Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

elektrische auto, redding van de autobranche?

3.215 Posts
Pagina: «« 1 ... 97 98 99 100 101 ... 161 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 5 januari 2021 12:19
    BOVAG: haal subsidie elektrische auto's nu naar voren

    Gepubliceerd op 5 januari 2021 11:57 | Views: 624

    BUNNIK (ANP) - Het kabinet moet subsidiegelden voor elektrische auto's naar voren halen, wil branchevereniging BOVAG. Al na één dag was de subsidiepot voor de aanschaf van nieuwe elektrische auto's voor 2021 op, terwijl er tot 2025 geld vrijgemaakt is. "Er is een systeem bedacht om het geld te spreiden, maar dat blijkt niet te werken", aldus de branchevereniging.

    Per 4 januari 2021 was er van de oorspronkelijke 14,4 miljoen euro die voor dit jaar bestemd was, nog maar 1,1 miljoen euro subsidie beschikbaar voor nieuwe elektrische voertuigen, zogeheten EV's genoemd. Er was namelijk al 13,3 miljoen euro naar 2020 overgeheveld en toegewezen, waardoor er voor dit jaar maar een klein deel overbleef. Per auto is 4000 euro subsidie beschikbaar. Het overgebleven bedrag was goed voor omgerekend 275 nieuwe elektrische auto's. Dat bedrag was na een dag al op. "Dat betekent dat iedereen achter het net vist of tot 1 januari 2022 moet wachten", aldus BOVAG-woordvoerder Ton Huyskens.

    De totale subsidiepot, die tot en met 2025 loopt, telt 252 miljoen euro. De subsidiebedragen lopen daarnaast steeds verder op. In 2024 is bijna 40 miljoen beschikbaar voor nieuwe EV's. Maar volgens de BOVAG is er nu behoefte aan en vraag naar elektrische auto's en is de subsidie nodig om de consument over de streep te trekken. Ook moet het kabinet voldoen aan klimaatdoelstellingen, zegt de vereniging.

    "De gedachte achter de regeling moet zijn: mensen die nu in de markt zijn voor een nieuwe auto, maar worden tegengehouden door de aanschafprijs, krijgen dankzij de subsidie een zetje en kunnen zo wennen aan elektrisch rijden", aldus Huyskens. Daarnaast neemt de komende jaren het aanbod toe en zullen de prijzen van nieuwe elektrische auto's dalen, dus dan is er minder stimulans nodig, verwacht de vereniging.

    De branchevereniging zegt steeds nul op het rekest te krijgen van het ministerie van Economische Zaken. "Het ministerie zegt dat het nou eenmaal zo besloten is. Dit is gewoon jojo-beleid. Je houdt een worstje voor en trekt dat dan weer in. Het is te gek voor woorden dat een subsidieregeling die voor een compleet jaar bedoeld was op zou zijn, terwijl er nog geld op de plank ligt." De branchevereniging zegt continu aan de bel te trekken. "Laten we hopen dat een nieuw kabinet er anders over denkt."
  2. [verwijderd] 5 januari 2021 12:54
    waarom subsidie op die autos. gaat rechtstreeks naar musk. bah.

    Tesla-baas Musk zit met $175 miljard rijkste man Jeff Bezos op de hielen

    Volgens de dagelijks bijgehouden rijkenlijst van dataverzamelaar Bloomberg, kreeg Musk er maandag nog eens $5,5 miljard bij.

    Daardoor is zijn vermogen opgelopen naar $175 miljard. Vorig jaar werd hij met de prachtige rit omhoog van Tesla alleen al $157 miljard rijker.
  3. forum rang 5 DurianCS 5 januari 2021 13:03
    quote:

    small_investor schreef op 5 januari 2021 12:59:

    Ik vind het gewoon stuitend en tenenkrommend die elektrische auto. Rijden alleen maar rijke lui in die bulken van het geld en ik zie mijn energierekening oplopen terwijl ik er helemaal niks voor terug krijg.
    Over een paar jaar rijdt iedereen (betaalbaar) elektrisch, en dat kan omdat er nu mensen heel veel geld neertellen voor een elektrische auto.
  4. [verwijderd] 5 januari 2021 13:18
    Henk Tolsma | donderdag 22 oktober 2020
    Energie

    Het elektriciteitsnetwerk piept en kraakt door de energietransitie. Op maar liefst 250 plekken is er sprake van congestie. De oplossing bestaat uit verzwaring, uitbreiding en verslimming van het stroomnetwerk.

