Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
just just schreef op 18 december 2020 18:54 :
[...]
Waarom zou het?
ps dit is 1 van de grootste dt-fouten die ik de afgelopen jaren heb gezien ;-)
@just justwww.rtlnieuws.nl/node/644541 Goed stuk, zou je eens moeten lezen.
Tellen schreef op 18 december 2020 12:21 :
30% per jaar halen. Best dat je dan een investeringsfonds opricht. Dan wordt/ben je schatrijk
kijk nnar de koersen van avh en brederode, sofina... die hebben het al gedaan waarom zou ik... ja natuurlijk, af en toe tegendraads kopen of verkopen, als de markt uitlslaat, dat doen die ook wel in beperkte mate, en die halen ook geen 30%... maar 20% waarderen aan halve investeringswaarde en halen daarop dan 15%...
intressante vergelijking: euronav vloot na q4 afschrijving: 16% fso/vplus 63% vlcc 21% suezmax de suezmax vloot is gemiddeld van 2008, de vlcc vloot van 2013 ongeveer... die suezmax vloot zou dan in de boeken staan voor een klein 600 miljoen de nordiv NAT vloot is 11% minder schepen en gemiddeld 1 jaar ouder, en staat in de boeken voor 875 milj bij een gelijkaardige waardering kom je voor de euronav suezmaxvloot boven het miljaard it en de vlcc vloot op basis van tonnage ht dubbel, en wegens het leeftijdsverschil driedubbel.. kijk, als j normaal op een risicoinvestering 10% haalt, je doet het voor de helft met geelnd helft, kom je aaan 20% - 2% voor het geelnde geld en je doet dat met 150% van je beurskapitalisatie...dan kom je al aan 27% 5% goedkoper nkopen en 5% duurder verkopen; .zo doen die financiers dat, en ze verkopen je vooral de brol die te duur is... ga maar eens na die koersen van 15 jaar geleden, de financials: neem dat ze 4% intrest betaalden en dan 15 jaar 5x verubbelen (om de 3 jaar) , en met wat tradingwinsten en om de 5 jaar verdubbelen, dan zijn die 8 x zoveel waard en je hebt je 30%. ... zie maar naar de koersen van 2005 hoeveels financials er niet verachtvoudigd zijn...natuurlijk, om kleine tradingwinsten te maken mag je niet met grote bedragen werken, en een beetje tegen de pers ingaan, slechte pers onder de LT kopen, goede pers boven de LT verkopen (LT langetermijngrafiek. en dat de baneken en de pers nu precies proberen je het omgekeerde tee laten doen...om dat mogelijk te maken?? ik zie het dus zo, uitendelijk na op basis van investeringswaarde eerder 16$ waarvan nog eens een deel geleend aan lage intres, en af en toe tradingwinsten op de boten zelf.....
Ik begrijp het in elk geval niet...
:) En ik die dacht dat de oliesector onder de 50% alles liet uitvoeren door anderen of de boel gewoon staakte :)
De inkopen zijn afgerond. Nu kunnen de shorters de koers nog wat naar beneden drukken en dan koop ik een pakketje bij. MVG
Tellen schreef op 21 december 2020 10:04 :
De inkopen zijn afgerond. Nu kunnen de shorters de koers nog wat naar beneden drukken en dan koop ik een pakketje bij. MVG
Waarom denk je dat het shorters zijn? Ik denk dat het gewoon beleggers zijn die verkopen omdat ze het elders beter kunnen beleggen, of tax loss sellers (maar dat zal alleen US zijn).
