Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Plug Power OTC:PLUG.Q, US72919P2020

  • 2,720 18 apr 2024 22:00
  • +0,010 (+0,37%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 80.693 Gem. (3M) 41,3M

Forum Plug Power Inc geopend

4.434 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 222 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 StartendeBelegger 23 januari 2021 14:49
    quote:

    Sem636 schreef op 23 januari 2021 14:18:

    [...]

    Net zoals "Buy the rumor, sell the news".
    Denk alleen dat deze "hype" niet zo snel weer zal omslaan en dat prijzen weer zullen halveren
    of nog verder weg zouden zakken.

    Z'n "klap" als vorig jaar maart zullen we niet snel weer mee maken.
    Mocht zoiets weer gebeuren zal de kleinere belegger zijn geld eruit halen maar de "grote jongens"
    weten nu wat er gebeurt en dat de markt weer zal opveren, deze zullen dus alleen maar bijkopen.
    Nou wil ik mijzelf niet tot de "grote jongens" rekenen maar zal ik ook zeker bijkopen op dat soort momenten.
    Ik zou niet heel zeker zijn dar er niet zo'n klap komt als in maart. Kijkend naar de oplopende werkeloosheid, wat alleen nog maar erger word. Bedrijven die failliet gaan als de steunpakketten worden afgebouwd. Verder worden er nu miljoenen in de economie gepompt en zijn de schulden op dit moment torenhoog.

    Verder is deze crisis nog lang niet voorbij, terwijl de beurzen op recordhoogte staan en dat op het moment dat er een nieuwe recessie aan het ontstaan is.

    Het zou mij niet verbazen als de steunmaatregelen afgebouwd worden, dat de beurs nog een correctie tegemoet kan zien. Die correctie zal niet zo diep worden als die in Maart, maar zie alles toch wel met 20% dalen.

    Maargoed, wie ben ik.
  2. [verwijderd] 23 januari 2021 15:31
    De crisis is zeker nog niet voorbij maar het is kwestie van die te 'lezen', te voorspellen hoe de koers daar zal op reageren. Spaarrekeningen leveren niks op, integendeel. Dus worden aandelen steeds aantrekkelijker voor iedereen. Er is zeer duidelijk een groene revolutie aan de gang (en maar goed ook): je kan geen krant openslaan of het gaat over electrische wagens, fietsen, over waterstof, over de 'switch', over CO2 ... De grote namen van deze planeet (automerken, vliegtuigbouwers, fietsenmakers, noem maar op) alsook de overheden (Europese Unie, Zuid-Korea, China enz enz) zetten in op deze groene revolutie.
    Conclusie: groene revolutie + geld dat naar aandelen stroomt = groene aandelen!
    Dat de mensen, de overheden, de regeringen nog heel wat watertjes zullen moeten doorzwemmen om uit deze crisis te geraken, dat is wel duidelijk. Maar of de beurzen daarom klappen of klapjes zullen krijgen? Dat betwijfel ik. Maar inderdaad hier ook: wie ben ik?
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 23 januari 2021 15:34
    quote:

    Carlinhoske schreef op 23 januari 2021 15:31:

    De crisis is zeker nog niet voorbij maar het is kwestie van die te 'lezen', te voorspellen hoe de koers daar zal op reageren. Spaarrekeningen leveren niks op, integendeel. Dus worden aandelen steeds aantrekkelijker voor iedereen. Er is zeer duidelijk een groene revolutie aan de gang (en maar goed ook): je kan geen krant openslaan of het gaat over electrische wagens, fietsen, over waterstof, over de 'switch', over CO2 ... De grote namen van deze planeet (automerken, vliegtuigbouwers, fietsenmakers, noem maar op) alsook de overheden (Europese Unie, Zuid-Korea, China enz enz) zetten in op deze groene revolutie.
    Conclusie: groene revolutie + geld dat naar aandelen stroomt = groene aandelen!
    Dat de mensen, de overheden, de regeringen nog heel wat watertjes zullen moeten doorzwemmen om uit deze crisis te geraken, dat is wel duidelijk. Maar of de beurzen daarom klappen of klapjes zullen krijgen? Dat betwijfel ik. Maar inderdaad hier ook: wie ben ik?
    Wat moeten we met zo'n groen flutverhaal......???
  4. Spreiding 23 januari 2021 22:13
    quote:

    schreef:

    alias=DeZwarteRidder id=13120209 date=202101231536]
    Another indication that Lithium will win and hydrogen fuel cells lose is that much bigger Plug Power has $79 million negative EBITDA on $307 million in sales.

    Although valuations are insane for Plug Power in the author's opinion,

    Het zou wel zo netjes zijn om bronnen onder je plakwerk te zetten. Zowel voor de auteur en om een volledig beeld te geven. Heb hier het volledige artikel gevonden met datum 18 december 2020:

    seekingalpha.com/instablog/535947-dar...

