Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,964 24 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 9,850 - 10,110
  • 1.139.888 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. M-Copters 25 januari 2021 14:07
    quote:

    wizz schreef op 25 januari 2021 10:50:

    [...]

    ik hoop het niet.
    Van mij mag het snel naar die ene euro die het (waarschijnlijk nog niet eens) waard is.
    Jammer om zo een negatief sentiment zo publiekelijk te uiten over een prachtig bedrijf dat het nu wat moeilijk heeft in deze tijden... Zeker veel verloren? ?? Bedrijf is echt wel veel meer waard! Vanochtend 500 stukjes gekocht à €4,50. Alle vertrouwen erin dat ie weer (een keer) richting de 7 gaat. Of zelfs nog hoger! Wie zal het zeggen? “Sky is the limit” ?? Maar om nou te zeggen dat ie niet eens 1 euro waard is... ??
  2. mr.Franz 25 januari 2021 14:23
    LONDEN (ANP) - Prijsvechter easyJet hoopt de komende tijd marktaandeel te winnen van grote nationale maatschappijen als KLM, Air France, British Airways en Lufthansa. Johan Lundgren, de hoogste baas van de Britse prijsvechter, denkt dat easyJet bij het herstel van de coronacrisis kan profiteren van de capaciteitskrimp bij die gevestigde maatschappijen, zo zegt hij tegen de Britse zakenkrant Financial Times.

    Volgens Lundgren is er bij het netwerk van easyJet vooral sprake van overlap met de grote maatschappijen van Europa. Hij spreekt daarom van een geweldige kans om te groeien. Daarbij zal de aandacht van easyJet minder uitgaan naar de concurrentiestrijd met budgetmaatschappijen als Ryanair.

    De coronapandemie heeft in de luchtvaartsector enorme schade aangericht. De verwachting is dat de oude nationale luchtvaartmaatschappijen langzamer herstellen omdat zij meer gericht zijn op zakenreizen en korte vluchten om reizigers op te halen voor langeafstandsvluchten. Verwacht wordt dat zakenreizen en langeafstandsreizen in een trager tempo zullen herstellen dan de luchtvaartsector als geheel.

    EasyJet concurreert op twee derde van zijn netwerk met juist deze gevestigde maatschappijen. Bij het plannen van het netwerk geeft easyJet dit jaar voorrang aan vluchten vanaf de duurdere luchthavens die deze maatschappijen gewoonlijk gebruiken, aldus Lundgren. Hij is voorzichtiger over de kansen die uit de crisis voortvloeien dan bijvoorbeeld Michael O'Leary van Ryanair of József Váradi van Wizz Air. Beide luchtvaartbazen spreken over een eenmalige kans om een enorm marktaandeel te veroveren.

    EasyJet-investeerders zijn ook nog niet overtuigd van de toekomstige mogelijkheden van het bedrijf. De aandelenkoers van het bedrijf is de afgelopen 12 maanden met 50 procent gedaald, terwijl Ryanair en Wizz Air hun eerdere verliezen hebben goedgemaakt.
  3. [verwijderd] 25 januari 2021 14:35
    quote:

    M-Copters schreef op 25 januari 2021 14:07:

    [...]

    Jammer om zo een negatief sentiment zo publiekelijk te uiten over een prachtig bedrijf dat het nu wat moeilijk heeft in deze tijden... Zeker veel verloren? ?? Bedrijf is echt wel veel meer waard! Vanochtend 500 stukjes gekocht à €4,50. Alle vertrouwen erin dat ie weer (een keer) richting de 7 gaat. Of zelfs nog hoger! Wie zal het zeggen? “Sky is the limit” ?? Maar om nou te zeggen dat ie niet eens 1 euro waard is... ??
    Hahahaha, ik ben geen cent verloren aan AF-KLM.

    Weet je, wat jij schrijft is iets typisch Nederlands.
    Je mag de situatie niet meer benoemen. Realisme lijkt wel verboden.
    je mag alleen maar positief zijn, ook al is het nieuws nog zo slecht.

    Feitelijk is het bedrijf nu geen zak waard.
    Elk ander bedrijf was nu al kei en kei hard afgestraft.
    Maar aangezien AF-KLM aan het staatsinfuus hangt blijft het nog veel te lang drijven.

    Er wordt niks verdient. Er wordt geen dividend betaald. En het uitzicht voor de komende jaren is niet rooskleurig.
    AF-KLM gaat het op alle fronten afleggen op de veel beter gepositioneerde budget airliners.