Shorters duiken altijd op als het volume op de beurs zakt omwille van bv de kerstvakantie. Dan is het makkelijker de koers van een aandeel te drukken. Ze hebben nog even tot het nieuwe resultatenseizoen. shortics.com/euronav%20nv 2 nieuwe in december
Tellen schreef op 21 december 2020 11:25 :
Shorters duiken altijd op als het volume op de beurs zakt omwille van bv de kerstvakantie. Dan is het makkelijker de koers van een aandeel te drukken. Ze hebben nog even tot het nieuwe resultatenseizoen.
shortics.com/euronav%20nv 2 nieuwe in december
Iets meer dan 2% short, peanuts. Dat heeft geen invloed op de koers. Daar zou ik mij geen zorgen over maken. De slechte vooruitzichten zijn van belang. Met jou theorie, gaat alles hard omlaag. Immers alle aandelen worden minder verhandelt in de kerstvakantie. Maar succes met je aanstaande aankoop.
Tellen schreef op 21 december 2020 11:25 :
Shorters duiken altijd op als het volume op de beurs zakt omwille van bv de kerstvakantie. Dan is het makkelijker de koers van een aandeel te drukken. Ze hebben nog even tot het nieuwe resultatenseizoen.
shortics.com/euronav%20nv 2 nieuwe in december
Ik koop ook bij op gepast moment, aankooporder staat klaar. Niet gek laten maken.
Heeft er iemand een goed zicht op scrapping? Ik vind het heel moeilijk om daar degelijke informatie over te vinden. Tot een tweetal maanden geleden was er nog geen sprake van. Ik vraag me af of de situatie nu veranderd is door de aanhoudende lage rates en of het dus stilaan begint. Indien het dan natuurlijk begint, is de vraag in welke mate schepen naar de scrapyards gaan. Bedankt alvast voor wat info hierover of feedback waar deze info kan gevonden worden.
In nov. 2018 kocht ik voor het eerst fondsen. Tot dan (en nu ook nog) vond ik dat ik zelf wel een goed rdt kon neerzetten. Ik kom uit het zakenbankieren en zes jaar geleden op 62 op pensioen gegaan, ik had/heb de tijd en de middelen. Tevens kocht ik in diezelfde periode voor 5 % van mijn ptf Krugerrands à 1117 € / stuk. Die zitten in een bankkluis. Wat ik concludeer is het volgende: wat je ook over beleggen kent, meestal heb je niet voldoende om een perfecte risicospreiding na te streven. Het credo van risico spreiding is algemeen max 2 % per lijn in het fonds. Met uitschieters van 5 % voor de grote, als veilig beschouwde bedrijven, en gaande tot 0,0..% per lijn. Ik kocht de volgende sectorenfondsen: healthcare + 28,48 %, Leading Brands 30,16%, Robotica & innovative tech 74,45 %, Bonds Eur High Yield 6,36 % Biotech 37,77 %, Europe Innovation 41,01 % Quant equities 27,78 % Susutainable medium 9,02 %. De kruger staat heden 1534 VK prijs. Voor dit rendement hoef ik geen pluimen op mijn hoed te steken, daar heeft iemand anders voor gezorgd. Wel heb ik zelf de sectoren gekozen. Voor de individuele aandelen die ik zelf koop en opvolg zit ik uren aan mijn scherm. Soms stijgen en vaak te vroeg verkopen of laten dalen en niet meer willen verkopen. Er zitten 43 lijnen in mijn ptf en dat is te weinig. Dat is toch wat wij onze VHNWI's vertelden en om hen zachtjes naar de fondsen te begeleiden. Niet ten onrechte, dacht ik.
Het verhaal van 1 lijn. In oktober 2019 koop ik euronav ad 9,41 €. In januari 2020 wil ik ca 20 % winst niet laten liggen en verkoop ad 22,37 €. Niet slecht dus. Nog in januari 2020 zakt het falling knife aandeel erg snel en koop ik weer in ad 10,17 €, ca 10 % lager en in mho niet zo'n slechte move. De rest van het verhaal tot nu is bekend. Met wat kopen en verkopen via korte ritjes van 5- 7 % heb ik mijn GAK op 8,30 € gekregen. Wat een moeite om te pogen een stuiver te verdienen !
sorry, schrijffout: verkoop aan 11,37 € (niet 22,37 €)
mijn gedacht, met alle mooie schommelingen bij Euronav kan je idd je GAK mooi naar beneden halen
Tellen schreef op 21 december 2020 15:56 :
mijn gedacht, met alle mooie schommelingen bij Euronav kan je idd je GAK mooi naar beneden halen
Het mooie van dit aandeel is dat je dit steeds weer kunt doen op steeds lagere koersen, en steeds lagere dividenden.
