering. Fundamenteel financieel is het namelijk een bubble
Hoezo moet je in sprookjes geloven dat tesla ooit 60x zoveel winst gaat maken? Wellicht wordt dit nog veel meer en de toekomst is veelbelovend als je er echt in verdiept. Gelukkig doet Tesla niet alleen aan auto’s om die winst te behalen. Wederom zijn we hier koers winstverhoudingen aan het vergelijken met omzetten en winsten van verbrandingsmotoren. Los van deze laatste zin is Tesla actief op een heel ander gebied dan andere autobouwers, ze hebben wel dezelfde afzetmarkt. De overige autobouwers worden straks wellicht klant van Tesla. Wie gaat voor de zogenoemde concurrenten batterijen produceren? Er zijn niet genoeg grondstoffen. Tegen de tijd dat de zogenoemde concurrenten in aantallen produceren zoals tesla in 2020 gedaan heeft of in 2021 gaat doen dan zijn we een eeuwigheid verder, laat staan dat er meerdere concurrenten batterijen nodig hebben. Daar gaan de huidige autobouwers van over de kop binnen paar jaar, mark my words! De grote autobouwers hebben absolute omzetten nodig om het huidige bedrijf levensvatbaar te houden. Verlies nemen blijft niet eeuwig duren. Hoe sneller de markt naar EV gaat veranderen hoe minder zij aan hun verbrandingsmotoren hebben waar juist hun grote marge op zit. Als tesla straks met een betaalbaar model gaat komen wat voor een groot deel in de bevolking betaalbaar wordt kan het rap gaan. Niet te vergeten dat tesla zich nog totaal niet bezig heeft gehouden met de markt Europa. Ben benieuwd als straks de fabriek in berlijn in productie gaat en uiteindelijk de 20k auto gaat produceren, dan is het over en uit voor de lieve vrienden uit duitsland.
Ik lees geen enkele fundamentele financiële onderbouwing. Alleen maar als dit, als dat... zo ken ik er nog wel een paar. Typisch believer reactie. Kijk even in de cijfers wat Tesla verdiend met die geweldige andere initiatieven. Stelt cijfermatig niets voor. En denk je nu echt dat de Duitsers hun eigen industrie laten vallen en allemaal Tesla gaan rijden? Dream on. En Tesla is voor batterijen afhankelijk van Panasonic, LG. etc. Die werken ook met Toyota en leveren straks evengoed aan anderen. SDC is waar Tesla misschien nog verschil kan maken. Die verhoudingen heb ik niet scherp.
Het is puur dat je de koers niet aan staat en wellicht dat je constant je geld aan het verbranden bent. Op het moment dat er weer successen worden geboekt en de koers maakt weer een sprong dan begint de discussie hier weer opnieuw en wordt er bijna op een genante wijze Tesla door de grond geboord. Het wordt bijna lachwekkend dat dit al zo’n 50x gebeurt is hier en maar blijven volhouden. De koers zal nog vaker over de kop gaan. Ik hoef natuurlijk niemand te overtuigen, blijft ieders keus natuurlijk maar ik heb wel de neiging constant om het tegendeel te vertellen maar ook dat staat je niet aan. Lijkt wel alsof er uberhaupt geen ruimte mogelijk is om hierover te discussieren. Alsof er bij voorbaat expres geen gehoor aan de ‘teslabelievers’ gegeven wordt. Gelukkig gelooft het overgrote deel wel in deze toekomst. Succes in ieder geval verder!
Twbg schreef op 29 januari 2021 16:02 :
Gelukkig gelooft het overgrote deel wel in deze toekomst. Succes in ieder geval verder!
Tijd zal het leren. Tot nog toe heb je het gelijk aan je kant.