    Jouw aankoop, die is fundamenteel NIET onderbouwt.
    Het enige waar jij naar kijkt is ene historische koers.
    En ook daarvan kan ik zeggen, leg het lineaaltje eens naast de koerslijn en kijk dan eens waar je uitkomt.
    Is dat bij 7? Of eerder bij 1?
  4. M-Copters 25 januari 2021 14:54
    Ik hoop dat je ongelijk hebt. En niet alleen omdat ik er aandelen in heb. KLM is namelijk al 18 jaar mijn werkgever. ;-) En daardoor weet ik ook heel goed wat er allemaal binnen het bedrijf speelt. Dus mijn investering heeft wel degelijk een onderbouwing. Dat het slecht gaat met de luchtvaart is algemeen bekend. Maar ook aan corona komt een einde. KLM afstraffen? Waarop? Zij hebben niks fout gedaan. Zij hebben het virus niet veroorzaakt... Erg kortzichtig om dat te zeggen... Reken maar dat KLM al genoeg is "gestraft" door de huidige idiote maatregelen en de wereldwijde lockdown waar geen einde aan lijkt te komen... Liniaaltje langs de koerslijn leggen? Tja, ook dan kijk je nog steeds naar een historische koers toch? ;-) Kijk ook eens naar de lijn vóór corona dan!

    Bedenk je ook wat voor een gigantische impact het zou hebben áls KLM failliet zou gaan. Voor de bedrijven eromheen, voor Schiphol, voor de regio... Dat zou ongekend zijn! Dus, "be careful what you wish for" (als reactie op je zin "van mij mag het snel naar die ene euro gaan...").
  5. [verwijderd] 25 januari 2021 15:22
    quote:

    M-Copters schreef op 25 januari 2021 14:54:

    Ik hoop dat je ongelijk hebt. En niet alleen omdat ik er aandelen in heb. KLM is namelijk al 18 jaar mijn werkgever. ;-) En daardoor weet ik ook heel goed wat er allemaal binnen het bedrijf speelt. Dus mijn investering heeft wel degelijk een onderbouwing. Dat het slecht gaat met de luchtvaart is algemeen bekend. Maar ook aan corona komt een einde. KLM afstraffen? Waarop? Zij hebben niks fout gedaan. Zij hebben het virus niet veroorzaakt... Erg kortzichtig om dat te zeggen... Reken maar dat KLM al genoeg is "gestraft" door de huidige idiote maatregelen en de wereldwijde lockdown waar geen einde aan lijkt te komen... Liniaaltje langs de koerslijn leggen? Tja, ook dan kijk je nog steeds naar een historische koers toch? ;-) Kijk ook eens naar de lijn vóór corona dan!

    Bedenk je ook wat voor een gigantische impact het zou hebben áls KLM failliet zou gaan. Voor de bedrijven eromheen, voor Schiphol, voor de regio... Dat zou ongekend zijn! Dus, "be careful what you wish for" (als reactie op je zin "van mij mag het snel naar die ene euro gaan...").
    Ah, dat verklaard je invalshoek.
    Maar ergens werken is niet perse een goede invalshoek om erin te investeren.
    Ik straf KLM niet af, dat doet de markt, gebaseerd op resultaten en die liegen er niet om. Mega verlies. Negatief EV, slechte outlook. Redenen genoeg om hier je vingers niet aan te willen branden. Andere fondsen genoeg om je geluk in te proberen.
    En of dit nou de schuld is van van KLM of niet, dat maakt niet uit.
    De kapper op de hoek kan er ook niks aan doen dat corona er is, maar hij kan de tent wel sluiten als ie failliet gaat. Ook al is het niet zijn schuld.

    Ik bedenk me zeker wat de impact is.
    Maar KLM hoeft niet perse failliet. Het kan wel gered worden. Maar wie denk je dat dat gaat betalen?
    Er kan een (MEGA) emissie komen. Resultaat, koers keihard onderuit.
    Er kan een nationalisatie komen. Resultaat, koers keihard onderuit.
    Dus uiteindelijk gaat de aandeelhouder aan het kortste eind trekken.
    En terecht, want dit kun je de belastingbetaler niet laten betalen.
  6. mr.Franz 25 januari 2021 15:31
    quote:

    M-Copters schreef op 25 januari 2021 14:54:

    Ik hoop dat je ongelijk hebt. En niet alleen omdat ik er aandelen in heb. KLM is namelijk al 18 jaar mijn werkgever. ;-) En daardoor weet ik ook heel goed wat er allemaal binnen het bedrijf speelt. Dus mijn investering heeft wel degelijk een onderbouwing. Dat het slecht gaat met de luchtvaart is algemeen bekend. Maar ook aan corona komt een einde. KLM afstraffen? Waarop? Zij hebben niks fout gedaan. Zij hebben het virus niet veroorzaakt... Erg kortzichtig om dat te zeggen... Reken maar dat KLM al genoeg is "gestraft" door de huidige idiote maatregelen en de wereldwijde lockdown waar geen einde aan lijkt te komen... Liniaaltje langs de koerslijn leggen? Tja, ook dan kijk je nog steeds naar een historische koers toch? ;-) Kijk ook eens naar de lijn vóór corona dan!