Nordic American Tankers Ltd (NYSE: NAT) – Low/decreasing oil price and political uncertainty are good for our Suezmax tankers de suezmax vloot in eigendom is 16% meer waard dan de volledige nat vloot (2,5 schepen meer op 23 en 1 jaar jonger) bovendien heeft euronav 2 suezmax ingehuurd bij trafigura.... euronav een beettje inkopen, en nat nog wat aandelen bijcreeren, straks zijn er evenveel...
Thole schreef op 21 december 2020 14:20 :
Heeft er iemand een goed zicht op scrapping? Ik vind het heel moeilijk om daar degelijke informatie over te vinden. Tot een tweetal maanden geleden was er nog geen sprake van. Ik vraag me af of de situatie nu veranderd is door de aanhoudende lage rates en of het dus stilaan begint. Indien het dan natuurlijk begint, is de vraag in welke mate schepen naar de scrapyards gaan.
Bedankt alvast voor wat info hierover of feedback waar deze info kan gevonden worden.
er is voorlopig weinig scrapping, omdat een aantal schepen die hebben uitgesteld: de reden voor scrappen is vooral de brandstofkost, en wie kan stockeren moet die niet betalen... blijft stationnair. Eenmaal die floating verdwijnt gaan de meeste wel naar scrap: die staan niet altijd als floating geboekt: soms is er gewoon een spotcontract.. vandaar dat de statistieken over spotaantallen zeer sterk verschillen: volgens sommigen 50 anderen 150 vlcc...de waarheid is dat die 150 wel binnen de 2 jaar verdwijnen denk ik. Een aantal die op het punt stonden van scrap zullen het wel uitgesteld hebben, en dan nog tot de volgende drydock 'meegaan',... als floating wellicht, maar dat mag je beschouwen als een virtuele scrap... let wel, ik denk dat we nu al op 'peak oil' zijn, dat er een 200-tal schepen verdwijnen in de kkomende 3 jaar; warvan de helft nu al 'float'... dus een zekere schaarste, en de nieuwbouw van vlcc en suezmax is met 4-5% per jaar eerder iets te schaars... maar niet al te veel, niet om echt paniekkoersen te zien, wel rendement... de info vindt je bv. op de q3 transcript van international seaways
basinclab schreef op 21 december 2020 21:33 :
[...]
er is voorlopig weinig scrapping, omdat een aantal schepen die hebben uitgesteld: de reden voor scrappen is vooral de brandstofkost, en wie kan stockeren moet die niet betalen... blijft stationnair. Eenmaal die floating verdwijnt gaan de meeste wel naar scrap: die staan niet altijd als floating geboekt: soms is er gewoon een spotcontract.. vandaar dat de statistieken over spotaantallen zeer sterk verschillen: volgens sommigen 50 anderen 150 vlcc...de waarheid is dat die 150 wel binnen de 2 jaar verdwijnen denk ik. Een aantal die op het punt stonden van scrap zullen het wel uitgesteld hebben, en dan nog tot de volgende drydock 'meegaan',... als floating wellicht, maar dat mag je beschouwen als een virtuele scrap...
let wel, ik denk dat we nu al op 'peak oil' zijn, dat er een 200-tal schepen verdwijnen in de kkomende 3 jaar; warvan de helft nu al 'float'... dus een zekere schaarste, en de nieuwbouw van vlcc en suezmax is met 4-5% per jaar eerder iets te schaars... maar niet al te veel, niet om echt paniekkoersen te zien, wel rendement...
de info vindt je bv. op de q3 transcript van international seaways
Bedankt voor de nuttige info! Dan neem ik daar af en toe eens een kijkje!
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)