Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Zweeds Budbee stort zich op duurzame pakketbezorging Nederland

Lees over dit aandeel ook

  1. 17 apr Slotcall: AEX is het kneusje van Europa, met dank aan ASML 7
  2. 26 feb Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Kees1 27 januari 2021 11:13
    quote:

    Makita schreef op 27 januari 2021 11:10:

    PostNL is juist voorloper op gebied van ESG en elektrisch vervoer. Dit wordt maximaal een onderaannemer van PostNL voor de grachtengordel that’s all. Die gaan echt niet de provincie in hoor.
    De provincie, daar zit juist het probleem. Daar maak je de kosten. Die nieuwe bedrijven kunnen de krenten uit de pap halen.
  2. [verwijderd] 27 januari 2021 11:18
    quote:

    Kees1 schreef op 27 januari 2021 11:13:

    [...]

    De provincie, daar zit juist het probleem. Daar maak je de kosten. Die nieuwe bedrijven kunnen de krenten uit de pap halen.
    ACM kom er maar in!

    In de steden is het niet echt efficiënt hoor. Denk juist dat een provincieplaats veel efficiënter is met bezorgen.
  3. De Pakketbezorger 27 januari 2021 11:37
    quote:

    Makita schreef op 27 januari 2021 11:18:

    [...]
    ACM kom er maar in!

    In de steden is het niet echt efficiënt hoor. Denk juist dat een provincieplaats veel efficiënter is met bezorgen.
    Efficiëntie zit juist in de steden / woonwijken. Hoe hoger de stopdichtheid (stops per straat) hoe hoger de marge.

    Provincie is inderdaad niet altijd kostendekkend, ivm de stopdichtheid; lange afstand, weinig opbrengsten maar de kosten zijn (nagenoeg) hetzelfde. 'we' rijden liever voor 30 pakketten een half uur heen en half uur terug dan voor 1...
  4. forum rang 4 DWB Happy 27 januari 2021 13:23
    Postnl profiteert nu nog van het massaal online shoppen.

    DHL verovert ook duidelijk een steeds grotere markt in Nederland, en nu komen daar ook nog wat kleinere spelers bij.

    Na de corona crisis zal de concurrentie verharden (prijzenslag) omzet en winst zal voor Postnl flink terug gaan lopen.

    Daarnaast weten we allemaal dat dit linkse bestuur van alles verzint om de winsten af te romen voor de neus van de aandeelhouders.

    Dit is geen commercieel bedrijf, maar de grootste sociale werkvoorziening van Nederland.

    Voor de wat langere termijn is er weinig te behalen voor de aandeelhouders...
  5. FlashHenk 27 januari 2021 13:46
    quote:

    DWB Happy schreef op 27 januari 2021 13:23:

    Postnl profiteert nu nog van het massaal online shoppen.

    DHL verovert ook duidelijk een steeds grotere markt in Nederland, en nu komen daar ook nog wat kleinere spelers bij.

    Na de corona crisis zal de concurrentie verharden (prijzenslag) omzet en winst zal voor Postnl flink terug gaan lopen.

    Daarnaast weten we allemaal dat dit linkse bestuur van alles verzint om de winsten af te romen voor de neus van de aandeelhouders.

    Dit is geen commercieel bedrijf, maar de grootste sociale werkvoorziening van Nederland.

    Voor de wat langere termijn is er weinig te behalen voor de aandeelhouders...
    Kijk je nog steeds tegen een verlies aan?
  6. forum rang 5 Kees1 27 januari 2021 18:17
    Je kunt ook nog een stap verder gaan.
    Je zou ervoor kunnen kiezen om helemaal geen post meer bij mensen thuis te bezorgen. Stop alles maar in die kluisjes. De mensen kunnen dan zelf de kluisjes gaan leeghalen. Het doet denken aan de afvalcontainers in de wijken, maar dan omgekeerd in die zin dat je af en toe iets ophaalt.
  7. forum rang 4 H. Berkhof 1 februari 2021 16:26
    quote:

    Kees1 schreef op 27 januari 2021 18:17:

    Je kunt ook nog een stap verder gaan.
    Je zou ervoor kunnen kiezen om helemaal geen post meer bij mensen thuis te bezorgen. Stop alles maar in die kluisjes. De mensen kunnen dan zelf de kluisjes gaan leeghalen. Het doet denken aan de afvalcontainers in de wijken, maar dan omgekeerd in die zin dat je af en toe iets ophaalt.
    Wat moet zo'n kluisje volgens jou gaan kosten of denk je dat je geld toe krijgt.
  8. forum rang 4 H. Berkhof 1 februari 2021 16:29
    quote:

    MARvM schreef op 27 januari 2021 16:35:

    Een goede oplossing voor minder bestelbussen in de stadswijken is INPOST, met hun kluisjes.
    Vandaag naar de beurs gegaan, maar meteen wel erg zwaar gewaardeerd.
    Geeft ook aan hoe veel mensen dat concept zien zitten.
    Die kluisjes hadden we vroeger ook al bij de Postkantoren dus oude wijn in nieuwe zakken?
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

PostNL Koninklijke

1,225 19 apr
-0,016 -1,29%
Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links