Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Umicore BRU:UMI.BL, BE0974320526

  • 21,040 16 apr 2024 17:35
  • -0,380 (-1,77%) Dagrange 20,900 - 21,320
  • 294.509 Gem. (3M) 435,8K

Forum Umicore geopend

928 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 47 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. wesmail 15 januari 2021 16:50
    Umicore kan best slimme ingenieuren hebben maar hoe slim zijn de managers?

    Een auto en een telefoon bevatten kostbare metalen die deze fabrikanten terugwillen als grondstof voor nieuwe producten ipv dat het afval is en ze steeds weer nieuwe zeldzame metalen moeten inkopen. Dat is goedkoper. Gesloten circuit. Verlaagd hun CO2 foodprint. Kan Umicore hier tegenop?

    Volkswagen bijvoorbeeld samen met Northvolt.
    SALZGITTER: Blauwdruk voor de toekomst

    Nergens is het onderwerp transformatie sterker aanwezig dan in Salzgitter. Ten eerste worden hier de elementaire componenten - rotor en stator - geproduceerd voor de aandrijving van de ID.4 en andere MEB-modellen. Ten tweede bundelt Volkswagen Group Components de expertise en competentie voor batterijtechnologie van de hele Groep in het Center of Excellence for Battery Cells (CoE) op de site. De pilootproductielijn en de analyselaboratoria zijn aanjagers van de verdere ontwikkeling van batterijcel- en fabricagetechnologie. In samenwerking met de Zweedse batterijfabrikant Northvolt AB zal de eerste batterijcelfabriek voor de joint venture Northvolt Zwei naast de deur worden gebouwd en tegen 2024 voltooid zijn.

    In Salzgitter zal de komende weken ook een proeffabriek voor het recyclen van gebruikte hoogspanningsbatterijen van start gaan, waarbij metaal en waardevolle grondstoffen worden teruggewonnen uit batterijen die niet kunnen worden gerecycled of hergebruikt. Het doel is om in de toekomst meer dan 90% van de batterijen te hergebruiken.
  2. wesmail 18 januari 2021 10:26
    Beursblik: Berenberg verhoogt koersdoel voor Umicore
    Gepubliceerd op 18 januari 2021 08:28 |
    08:28 - Beursblik: Berenberg verhoogt koersdoel voor Umicore
    Umicore (10:09)
    EUR 45,470 +0,070 (+0,15%)

    (ABM FN) Berenberg heeft maandag het koersdoel voor Umicore verhoogd van 41,00 naar 50,00 euro bij een ongewijzigd koopadvies.

    Analist Sebastian Bray is fan van Umicore, met onder meer een leidende positie in de markt voor kathodes.

    Daarbij meent de analist dat het aandeel in de komende twee jaar weer in de lift zal zitten, na de heel negatieve spiraal van de afgelopen jaren. Die koersstijging zal niet alleen worden aangejaagd door de kathodes, maar ook door de divisie Recycling.

    De analist verhoogde de taxaties voor de winst per aandeel Umicore tussen 2020 en 2022 met meer dan 10 procent.

    Voor het boekjaar 2020 rekent Bray op een omzet van 3,3 miljard euro en een aangepast winst per aandeel van 1,39 euro. Voor 2021 rekent de analist op een omzet van 3,6 miljard euro en een aangepaste winst per aandeel van 1,50 euro. In 2022 stijgt de omzet door naar bijna 3,9 miljard euro met een winst van 1,83 euro per aandeel.

    Het aandeel Umicore sloot vrijdag op 45,40 euro.
  3. forum rang 4 aossa 26 januari 2021 19:14


    De Europese Commissie keurt een tweede groot innovatieproject goed voor duurzame batterijen voor elektrische auto's. 42 Europese bedrijven, waaronder de Belgische bedrijven Hydrometal en Prayon, krijgen samen 2,9 miljard euro staatssteun.

