Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,185 17 apr 2024 17:37
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 6,040 - 6,755
  • 2.045.397 Gem. (3M) 301,7K

TomTom december 2020, kom uit de kast!

844 Posts
Pagina: «« 1 ... 35 36 37 38 39 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 24 december 2020 17:23
    Fijne kerstdagen allen!
    De ervaring leert ons dat de slappe dagen tussen kerst en nieuw vaak positief door particuliere beleggers benut wordt om te kopen, dus voor einde vh jaar een mogelijke slotkoers van plus €9,00.
    Volgend jaar moet het jaar van TomTom worden!
  2. forum rang 6 boem! 24 december 2020 21:41
    quote:

    Johan8 schreef op 24 december 2020 15:43:

    [...]

    Ult okt 11.306.218 aandeeltjes
    Ult nov 12.724.485 aandeeltjes

    plus 1.418.267 aandelen
    Echt opmerkelijk veel meer aandeeltjes
    verzameld dan die maanden ervoor

    Alleen in de maand maart ook zo grote
    stijging

    Duidelijk.

    Het blijkt dus dat er in een maand tijd door17 instituten voor 2,3 mio aan aandelen is gekocht.

    Dit zet het verhaal van de beperkte verhandelbaarheid van dit aandeel een beetje weg als een "broodje aap verhaal".

    Ik ga er vanuit dat DNB zijn 10% belang heeft opgebouwd om daar zelf wijzer van te worden.
    Dat dit instituut 10% van zijn vermogen in 1 aandeel stopt geeft aan, dat zij vertrouwen hebben in de door TT te volgen strategie.

    Alle verhalen over de beperkte verhandelbaarheid van het aandeel kunnen wat mij betreft daarom nu van tafel.

    Vanaf heden ga ik uit van de openbaar gemaakte en publiekelijk te toetsen aantallen.
    Een door de 4 founders gecontroleerd belang van 44%.
    Dat er door deze 4 founders geen materiele wijziging is doorgevoerd in dat belang gedurende het bestaan van het bedrijf.
    De officiele free-float is derhalve bepaald op 56% ofwel 74 mio aandelen en onderverdeeld in :
    Treasury shares 1 miljoen
    bij instituten 25 mio (wo 12,5 mio bij DNB) en
    48 mio aandelen in particuliere handen wo JdM en AdT.

    De handel in het aandeel is te kwalificeren als "normale" handel.
    Deze handel heeft een dagvolume van 500.000 aandel en stelt iedereen in staat om een belang op dan wel af te bouwen.
    Dat er met het opbouwen van enig belang GEEN invloed kan worden verkregen in het gevoerde/te voeren beleid is ook duidelijk.

  3. forum rang 8 Wereldbelegger 25 december 2020 09:35
    Uitstaande aandelen 132.366.672
    founders -58.505.387
    anders/elders 73.861.285
    tresury shares -824.674
    "officiele" freefloat 73.036.611

    instituten -25.000.000
    John de Mol -6.739.285 (5,1% blijft aanname)
    Alain De Taeye -272.000 (blijft aanname)
    PietParticulier 41.025.326
    "werkelijke" freefloat

    Jaarcijfers 2019
    corporate.tomtom.com/static-files/ae9...
    pagina 111

    John de Mol
    www.businessinsider.nl/tomtom-sluist-...

    Alain De Taeye
    www.tijd.be/ondernemen/technologie/go...
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 25 december 2020 10:34
    Zelfrijdende auto’s bezorgen voor het eerst pakketjes in Californië

    Het bezorgingsbedrijf Nuro heeft als eerste bedrijf ooit een ‘inzetvergunning’ gekregen.

    Het lijkt op een vergunning voor het testen van zelfrijdende voertuigen, maar met deze toestemming mogen de auto’s ook diensten aanbieden voor klanten. De klanten geven dan de auto dus een opdracht, waar ze achteraf voor betalen. Het klinkt misschien simpel, maar nog nooit eerder heeft een bedrijf deze vergunning kunnen krijgen.

    bron:
    www.want.nl/zelfrijdende-autos-bezorg...
  5. forum rang 6 tatje 25 december 2020 11:14
    Was even bij mijn zoon en zag toen een artikel dat wereldbelegger plaatste.

    www.tijd.be/ondernemen/technologie/go...

    Klein stukje voor de kerst :-)

    In die evolutie zal de geconnecteerde auto centraal staan. ‘Hij moet geconnecteerd zijn om informatie te ontvangen, maar ook om info door te geven. Dat laatste is belangrijk om kaarten voortdurend te updaten. Live, en veel gedetailleerder dan vandaag. Ons grootste project werkt aan hogedefinitiekaarten die tot op 10 centimeter nauwkeurig zijn. Elke wegmarkering, elk verkeersbord, elke drempel staat erop. Die hoge resolutie is ook nodig, omdat het ook de minimumafstand is die auto’s van elkaar moeten blijven. We hebben al 500.000 kilometer in high definition in kaart, zowat alle grote wegen over heel de wereld. Vanaf nu dalen we af in de wegenhiërarchie. Acht van de tien grote autoconstructeurs zijn onze hd-kaarten aan het testen.’

    - geconnecteerd is online.
    - geconnecteerd om informatie te ontvangen en door te geven. Live is de toekomst.
    - ik denk dat ook SD online moet. deferred long of kort is de vraag ???

    Wil nog even terugkomen op Boem.

    Op al die andere platformen waar TT wordt verhandeld, gaan andere koersen rond, dan op ons beursje.

    Pakketten worden daar verhandeld tegen andere koersen.

