Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ik heb vandaag weer een intraday short ritje gemaakt en vandaag ongeveer 55€ verdiend. Ik ga niet long want dat is tegen mijn principes (om niet in overgewaardeerde aandelen te investeren). Shorten is eigenlijk gevaarlijk omdat Tesla eenvoudig naar $1200 kan in paar dagen tijd. Maar ik kon het niet laten. Zie nu nabeurs een koers van 755$ staan. Gelukkig mijn short op de eerste beste dipje gesloten, anders was ik ook de pineut. Haha
Ik ben best onder de indruk van Tesla maar zaken als koers winstverhouding liggen totaal uit verhouding. Zelfs als je alle toekomstig verwachtingen in overweging neemt. De rest van de wereld is playing catch up. Vooral VW zal een geduchte tegenstander worden. Kijk maar naar de verkoopcijfers in december. Aantal verkochte auto's zal toenemen, maar marktaandeel afnemen. Mensen raken ook een beetje uitgekeken op het model. Wordt een éénheidsworst en juist dat willen autorijders niet. De S en Y worden in Nederland al amber meer verkocht. Leuk hoor met z'n allen in een Tesla 3 rijden omdat het belasting technisch interessant is. Straks met de deeleconomie en autonoom rijden zullen er ook veel minder auto's nodig zijn. De CEO's in deze wereld zullen geen interesse meer hebben in rijden op de weg die verplaatsen zich straks alleen nog maar met drones. Als de Tesla hype voorbij is en ze marktaandeel gaan verliezen zou ik niet graag op deze hoogte zijn ingestapt. Wens u believers veel succes.
bionerd schreef op 6 januari 2021 08:04 :
Ik ben best onder de indruk van Tesla maar zaken als koers winstverhouding liggen totaal uit verhouding. Zelfs als je alle toekomstig verwachtingen in overweging neemt. De rest van de wereld is playing catch up.
Vooral VW zal een geduchte tegenstander worden. Kijk maar naar de verkoopcijfers in december. Aantal verkochte auto's zal toenemen, maar marktaandeel afnemen. Mensen raken ook een beetje uitgekeken op het model. Wordt een éénheidsworst en juist dat willen autorijders niet. De S en Y worden in Nederland al amber meer verkocht. Leuk hoor met z'n allen in een Tesla 3 rijden omdat het belasting technisch interessant is. Straks met de deeleconomie en autonoom rijden zullen er ook veel minder auto's nodig zijn. De CEO's in deze wereld zullen geen interesse meer hebben in rijden op de weg die verplaatsen zich straks alleen nog maar met drones. Als de Tesla hype voorbij is en ze marktaandeel gaan verliezen zou ik niet graag op deze hoogte zijn ingestapt. Wens u believers veel succes.
Eergisteren mijn volkswagen ID4 opgehaald. Wat een pracht auto!!! 45k compleet! 10k minder dan de tesla 3. (en nog in 2020 op kenteken kunnen krijgen :) ) Naar mijn broer gereden, die heeft een Tesla model 3. Je lacht de ballen uit je broek als het die 2 wagens met elkaar vergelijkt. De enige 2 punten die voor Tesla spreken zijn de auto drive. VW heeft alleen Lane assist, Tesla auto drive. En de accu's van de Tesla "zou" beter zijn. Maar met een bereik van bijna 400km op een buiten temperatuur van 2 graden, snelweg 120km/h, met de clima op 22 doet de volkswagen het helemaal niet slecht! Qua interieur is de model 3 een Fiat vergeleken bij de ID4. Dus, ja, Tesla gaat zeker veel concurrentie krijgen!
Mylett schreef op 27 december 2020 19:35 :
Disclaimer
Short 200k d.m.v. puts Jan 2023.
Een beetje zonde. Niet? Je had dat geld ook in een ondergewaardeerd bedrijf kunnen investeren.
Leg me dan eens aub uit waaruit jij opmaakt dat volkswagen een degelijke concurrent van tesla gaat worden? Kun je me ook een fatsoenlijke onderbouwing geven waarom volkswagen onder de prijs van tesla kan zitten? Graag zou ik ook willen weten waar het op gebaseerd is als tesla dit jaar 500.000 verkoopt ten opzichte van volkswagen met 50.000? Als volkswagen grotere massa’s gaat maken hoe komen zij aan de hoeveelheid batterijen? Zodra tesla dit jaar of volgend jaar met die auto van 20.000 euro gaat komen dan ben ik eens heel benieuwd.
Twbg schreef op 6 januari 2021 13:09 :
Leg me dan eens aub uit waaruit jij opmaakt dat volkswagen een degelijke concurrent van tesla gaat worden?
Kun je me ook een fatsoenlijke onderbouwing geven waarom volkswagen onder de prijs van tesla kan zitten?