    Netbeheerder Liander voorzag in 2014 dat er in de toekomst een knelpunt in de stroomvoorziening van de Haarlemmermeer – waaronder Schiphol – zou ontstaan. Samen met Tennet, beheerder van het hoogspanningsnet, zijn toen voorbereidingen gestart om in de buurt van Hoofddorp een nieuw elektriciteitsverdeel- en transformatorstation (van 150 kV naar 20 kV) te plaatsen.

    Vorig jaar was de volledige netcapaciteit vergeven. Maar de grond voor het nieuwe verdeelstation was toen nog steeds niet beschikbaar, aldus een woordvoerder van Liander.

    Nu gaat het ook niet om het plaatsen van een transformatorhuisje. Voor het verdeel- en trafostation van Tennet en Liander is een grondoppervlak van zes hectare nodig (twaalf voetbalvelden), waarop installaties komen tot 22 m hoogte (bliksemafleiders). De bouw van zo’n station kost meer dan €25 miljoen.

    1 auto laad voor 10 huisgezinnen.

    op een dag komt er nergens meer stroom.
  5. [verwijderd] 5 januari 2021 14:55
    quote:

    DurianCS schreef op 5 januari 2021 13:03:

    [...]
    Over een paar jaar rijdt iedereen (betaalbaar) elektrisch, en dat kan omdat er nu mensen heel veel geld neertellen voor een elektrische auto.
    vergeet DAT maar ff, dit gaat echt niet gebeuren, wat wel gaat gebeuren is dat er steeds meer problemen zich gaan voordoen met het Elec net.
  6. forum rang 10 voda 5 januari 2021 15:21
    Meer dan helft nieuwe auto's in Noorwegen elektrisch
    ANP 3 uur geleden

    Meer dan de helft van de nieuwe auto's die vorig jaar in Noorwegen werden verkocht, was volledig elektrisch.

    Volgens de Noorse branchevereniging Opplysningsrådet for Veitrafikken was 54,3 procent van de nieuw verkochte auto's volledig elektrisch. Daarmee is het Scandinavische land het eerste waar elektrische auto's populairder zijn dan auto's met conventionele verbrandingsmotoren. Noorwegen loopt in dat opzicht nog flink voor op Nederland, al ging ook hier het aandeel in 2020 flink omhoog. In Nederland was afgelopen jaar meer dan 20 procent van de nieuw verkochte auto's volledig elektrisch.

    Noorwegen voert al jaren een beleid waarbij eigenaren van elektrische auto's voordelen genieten ten opzichte van voertuigen op benzine of diesel. Zo betalen ze minder belasting en zijn ze voordeliger uit op tolwegen en veerponten. Ook mogen ze gebruik maken van busbanen. Stroom is bovendien relatief goedkoop in Noorwegen omdat er veel elektriciteit wordt gewonnen met behulp van waterkrachtcentrales.

    In 2019 was al 42,4 procent van alle nieuwe auto's in Noorwegen volledig elektrisch. Toen was Tesla nog het merk dat de meeste EV's verkocht. In 2020 zijn de Amerikanen echter ingehaald door Volkswagen. Dat pakte, net als in Nederland, de koppositie met de nieuwe ID3.
  7. forum rang 10 voda 6 januari 2021 07:28
    Voor de accu van de toekomst is ritje van 1000 kilometer een makkie

    Solid state-accu’s vormen al jaren een grote belofte, maar dit jaar moet het er echt van komen: Toyota, ’s werelds grootste autofabrikant, heeft voor 2021 het prototype aangekondigd van een accu waarmee een opgeladen ‘stekkerauto’ 1000 kilometer vooruit kan. Ook in Nederland, met zijn innovatieve automotive industrie, wordt hard gewerkt aan de technologie.

