Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PROSUS AEX:PRX.NL, NL0013654783

  • 28,670 18 apr 2024 17:35
  • +0,195 (+0,68%) Dagrange 28,450 - 28,900
  • 3.099.694 Gem. (3M) 3M

Prosus in 2021

14.404 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 721 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 14 januari 2021 12:45
    quote:

    W-Belegger schreef op 14 januari 2021 12:12:

    Inderdaad, en daarom ben jij ook berichtjes aan het typen hier bij IEX, ipv genieten van je beleggingswinsten.
    Vergis je niet, het is hard werken hoor ;-)

    Maar goed, sommigen wachten op de 89, anderen wachten op de 133 zoals Credit Suisse (en ik). Daghoog nu sofar op 92,46. Sluiten op 94,50 ?
  2. W-Handelaar 14 januari 2021 12:59
    quote:

    NewKidInTown schreef op 14 januari 2021 12:45:

    [...]
    Vergis je niet, het is hard werken hoor ;-)

    Maar goed, sommigen wachten op de 89, anderen wachten op de 133 zoals Credit Suisse (en ik). Daghoog nu sofar op 92,46. Sluiten op 94,50 ?
    Beleggen is zweten, dat wel, maar hard werken is het niet :-)

    Ik kijk altijd even naar www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/PRX-g... en zie daar 95 als volgende weerstand. Toch ben ik niet zeker van een terugval naar 91 of zelfs 89, daar houd ik wel een beetje rekening mee. Vanmiddag USA is belangrijk, die zetten de koers wel richting 95 denk ik want die moeten nog reageren op het heugelijke nieuws. Daarna is dit nieuws opgedroogd en is 95 een grote horde geworden. We gaan het zien de komende dagen, als ik het wist dan was ik hier niet.
  3. forum rang 4 Tartessos 14 januari 2021 13:02
    Iedereen moet goed begrijpen dat een stijging van Prosus met ruim 5% helemaal niets is als je weet dat de discount 39% was.
    En dat doordat de USA dreigde om o.a.Tencent op de de-list te plaatsen. Dit “gevaar” is nu definitief van de baan.
    De discount zal langzaam (of snel, je weet het nooit) minder worden doordat decdteigingbis weggevallen en omdat de vraag naar o.a. Tencent stijgt. Hetzelfde geldt voor Delivery Hero.

    Daarnaast geldt - niet onbelangrijk- dat de beide bedrijven knallende jaarcijfers zullen laten zien.
    Geen wonder dat analisten Prosus op koersdoel 120 euro zetten.
  4. forum rang 7 *voetnoot 14 januari 2021 13:29
    quote:

    Haydar schreef op 14 januari 2021 11:04:

    Ff uitgestapt, verwacht gas terug om weer rond de €90 in te stappen.
    ? Ik denk dat vanmiddag Prosus waarschijnlijk nog een stukje hoger gaat. Tencent VS gaat straks een stuk hoger openen en Prosus heeft nog een stuk in te halen. Bleef nml de laatste tijd (ongegrond) achter.
  5. forum rang 4 Kuiken 14 januari 2021 13:56
    Tescent heeft 16% van NIO.....bron FD:

