Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Ahold Delhaize Koninklijke AEX:AD.NL, NL0011794037

  • 27,380 19 apr 2024 17:35
  • +0,240 (+0,88%) Dagrange 27,000 - 27,380
  • 2.714.506 Gem. (3M) 2M

Ahold Delhaize 2021

10.841 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 543 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Toddemij 18 januari 2021 16:46
    Zoveel gedoe om die koers. Kijk er ff overheen. Avondklok of niet, we eten niet meer of minder dus die boodschappen worden toch wel gehaald. En de koersstijging van afgelopen dagen wordt ff teruggedraaid, meer niet.
    Belangrijker is hoe de dollar zich verder gaat gedragen en moet het ff rustig blijven in de US. Al, die paniek over een burgeroorlog....
    Denk eens terug aan eerdere momenten zoals de inval in Irak (De moeder der oorlogen...) een prima koopmoment. Of de crash in maart m.b.t. Corona. Een prima koopmoment. Dus ff relativeren mensen.
  2. forum rang 4 Ketelbinkie02 18 januari 2021 16:55
    quote:

    Pussy schreef op 18 januari 2021 16:34:

    Ahold wel flink onderuit nu
    Supermarketen zullen bij een avondklok allemaal om 20.00 uur sluiten niet echt dramatisch, maar scheelt wel, dus morgen AH bijkopen rond de € 23,50 of nog wat lager, men pakt deze kans aan om de koers weer te drukken, Jefferies, Kempen en dergelijke lopen dan voorop.
  3. forum rang 5 Ayous 18 januari 2021 17:18
    Picnic: avondklok zorgt voor derde minder capaciteit bij supers
    Gepubliceerd op 18 January 2021 15:57

    AMSTERDAM (ANP) - De topman van onlinesupermarkt Picnic, Michiel Muller, verwacht dat er door een avondklok 30 tot 40 procent van de capaciteit van de supers wegvalt. "Als je om acht uur 's avonds moet stoppen, dan mis je de avondshift, kun je versproducten niet aanvullen en mis je uren. Wanneer moet je dat dan doen? Dat kan niet. Dus dat kost je capaciteit", aldus Muller, die ook in de rest van de logistieke keten problemen voorziet door een avondklok.

    Een avondklok zorgt volgens Muller voor toenemende drukte in de winkels, omdat mensen hun boodschappen niet meer in de avond thuisbezorgd kunnen krijgen, maar ook voor impact op de omzet. "Thuisbezorgdmandjes zijn vier keer zo groot als de gemiddelde aankoop in een supermarkt", zegt hij. Ook verwacht Muller veel dichte tijdvakken, omdat "dezelfde hoeveelheid mensen in het bestaande aantal vakken gepropt moet worden".

    Picnic zegt bij het ministerie van Economische Zaken een pleidooi te hebben gehouden voor de impact van een avondklok. "Als je die honderdduizenden mensen die elke dag laten thuisbezorgen, nu naar de supermarkt stuurt, dan ben je contraproductief bezig", aldus Muller. "Het besmettingsgevaar in de supermarkt is groter dan bij thuisbezorgen. Je verschuift de bewegingen."

    Supermarktketen Albert Heijn laat weten niet vooruit te willen lopen op een eventuele avondklok, maar wel over de gevolgen ervan na te denken. Albert Heijn zegt eerst duidelijkheid te willen over de tijd waarop de avondklok geldt.
  4. forum rang 5 Bart Meerdink 18 januari 2021 17:34
    quote:

    Marc7 schreef op 18 januari 2021 17:20:

    Reden? Carrefour overname door Franse overheid gedwarsboomt? Snelle Nintendo Boys er weer uit :)
    Misschien was er overname fantasie (koers nogal opgelopen de laatste week) en is er nu de een of andere reden dat die kans is verdampt? Niet dat ik iets concreets gelezen zou hebben daarover, maar het zou kunnen.
  5. forum rang 7 Thorgall 18 januari 2021 17:37
    quote:

    Ayous schreef op 18 januari 2021 17:18:

    Picnic: avondklok zorgt voor derde minder capaciteit bij supers
    Gepubliceerd op 18 January 2021 15:57

    AMSTERDAM (ANP) - De topman van onlinesupermarkt Picnic, Michiel Muller, verwacht dat er door een avondklok 30 tot 40 procent van de capaciteit van de supers wegvalt. "Als je om acht uur 's avonds moet stoppen, dan mis je de avondshift, kun je versproducten niet aanvullen en mis je uren. Wanneer moet je dat dan doen? Dat kan niet. Dus dat kost je capaciteit", aldus Muller, die ook in de rest van de logistieke keten problemen voorziet door een avondklok.

