Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

Januari 2021, het jaar van de positieve ommekeer en herstel.

1.088 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 55 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 bezinteergebelegt 21 januari 2021 15:10
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 21 januari 2021 14:51:

    Het werd wel met heel weinig stukken teruggezet van 9,96 naar 9,80
    Zelfde stramien wat je nu al dagen ziet. Mooie opening, daarna stevige kooporders en een koerstop. Daarna met hilarische omzetjes weer wat terug.

    Maar met drie stappen up en 1 stap terug kom je uiteindelijk ook op 11.
  2. [verwijderd] 21 januari 2021 15:26
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 21 januari 2021 09:02:

    Mobileye gaat voor een AV-map niet voor een HD-map...... iets andere benadering dan TT en HERE

    youtu.be/h4BXxPvHi60
    Iedereen kan HDmaps maken. De heilige graal is:
    1- schaalbaarheid
    2- real-time
    3- lage kosten

    Het kan confirmation bias zijn hoor, maar ik zie spelers afhaken doordat het te complex wordt. Of in de woorden van Alain de Taeye: 'Mapping is complex, but not for us'.

    www.youtube.com/watch?v=pyNZ_H1uvGM&a...
  3. forum rang 7 Dutchy Ron 21 januari 2021 17:25
    TomTom AutoStream is de nieuwe high-definition open source-interface gepresenteerd door de Autoware Foundation. Laten we in detail kijken waar het over gaat.

    TomTom heeft aangekondigd zich aan te sluiten bij de Autoware Foundation , een non-profitorganisatie die open source-projecten ondersteunt die de ontwikkeling van technologie voor autonoom rijden versnellen; uit de samenwerking tussen de twee komt TomTom AutoStream, de innovatieve kaartbezorgservice die automatisch de nieuwste kaart in realtime naar de auto verzendt , zodat geautomatiseerde voertuigen rijden met bijgewerkte kaartinhoud.

    Willem Strijbosch, Hoofd Autonoom Rijden bij TomTom, zegt

    “Autoware is een echte leider in open-source software voor autonoom rijden. Door lid te worden van de Autoware Foundation krijgt TomTom toegang tot een netwerk van wereldleiders op het gebied van geautomatiseerd rijden en, belangrijker nog, een platform om AutoStream en andere componenten van TomTom's geautomatiseerde routekaartservice verder te testen en te promoten. "

    Shinpei Kato, lid van de Raad van Bestuur van Autoware, geeft commentaar

    “We zijn verheugd TomTom te verwelkomen bij de Autoware Foundation. Het hebben van een lid met ervaring en bekwaamheid in het creëren en onderhouden van wereldwijd schaalbare high-definition kaarten is de sleutel tot het promoten van de ontwikkeling en distributie van Autoware's software over de hele wereld ”.
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 21 januari 2021 17:29
    The move comes in a bid to help warn other drivers in advance of potential menaces. The Blue Oval’s Local Hazard Information connected car technology has already been implemented to provide other Ford drivers with forewarning information about potential safety incidents.

    Now Ford has signed a new road safety data sharing agreement that enables other drivers of connected vehicles from multiple manufacturers to benefit from the same road safety warnings.

    This new agreement is backed by the European Commission through its Data for Road Safety strategy, and Ford will be sharing connected vehicle data with partners such as BMW, Volvo, Mercedes-Benz, and navigation outlets TomTom or Here, as well as the European Union’s traffic management centers.

    “Connected vehicles help drivers to anticipate hazards that may be lurking just around the next bend,” explains Peter Geffers, the Connected Vehicles manager at Ford of Europe. “Road-safety data sharing ecosystems are more effective the more vehicles and telematics sources they include.”

    www.autoevolution.com/
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 21 januari 2021 17:59
    Volgens het IEX overzicht is er voor TT doen "stevig gehandeld" in Turbolong.
    Het is lange tijd geleden dat ik zo'n omzet in TT Turbo's heb gezien.
    Goed teken.