    De accu van je auto wisselen: het ei van Columbus?
    Jaap Roelants 12:09

    De Chinese autofabrikant Nio komt dit jaar met z’n ruime ES6 op de Nederlandse markt. Dat is niet heel bijzonder. Er is een hele vloot elektrische auto’s uit China die voet aan de grond willen krijgen in Europa en dus Nederland. Denk aan ­Aiways, MG EV of Xpeng, naast de merken die er al zijn, zoals Geely. Maar Nio zou iets extra’s willen brengen, een auto met een verwisselbare accu. Dan hoef je nooit meer langs de weg staan te kleumen, voordat je weer verder kunt na een lege accu. In eigen land heeft Nio al honderden — overigens zwaar gesubsidieerde — wisselstations in 58 steden.
    Is de wisselaccu het ei van Columbus?
    Niet direct, zou je denken. Het ei was eigenlijk al in 2012 uitgebroed door de Israëlische ondernemer Shai Agassi. In zijn bedrijf Better Place zette hij in een venture van $1 mrd een battery switching service op. De dienst werd omarmd door Renault, dat zijn elektrische merk Fluence erop aanpaste. In Nederland was het ministerie van Economische Zaken ­razend enthousiast. Het hielp Schiphol aan een accuwisselstation voor taxi’s. ­Autojournalist Niek Schenk stond ­indertijd op de eerste rij toen het station met veel tromgeroffel geopend werd.
    ‘Ze wilden natuurlijk af van die taxi’s met hun ronkende dieselmotoren, dat begrijp ik wel. Het was een soort wasstraat. Je reed je elektrische auto erin en die kwam er vijf minuten later weer met een nieuwe accu uit. Heel bijzonder ­natuurlijk. Maar in 2012 was de transitie naar elektrisch rijden nog maar net ­begonnen. Ik hoorde er ook niets meer van. Toen bleek dat het bedrijf uit Tel Aviv door mismanagement al in 2013 failliet was gegaan.’
    Toen was het misschien nog wat vroeg. Maar nu?
    Nu lijkt het voor de Nio ES6 van wellicht €46.000 en de grotere Tesla-concurrent ES8 ook te vroeg. Er zijn in Nederland nog steeds geen ‘wasstraten’ waar je ­accu’s kunt wisselen. Maar wat niet is, kan komen, in de wereld van ­innovatieve auto’s. Michiel Langezaal, mede­oprichter van beurslieveling ­Fastned, ligt er in elk geval niet wakker van.
    Het ei was al in 2012 uitgebroed door de Israëlische ondernemer Shai Agassi
    Maar stel je toch voor?
    ‘Dan bouwen we onze stations om tot ­accuwisselaars. Als het bijdraagt tot het halen van de milieuakkoorden van ­Parijs, prima, dan doen we dat. Maar ik zie het niet gebeuren. Het is al ­geprobeerd. Niet alleen door Renault, ook door Tesla in Californië, Volkswagen en Nissan. Maar geen van alle hebben ­gezegd: dit is de toekomst. Ik denk dat het een gepasseerd station is. Kijk eens naar Tesla, daar is de accu een ­geïntegreerd onderdeel van de auto. Die kun je niet zomaar in een paar minuten wisselen. Elektrische auto’s hebben niet voor niets allemaal een stekker, die is ­bedoeld om ze op te laden.’
    De Chinezen zijn toch niet gek?
    ‘Nee, helemaal niet. Die weten heel goed wat er elders in de wereld te koop is. Ze zijn in eigen land ook in staat een ­bepaalde ontwikkeling door regulering af te dwingen. Maar dat betekent niet dat het ook de standaard buiten hun land zal worden.’

    Originele link van het artikel: fd.nl/futures/1370391/de-accu-van-je-...

  6. forum rang 7 *voetnoot 14 januari 2021 14:01
    quote:

    Kuiken schreef op 14 januari 2021 13:56:

    Tescent heeft 16% van NIO.....bron FD:

    De accu van je auto wisselen: het ei van Columbus?
    Jaap Roelants 12:09

    De Chinese autofabrikant Nio komt dit jaar met z’n ruime ES6 op de Nederlandse markt. Dat is niet heel bijzonder. Er is een hele vloot elektrische auto’s uit China die voet aan de grond willen krijgen in Europa en dus Nederland. Denk aan ­Aiways, MG EV of Xpeng, naast de merken die er al zijn, zoals Geely. Maar Nio zou iets extra’s willen brengen, een auto met een verwisselbare accu. Dan hoef je nooit meer langs de weg staan te kleumen, voordat je weer verder kunt na een lege accu. In eigen land heeft Nio al honderden — overigens zwaar gesubsidieerde — wisselstations in 58 steden.
    Is de wisselaccu het ei van Columbus?
    Niet direct, zou je denken. Het ei was eigenlijk al in 2012 uitgebroed door de Israëlische ondernemer Shai Agassi. In zijn bedrijf Better Place zette hij in een venture van $1 mrd een battery switching service op. De dienst werd omarmd door Renault, dat zijn elektrische merk Fluence erop aanpaste. In Nederland was het ministerie van Economische Zaken ­razend enthousiast. Het hielp Schiphol aan een accuwisselstation voor taxi’s. ­Autojournalist Niek Schenk stond ­indertijd op de eerste rij toen het station met veel tromgeroffel geopend werd.
    ‘Ze wilden natuurlijk af van die taxi’s met hun ronkende dieselmotoren, dat begrijp ik wel. Het was een soort wasstraat. Je reed je elektrische auto erin en die kwam er vijf minuten later weer met een nieuwe accu uit. Heel bijzonder ­natuurlijk. Maar in 2012 was de transitie naar elektrisch rijden nog maar net ­begonnen. Ik hoorde er ook niets meer van. Toen bleek dat het bedrijf uit Tel Aviv door mismanagement al in 2013 failliet was gegaan.’
    Toen was het misschien nog wat vroeg. Maar nu?
    Nu lijkt het voor de Nio ES6 van wellicht €46.000 en de grotere Tesla-concurrent ES8 ook te vroeg. Er zijn in Nederland nog steeds geen ‘wasstraten’ waar je ­accu’s kunt wisselen. Maar wat niet is, kan komen, in de wereld van ­innovatieve auto’s. Michiel Langezaal, mede­oprichter van beurslieveling ­Fastned, ligt er in elk geval niet wakker van.
    Het ei was al in 2012 uitgebroed door de Israëlische ondernemer Shai Agassi
    Maar stel je toch voor?
    ‘Dan bouwen we onze stations om tot ­accuwisselaars. Als het bijdraagt tot het halen van de milieuakkoorden van ­Parijs, prima, dan doen we dat. Maar ik zie het niet gebeuren. Het is al ­geprobeerd. Niet alleen door Renault, ook door Tesla in Californië, Volkswagen en Nissan. Maar geen van alle hebben ­gezegd: dit is de toekomst. Ik denk dat het een gepasseerd station is. Kijk eens naar Tesla, daar is de accu een ­geïntegreerd onderdeel van de auto. Die kun je niet zomaar in een paar minuten wisselen. Elektrische auto’s hebben niet voor niets allemaal een stekker, die is ­bedoeld om ze op te laden.’
    De Chinezen zijn toch niet gek?
    ‘Nee, helemaal niet. Die weten heel goed wat er elders in de wereld te koop is. Ze zijn in eigen land ook in staat een ­bepaalde ontwikkeling door regulering af te dwingen. Maar dat betekent niet dat het ook de standaard buiten hun land zal worden.’