  6. forum rang 6 boem! 25 december 2020 12:53

    Dat er op andere platforms ook wordt gehandeld lijkt een gegeven, dat dat zou gebeuern tegen andere prijzen is nieuw voor mij.

    Mischien dat deskundigen ons hierbij kunnen helpen.

    Vwb de free-float kan de verwijzing naar lijst met voting rights boven de 3% op de corporate governance pagina van TT ons verder helpen,

  7. forum rang 8 Wereldbelegger 25 december 2020 15:58
    Googel maps kent oneindig veel straten en wegen niet. Waarvan opvallend veel doodlopende straten en zogeheten woonhofjes waar de googleauto niet is in gereden.

    Mensen die huizen zoeken via Funda herkennen dat ongetwijfeld.
    Huis proberen te zien/lokaliseren via google maps maar het straatje is niet bezocht door de Googleauto


    Wat ik me afvraag, uit pure nieuwsgierigheid dan wel onwetendheid.
    Hoe lost/lossen TomTom of andere hd-kaartenbouwers dit op ten behoeve van volledig zelfrijdende auto's? Objecten en obstakels zijn dan niet omgezet in data.

    Tesla gebruikt zijn verkochte auto's als data-verzamelaar als ik me niet vergis. Dat kan een oplossing zijn maar hoe betrouwbaar is en blijft dat.

    quote:

    tatje schreef op 25 december 2020 11:14:

    Was even bij mijn zoon en zag toen een artikel dat wereldbelegger plaatste.

    www.tijd.be/ondernemen/technologie/go...

    Klein stukje voor de kerst :-)

    In die evolutie zal de geconnecteerde auto centraal staan. ‘Hij moet geconnecteerd zijn om informatie te ontvangen, maar ook om info door te geven. Dat laatste is belangrijk om kaarten voortdurend te updaten. Live, en veel gedetailleerder dan vandaag. Ons grootste project werkt aan hogedefinitiekaarten die tot op 10 centimeter nauwkeurig zijn. Elke wegmarkering, elk verkeersbord, elke drempel staat erop. Die hoge resolutie is ook nodig, omdat het ook de minimumafstand is die auto’s van elkaar moeten blijven. We hebben al 500.000 kilometer in high definition in kaart, zowat alle grote wegen over heel de wereld. Vanaf nu dalen we af in de wegenhiërarchie. Acht van de tien grote autoconstructeurs zijn onze hd-kaarten aan het testen.’

    - geconnecteerd is online.
    - geconnecteerd om informatie te ontvangen en door te geven. Live is de toekomst.
    - ik denk dat ook SD online moet. deferred long of kort is de vraag ???

    Wil nog even terugkomen op Boem.

    Op al die andere platformen waar TT wordt verhandeld, gaan andere koersen rond, dan op ons beursje.

    Pakketten worden daar verhandeld tegen andere koersen.

  8. forum rang 6 boem! 26 december 2020 03:37
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 25 december 2020 15:58:

    Googel maps kent oneindig veel straten en wegen niet. Waarvan opvallend veel doodlopende straten en zogeheten woonhofjes waar de googleauto niet is in gereden.

    Mensen die huizen zoeken via Funda herkennen dat ongetwijfeld.
    Huis proberen te zien/lokaliseren via google maps maar het straatje is niet bezocht door de Googleauto


    Wat ik me afvraag, uit pure nieuwsgierigheid dan wel onwetendheid.
    Hoe lost/lossen TomTom of andere hd-kaartenbouwers dit op ten behoeve van volledig zelfrijdende auto's? Objecten en obstakels zijn dan niet omgezet in data.

    Tesla gebruikt zijn verkochte auto's als data-verzamelaar als ik me niet vergis. Dat kan een oplossing zijn maar hoe betrouwbaar is en blijft dat.

    [...]
    Hoe TT denkt daarvoor een oplossing te kunnen bieden komt het beste tot uitdrukking in het op 9 dec 2020 gepubliceerde bericht over de samenwerking met Electrobit over safe automated driving wat je kunt vinden op de TT-site.
  9. forum rang 6 boem! 26 december 2020 04:10
    Zoals ik er tegenaan kijk zijn de sensoren en camera's leidend bij iedere ADAS activiteit.

    Zij zijn het nl die de real-time omstandigheden kunnen vaststellen.

    De HD-maps bedrijven geven aan, dat zij als basis daarvoor de lay-out van de wegsituatie kunnen aanbieden waarna men met behulp van de info van de sensoren en camera's de auto die acties kan laten uitvoeren waardoor die auto safe door die tijdelijke omstandigheid kan worden geloodst.
    Tesla heeft als tegenargument aangegevan, dat zij vwb die acties niet terug wil vallen op die data omdat die data niet altijd up to date zijn en zich daarom genoodzaakt zag om een microscan te maken van de situatie en daarnaar te handelen.
    Op het moment dat de HD-maps in staat zijn dit tijdsbestek te bekorten vervalt dit argument.

    Blijft over dat het voordeliger is om als basis de gegevens te gebruiken voor de normale navigatie.
    Of de HD-maps in staat zijn op een gelijkwaardige manier hun info op tijd aan te passen zal cruciaal zijn voor het gebruik van adas functies.
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 26 december 2020 11:06
    dank voor onderstaande bericht

    link naar het artikel:
    www.tomtom.com/blog/autonomous-drivin...

    quote:

    boem! schreef op 26 december 2020 03:37:

    [...]

    Hoe TT denkt daarvoor een oplossing te kunnen bieden komt het beste tot uitdrukking in het op 9 dec 2020 gepubliceerde bericht over de samenwerking met Electrobit over safe automated driving wat je kunt vinden op de TT-site.
844 Posts
Pagina: «« 1 ... 35 36 37 38 39 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links