Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

TomTom december 2020, kom uit de kast!

844 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 december 2020 18:23
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 21 december 2020 16:06:

    Je onderschat de impact vh nieuwe virus ...... ik zit vol in de puts en heb 20k TT verkocht vandaag .......
    Het is geen nieuw virus.
    Dat virus muteert continue, net als een griep.

    Natuurlijk zijn die maatregelen het zekere voor het onzekere, ze willen niet weer het risico lopen te laat te hebben gehandeld. Daarbij is het voordeel (hier al eerder genoemd) dat dit stiekem best wat extra druk op de brexit onderhandelingen zet.

    Leuk dat alles daalt, maar ik heb mijn puts er al weer uit want ik verwacht dat alles de komende dagen weer flink gaat herstellen.
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 22 december 2020 07:40
    Even checken bij de analisten; hoe staan de neuzen?
    Vijf van de acht op "Buy" met koersdoel € 10 of hoger.

    Broker Analyst Date Target Price Recommendation
    Independent Minds Andrew Hayman 16-Oct-20 € 11.50 Buy
    UBS François-Xavier Bouvignies 15-Oct-20 € 10.20 Buy
    ABN AMRO Wim Gille 19-Nov-20 € 10.00 Buy
    ING Marc Hesselink 14-Dec-20 € 10.00 Buy
    AlphaValue Hugo Paternoster 14-Oct-20 € 10.00 Buy
    Kepler Cheuvreux Peter Olofsen 15-Jul-20 € 8.50 Hold
    Kempen Nigel van Putten 03-Dec-20 € 7.00 Neutral
    Barclays Andrew Gardiner 16-Oct-20 € 7.00 Neutral
  3. forum rang 7 ketchup 22 december 2020 08:08
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 22 december 2020 07:41:

    TomTom is ook al een tijdje bezig een eigen auto te ontwikkelen!
    Hoe zou het daarmee staan?!
    Zou weleens de verrassing van 2021 kunnen worden.
    ze konden niet eens een sport watch of action camera behoorlijk ontwikkelen en marketen
    wat moeten die kneuzen met een eigen auto

    alleen al het design op papier zetten verbranden ze die 375 mio cash
    laat ze in godsnaam helemaal niks doen, gewoon A & E dat moet het doen, voor de rest niks aanraken
  4. [verwijderd] 22 december 2020 09:42
    quote:

    ketchup schreef op 22 december 2020 08:08:

    [...]

    ze konden niet eens een sport watch of action camera behoorlijk ontwikkelen en marketen
    wat moeten die kneuzen met een eigen auto

    alleen al het design op papier zetten verbranden ze die 375 mio cash
    laat ze in godsnaam helemaal niks doen, gewoon A & E dat moet het doen, voor de rest niks aanraken
    Ben ik zeker niet met je eens. Ze konden die watch wel degelijk goed ontwikkelen, en in verschillende opzichten beter dan concurrenten zelfs. Het is/was gewoon een degelijk product. Marketing is inderdaad het grote probleem geweest, plus dat niemand TomTom met een watch associeert.
  5. forum rang 7 tatje 22 december 2020 10:07
    Ben het met JIBA eens.

    Maakten nog 100 miljoen verlies, dat werd gecompenseerd door de winst in Consumer PND.

    En dan moet je een keuze maken.

    Nog jaren de watch promoten ontwikkelen marketingen met een langzaam afnemend verlies.

    Of alle ballen op A en E.

    Harold zei het zo :
    Wie zich niet continu kan aanpassen – en dan maakt het niet uit of je Google, een OEM, Facebook, een autofabrikant of TomTom bent – hoort in onze tak van sport niet thuis.’

    Dus ik zie het ook zo als JIBA.

    Stel, ik zeg stel, want ik weet het niet zeker.

    De founders 45%
    DNB Bij AFM kan 10% zijn.
    DNB bij Morningstar is 10%
    Andere fondsen bij Morningstar 7%
    JDM kan 10% zijn.
    Pontjes kan 5% zijn in prive.
    Werknemers 10%

    Ik zie het nut niet van delisting door de founders en of een PE.
    Maar het is mijn mening :-)

    NUT - VOORDEEL.

    Ik ben er van overtuigd, dat de watch kennis, Technologie van TT ook door Microsoft wordt gebruikt.

    Als bijna alles van TT in Microsoft zit, zal ook veel in de watch zitten van Microsoft.

    Hoeveel producten van Microsoft werken op 1 of andere manier met producten van TT.

    Er gebeurt meer achter de schermen, wereldwijd, dan wij kunnen bevroeden :-)

  6. forum rang 7 Dutchy Ron 22 december 2020 10:35
    Apple has tested self-driving cars in California with a safety driver behind the wheel who can take over. An early version of those vehicles had visible lidar sensors mounted on the top, but a subsequent version spotted on California streets hid the sensors inside a casing. Apple also runs a fleet of vehicles that capture street-level imagery for Apple Maps, and those cars are also equipped with lidar sensors.
  7. forum rang 7 tatje 22 december 2020 10:52
    Lidar, maar ook radar.

    ADAS maps en HD maps, volgens ook mij, een moetje :-)

    eandt.theiet.org/content/articles/202...

    Tja.

    Maar wat nu actueel is, is misschien over jaren ingehaald.

    Dus constant aanpassen is de boodschap :-)

    Harold zei het zo :
    Wie zich niet continu kan aanpassen – en dan maakt het niet uit of je Google, een OEM, Facebook, een autofabrikant of TomTom bent – hoort in onze tak van sport niet thuis.’

    Zag gisteren de documentaire van Grace van Monaco.

    Werd met het prive jacht van Renier afgehaald, wat een schrootschip in vergelijking met de jachten van NU.

    De tijd haalt alles in.

    Niet inenten !!!

    Dan kom je volgens mij nooit meer andere landen in :-)

    DUS !

  8. forum rang 4 vreemdvermogen 22 december 2020 11:50
    Wat mij wel opvalt dat constant Lidar en radar worden genoemd bij de ontwikkelingen van SDC. Nooit Maps. Alleen Willen Strijbosch geeft aan dat het een essentieel onderdeel is bij de ontwikkeling van autonoom rijden of geassisteerd rijden. Waarom reppen die bedrijven daar niet/weinig over?
  9. forum rang 6 boem! 22 december 2020 12:18
    Dat zou verklaard kunnen worden vanuit het gegeven dat het verschil gemaakt zal worden door de onderlinge toepassing tussen lidar, radar en de aanwezige rekenkracht waarbij maps indien noodzakelijk nooit en te nimmer het verschil zullen gaan maken daar deze uitwisselbaar zijn.

    Voor de aandeelhouder in TT is het van eminent belang omdat daarop hun verdienmodel is gestoeld.
    De markt heeft er vooralsnog weinig vertrouwen indien we daar de koersbeweging in betrekken.

    Waar velen zich druk maken om de dag- en of weekverschillen hecht ik meer waarde aan wat de markt aan waardeoordeel uitspreekt over het verdienpotentieel op langere termijn.

    Indien we daarvoor de vegelijking maken tussen TT en de winnaar, blooper en de mediaan van de ASCX zien we het volgende beeld:
    Tom2 ytd -12,5% mnd +27%
    Alfen ytd +338% mnd +14%
    WHA ytd -47,5% mnd -1%
    NIBC ytd 0,5% mnd 0,5%

    Je ziet hier de enorme verschillen die ontstaan wanneer de markt haar verdienpotentieel bijstelt.

844 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links