Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,470 18 apr 2024 17:37
  • -0,060 (-0,18%) Dagrange 33,180 - 33,555
  • 6.212.668 Gem. (3M) 7,5M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 4161 4162 4163 4164 4165 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 januari 2021 11:03
    quote:

    Namy schreef op 22 januari 2021 10:47:

    [...] Marktaandeel EV's neemt toe.
    Man man man, shell verdient slechts een klein deel van hun geld in Nederland.

    Weet je wat het marktaandeel EV’s wereldwijd is? MINDER DAN 1% !!!

    MEER DAN NEGENENNEGENTIG PROCENT VAN DE AUTOS RIJDT OP BENZINE DIESEL LPG!

    meer dan 99%. HAHAHAHA HAHAHAHA.

    99% !!!!
  2. Edwin1976 22 januari 2021 11:04
    quote:

    De moeder van Juul schreef op 22 januari 2021 11:03:

    [...]

    Man man man, shell verdient slechts een klein deel van hun geld in Nederland.

    Weet je wat het marktaandeel EV’s wereldwijd is? MINDER DAN 1% !!!

    MEER DAN NEGENENNEGENTIG PROCENT VAN DE AUTOS RIJDT OP BENZINE DIESEL LPG!

    meer dan 99%. HAHAHAHA HAHAHAHA.

    99% !!!!
    Kun je aub eens ophouden met dat geschreeuw?????
  3. forum rang 4 Yes we can 22 januari 2021 11:05
    quote:

    Namy schreef op 22 januari 2021 10:47:

    [...]
    De wat oudere wagens (zelfs kleine auto's die 1:13 rijden) worden vervangen voor grotere auto's die gemakkelijk 1:20 halen. Brandstofverbruik in Nederland neemt al jaren af, terwijl het aantal geregistreerde auto's toenemen. Marktaandeel EV's neemt toe. Thuiswerken gaat blijvend toenemen. Bedrijven gaan ook zeker niet meer hun personeel de halve wereld over laten vliegen omdat 'ecologische afdruk' een nieuwe peiler is voor bedrijven.
    Je hebt volledig gelijk: ik heb zonet een nieuwe bedrijfswagen gekregen, een mitsubishi outlander plugin hybride (PHEV) ik gebruik nu ca. 8 liter/100km. Ik ben mij een bult verschoten, dat men dit een milieuvriendelijke auto noemt. Met het aantal kilometers wat ik rijd per dag en als ik maximaal oplaad s nachts kan ik het verbruik terugbrengen tot ca. 6,5 liter...
  4. [verwijderd] 22 januari 2021 11:12
    quote:

    De moeder van Juul schreef op 22 januari 2021 11:03:

    [...]

    Man man man, shell verdient slechts een klein deel van hun geld in Nederland.

    Weet je wat het marktaandeel EV’s wereldwijd is? MINDER DAN 1% !!!

    MEER DAN NEGENENNEGENTIG PROCENT VAN DE AUTOS RIJDT OP BENZINE DIESEL LPG!

    meer dan 99%. HAHAHAHA HAHAHAHA.

    99% !!!!
    99,9%*

    0,1% van alle auto's zijn elektrisch

    in 7 landen zijn het er meer dan 1%

    dus een van de weinige posts die inhoud heeft. het is een flinke verbetering
  5. forum rang 6 Daan 008 22 januari 2021 11:32
    quote:

    Yes we can schreef op 22 januari 2021 11:05:

    [...]
    Je hebt volledig gelijk: ik heb zonet een nieuwe bedrijfswagen gekregen, een mitsubishi outlander plugin hybride (PHEV) ik gebruik nu ca. 8 liter/100km. Ik ben mij een bult verschoten, dat men dit een milieuvriendelijke auto noemt. Met het aantal kilometers wat ik rijd per dag en als ik maximaal oplaad s nachts kan ik het verbruik terugbrengen tot ca. 6,5 liter...
    Ik heb een VW dieseltje 2.0 DSG (automaat) verbruikt ongeveer 5.6lt/100km en ik rijd bovendien vrij sportief.

    Nu vraagt de regering aan iedereen over te schakelen naar elektriciteit, zogezegd milieu vriendelijker, (Gewoon nieuwe economie extra werkgelegenheid)
    En straks wordt het net als het zo vaak in het verleden gebeurt is De regering verliest te veel inkomsten en de taksen, accijnzen en dergelijke meer gaan omhoog.
    O ja, das waar Elektriciteit is al tot 4 à 7 maal duurder dan gas of diesel.
    En nu komen ze, ja maar ik heb zonnepanelen. En wat is het volgende stapje van de regering betalen voor op het net te steken, geen terugdraaiende teller meer en ga maar door.
    De volgende nieuwe economie wordt mensen opgedrongen, batterijen om te stockeren of waterstof maken met de overschot die je vervolgens op het ogenblik dat als je stroom nodig hebt terug kan omzetten (maar wel wederom enkel via de nodige extra investeringen)

    En waarom dit alles als de aanpassing die aan een diesel moet gebeuren om deze absoluut fijn stof vrij te krijgen slechts enkele euro kost (geeft geen extra werkgelegenheid).
  6. [verwijderd] 22 januari 2021 11:38
    quote:

    Yes we can schreef op 22 januari 2021 11:05:

    [...]
    Je hebt volledig gelijk: ik heb zonet een nieuwe bedrijfswagen gekregen, een mitsubishi outlander plugin hybride (PHEV) ik gebruik nu ca. 8 liter/100km. Ik ben mij een bult verschoten, dat men dit een milieuvriendelijke auto noemt. Met het aantal kilometers wat ik rijd per dag en als ik maximaal oplaad s nachts kan ik het verbruik terugbrengen tot ca. 6,5 liter...
    Mijn werkgever wilt het faciliteren om na covid-19 voor 50% aan huis te werken, wat ik ook ga doen. Mijn dieselauto heb ik al ingeruild voor benzine en ik ga in het vervolg ook vaker met de trein, omdat ik vanuit de trein met de laptop kan werken. In mijn geval ga ik van '8' liter toch naar minder dan 2 liter. Afijn, je eigen handelingen zijn geen goede basis om keuzes te nemen voor je beleggingen. Autobrandstof heeft in de Westerse landen zoals USA, Canada en EU al sinds 2007 geen nieuwe ATH gescoord. Bloomberg heeft gelijk dat olie een krimpmarkt is, maar de impact van covid-19 (thuiswerken) zit daarin nog niet verwerkt. Dus in zekere zin mag je ook blij zijn dat Shell olie afbouwt en geld vrijmaakt voor de toekomst. Maar zoals ik al zei, een lange adem is wensenlijk.
  7. Snoek67 22 januari 2021 11:40
    quote:

    De moeder van Juul schreef op 22 januari 2021 11:37:

    vanaf nu is het gebruik van hoofdletters verboden door de moderator van het iex forum.
    ik zal elke post die een woord in hoofdletters post rapporteren. ik begin met de post hierboven die vw schreeuwt!!!!

    Als je zo door gaat als nu gaan ze je waarschijnlijk ook op den duur verwijderen.

    Kan me voorstellen dat ze je aardig zat zijn.

    Zal mij benieuwen wat er straks 15.30 uur gaat gebeuren.

    Mijn verstand zegt nog dieper rood. Mijn gevoel zegt richting groen. Dat laatste is een berg 'hoop'.
  8. StilleWillem 22 januari 2021 11:42
    quote:

    Yes we can schreef op 22 januari 2021 11:05:

    [...]
    Je hebt volledig gelijk: ik heb zonet een nieuwe bedrijfswagen gekregen, een mitsubishi outlander plugin hybride (PHEV) ik gebruik nu ca. 8 liter/100km. Ik ben mij een bult verschoten, dat men dit een milieuvriendelijke auto noemt. Met het aantal kilometers wat ik rijd per dag en als ik maximaal oplaad s nachts kan ik het verbruik terugbrengen tot ca. 6,5 liter...
    Volksverlakkerij is het. Maar de bijtelling is interessant.
  9. forum rang 4 Yes we can 22 januari 2021 11:42
    Goh, ik vind deze dip wel prima eigenlijk. Ik had bij de snelle stijging van een tijdje terug nogal wat pakketjes verkocht net onder of net boven de 16€ (RDSB !). Eigenlijk naar mijn aanvoelen had ik teveel winst veilig gesteld... ik ben blij deze pakketjes nu geleidelijk terug te kunnen aankopen op ca. 0,6 tot 0,7 € minder.
  10. [verwijderd] 22 januari 2021 11:42
    quote:

    Daan 008 schreef op 22 januari 2021 11:32:

    [...]

    Ik heb een VW dieseltje 2.0 DSG (automaat) verbruikt ongeveer 5.6lt/100km en ik rijd bovendien vrij sportief.

    Nu vraagt de regering aan iedereen over te schakelen naar elektriciteit, zogezegd milieu vriendelijker, (Gewoon nieuwe economie extra werkgelegenheid)
    En straks wordt het net als het zo vaak in het verleden gebeurt is De regering verliest te veel inkomsten en de taksen, accijnzen en dergelijke meer gaan omhoog.
    O ja, das waar Elektriciteit is al tot 4 à 7 maal duurder dan gas of diesel.
    En nu komen ze, ja maar ik heb zonnepanelen. En wat is het volgende stapje van de regering betalen voor op het net te steken, geen terugdraaiende teller meer en ga maar door.
    De volgende nieuwe economie wordt mensen opgedrongen, batterijen om te stockeren of waterstof maken met de overschot die je vervolgens op het ogenblik dat als je stroom nodig hebt terug kan omzetten (maar wel wederom enkel via de nodige extra investeringen)

    En waarom dit alles als de aanpassing die aan een diesel moet gebeuren om deze absoluut fijn stof vrij te krijgen slechts enkele euro kost (geeft geen extra werkgelegenheid).

    Betaalt de consument geen belasting via brandstof, dan heeft de consument meer geld over en heft de Belastingdienst wel via een andere weg. Beleidersmakers weten dit en zij zullen zich helemaal niets aantrekken als brandstofverbruik/tabakverbruik e.d. afneemt. Het lijkt alsof je in de ontkenningsfase zit, maar stel jezelf eens open voor andere ideeën.. daar valt ook rendement te behalen.
  11. forum rang 4 Yes we can 22 januari 2021 11:45
    quote:

    Willem Endstra schreef op 22 januari 2021 11:42:

    [...]

    Volksverlakkerij is het. Maar de bijtelling is interessant.
    Klopt als een bus. In Belgie genieten deze voertuigen voor bedrijfswagens van een fiscaal gunstregime. Ons bedrijf ligt er dan ook niet echt wakker van of je nu plichtsbewust zoveel mogelijk oplaadt omdat het meerverbruik meer dan afgedekt wordt door dit gunstregime...
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 4161 4162 4163 4164 4165 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links