Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,232 23 apr 2024 13:29
  • +0,007 (+0,57%) Dagrange 1,226 - 1,240
  • 284.731 Gem. (3M) 2,2M

Postnl- december 2020

4.922 Posts
Pagina: «« 1 ... 173 174 175 176 177 ... 247 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 december 2020 14:41
    Fraai voorbeeld waarom de koers staat waar hij staat. Bedrijf laat maximaal vroeg weten dat er weer dividend aankomt. Zelfs op de analisten call wordt de dividend berekening toegelicht zodat iedereen zich een goed beeld kan vormen. Obv de Outlook van minstens 175mln ebitda is consensus onder analisten nu ~18 cent dividend 2020. Dan op het forum een waarschuwing dat dit allemaal niet zeker is en zelfs een truc. De poster wil naar eigen zeggen er op 4,25 uit maar beklaagd zich dat dit niet lukt. Ik zit er in voor de langere termijn en voor mij hoeft het aandeel niet omhoog voor 1 januari ivm box 3. Sentiment ben jezelf mensen, niet anderen de schuld geven.
  2. forum rang 4 max2 21 december 2020 14:49
    Heb medelijden met alle pakketten postbezorgers die met dit weer de hele week nog bezig moeten zijn op alles op tijd bij iedereen aan te bieden of bezorgen.
    Zag dat de Primera toch open is voor pakketten en postzegels. Zullen wel een extra bonus van post.nl krijgen,en terecht. Pakket beheer voor een hongerloontje, kunnen het licht daar niet eens betalen. Wordt tijd dat Herna zelf haar bonus gaat inleveren.
  3. forum rang 4 Schipper 21 december 2020 14:55
    quote:

    max2 schreef op 21 december 2020 14:49:

    Heb medelijden met alle pakketten postbezorgers die met dit weer de hele week nog bezig moeten zijn op alles op tijd bij iedereen aan te bieden of bezorgen.
    Zag dat de Primera toch open is voor pakketten en postzegels. Zullen wel een extra bonus van post.nl krijgen,en terecht. Pakket beheer voor een hongerloontje, kunnen het licht daar niet eens betalen. Wordt tijd dat Herna zelf haar bonus gaat inleveren.
    Sorry Max, maar ik ben het niet met je eens. Overheid moet dit soort ondernemingen ondersteunen en NIET PostNL. Gelukkig gebeurd dit ook niet. PostNL betaald 20 Euro /uur voor pakketpuntservice. Je hebt trouwens een behoorlijke lichtinstallatie staan als je 20Euro/uur aan stroom er doorheen kan jagen!
  4. forum rang 7 leek2018 21 december 2020 15:37
    quote:

    objectief schreef op 21 december 2020 14:55:

    [...]

    Herna verdient een standbeeld met dikke bonus; wie wil er nu de baas van PostNL zijn.
    Je krijgt van alle kanten kritiek; dat is een hondenbaan.
    Ja, als aandeelhouder ben je met haar de pineut, maar als consument doet ze het goed.
  5. forum rang 4 Kompas 21 december 2020 16:13
    Compleet "gekkenhuis" nu.

    PostNL kan, ondanks een verdere verruiming van de capaciteit, door de toegenomen drukte niet meer alle pakketten ophalen bij de webwinkels. Ook kunnen kleine zakelijke klanten minder aanleveren en worden consumenten opgeroepen hun retouren vast te houden tot 7 januari. Dat zegt directeur Pakketten Liesbeth Kaashoek van PostNL maandag tegen NU.nl.

    Sinds de sluiting van de niet-essentiële winkels bestellen mensen volgens de directeur nog veel meer online. "We zijn al opgeschaald naar 1,7 miljoen pakketten per dag, wat nu echt het maximaal haalbare is", zegt Kaashoek. "Ten opzichte van begin dit jaar is de capaciteit met 90 procent verhoogd." Voor Black Friday en Sinterklaas was de capaciteit al opgehoogd tot 1,5 miljoen pakketten.

    Om het netwerk draaiende te kunnen houden en het werk veilig en verantwoord te kunnen laten doorgaan, voert PostNL nu verschillende maatregelen door. "We vragen consumenten die bestellingen willen terugsturen, dat niet te doen tot 7 januari. We zijn in gesprek met de webwinkels over het verlengen van de retourtermijn. Een aantal heeft dat al gedaan."

    Zo is de retourtermijn bij bol.com verlengd naar zestig dagen. Voor Black Friday moest PostNL al ingrijpen door niet meer alle pakketten bij de webshops op te halen om te bezorgen. Die maatregel was weer teruggedraaid, maar moet nu opnieuw in het leven worden geroepen. Kaashoek: "Alles wat we wel ophalen, bezorgen we ook. Hoeveel er wel wordt opgehaald en bij welke winkel, wordt per dag bekeken."