    Een avondklok zorgt volgens Muller voor toenemende drukte in de winkels, omdat mensen hun boodschappen niet meer in de avond thuisbezorgd kunnen krijgen, maar ook voor impact op de omzet. "Thuisbezorgdmandjes zijn vier keer zo groot als de gemiddelde aankoop in een supermarkt", zegt hij. Ook verwacht Muller veel dichte tijdvakken, omdat "dezelfde hoeveelheid mensen in het bestaande aantal vakken gepropt moet worden".

    Picnic zegt bij het ministerie van Economische Zaken een pleidooi te hebben gehouden voor de impact van een avondklok. "Als je die honderdduizenden mensen die elke dag laten thuisbezorgen, nu naar de supermarkt stuurt, dan ben je contraproductief bezig", aldus Muller. "Het besmettingsgevaar in de supermarkt is groter dan bij thuisbezorgen. Je verschuift de bewegingen."

    Supermarktketen Albert Heijn laat weten niet vooruit te willen lopen op een eventuele avondklok, maar wel over de gevolgen ervan na te denken. Albert Heijn zegt eerst duidelijkheid te willen over de tijd waarop de avondklok geldt.
    wat een paniekvoetbal zeg van die man. Werknemers kunnen uiteraard gewoon naar hun werk. Dit hebben ontheffing van de avondklok. Niets aan de hand. Zo'n dagje hoort erbij, komt vanzelf weer goed.
  6. forum rang 5 Ayous 18 januari 2021 18:30
    Bijna 2 jr oud, maar nog relevant:

    4 uitdagingen voor de nieuwe topman van Ahold Delhaize – Albert Heijn een bank en overname van Picnic?

    Els van Asseldonk
    05 apr 2018
    Deel dit artikel.





    2015-06-24 16:54:27 ZAANDAM - Dick Boer (R, CEO Ahold) en zijn Belgische collega Frans Muller (CEO Delhaize) poseren bij het hoofdkantoor van Ahold waar een personeelsbijeenkomst is naar aanleiding van de fusie tussen beide bedrijven. ANP EVERT ELZINGA
    Een nieuw tijdperk breekt aan bij Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn. Vanaf 1 juli wordt topman Dick Boer opgevolgd door Frans Muller.

    Al langer werd er in de media gespeculeerd over het vertrek van Boer bij het Nederlands-Belgische supermarktconcern. Al sinds de fusie tussen Ahold en Delhaize is hij topman, met Muller als nummer twee. Laatstgenoemde schuift dus een plaatsje op.

    Hoewel Boer nog tot medio 2019 betrokken blijft bij het bedrijf als adviseur, heeft Muller nu vrij spel. De grote vraag is: wat gaat hij doen?

    Business Insider vroeg retailexpert Cor Molenaar naar wat volgens hem de grootste uitdagingen zijn voor de nieuwe topman. Waar moeten zijn prioriteiten liggen?

    1. Nieuwe technologieën

    Zo ziet de supermarkt van de toekomst er volgens Amazon uit

    (Zo ziet de supermarkt van de toekomst er volgens Amazon uit.)

    “Een eerste uitdaging is technologie op een goede manier te integreren in het businessmodel van Ahold”, zegt Molenaar. “Je ziet nu al dat ze testen met kassaloze winkels (waar je betaalt door een soort ov-chipkaart tegen het prijskaartje te houden, red.), maar ze moeten véél verder gaan om op de toekomst voorbereid te zijn.”

    Lees ook op Business Insider


    5 dingen die je moet weten over Lilianne Ploumen, de vrouw die de PvdA weer een factor van betekenis moet maken
    Als voorbeelden geeft hij gezichtsherkenning of automatische betalingen: “Het zou me niets verbazen als Ahold een banklicentie aanvraagt, met dit soort zaken is Amazon ook bezig.” Het Amerikaanse bedrijf van Jeff Bezos denkt op dit moment na over het aanbieden van betaalrekeningen aan zijn klanten.

    Een groot voordeel van dergelijke rekeningen is dat Amazon zo minder kwijt is aan bankkosten. De financiële wereld kijkt ondertussen met argusogen naar techbedrijven als Facebook, Apple en Google die hier mogelijk ook mee bezig zijn.

    Het internet der dingen gaat overigens ook een enorme rol spelen, aldus de expert, ook in hoe we boodschappen doen. “We scannen onze boodschappen straks niet meer, doordat ze een chip hebben worden ze automatisch gescand als je de winkel uitloopt.”


    Think big: 7 strategieën om door te groeien als bedrijf met 50 of meer medewerkers
    Groeien in tijden van crisis: het kan. Dat bewijzen ook de ondernemers in onze whitepaper. Samen met experts uit diverse vakgebieden delen ze hun strategieën hoe je als middelgroot bedrijf kunt groeien.
    Download de whitepaper!
    sponsored
    Molenaar: “De vraag die Ahold zichzelf moet stellen bij alle nieuwe technologieën die op de markt komen: is het relevant voor onze klanten? Daarin moet niet kostenbesparing de hoofdrol spelen, maar klantbinding en klantkennis.”