Graag zou ik ook willen weten waar het op gebaseerd is als tesla dit jaar 500.000 verkoopt ten opzichte van volkswagen met 50.000? Als volkswagen grotere massa’s gaat maken hoe komen zij aan de hoeveelheid batterijen?
Zodra tesla dit jaar of volgend jaar met die auto van 20.000 euro gaat komen dan ben ik eens heel benieuwd.
Volgens mij heb ik die uitleg al gegeven. Volkswagen zet ook in op EV productie, volvo wil al helemaal geen brandstof auto's meer produceren etc. Tesla heeft een voorsprong inderdaad. Maar wil die voorsprong zeggen dat ze nooit concurrentie gaan krijgen? Denk je nou echt dat Tesla de enige EV bouwer van wereld blijft? Is dat niet wat naief? Denk je nou echt dat iedereen in zo'n saaie model 3 wilt rijden? Het is juist goed dat er steeds meer keuze begint te komen. En mijn ID4 is een heel goed voorbeeld dat de concurrentie op stoom begint te komen.
Ik ben het met je eens dat andere merken ook met EVs op de markt gaan komen. Musk heeft de ambitie om de hele energiemarkt te veranderen en stimuleert juist dat iedereen EVs moet maken. Maar mijn logische verstand zegt nog altijd, en ook jij geeft toe dat tesla een voorsprong heeft, dat volkswagen geld bijlegt op dit moment. Het kan niet zijn dat volkswagen opeens een goedkoper proces heeft uitgevonden waar tesla zich 15 jaar om bekommerd heeft. Tesla heeft een productietechniek waar je U tegen zegt. Dus wat ik ermee wil aangeven, andere merken andere EVs prima maar je moet wel levensvatbaar blijven. Nu kunnen ze nog bijleggen maar dat houdt een keer op en dan gaan de prijzen weer de lucht in en dan stel ik me de vraag qua concurrentie weer opnieuw. Daarbij is de hele business rondom volkswagen gebaseerd op een omzet van 11 miljoen auto’s. Rekening gehouden met de aantallen van nu in EVs (batterijverhaal), begin je eens voor te stellen hoeveel geld dat gaat kosten. Tesla zal uiteindelijk ook met andere modellen komen hoor maar ze verkopen iedere auto al rechtstreeks vanuit de productie.
Mr sponge schreef op 5 januari 2021 23:37 :
Tja zo zie je maar "wat de gek er voor geeft".
De beurswaarde is meer dan een miljoen per geproduceerde auto. Ik heb er geen woorden voor. Bizar.
Ik mag hopen dat ze de komende jaren 100% per jaar groeien. Want dat zit al ingerekend in de huidige koers.
Dit heeft niets met beleggen te maken, maar met kuddegedrag. Net als tijdens de IT bubbel, maar dan nog veel erger....
Maar goed. Aandeelhouders gefeliciteerd!
Ik brand er mijn vingers niet aan.
Als je het internet bekijkt zijn er enorm veel gekken, Ik weet ook niet waar het stopt, Ik weet wel dat ik op 450 heb gekocht en dan niet veel later had verkocht. Heb nu gewoon 1 aandeeltje gekocht om te zien wat er gebeurt. Kan 600 euro verliezen.. Als het binnen een maand weer 60% is gestegen, dan is dat toch weer een paar 100 euro erbij. Ik ga geen groot risico nemen ermee. Mijn groot kapitaal zit in degelijke Groene bedrijven zoals Orsted, Vestas ,... Veiliger
Twbg schreef op 6 januari 2021 13:25 :
Ik ben het met je eens dat andere merken ook met EVs op de markt gaan komen. Musk heeft de ambitie om de hele energiemarkt te veranderen en stimuleert juist dat iedereen EVs moet maken.
Maar mijn logische verstand zegt nog altijd, en ook jij geeft toe dat tesla een voorsprong heeft,
dat volkswagen geld bijlegt op dit moment. Het kan niet zijn dat volkswagen opeens een goedkoper proces heeft uitgevonden waar tesla zich 15 jaar om bekommerd heeft. Tesla heeft een productietechniek waar je U tegen zegt. Dus wat ik ermee wil aangeven, andere merken andere EVs prima maar je moet wel levensvatbaar blijven. Nu kunnen ze nog bijleggen maar dat houdt een keer op en dan gaan de prijzen weer de lucht in en dan stel ik me de vraag qua concurrentie weer opnieuw.
Daarbij is de hele business rondom volkswagen gebaseerd op een omzet van 11 miljoen auto’s. Rekening gehouden met de aantallen van nu in EVs (batterijverhaal), begin je eens voor te stellen hoeveel geld dat gaat kosten.