    Dit artikel gaat niet zo zeer om de techniek wat wordt gebruikt, maar geven meer een cijfermatige onderbouwing. Als we dan toch naar de cijfertjes gaan kijken, is het van belang dat we naar de bedrijfsresultaten kijken van Electrovaya en Plug Power.

    Electrovaya is een bedrijf dat 6.9 miljoen omzet per kwartaal genereert en een kaspositie heeft van 1,2 miljoen.

    Kijken we naar Plug Power, genereren hun 100 miljoen omzet per kwartaal en hebben ze een kaspositie, na emissie en de SK deal, van rond de 2 miljard.

    Vergelijken we de techniek van forklifts die aangedreven worden door waterstof ipv lithium batterijen, zijn er 3 significante voordelen te benoemen wat van groot belang heeft in de materials handeling industrie.

    Tijd:
    Allereerst draait de industrie vaak 24 uur per dag, waar geen tijd te verliezen is met het opladen van grote accu pakketten. Door middel van het tanken van waterstof is de tank van de forklift binnen no time vol.

    Kracht:
    Een forklift verliest na enige tijd zijn spanning, waardoor hij zijn kracht en snelheid aanzienlijk verliest nadat hij is opgeladen. Een waterstof tank heeft tot het laatste molecuultje 100% efficiency.

    Temperatuur:
    Een forklift met lithium batterij opereren niet in koelhuizen en vrieshuizen. Een forklift aangedreven op waterstof doet dit echter zonder problemen. Hij behoudt zijn kracht en snelheid totdat hij weer toe is aan een 5 minuut durende tankbeurt.
  5. forum rang 10 voda 25 januari 2021 06:48
    Al een paar dagen oud, maar ik zie hem hier niet staan:

    Groupe Renault & Plug Power Join Forces for Hydrogen LCV

    Groupe Renault and global leader in fuel cell systems and hydrogen related services Plug Power Inc, announced the signature of a Memorandum Of Understanding to launch a 50-50 joint-venture based in France by the end of the first half of 2021. This strategic JV will position Groupe Renault and Plug Power to become key players in Europe in the research and development, transformation, manufacturing and sale of fuel cell-powered vehicles and hydrogen turn-key solutions in the coming years. This joint-venture platform will serve the fast-growing market of fuel cell light commercial vehicles, taxis, and commercial people transportation.

    Bringing complementary and competitive strengths together, this joint venture will build on Groupe Renault’s pioneering experience in new energies and strong position in electric light commercial vehicles and on Plug Power’s 20 years of experience in fuel cell technologies and hydrogen solutions. A global leader in hydrogen ecosystem solutions, Plug Power has deployed over 40,000 fuel cell systems, designed and built 110 refueling stations that dispense more than 40 tons of hydrogen daily, and is a technology leader in green hydrogen solutions via electrolysis.

    The company intends to offer unique, comprehensive, differentiated products and solutions to the LCV market, designed around 3 key pillars:

    R&D: Groupe Renault and Plug Power intend to establish an Innovation Center for the development of fuel cell technology and hydrogen fuel cell LCV vehicles based on existing and future Groupe Renault platforms. The initial focus will be on the heavy van segment utilizing the Trafic and Master vehicle platforms. This center will be unique in combining R&D efforts of fuel cell and vehicles with integrated engineering teams.

    Manufacturing: the joint-venture will combine the vehicle manufacturing capabilities of Groupe Renault with the fuel cell and hydrogen system manufacturing knowledge of Plug Power, establishing a vertically integrated fuel cell stack and system manufacturing center in France for integration into LCV vehicle platforms. In addition, this manufacturing center will provide hydrogen refueling systems, a key part of the hydrogen ecosystem.

    Sales: this partnership will create a hydrogen vehicle eco-system solution company that offers vehicles, hydrogen fueling stations, hydrogen fuel, and services to customers. This comprehensive solutions approach will accelerate adoption by commercial fleets.

    The JV will start commercializing fuel cell LCV’s in Europe starting in 2021 with pilot fleet deployments.

    Source - Strategic Research Institute
  6. Pietjebel 25 januari 2021 11:33
    Dit is een fraaie Joint Venture, ze starten met het ontwikkelen van bedrijfsauto's op waterstof. Hetgeen logisch is om het dieselvervoer eruit te krijgen en omdat dit voor bedrijven fiscaal gesproken en voor hun milieu boekhouding gunstig is. Verder omdat zwaar transport niet voldoende kracht uit elektrische voeding haalt. Zodra deze markt op gang komt zullen ook personenauto's aan de beurt komen. Ik vermoed dat Tesla stiekem al aan de tekentafels ontwerpen maakt, maar dit nog even niet wereldkundig maakt omdat het ombouwen van hun bestaande elektrische wagenpark lastig wordt.
4.434 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 222 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Een nieuwe kapitaalronde lijkt onvermijdelijk voor Plug Power

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links