    Redactie 02-01-21, 18:06 Laatste update: 11:18

    Veel nadelen van de huidige lithium-ionbatterijen, die vloeistof- of gel-oplossingen gebruiken, verdwijnen met een solid state-accu. Het risico op brand neemt af en de energiedichtheid (de energie die een batterij kan leveren in verhouding tot het gewicht), neemt toe. Het duurt ongeveer 10 minuten om een ??elektrisch voertuig met een solid state-batterij geheel op te laden, fors korter dan wat we nu gewend zijn. De accu kan de rijafstand van een compact elektrisch voertuig verlengen zonder dat dit ten koste gaat van de binnenruimte. Allemaal met minimale veiligheidsproblemen.

    Echte gamechanger
    De solid state-batterij van Toyota belooft dus een echte gamechanger te worden. Niet alleen voor elektrische voertuigen, maar voor een hele industrie. Naast Toyota zijn er veel meer partijen bezig met de ontwikkeling van solid state-batterijen. Toevallig of niet, in dezelfde week dat Toyota bovengenoemd nieuws bracht, kwam de door Volkswagen gesteunde start-up QuantumScape met nieuwe gegevens die de mogelijkheden van z’n solid-state-batterijtechnologie laten zien.

    Als het lukt om binnen niet al te lange tijd de solid state-accu in massaproductie te maken, dan betekent dit volgens sommige experts dat na het gebruik van lithium-ionbatterijen de tweede revolutie in elektrische mobiliteit begint. Enige nuance daarbij is trouwens gepast. Weliswaar wil de Europese Commissie dat er in 2030 in heel Europa 30 miljoen elektrische auto’s rondrijden, op dit moment zijn het er nog maar iets meer dan 600.000. Dat we uiteindelijk allemaal elektrisch gaan rijden is duidelijk, zeker als de solid state-batterij op de markt komt, ook al is er is wel enige fantasie voor nodig om het snel te noemen.

    Vijf keer sneller laden
    Ook in Nederland wordt druk gewerkt aan de solid state-technologie. Zo boekt het Eindhovense bedrijf SALD grote vooruitgang met zijn revolutionaire ‘Spatial Atom Layer Deposition’-accu. Volgens ceo Frank Verhage zullen zijn accu’s het binnen een paar jaar mogelijk maken dat e-auto’s zelfs 2000 kilometer kunnen rijden zonder opladen. De SALD-accu’s zijn bovendien vijf keer zo snel op te laden als de nu gebruikelijke accu’s. Binnen 10 minuten zit een bijna lege accu alweer op 80 procent en na 20 minuten is hij vol.

    Volgens Verhage wordt er gesproken met verschillende autoproducenten over het inbouwen van de SALD-accu’s in hun elektrische auto’s, maar namen wil hij nog niet prijsgeven. Verhage verwacht dat deze auto’s op zijn vroegst rond 2022-2023 op de markt komen.

    Alle grote accufabrikanten
    De SALD-technologie wordt volgens Verhage op de voet gevolgd door Elon Musk van Tesla, die in september tijdens de ‘Battery Day’ aandacht vroeg voor het verbeteren van de uitwisseling van ionen tussen de kathode (+) en anode (-) in een accu. Dat is precies waar SALD mee bezig is.

    Volgens SALD is de techniek uitgetest op een lithium-ijzerfosfaataccu, en dat is ook het model dat Tesla gaat gebruiken in zijn fabriek in China voor z’n Model 3. Ook andere soorten accu’s behoren tot de mogelijkheden. „We staan in nauw contact met bijna alle grote accufabrikanten om het industriële potentieel van onze technologie te tonen.”

    Verhage geeft aan dat SALD in het bezit is van alle belangrijke patenten en dat er bovendien al machines beschikbaar zijn voor productie op kleinere schaal. De SALD-techniek is niet alleen van nut voor betere accu’s in auto’s, de coatingtechniek kan verder worden gebruikt voor allerlei soorten oppervlaktes zoals beeldschermen, computerchips, zonnecellen en textiel. En misschien minstens zo relevant: de verwachting is dat met solid state-accu’s ook mobiele telefoons en andere elektrische apparaten het tot drie dagen zonder opladen kunnen uithouden.

    www.ad.nl/auto/voor-de-accu-van-de-to...
  8. forum rang 10 voda 6 januari 2021 15:44
    Total Acquires Charging Solutions for 2,000 Charge Points

    Total finalized the acquisition from the Viessmann group of Charging Solutions, the subsidiary specialized in Electric Vehicle charging infrastructure of its affiliate Digital Energy Solutions. With this transaction, Total becomes the operator in Germany of a network of a 2,000 charge points installed at private businesses’ locations, including some of which are accessible to the general public.