    Long
    21-1-2021
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Booster Long BNP 8,54 6,43 1,49 1,6 0,11 1,550 +14,39% 12.850 14:39
    Booster Long BNP 9,04 9,55 0,99 1,1 0,11 1,120 +30,99% 5.750 14:15
    Turbo Long BNP 8,2 3,98 2,42 2,53 0,11 2,570 +12,47% 5.000 14:01
    Turbo Long BNP 8,8 5,09 1,88 1,99 0,11 2,040 +16,91% 3.200 13:46
    Turbo Long BNP 5,5 2,01 0 0 0 4,950 +45,37% 1.000 11:46
    Turbo Long Societe Generale 8,02 4,31 1,12 1,15 0,03 1,080 +3,35% 550 9:58
    Turbo Long BNP 8,5 4,47 2,15 2,26 0,11 2,160 +7,20% 500 15:21
    Turbo Long BNP 9,1 5,95 1,6 1,71 0,11 1,740 +18,77% 500 10:34
    Booster Long BNP 8,04 4,87 1,98 2,09 0,11 1,970 +6,78% 400 9:26
    Turbo Long BNP 6,6 2,51 3,87 3,98 0,11 3,890 +4,15% 350 10:20
    Turbo Long BNP 7,5 3,17 3,05 3,16 0,11 3,220 +10,46% 300 13:22
    Booster Long BNP 6,04 2,44 4 4,11 0,11 4,150 +7,37% 300 11:46
  6. forum rang 7 Dutchy Ron 21 januari 2021 18:28
    Op 6 zei ik nog op 9 gaan er uit ..... terwijl er niets is veranderd. ...... zo zie je maar ...... twijfel nog wel of ik wat verkoop voor de cijfers maar daar slaap ik nog een nachtje over.
    Vanwege de aanhoudende onzekerheid mbt Corona zal TT geen dividend bekend maken is mijn stellige overtuiging.
  7. forum rang 6 tatje 21 januari 2021 20:01
    Ik probeer bij First dates altijd te raden of iemand op mannen of vrouwen valt en of het een kans maakt.

    Zegt een vrouwtje, ik had het goed, valt op vrouwen.

    Ik hou wel van een potje flirten, eigenlijk dus flirten met een potje.

    Liggen 2 dames in bed, 1 is opgewonden de ander niet.

    Hoe noemt men dat.

    1 pot nat.
  8. forum rang 6 boem! 21 januari 2021 22:27
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 21 januari 2021 18:28:

    Op 6 zei ik nog op 9 gaan er uit ..... terwijl er niets is veranderd. ...... zo zie je maar ...... twijfel nog wel of ik wat verkoop voor de cijfers maar daar slaap ik nog een nachtje over.
    Vanwege de aanhoudende onzekerheid mbt Corona zal TT geen dividend bekend maken is mijn stellige overtuiging.
    Ik maak uit jouw overweging op dat ook jij aan het element van dividendUITBETALING een hogere waarde toekent dan aan dividendPOTENTIE.

    Het principe van beleggen is erop gericht om rendement te behalen op een investering.

    De uitbetaling van dividend is de meest zuivere vorm van rendement en stelt ons mede in staat dat rendement te meten.

    Dividenduitbetaling is een keuze van de aandeelhouders.
    Zij bepalen wat er aan dividend wordt uitbetaald over enig jaar.
    Bij een volgroeid bedrijf is er zelfs sprake van dividendpolitiek waarbij men zich uitspreekt over de hoogte van dividend als percentage van de verdiensten.

    Omdat bij de aandeelhouder het principe van "beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht " en "boter bij de vis" zeker meespreekt wordt er aan dividenduitbetaling een hogere waarde toegekend dan aan potentie.

    In de praktijk blijkt dat aandeelhouders in het algemeen tevreden zijn indien het bedrijf voor hen een winst weet te behalen met een kw van 12-15 keer waarvan de helft als dividend wordt uitgekeerd.

    Deze zgn bluechip dividend betalende bedrijven hebben een streepje voor.
    Een houdbaar en iets stijgend dividend van 3-4% is voldoende om aandeelhouders voor langere tijd aan zich te binden.

    De risk-reward doet hier zijn werk.
    Laag risico met een redeljk vast en voorspelbaar rendement bezorgd het aandeel een hoge prijs zeker in relatie tot bedrijven die nog volop in de ontwikkelingsfase zitten.

    Je hoeft niet te verwachten, dat een Nestle, Ahold, Shell, Johnson & Johnson of een Coca-Cola koerswinsten van 100-den % op de borden tovert.
    Deze gearriveerde grootmachten hebben al moeite genoeg om hun rendementen op peil te houden.

    De lol van de aandeelhouder zit hem in het opsporen van bedrijven die de potentie hebben om toe te treden tot de league van dividendbetalende bedrijven.
    Bedrijven als een Tesla, Alfen en Tomtom hebben met hun beloftevolle uitgangspositie in Tech en Vergroening zo'n kans.
    Op het moment dat de markt die potentie ziet en omarmt zie je een duizelingwekkende sprong voorwaarts waarbij ieder verband met behaalde resultaten komen te vervallen en men slechts oog heeft voor die potentie en de afbreukrisico's van dat proces bagetaliseert.

    Ik zou een ieder in overweging willen geven iets meer naar de potentie van houdbare dividendbetalingen te kijken met inachtneming van de risico's waar het bedrijf zich aan blootstelt door uitvoering te geven aan haar strategie.

  9. forum rang 8 Wereldbelegger 22 januari 2021 07:03
    Nog negen hele handelsdagen voor de bekendmaking van de Q4 en FY 2020 cijfers op donderdagochtend.