    De Commissie lanceerde in 2017 de batterijalliantie, een project om Europa alsnog mee te krijgen in de wereldwijde race naar batterijen voor elektrische wagens. Om bedrijven in alle onderdelen van de keten samen te laten werken lanceerde de Commissie een speciaal steunregime voor belangrijke projecten van gemeenschappelijk belang.

    De batterijalliantie kwam er onder impuls van onder België en bedrijven zoals Umicore en Solvay. Centraal staat duurzaamheid. Bedrijven werken samen bij onderzoek en innovatie voor de hele keten, van grondstoffen, batterijcellen en batterijsystemen tot recyclage. Een eerste Europees samenwerkingsproject werd in 2018 gelanceerd met zeven landen, waaronder België.

    ....

    Bron: De Tijd
  4. bv Bernhard 6 februari 2021 13:31
    11 februari worden de jaarcijfers bekend gemaakt. Erg benieuwd. Wat is jullie verwachting?

    Ik las dat in China de vraag naar elektrische auto's achterblijft tov Europa, weet iemand wat daar de reden van is? Ongetwijfeld dat China nog een inhaalslag zal maken op dit vlak maar hoe snel?

    www.dierickxleys.be/nl/studies/umicore
  5. forum rang 7 JdeFL 16 maart 2021 10:14
    Opvallende daler vanochtend. (44.5€, -2%) Vond dit:
    Volkswagen voert de inspanningen binnen het segment van de elektrische auto’s op, met een plan om zes batterijfabrieken in Europa te bouwen en wereldwijd te investeren in oplaadstations. VW heeft reeds een akkoord op zak voor twee batterijfabrieken en onderzoekt vier bijkomende locaties voor een totale capaciteit van 240 gigawattuur tegen het einde van het decennium. De inspanning zal ongeveer 29 miljard dollar kosten en zou VW en haar partners 's werelds op één na grootste producent van batterijcellen maken, na China's Contemporary Amperex Technology Co.

    ... heeft ook impact op Umicore , want Volkswagen onthulde grote ambities op het vlak van
    elektrische wagens. De technologische voorkeur gaat uit naar nikkel/mangaan-chemicaliën, wat voor
    KBCS de technologische routekaart van Umicore bevestigt. Niettemin zal de vraag blijven hoe
    winstgevend de kathode-activiteit van Umicore kan worden, zeker in het licht van de recente prijsdruk op de Chinese markt. Geen impact op “Houden”-advies en 49 euro koersdoel. (Bolero)
    en
    Aandelen van Zuid-Koreaanse batterijmakers kregen een tik nadat Volkswagen maandag uitpakte met plannen om vanaf 2023 over eigen nieuwe batterijtechnologie te beschikken. LG Chem, wiens divisie LG Energy Solution batterijen maakt voor Volkswagen, en SK Innovation daalden met respectievelijk 5,8% en 5,3%. (Bolero)
  6. [verwijderd] 16 maart 2021 17:28
    Vandaag meer dan 5% zakken is geen kleinigheid.
    Wellicht een goed moment om in te stappen?
    Het bedrijf heeft een goed track-record en zit in een interessante business.
    Jammer dat het zo weinig aandacht krijgt op dit forum (en elders).
    Hopelijk heeft het toch iets in zich van " een schone slaapster".
    Afwachten maar.
  7. forum rang 6 Lamsrust 16 maart 2021 17:57
    quote:

    Dongen schreef op 16 maart 2021 17:31:

    de omzet (stuks) is vandaag de helft meer dan normaal!
    Ik was ook net aan het kijken 740k alleen al in de eindveiling. Ik vermoed op basis van onderstaand nieuws (bron: De TIjd). De kathode business wordt altijd als de rechtvaardiging gezien van het hoge P/E multiple bij Umicore, dus als deze business minder E lijkt te gaan genereren gaat het hard omlaag.

    Op zijn Power Day ontvouwde Volkswagen maandag zijn batterijstrategie. Tegen 2030 wil de Duitse autobouwer over zes ‘gigabatterijfabrieken’ in Europa beschikken. VW wil bovendien de kostprijs van de batterijen voor elektrische auto’s met 30 tot 50 procent drukken. Wolfsburg wil dat vooral realiseren via de kathode(materialen).