    Bedenk je ook wat voor een gigantische impact het zou hebben áls KLM failliet zou gaan. Voor de bedrijven eromheen, voor Schiphol, voor de regio... Dat zou ongekend zijn! Dus, "be careful what you wish for" (als reactie op je zin "van mij mag het snel naar die ene euro gaan...").
    Heftig om in deze tijd voor KLM te werken. Dan heb je al heel wat jaren van alles over je heen gekregen. De impact die het zou hebben als KLM failliet zou gaan kan je ook overdrijven, waar vraag is zal uiteindelijk ook weer aanbod ontstaan. Er zijn genoeg airlines die wel kunnen en willen investeren en die niet te kampen hebben met veel te duur kantoorpersoneel, een verliesgevende partner en irreële cao's. In mijn ogen is het bedrijf op sterven na dood en is het ook de afgelopen jaren maar zelden gelukt om gezonde winst te maken. De geleasede toestellen moet je ook niet teveel waarde toedichten. wanneer corona achter de rug is zal de olieprijs weer fors oplopen, waardoor op die manier de winsten weer onder druk komen te staan. Ik wens je als werknemer en belegger veel succes maar ik ben erg sceptisch over de toekomst van KLM.
  7. John1995 25 januari 2021 16:08
    quote:

    M-Copters schreef op 25 januari 2021 14:07:

    [...]

    Jammer om zo een negatief sentiment zo publiekelijk te uiten over een prachtig bedrijf dat het nu wat moeilijk heeft in deze tijden... Zeker veel verloren? ?? Bedrijf is echt wel veel meer waard! Vanochtend 500 stukjes gekocht à €4,50. Alle vertrouwen erin dat ie weer (een keer) richting de 7 gaat. Of zelfs nog hoger! Wie zal het zeggen? “Sky is the limit” ?? Maar om nou te zeggen dat ie niet eens 1 euro waard is... ??
    Heb je toch weer ruim 500 Euro verdient vandaag :)
  8. Enono 25 januari 2021 16:14
    Het gaat er inderdaad niet om of AF-KLM in een of andere vorm blijft bestaan, daar zijn volgens mij de meningen niet over verdeeld, maar het is de vraag of KLM gered wordt door de overheden en de aandeelhouders daar niets van merken. Nu is het zo dat de overheden garant staan voor de leningen die KLM pas heeft afgesloten, maar over die leningen moet rente worden betaald en ze moeten ook worden terugbetaald. Dat kan KLM, ook na forse reorganisaties niet zomaar opbrengen. Europa zal niet toestaan dat er rechtstreeks geld wordt overgemaakt aan AF-KLM, zonder forse concessies op het gebied van mededinging. Dus zal er door AF-KLM nieuw kapitaal moeten worden aangetrokken om de crisis te doorstaan. Aangezien AF-KLM per ultimo 2020 een negatief EV heeft van circa € 6 miljard, kan een claimemissie een oplossing zijn. Bij de huidige koers betekent dit dat er dan 2,5 miljard aandelen bijkomen, bovenop de huidige 428 miljoen. De winst die AF-KLM na afloop van de Corona maakt moet dan gedeeld worden door 3 miljard aandelen i.p.v de huidige 428 miljoen. Als de koers van AF-KLM op basis van de winst voor de crisis € 11 was, is een koers van € 2,00 na de emissie zeer logisch volgens mij.
  9. [verwijderd] 25 januari 2021 18:24
    Man man, werk je in zo'n toko en heb je nog niet in de gaten dat het op omvallen staat?
    Zonder NOW was de tent failliet
    Zonder Franse salarissteun was de tent failliet
    Zonder de 3.4 miljard lening was de tent failliet
    Zonder de Franse lening a 7 miljard was de tent failliet
    En in december is al aangegeven dat ze opnieuw geld nodig hebben, waarschijnlijk voor eind maart.
    Zonder nieuw geld is de tent failliet.

    En nu komen Nederlandse en Franse overheid er samen al twee maanden niet uit….
    Ik gun ieder van harte zijn/haar baan en inkomen, maar als je al nagenoeg met je kop in de strop zit, dan nog aandelen kopen?

    Ik zeg: zoek hulp
  10. [verwijderd] 25 januari 2021 20:47
    quote:

    Beurrestaxe schreef op 25 januari 2021 20:11:

    Laten we onze KLM-vriend niet bang maken.

    We denken allemaal dat het een vergissing van zijn kant is om nu AF-KLM-aandelen te kopen, maar hij heeft nog tijd om ze terug te verkopen (misschien met winst) voordat de Grote Verdunning plaatsvindt.
    Je hebt helemaal gelijk:

    kans op 10-30% winst en risico op 80-99% verlies. En dat met je hoofd in de faillissementsstrop van je werkgever. De combinatie van die drie....
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links