    Lees ook: Deze online diamantenverkoper die veel scherpere prijzen heeft dan Cartier en Tiffany & Co., vertelt hoe digitale merken klassieke spelers aftroeven

    2. Een mogelijke samenwerking met Amazon
    Dave Smith/Tech Insider
    Foto: Amazon Echo. Dave Smith/Tech Insider
    “Wat wordt het antwoord van Ahold op Amazon als het gaat om spraakbesturing?”, vraagt Molenaar zich hardop af.

    “Amazon heeft natuurlijk Alexa, waarmee Amerikaanse klanten hun boodschappen kunnen doorgeven wanneer ze iets nodig hebben. Daar hoeven ze hun computer niet meer voor open te klappen. Echt een disruptief concept. Komt Amazon voor een samenwerking naar Nederland en gaan ze met Jumbo in zee, dan komt Ahold daar niet meer bij. Gaan ze met Ahold in zee, dan is Jumbo te laat.”

    Ahold Delhaize kan zelf met hardware aan de slag gaan, maar het is veel logischer om bij het concept van Amazon aan te haken volgens de retaildeskundige. “Dat deden Morrisons in Groot-Brittannië en Super U in Frankrijk ook al.” In beide gevallen gaat het om bestaande supermarkten, op zoek naar een nieuwe impuls.

    Molenaar: “Wetende dat dit de toekomst is, welke rol gaat Ahold spelen?”

    3. Thuisbezorging en concurrentie van Picnic
    2015-08-05 11:55:21 AMERSFOORT - Een medewerker van de online supermarkt Picnic bezorgt boodschappen bij een klant. Het nieuwe supermarktbedrijf heeft een manier van bezorgen ontwikkeld waardoor tussenschakels worden vermeden om de kosten laag te houden. Zo opent Picnic de aanval op gevestigde supermarten als Albert Heijn en Jumbo. Het gaat nu nog om een pilot. ANP PIROSCHKA VAN DE WOUW
    Foto: ANP
    “Hoe ga je om met thuisbezorging? Picnic wint heel snel marktaandeel”, waarschuwt Molenaar. De online supermarkt betreedt zachtjesaan de Duitse markt en bezorgt in Nederland inmiddels in 37 steden. Volgens topman Michiel Muller in Trouw (€) is Picnic per stad gemiddeld na zes maanden winstgevend en draait het bedrijf een omzet van 100 miljoen euro.

    Molenaar: “Albert Heijn is nu al twintig jaar bezig met thuisbezorging (sinds 1987/1988, destijds onder de naam James Telesuper, red.), maar heeft het tot vandaag nooit écht tot een succes gemaakt. De vraag is hoe ze hier in de toekomst mee omgaan. Het is altijd een ondersteuning van de fysieke winkel geweest, maar kunnen – en willen – ze er eventueel een nieuw businessmodel van maken?”

    Ahold zou natuurlijk Picnic over kunnen nemen. Molenaar: “Picnic wordt sowieso een keer overgenomen, het is opgericht door een groep serial entrepreneurs. De vraag is alleen aan wie wordt het verkocht. Ahold? Jumbo? Een buitenlandse partij? Amazon?”

    4. Nieuwe businessmodellen
    2017-12-20 14:58:12 ZAANDAM - Albert Heijn is begonnen met een proef in een van zijn AH to go-winkels met kassaloos winkelen. De supermarktketen maakte het eerder al mogelijk zelf af te rekenen in sommige winkels en denkt door klanten de kassa ook over te laten slaan winkelen nog sneller te maken. ANP LEX VAN LIESHOUT
    Foto: ANP
    De afgelopen jaren werden we overladen met foodboxen en dus kon Albert Heijn niet achterblijven met zijn Allerhandebox. Molenaar: “Het draait allemaal om alternatieve concepten om levensmiddelen te verkopen.” Of het nu gaat om Picnic, HelloFresh of Jumbo, allemaal halen ze een stukje omzet weg bij Ahold Delhaize.

    De nieuwe topman moet dus kritisch naar het businessmodel kijken, tipt de retaildeskundige. “Ze hebben een uiterst efficiënt supplymodel, de marges zijn echt heel klein. Muller zal zichzelf af moeten vragen: ‘Is dit het beste verdienmodel voor de toekomst?'”

    Bij bedrijven als Amazon zijn diensten voor trouwe klanten, zoals Prime, de grote verdieners, niet de winkels. Molenaar: “Als je je alleen richt op de verkoop van goederen, moet je steeds lagere prijzen hanteren en worden je marges ook kleiner. De uitdaging voor Muller ligt in hoe Ahold Delhaize weer op een andere manier geld kan gaan vragen.”
10.841 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 543 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Ahold Delhaize op overnamejacht in de VS

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links