    Total also reinforces its technical and commercial competencies in the fields of installation, operation and management of charging networks dedicated to fleets and companies. Based in Munich, this new entity of Total Deutschland will pursue its development by offering complete solutions for electric charging, including consulting, planification, installation and invoicing of charging services. Fleet managers will also benefit from adapted solutions for their employees’ home charging of companies’ cars.

    The integration of Charging Solutions to the Group’s German affiliate, Total Deutschland, is effective since November 1st, 2020. This transfer of activities will have no impact on the customers nor on the existing partners of Charging Solutions.

    Source - Strategic Research Institute
  9. forum rang 10 voda 6 januari 2021 15:46
    Nano One Cathode Evaluation Pact with Automotive Company

    Nano One has entered into a cathode evaluation and benchmark agreement with an American based multinational auto manufacturer to jointly evaluate Nano One's cathode materials for automotive lithium ion batteries. Financial compensation towards the project is confidential. The goal of this project is to evaluate the performance and commercial benefit of Nano One's patented One-Pot process for nickel rich and cobalt free cathode materials in electric vehicle application

    Nano One's One-Pot process forms durable single crystal cathode powders and protective coatings simultaneously, directly from sulfate-free metal salts and lithium carbonate. It is an environmentally inspired process using limited water and produces no waste stream. The process eliminates intermediate products, additional coating steps and the costly requirements for metal-sulfates and lithium hydroxide feedstocks. This aligns Nano One with the sustainability and cost objectives of automotive companies, investment communities and governmental infrastructure initiatives.

    Nano One Materials Corp has developed patented technology for the low-cost production of high-performance lithium ion battery cathode materials used in electric vehicles, energy storage and consumer electronics. The processing technology enables lower cost feedstocks, simplifies production, and advances performance for a wide range of cathode materials. Nano One has built a demonstration pilot plant and is partnered with global leaders in the lithium ion battery supply chain to advance its lithium iron phosphate, lithium nickel manganese cobalt oxide and lithium nickel manganese oxide cathode technologies for large growth opportunities in e-mobility and renewable energy storage applications.

    Nano One's pilot and partnership activities are being funded with the assistance and support of the Government of Canada through Sustainable Development Technology Canada, the Automotive Supplier Innovation Program a program of Innovation, Science and Economic Development Canada and the Province of British Columbia through the Ministry of Energy, Mines and Petroleum Resources. Nano One's mission is to establish its patented technology as a leading platform for the global production of a new generation of battery materials.

    Source - Strategic Research Institute
  10. forum rang 10 voda 7 januari 2021 14:27
    Polestar to Expand into Denmark, Finland & Austria in 2021

    Polestar will expand its market footprint in Europe in 2021. The brand’s initial seven European launch markets will be joined by three more Denmark, Finland and Austria. Initial brand activity in these markets is due to begin in the second quarter of 2021, with order books set to open after summer. First deliveries are planned around the beginning of the fourth quarter. Exact model specifications and pricing information will be confirmed closer to market launch timing.

    The local Polestar organisations will take shape in each new market during the course of 2021.

    Source - Strategic Research Institute
  11. forum rang 10 voda 7 januari 2021 14:29
    Toyota Launches C+pod Ultra-Compact Battery Electric Vehicle

    Toyota Motor Corporation announced a limited launch of the C+pod ultra compact battery electric vehicle , from December 25, to corporate users, local governments and other organizations that have been exploring new options to drive the popularization of BEVs. Toyota plans to further promote the establishment of systems for popularizing BEVs, including development of new business models, and to conduct a full scale launch including to individual customers by 2022. The new C+pod is an environmentally-friendly two-seater BEV designed as a mobility option that improves per-person energy efficiency. In addition to short-distance daily use, the C+pod is also aimed at corporate users visiting customers on a regular basis, and at users in urban or mountainous communities needing safe, unrestricted, and environmentally-friendly transportation options.

    To drive further popularization of BEVs, Toyota is expanding its product lineup and forming open collaborations as it works to build new business models. In Japan, it is focusing initially on the C+pod, Walking Area BEVs and Toyota i-Road with more than 200 corporate and local government partners*3 currently involved in exploring new transportation models.