    Nagelbijtend spannend?
    In ieder geval nog negen dagen bazuinen over de gewenste koersstijging in 2020.
    Speculatie over de resultaten Q4.
    Aannames over dividenduitbetaling
    Vergezichten over dividendpotentieel.
    Ophemelen van samenwerking met Big Tech.
    Getoeter over overname.
    Scenario's bij een Exit.

    Kortom, blijf 'in touch' met dit 'pareltje op de beurs' via dit medium.

  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 22 januari 2021 07:23
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 22 januari 2021 07:03:

    Nog negen hele handelsdagen voor de bekendmaking van de Q4 en FY 2020 cijfers op donderdagochtend.

    Nagelbijtend spannend?
    In ieder geval nog negen dagen bazuinen over de gewenste koersstijging in 2020.
    Speculatie over de resultaten Q4.
    Aannames over dividenduitbetaling
    Vergezichten over dividendpotentieel.
    Ophemelen van samenwerking met Big Tech.
    Getoeter over overname.
    Scenario's bij een Exit.

    Kortom, blijf 'in touch' met dit 'pareltje op de beurs' via dit medium.
    Het is helemaal niet spannend, want het worden weer een flutverhaal en flutcijfers.
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 22 januari 2021 07:30
    U weet het nu al?
    Anderen, meer positief ingestelde beleggers, zien het anders.
    Koers van € 12,50 via € 17,50 naar € 65,-
    Dividend van € 0,50 tot € 1,50

    Wie wil nou niet in TT beleggen?
    De geschetste vergezichten zijn schitterend.

    Alleen Zwartkijkenden zien een TT horizon van niks,
    niet eens een streepje op een ruitjespapier.

    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 22 januari 2021 07:23:

    [...]
    Het is helemaal niet spannend, want het worden weer een flutverhaal en flutcijfers.
  12. forum rang 4 vreemdvermogen 22 januari 2021 07:41
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 22 januari 2021 07:21:

    [...]

    Zelfs Baidu kan geen rooie cent verdienen met kaarten en wil er vanaf.
    Waaruit maak jij op dat Baidu geen rooie cent kan verdienen aan kaarten?
    Met het woordje 'zelfs' verwijs je naar andere kaartenmakers. Je bedoelt waarschijnlijk TT. Je mening over TT is 'zelfs' mij bekend. Haha.
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 22 januari 2021 07:52
    Super Cruise only works on highways that have been previously laser-mapped in three dimensions by the company. That detailed 3D map data is combined with "regular" digital maps to allow the vehicles to stay in their lanes even while navigating curves and avoiding other vehicles. GPS positioning and the vehicles' radar sensors and cameras are used to enable drivers to unhand -- and unfoot -- all the controls.

    Drivers still need to pay attention, however. A camera above the speedometer and tachometer makes sure the driver is looking at the road at all times. Or, at least, almost all the time. If the driver looks away from the road for more than a few seconds, the system will stop working.

    That's important because Super Cruise, like other ADAS, isn't intended to replace a human driver. It's just supposed to relieve the driver of the mundane tasks of maintaining a lane position and avoiding other cars. But it can be tempting to think the machine has it all under control.

    Consumer Reports has ranked the Super Cruise system as the best and safest of the ADAS they've tested, largely because of that driver-facing camera, said Kelly Funkhouser, head of connected and automated vehicles at the consumer group. Tesla's Autopilot would rank higher than Super Cruise, she said, if Tesla vehicles also directly monitored driver attention.

    A similar system, called Active Drive Assist, will be introduced by Ford on the new F-150 and Mustang Mach-E. Stellantis, which makes Jeep vehicles, will offer its own hands-free driving system on the new Jeep Grand Cherokee L later this year. This system also seems like it will operate largely the same way as Super Cruise, although Stellantis is not revealing technical details yet.

    Tesla has said it will roll out its Full Self-Driving software in the early part of this year and has been beta testing a version of the software. But Tesla's claim has been met with skepticism by many. Tesla has blown past several of its self-imposed deadlines before and there are doubts about whether the technology will even be "self-driving."

    "They will oversell their features for sure," Funkhouser said.

    GM and Ford's hands-free systems do not use lidar sensors, but they still require a human driver to pay attention at all times.

    GM Super Cruise is veiliger dan AutoPoilot van Tesla.
    Ford en Argo AI gebruiken dezelfde techniek als Super Cruise in hun Active Driver Assist.
    Het zou mij niet verbazen als GM al een deal heeft met TT, Ford gebruikt HERE blijkt uit een deal van 1 juli 2020.
    Dat verklaart ook de opmerking die telkens terugkeert dat in Noord Amerika marktaandeel is gewonnen

    www.erienewsnow.com/story/43212001/th...

    www.globenewswire.com/news-release/20...

1.088 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 55 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links