    Ook kunnen de kleinere zakelijke klanten niet meer al hun te versturen pakketten aanleveren bij de pakketpunten. Van het totale aantal van 3.750 pakketpunten was direct na de aankondiging van de lockdown 8 procent al weggevallen. Daar zijn sinds vrijdag nog honderden bijgekomen. "Er zijn nog zo'n drieduizend pakketpunten open, ofwel 80 procent van het totaal", aldus de directeur Pakketten van PostNL.

    Eerder sloten honderden Bruna's en Primera's de deuren omdat zij niet alleen open wilden blijven als pakketpunt. "We moeten de druk op de bestaande punten en zeker die in supermarkten ook verlichten zodat het daar niet nog drukker wordt in de aanloop naar Kerst", aldus Kaashoek.

    Zo zal PostNL met ingang van maandag op zo'n twintig plekken mobiele pakketpunten plaatsen bij bijvoorbeeld supermarkten of bouwmarkten. "Om daar de grootste druk weg te nemen. Alle kleine beetjes helpen."

    De druk voor het PostNL-personeel is ook hoog, zegt Kaashoek. "Die leveren een topprestatie." Ze benadrukt dat consumenten nog wel hun eigen pakketjes kunnen versturen.

    www.nu.nl/economie/6098019/postnl-voe...
  6. forum rang 4 Schipper 21 december 2020 16:31
    PostNL: pakketvolume naar 1,7 miljoen per dag
    Oproep aan consument: ‘Houd retourzendingen nog even vast’

    21 december 2020 15:35

    PostNL: pakketvolume naar 1,7 miljoen per dag

    Den Haag, 21 december 2020 – Het aantal pakketten dat PostNL bezorgt, is gestegen naar 1,7 miljoen per dag. De sluiting van niet-essentiële winkels heeft tot een stijging van de online aankopen geleid, bovenop de hoge volumes van eerdere weken. PostNL heeft ten opzichte van begin dit jaar de capaciteit inmiddels met 90% opgeschaald. Er worden diverse maatregelen genomen om de stroom pakketten beheersbaar te houden, zodat de bezorging tijdens de lockdown op dit maximale niveau goed en veilig door kan blijven gaan. Zo worden consumenten gevraagd hun retourzendingen tot na de jaarwisseling vast te houden.
    Share on Facebook
    Share on Twitter
    Liesbeth Kaashoek, directeur Pakketten & Logistiek van PostNL: “Het aantal pakketten dat wij dagelijks voor onze klanten verwerken is sinds begin dit jaar nu bijna verdubbeld. In de sorteercentra worden momenteel iedere dag de maximale aantallen pakketten gesorteerd en in de pakketbussen geladen. De druk op ons netwerk is heel hoog. En onze medewerkers leveren elke dag weer een topprestatie om de pakjes van onze klanten naar de mensen thuis te krijgen. Met extra ritten, mensen en vrachtwagens én slim passen en meten, zijn we erin geslaagd om ons pakketvolume op te rekken naar een niveau van 1,7 miljoen pakketten per dag. Dat is het nieuwe maximum waarmee wij onze klanten tijdens deze lockdown kunnen blijven bedienen. En dat is óók het maximum omdat we de veiligheid en gezondheid van onze medewerkers altijd moeten kunnen blijven waarborgen.”

    Samenwerking met webwinkels, consumenten en retailers
    Om iedere dag het maximale aantal pakketten te kunnen blijven bezorgen, vraagt PostNL de medewerking van webwinkels, retailers en consumenten. Kaashoek: “We vragen consumenten om retourzendingen vast te houden tot 7 januari, en werken nauw samen met de webshops om dit mogelijk te maken. Met hen en met diverse retailers zijn we daarnaast in gesprek om op verschillende plekken in het land extra afhaallocaties te openen. Hierover verwachten we op korte termijn nadere informatie te kunnen delen.”

    PostNL begrenst voorlopig het aantal pakketten dat webshops kunnen aanleveren en dat geldt ook voor webshops die aanleveren bij PostNL-punten. Kaashoek: “Voor supermarkten en retailers met essentiële producten, waar het nu topdrukte is, verlicht dat de druk op de werkvloer. De pakketten moeten dan een dag wachten. Hiervoor vragen wij begrip aan onze klanten. Alles wat we doen, is erop gericht om het volume zo goed mogelijk te stroomlijnen, zodat we het maximale aantal pakjes per dag kunnen blijven bezorgen.”
4.922 Posts
Pagina: «« 1 ... 173 174 175 176 177 ... 247 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links