Wat de meesten niet begrijpen is dat VW nog niet eens probéért de ultieme EVs te maken. Voor Tesla is dit het hele ding, maar ze laten met alle potentie die ze hebben ontzettend veel steekjes liggen. Die nieuwe Model S is een goede stap want Lucid legt ze het vuur na aan de schenen. Ineens een veel lagere luchtweerstand, ik vermoed dat ze de accu verkleind hebben nu en toch een nipt hogere actieradium bereikt. Iets lichter ook, wat helpt. Porsche ingenieurs hebben toegegeven dat de Taycan niet eens een best effort was. Ze houden zich in. Ik zal je vertellen waarom, ik vertel het hier al jaren. VW heeft kapitaalinvesteringen die nog niet afgeschreven zijn, in verbrandingstechnologie en de auto's waar het in gaat. Zodra ze bereid zijn de Panamera op te doeken of vervangen door een Taycanvariant...zal de Taycan plots een nog veel betere auto worden. Maar ze hebben de 911 nog te beschermen dus een Panamera mag die niet in de schaduw zetten. Hun 911 Turbo S is geweldig, laat staan de GT2 RS. Maar als ze te hard proberen, met wat ingefluisterde tips van Rimac (ze hebben er 2x in geinvesteerd), wordt een 4-zitter gewoon sneller in een rechte lijn dan de Turbo S en dat kunnen we niet hebben. Tesla met de Plaid en Plaid+ stelt de regels nog eens keihard bij. Taycan Turbo S loopt vlugger bovende 100 km/u ongeveer en Tesla matchen in actieradius is gewoon niet nodig. Maar ik die droom van een Taycan besef me terdege dat de Plaid een meer praktische wagen is (je kunt erin slapen en mee trekken). En natuurlijk sneller rechtdoor. De Plaid+ zoals die blijkbaar gaat heten krijgt tevens een krankzinnig grote accu, waarschijnlijk zonder echte gewichtstraf, doordat ze eindelijk het maximale uit de huidige accutechniek gaan halen. Goede zet, maar geen revolutie, laten we eerlijk zijn. Tesla is de enige met dit motief en de middelen. Die Plaid+ is ook nog snel rond een circuit (niet GT2RS snel, maar toch) en de actieradius maakt Superchargen iets heel zeldzaams. Hoe vaak moet je 600 km knetterhard rijden op een dag? En je kunt er, interessant voor mij, mee reizen naar plekken waar nu helemaal geen EVs komen bij gebrek aan snelladers. Je overbrugt als je een beetje rustig aan doet zó 860km op een dag vanaf zeg Kiev naar Moskou. Laden in je hotel of zo, een paar dagen in een stad blijven. En wie thuis niet kan laden, hoeft maar eens in de paar weken als een zielige onderdaan een halfuur bij een snellader je tijd te verdoen. En ja, er zijn rijken die niet thuis kunnen laden zoals YoTube Shmee150. Meerdere parkeerplekken onder z'n apartement in Londen maar echt geen stroom te regelen voor zijn Porsche, de stakker. Tot werkgevers keihard in EV palen investeren, tot we inductief laden verplicht krijgen in nieuwe EVs, gaan grote accu's nog een ding blijven voor luie rotzakken of sukkels die geen oprijlaan kunnen betalen (ik zei de gek). En tot de markt gaan leunen op EVs hebben ze geen reden die aan te bieden. Het is te hopen dat we snel doorkrijgen hoe Nikola Tesla draadloos en verliesloos energie over grote afstanden verzond. Kan Tesla heel de accu business opdoeken. En kun je met een stroom ontvanger elke hybride veranderen in een oneindige actieradius EV. Elon wordt schofterig rijk van de technologie die Nikola Tesla probeerde overbodig te maken. Accu's en Satellieten... Denk daar maar eens over na...
Twbg schreef op 29 januari 2021 16:02 :
Het is puur dat je de koers niet aan staat en wellicht dat je constant je geld aan het verbranden bent. Op het moment dat er weer successen worden geboekt en de koers maakt weer een sprong dan begint de discussie hier weer opnieuw en wordt er bijna op een genante wijze Tesla door de grond geboord. Het wordt bijna lachwekkend dat dit al zo’n 50x gebeurt is hier en maar blijven volhouden. De koers zal nog vaker over de kop gaan. Ik hoef natuurlijk niemand te overtuigen, blijft ieders keus natuurlijk maar ik heb wel de neiging constant om het tegendeel te vertellen maar ook dat staat je niet aan. Lijkt wel alsof er uberhaupt geen ruimte mogelijk is om hierover te discussieren. Alsof er bij voorbaat expres geen gehoor aan de
‘teslabelievers’ gegeven wordt.
Gelukkig gelooft het overgrote deel wel in deze toekomst . Succes in ieder geval verder!
Je omschrijft het perfect. Er IS geen fundamentele onderbouwing vwb de koers van Tesla. Daar zijn de "analisten" het roerend over eens. De koers is omhoog gegaan door 3 zaken: Een leger verveelde Robinhood beleggers Een leger Shorters Een leger Tesla BELIEVERS. Die waarderen de koers op een ideaal, een droom. En laten we voorop stellen, dat laatste is op zich niks mis mee. Als je geloofd in de droom, misschien wordt ie ooit werkelijkheid. Maar de believers hebben totaal geen oor voor fundamentele zaken waar de droge beursbelegger wel naar kijkt. Wie er gelijk heeft, dat gaan we over 10 jaar wel zien.
Mmm Shorters die de koers omhoog manipuleren, leg eens uit svp?
Moneyball schreef op 29 januari 2021 13:28 :
[...]
Halve vergelijking.
Wat Tesla doet is superknap en ze hebben de markt veranderd. Maar de wet van de remmende voorsprong gaat zijn werk doen en binnenkort zorgen dat het realisme weer terug komt in de waardering. Fundamenteel financieel is het namelijk een bubble
Denk dat je gelijk hebt. V.w.b. je laatste alinea, tasten we allemaal in het duister.