    ‘Belangrijk voor Umicore is dat de Duitse autoproducent naar LFP (lithium-ijzer-fosfaat) en chemische combinaties met een hoog mangaangehalte kijkt voor respectievelijk het instap- en het volumesegment van zijn elektrische auto’s. NMC (nikkel-mangaan-kobalt) lijkt te worden voorbehouden voor specifieke, hoogperformante oplossingen’, zegt ING-analist Stijn Demeester. ‘Dat houdt een verschuiving in tegenover Volkswagens eerdere, op NMC gerichte strategie. Het spreekt de heersende overtuiging tegen dat LFP een chemische combinatie specifiek voor China zou zijn.’

    Umicore zet vooral zwaar in op NMC-batterijen, waar Volkswagen dus in mindere mate op zou terugvallen. Umicore is bovendien niet actief in LFP. Dat laatste biedt een groot kostenvoordeel – er zit geen kobalt of nikkel in – en slechts een klein nadeel qua actieradius. Allemaal niet zo gunstig voor Umicore, lijkt het, wat de koersdruk verklaart. Het Umicore-aandeel schiet sowieso altijd in een kramp als het letterwoord 'LFP' valt.
  8. forum rang 4 FORT1944 16 maart 2021 18:10
    quote:

    Lamsrust schreef op 16 maart 2021 17:57:

    [...]

    Ik was ook net aan het kijken 740k alleen al in de eindveiling. Ik vermoed op basis van onderstaand nieuws (bron: De TIjd). De kathode business wordt altijd als de rechtvaardiging gezien van het hoge P/E multiple bij Umicore, dus als deze business minder E lijkt te gaan genereren gaat het hard omlaag.

    Op zijn Power Day ontvouwde Volkswagen maandag zijn batterijstrategie. Tegen 2030 wil de Duitse autobouwer over zes ‘gigabatterijfabrieken’ in Europa beschikken. VW wil bovendien de kostprijs van de batterijen voor elektrische auto’s met 30 tot 50 procent drukken. Wolfsburg wil dat vooral realiseren via de kathode(materialen).

    ‘Belangrijk voor Umicore is dat de Duitse autoproducent naar LFP (lithium-ijzer-fosfaat) en chemische combinaties met een hoog mangaangehalte kijkt voor respectievelijk het instap- en het volumesegment van zijn elektrische auto’s. NMC (nikkel-mangaan-kobalt) lijkt te worden voorbehouden voor specifieke, hoogperformante oplossingen’, zegt ING-analist Stijn Demeester. ‘Dat houdt een verschuiving in tegenover Volkswagens eerdere, op NMC gerichte strategie. Het spreekt de heersende overtuiging tegen dat LFP een chemische combinatie specifiek voor China zou zijn.’

    Umicore zet vooral zwaar in op NMC-batterijen, waar Volkswagen dus in mindere mate op zou terugvallen. Umicore is bovendien niet actief in LFP. Dat laatste biedt een groot kostenvoordeel – er zit geen kobalt of nikkel in – en slechts een klein nadeel qua actieradius. Allemaal niet zo gunstig voor Umicore, lijkt het, wat de koersdruk verklaart. Het Umicore-aandeel schiet sowieso altijd in een kramp als het letterwoord 'LFP' valt.

  9. forum rang 7 JdeFL 19 maart 2021 19:01
    De inzichten in lood, cadmium en andere vervuiling door zware metalen zijn wel veranderd. Er werd die mensen lang verteld, ook van overheidswege, dat het toch veilig was. Verbaast me nog altijd dat die fabriek nog altijd midden in een woonzone bestaat. Er zijn er al vele andere wier vergunning gewoon afliep die zich dan elders gevestigd hebben. De grootteorde zal hierin ook wel meespelen. 't Is gene gemakkelijke om zomaar te verplanten.
928 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 47 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Outlook Umicore valt tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links