    Originele link van het artikel: fd.nl/futures/1370391/de-accu-van-je-...

    Klinkt goed. Alle goede berichten komen bijelkaar.
  7. forum rang 7 *voetnoot 14 januari 2021 14:45
    asia.nikkei.com/Business/36Kr-KrASIA/...

    www.nasdaq.com/articles/heres-how-ten...

    In het laatste artikel:
    Overall, Tencent had invested $510 million in Nio before its 2018 initial public offering. Subsequent to that investment, Tencent made a number of additional purchases, and it now owns 15.1% of the company. This makes Tencent the largest individual owner of NIO stock in dollar terms, and the second-largest holder in terms of voting rights; it trails only Nio founder and CEO William Li in that regard.

    So far, however, Tencent doesn’t have much to show for those investments. In fact, Nio’s shares had been on a major losing streak since the IPO, and have only recently started to recover. But if past is prologue, something good is about to happen at Nio. And we’re seeing signs of it already.

    Nio Has Regained Operational Momentum
    For one thing, Nio’s production rate of new cars is growing, and its losses are shrinking. The company recently revealed that it delivered 3,436 vehicles in May 2020, representing an outstanding 215.5% growth rate year-over-year. This should refute the idea Nio bears had been peddling that the coronavirus had largely eliminated demand for the company’s products.

    Also, Nio is a luxury brand within China, and it will take a while for it to sell large numbers of cars consistently. Still, though, 215% growth is an excellent stepping-stone. I mean, think about it this way: Even if there’s no further growth, at the current 3,500 cars-per-month rate, Nio would deliver more than 40,000 cars over the next 12 months.
  8. forum rang 6 Goudmijn64 14 januari 2021 14:53
    quote:

    Tartessos schreef op 14 januari 2021 13:29:

    Prosus +5,20 % plus
    Het zou zo maar +10% kunnen worden vandaag.

    Ik hoop dat je 10% waarheid wordt, maar ik ben blij als we de 5% hebben staan om 17.30 uur.
    Gebeurt (te) vaak dat de winst niet volledig vastgehouden wordt.

    @*Voetnoot: wat een mooie dag voor u. Het is u van mijn kant gegund.
    Wie de grootste stijger wordt vandaag? Ik denk asmi.

  9. Worff 14 januari 2021 15:04
    quote:

    Meneer TINA schreef op 14 januari 2021 15:00:

    Mag de koers nog heel snel eventjes op de 91.76 uitkomen. Dan heb ik mijn vrije ruimte helemaal leeg en weer 40 aandelen erbij :)
    dat haalt hij wel en nog lager zelfs. is een vaste ritme van Prosus om aan het eind van de dag terug te zakken naar lagere koersen.
  10. forum rang 7 *voetnoot 14 januari 2021 15:09
    quote:

    Goudmijn64 schreef op 14 januari 2021 14:53:

    [...]

    Ik hoop dat je 10% waarheid wordt, maar ik ben blij als we de 5% hebben staan om 17.30 uur.
    Gebeurt (te) vaak dat de winst niet volledig vastgehouden wordt.

    @*Voetnoot: wat een mooie dag voor u. Het is u van mijn kant gegund.
    Wie de grootste stijger wordt vandaag? Ik denk asmi.

    Beste @Goudmijn64

    Uw portefeuille gaat ook goed!
    Ik denk dat Prosus zo de binnenbocht neemt en er nog een paar procent bijprokkelt in de middag.
    Close call.
  11. [verwijderd] 14 januari 2021 15:14
    quote:

    Meneer TINA schreef op 14 januari 2021 15:00:

    Mag de koers nog heel snel eventjes op de 91.76 uitkomen. Dan heb ik mijn vrije ruimte helemaal leeg en weer 40 aandelen erbij :)
    Kans bestaat dat hij die nooit meer aantikt. Een Meneer vertelde me onlangs dat er veel geld naar de beurs aan het vloeien is om de eenvoudige reden: there is no alternative!
14.404 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 721 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Hindernissen voor Tencent tegenvaller voor Prosus

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links