Twbg schreef op 29 januari 2021 16:02 :
Het is puur dat je de koers niet aan staat en wellicht dat je constant je geld aan het verbranden bent. Op het moment dat er weer successen worden geboekt en de koers maakt weer een sprong dan begint de discussie hier weer opnieuw en wordt er bijna op een genante wijze Tesla door de grond geboord. Het wordt bijna lachwekkend dat dit al zo’n 50x gebeurt is hier en maar blijven volhouden. De koers zal nog vaker over de kop gaan. Ik hoef natuurlijk niemand te overtuigen, blijft ieders keus natuurlijk maar ik heb wel de neiging constant om het tegendeel te vertellen maar ook dat staat je niet aan. Lijkt wel alsof er uberhaupt geen ruimte mogelijk is om hierover te discussieren. Alsof er bij voorbaat expres geen gehoor aan de ‘teslabelievers’ gegeven wordt. Gelukkig gelooft het overgrote deel wel in deze toekomst. Succes in ieder geval verder!
I'm on your side, iedereen blijft maar vergelijken met de verkoop van brandstof auto's.... en zeuren over verkoop van emissie credits... vergeten even dat het steeds moeilijker word om brandstof auto's te verkopen want je ziet dat de particulier letterlijk aan het wachten is om een EV te kopen. Over een paar jaar mogen er geen brandstof auto's verkocht worden. de klok tikt.....
Voorop gesteld: wat Tesla presteert is ongekend. Superknap. Alleen de waardering is thans krankzinnig. En ik hoor van de Tesla believers alleen maar algemeenheden over de voorsprong die nooit meer ingehaald zou worden. Een fatsoenlijke financiële onderbouwing zie ik nergens. Dus verlicht me @twbg...
Tesla maakt tussen de 15 en 30k marge op een model-3 afhankelijk van de uitvoering. Met de model Y zal de marge straks wat hoger liggen zodra ze vanuit Berlijn komen en er geen 10% heffing met daarover nog eens de btw gerekend hoeft te worden. De facelift m-s en m-x hebben hogere marges. Ook al verkopen die in NL niet fantastisch, met de nieuwe plaid versie creeren ze toch opnieuw een hype waardoor er zeker weer 50.000 verkocht zullen worden komend jaar. Ik zie graag wat VW, Kia, Hyundai, Toyota, Renault en de rest klaarspeelt maar die moeten eerst nog een factor 50 zien op te schalen met bijbehorende grondstoffen. Ik ben erg benieuwd wat de prijs gaat doen en hoe lang de legacy automakers het vol kunnen houden om EV's zonder marge te verkopen. btw... Ik word nu al weer plat gebombardeerd door Volkswagen reclame met "de nieuwe auto voor het volk". Laat dat aub achterwege, niemand wil reclame!
Dutcheon schreef op 29 januari 2021 19:47 :
Tesla maakt tussen de 15 en 30k marge op een model-3 afhankelijk van de uitvoering. Een model Y zal de marge straks wat hoger liggen als ze vanuit Berlijn komen.
De facelift m-s en m-x hebben hogere marges.
Ik zie graag wat VW, Kia, Hyundai, Toyota, Renault en de rest klaarspeelt maar die moeten eerst nog een factor 50 zien op te schalen met bijbehorende grondstoffen tekorten.
Ik word nu al weer plat gebombardeerd door Volkswagen reclame met "de nieuwe auto voor het volk".
Laat dat aub achterwege, niemand wil reclame!
15 tot 30k op 1 auto ? Hoe kom je daar bij ?
Beetje tegenstand maar een correctie naar 650usd zou heel gezond zijn ook voor wie long zit op lange termijn en de volgende kwartaalresultaten moeten boven de 1usd eigenlijk 1,25usd winst per aandeel om weer de stijging in te zetten.
Carl2-8 schreef op 29 januari 2021 19:57 :
Beetje tegenstand maar een correctie naar 650usd zou heel gezond zijn ook voor wie long zit op lange termijn en de volgende kwartaalresultaten moeten boven de 1usd eigenlijk 1,25usd winst per aandeel om weer de stijging in te zetten.
Lijkt me ook, eigenlijk 500.. K zit short Tesla misschien daarom even wat lucht er uit
Reclame, nog een leuk dingetje! Tesla maakt 0 reclame maar ondertussen ligt de orderbak constant vol en iedere auto wat van de band rolt is al verkocht. Wat denk je wat er voor een enorme marketingkosten gemaakt worden door de ‘concurrenten’. Dat is ook iets in tegenstelling tot tesla wat in de marge van de verkoopprijs moet worden meegenomen en op een kleine verkoop EV’s tikt dit behoorlijk aan. Maar dit is nog maar een klein argumentje. @moneyball, als je het niet erg vindt ga ik geen onderbouwing meer geven want morgen kan ik weer in herhaling vallen en volgende week ook weer. Maar ik zou zeggen begin eens met battery day terug te kijken en probeer je verder niet te laten leiden door alle analisten.
Precies, je kan het hier eindeloos volhouden.... velen hebben geluisterd naar de analisten en hebben de run omhoog volledig gemist dit jaar. Er was in maart nog een mooie kans om toch op de trein te stappen maar ook dat hebben velen niet gedaan zo te horen. Ik ga er zo langzamerhand ook mee stoppen om nog een case te maken..... zou zeggen verdiep je zelf er eens in en ga anders vooral flink short! want dat helpt altijd ;)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)