Tesla zal uiteindelijk ook met andere modellen komen hoor maar ze verkopen iedere auto al rechtstreeks vanuit de productie.
Grappig dat je dat schrijft. Hoeveel verdient tesla met de productie van auto's? Als ik me niet vergis verdient Tesla alleen geld met de verkoop van emissie rechten. Dus niet doen alsof Tesla nou zo'n briljante autobouwer is die veel winst maakt, want dat is het niet.
Bericht over auto verkopen in Noorwegen. Hier heeft VW Tesla al ingehaald. Kan natuurlijk ook te maken hebben met feit dat VW net op de markt komt waar mensen jaren op gewacht hebben. VW heeft niet voor niets geinvesteerd in batterij producenten en is een samenwerking aangegaan met Nano One om de Cathode 30% goedkoper te maken en levensduur 4 keer te verhogen. Misschien begrijpen jullie nu mijn draadje hoe belangrijk Nano One is in het goedkoper en duurzamer maken is voor de prijs van een EV. Tesla kon niet anders dan ook aan boord springen bij Nano One. Daarom is de koers van Nano One zo opgelopen. Zij willen ook de million mile battery. In 2019 was al 42,4 procent van alle nieuwe auto's in Noorwegen volledig elektrisch. Toen was Tesla nog het merk dat de meeste elektrische auto's verkocht. Vorig jaar is het Amerikaanse bedrijf ingehaald door Volkswagen dat met de ID.3 zijn eerste volledig elektrische auto begon te leveren.
wizz schreef op 6 januari 2021 14:03 :
[...]
Grappig dat je dat schrijft.
Hoeveel verdient tesla met de productie van auto's?
Als ik me niet vergis verdient Tesla alleen geld met de verkoop van emissie rechten.
Dus niet doen alsof Tesla nou zo'n briljante autobouwer is die veel winst maakt, want dat is het niet.
Nou kijk zelf maar en als je nog geloofd dat ze aleen verdienen aan de emmisie rechten dan is er iets goed mis met je analyse.
Maar het kwartaal resultaat zou negatief zijn, zonder de emmissie verkopen.
Dit is echt van de gekken, realiseer je dat Tesla vandaag, ja alleen vandaag 35 miljard in waarde is gestegen.. Dat is pak hem beet 8x de waarde van heel ABN Amro, of 3x de waarde van heel Renault in één dag zonder nieuws! Terwijl Renault op jaarbasis 6x zoveel auto's verkoopt. En waarschijnlijk volgend jaar meer EV auto'[s verkoopt dan Tesla....
Ja het is en blijft bizar. Of iedereen is gek of iedereen die de koers te hoog vindt is gek..Helaas afscheid moeten nemen van short 798. Overgestapt op 998. Ik geef niet op-net als met adyen. Vanmorgen verkocht met alsnog zeer goede winst.
Ja echt ongelooflijk. 35 miljard op 1 dag...... Ik verwacht binnenkort minimaal een halvering van de koers. 770 was voor de splitsing 5 voor 1 al aan de hoge kant......
gaat op zeker veel hoger dan 1000. hoe hoog weet ik ook niet. als er 1x goed nieuws is komt er zo 25% bij.
Bert12345 schreef op 6 januari 2021 16:53 :
Maar het kwartaal resultaat zou negatief zijn, zonder de emmissie verkopen.
Ja en als ze niet verder zouden investeren in de toekomst dan was de kwartaalwinst 2 miljard geweest, wat is je punt. Ik heb liever dat ze ieder kwartaal 0 euro winst maken en alles investeren.
tomansky schreef op 6 januari 2021 21:09 :
[...]
Ja en als ze niet verder zouden investeren in de toekomst dan was de kwartaalwinst 2 miljard geweest, wat is je punt. Ik heb liever dat ze ieder kwartaal 0 euro winst maken en alles investeren.
En hoe komen ze aan dat geld? Juist ja, uitgifte van aandelen. Dat hebben ze niet verdient, maar gewoon uit de zakken van de aandeelhouders geklopt.
tomansky schreef op 6 januari 2021 21:09 :
[...]
Ja en als ze niet verder zouden investeren in de toekomst dan was de kwartaalwinst 2 miljard geweest, wat is je punt. Ik heb liever dat ze ieder kwartaal 0 euro winst maken en alles investeren.
Je moet winst maken om te kunnen investeren. Of je kunt aandelen uitgeven.
tomansky schreef op 6 januari 2021 21:09 :
[...]
Ja en als ze niet verder zouden investeren in de toekomst dan was de kwartaalwinst 2 miljard geweest, wat is je punt. Ik heb liever dat ze ieder kwartaal 0 euro winst maken en alles investeren.
Investeringen gaan niet af van de winst. Investeringen zijn een uitgave geen kostenpost.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)