    As one of these collaborative efforts, launch of the C+pod will also demonstrate new services specific to BEVs. One of those services is Toyota Green Charge, a joint project developed with Chubu Electric Power Miraiz Co Inc to offer a single point of contact for corporations seeking support when constructing optimal charging facilities or developing electricity plans for BEVs, such as CO2-free power. The service will be jointly implemented in collaboration with Chubu Electric Power Miraiz, Kansai Electric Power Co Inc and TEPCO Energy Partner, Inc. Other services in planning include the Electric vehicle sharing service that combines tourist information with the Toyota Share car sharing service to promote sightseeing and excursions.

    With a compact body measuring 2,490 x 1,290 x 1,550 mm (length x width x height), and a minimum turning radius of 3.9 m, the C+pod comfortably navigates sharp corners on narrow roads, minimizes steering wheel operation when parking, and provides excellent maneuverability in everyday driving. The under-floor location of the lithium-ion battery in front of the seat creates a flat, low-floor package that minimizes steps. The motor is positioned in the rear of the vehicle, while the combination of a rigid, lightweight body and independent suspension system, that absorbs irregularities in the road surface, achieves high-quality riding comfort and brisk yet stable driving performance. The C+pod comes with a cruising range of up to 150 km (WLTC mode, Class 1 test cycle when running on battery power; Japanese Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism), which provides peace of mind for daily use.

    Source - Strategic Research Institute
  12. forum rang 10 voda 11 januari 2021 16:58
    VDL gaat 102 elektrische bussen leveren aan ov-bedrijf Oslo

    Gepubliceerd op 11 januari 2021 16:37 | Views: 299

    EINDHOVEN (ANP) - Industrieconcern VDL gaat 102 elektrische bussen leveren aan het openbaarvervoerbedrijf van Oslo. De bestelling uit de Noorse hoofdstad is de grootste order die VDL ooit kreeg voor elektrische bussen. Het bedrijf maakt niet bekend hoeveel geld er met de bestelling gemoeid is.

    De bussen gaan naar het bedrijf Norgesbuss dat vanaf begin volgend jaar het openbaar vervoer ten zuiden van Oslo gaat verzorgen. Van de 102 bussen worden er 83 uitgerust met een pantograaf op het dak om zo op te laden. De andere 19 laden met een stekker.

    Oslo heeft zichzelf scherpe klimaatdoelstellingen gesteld. In 2030 wil de Noorse hoofdstad de eerste Europese hoofdstad zijn waar geen broeikasgassen worden uitgestoten. In 2023 moeten bijvoorbeeld alle taxi's al elektrisch zijn en Noorwegen stimuleert ook de aanschaf van elektrische auto's.
  13. forum rang 10 voda 11 januari 2021 18:47
    'Budget voor emissieloze bestelauto’s onvoldoende'

    Gepubliceerd op 11 januari 2021 18:33 | Views: 91

    AMSTERDAM (ANP) - Het budget voor de subsidieregeling voor het vervangen van bedrijfsbestelauto's door emissieloze voertuigen, is te laag. Dat levert problemen op als gemeenten in 2025 overgaan tot emissieloze zones, waarschuwen ondernemersorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland.

    De subsidieregeling is goed voor 44.000 nieuwe, emissieloze bedrijfsvoertuigen, maar het totale wagenpark telt ongeveer 950.000 bestelauto’s. Naast een groter budget zouden er volgens de organisaties ontheffingsmogelijkheden moeten komen voor ondernemers die in een nul-emissiezone zijn gevestigd of afhankelijk zijn van bedrijfsactiviteiten in zo’n zone.

    Aangezien er verschillende soorten ondernemingen zijn met bestelauto’s, moet er volgens VNO-NCW en MKB-Nederland ook een slimme manier worden gevonden om een eventuele overvloed aan subsidieaanvragen te verdelen. Er zijn namelijk middenstanders met een enkele bestelauto, vervoersbedrijven met grote wagenparken, en leasemaatschappijen die leaseoplossingen bieden voor ondernemers. De regeling scheert deze ondernemers allemaal over één kam, aldus de organisaties.
  14. forum rang 10 voda 12 januari 2021 14:09
    Verkoop elektrische auto's Volkswagen sterk omhoog

    Gepubliceerd op 12 januari 2021 13:34 | Views: 871

    Volkswagen 13:26
    164,00 -3,40 (-2,03%)

    VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 11 jan
    145,10 -0,90 (-0,62%)

    WOLFSBURG (ANP) - Het Duitse automerk Volkswagen heeft vorig jaar veel meer elektrisch aangedreven auto's verkocht, terwijl de totale verkoop onder druk stond door de coronacrisis. Het bedrijf zegt goed op koers te liggen om marktleider te worden op de markt voor elektrische auto's.

    Wereldwijd verkocht het merk meer dan 212.000 hybride en volledig elektrische auto's, zoals de nieuwe en populaire ID.3. Dat is een stijging van 158 procent in vergelijking met 2019. Volkswagen spreekt van een keerpunt voor het concern als het gaat om elektrische mobiliteit. In Duitsland is Volkswagen nu marktleider met elektrische auto's.

    De totale verkoop van het merk Volkswagen zakte vorig jaar met 15 procent naar iets meer dan 5,3 miljoen auto's. Met name in West-Europa gingen de zaken moeizaam vanwege de crisis, maar ook elders in de wereld stond de verkoop onder druk. In december was volgens het bedrijf al wel sprake van verbetering.
  15. forum rang 10 voda 12 januari 2021 15:25
    Amman to Introduce New Bus Fleet under EBRD GCP

    In a first Jordanian project under the initiative, the European Bank for Reconstruction and Development is providing a EUR 14.8 million financial package to Greater Amman Municipality for the procurement of a new bus fleet. The new fleet will consist of 15 zero emission electric buses, the first of their kind in Jordan, and 136 Euro V diesel buses. The electric buses will be financed with EUR 2.8 million from the EBRD and the same amount from the Green Climate Fund, while the diesel buses will be purchased with a EUR 12 million EBRD loan.

    Relative to the current fleet, the new vehicles will reduce greenhouse gas emissions and air pollution, while offering commuters easy access to a safe and comfortable means of transport. The city will also introduce new routes and refurbish its bus depot, which will be leased to a private-sector operator that will manage the facility.

    The financing is a follow-on investment from Amman's Green City Action Plan, developed as part of Amman’s participation in EBRD Green Cities. Under the GCAP, the city aims to plan and invest in its green development by addressing key issues, such as managing solid waste, reducing pollution and energy consumption and tackling pressing climate and environmental challenges.

    The investment will improve public transport in this city of four million inhabitants, while serving as a crucial first step in a transition to low-carbon transport infrastructure.

    Source - Strategic Research Institute
  16. forum rang 10 voda 13 januari 2021 16:54
    GM stapt in elektrische bedrijfswagen

    (ABM FN) General Motors heeft met Brightdrop een nieuw bedrijf opgericht voor elektrische bedrijfsauto's. Dit bleek uit een persbericht van de autofabrikant.

    Met Brightdrop wil GM logistiek transport vergroenen, niet alleen met auto’s maar ook met aanvullende diensten en producten, zoals vlootmanagement.

    FedEx Express wordt de eerste klant van de nieuwe onderneming.

    De elektrische palletwagen van BrightDrop zal begin 2021 beschikbaar zijn, en de elektrische bedrijfswagen, de EV600, later in het jaar.

    Het aandeel GM steeg woensdag 2,1 procent.

    Door: ABM Financial News.
    pers@abmfn.be
    Redactie: +32(0)78 486 481

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
3.215 Posts
Pagina: «« 1 ... 97 98 99 100 101 ... 161 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,02 -0,09%
EUR/USD 1,0690 -0,11%
FTSE 100 8.040,38 -0,06%
Germany40^ 18.085,00 -0,29%
Gold spot 2.319,26 -0,12%
NY-Nasdaq Composite 15.696,64 +1,59%

Stijgers

VIVORY...
+24,31%
ASMI
+10,99%
BESI
+4,08%
NX FIL...
+3,85%
TomTom
+3,80%

Dalers

ALLFUN...
-11,00%
ING
-5,96%
Flow T...
-2,94%
WDP
-2,89%
RELX
-2,04%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links