Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,233 24 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 1,228 - 1,245
  • 1.157.272 Gem. (3M) 2,2M

Postnl- december 2020

4.922 Posts
Pagina: «« 1 ... 158 159 160 161 162 ... 247 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Toekomstbeeld 19 december 2020 18:58
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 19 december 2020 10:37:

    [...]

    Waar denk je dan aan?

    Het zijn mensen, die staan niet op de balans geactiveerd zoals gebouwen.

    Goodwill? Op Cendris lijkt me niet waarschijnlijk. Komt nog mee over uit de tnt scheiding. Zal weinig of geen goodwill op zitten. Zeker niet als ze verlieslatend zouden zijn. Dan is er geen goodwill meer.

    www.parool.nl/nieuws/tnt-post-naar-ne...

    Adeptive misschien. Is terug te zoeken voor hoeveel ze de bedrijven destijds in 2016 gekocht hebben. Paar miljoen.

    Verwerking in de boeking zal sowieso niet in q4 plaatsvinden. Afronding pas in Q1. In q4 zullen ze wel denk ik opduiken in een regel "discontinued". Zoals postcon en nexive ook enige tijd gepubliceerd werden.

    Google op
    Yourzine
    Searchresult

    @Horsepower

    Ik was toch ook wel nieuwsgierig hoe het nou zat met Adaptive. Het jaarverslag 2016 erop nagezocht.

    Zoals gezegd in 2016 2 losse bedrijven door Postnl opgekocht. Yourzine en Searchresult. Later samengebracht in een nieuwe BV met de naam Adaptive.

    Ik zat flink naast het bedrag waarvoor aangekocht door Postnl.

    Dacht me een paar mln te herinneren maar was in totaal maar liefst 22 mln euro. Waren bij overname nog winstgevend en media sector dus hoge factor.

    Vd 22 mln is 14 mln in de post Goodwill terechtgekomen.

    Die zal er nog wel staan.

    Opbrengsten weten we nu niets van. De private equity partij die de overname mee financiert zal het weten :-)

    Note:
    Verwerking in de boeken net als Cendris in q1 2021.

  2. forum rang 6 Krentenmenten 19 december 2020 19:09
    quote:

    Ketelbinkie02 schreef op 19 december 2020 17:02:

    [...]

    Er zijn in ieder geval velen die overuren maken bij de pakketbezorgers, maar als je hier waarde zou hechten aan wat men wil doen overkomen moet PostNL geld bijleggen om de pakketten te bezorgen.
    Hoeveel PostNL verdient en wat de aantallen zijn blijft altijd giswerk, maar ga mij niet vertellen dat het het resultaat minder zal gaan zijn dan vorige periodes/ jaren, want dan zouden ze helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn en niet alles bewerkstelligen om alles te bezorgen.
    Elk beursgenoteerd bedrijf zal het maximale doen om hun resultaten te verbeteren en zeker als alles geboden wordt om dit te realiseren, dus ik stoor mij meer aan het respect dat naar iedereen uitgaat, zoals bezorgers, medewerkers bij supermarketen e.a om iedereen de mogelijke/ juiste service te verlenen, zodat vooral in deze barre tijden wij nog iets hebben in de vorm van een kado/ kaartje voor de kerst.
    Nogmaals het is triest en schandelijk om te zien dat een groot deel van Nederland de discipline mist om simpele regels te volgen alleen maar zeiken en meningen moeten uiten, zelfs als een pakketje een dag later komt moet men daar een mening over kwijt, kijk maar eens hoeveel mensen nog steeds geen mondkapje dragen, zoveel dat de besmettingen hier het hoogst zijn.
    Geweldig is het in de EU, daarom gaan wij 8 januari vaccineren en de landen om ons heen zijn al begonnen.

    vooral er niet aanhouden, zou NL opschonen van zeikerds,...... nadeel dat de makke schapen en het Haagse politburo blijven dan nog over....
  3. forum rang 4 Rik R 19 december 2020 20:01
    Pluk onderstaande van het bpost forum. Het zou wat zijn....

    www.iex.nl/Forum/Topic/1342128/bpost_...
    '''Een bericht van onze transporteur...

    Beste ,

    Wegens extreme druk op het PostNL netwerk is er met ingang van vandaag, 19 december, een tijdelijke stop gezet op zendingen naar het buitenland. Dit betreft zowel zendingen binnen als buiten Europa. Als gevolg van de landelijke lockdown en daarmee de maatregel om niet-essentiële winkels te sluiten zijn online aankopen extreem toegenomen en verkeert PostNL in een uitzonderlijke situatie. Deze tijdelijke ‘stop’ is daarom genoodzaakt. De duur van deze stop is nu nog onbekend. We zijn ons bewust van de enorme impact van dit besluit en informeren je direct zodra hier meer informatie over bekend is''
  4. Ondernemer 19 december 2020 20:03
    Goedenavond ik wilde graag dit berichtje delen wat ik zojuist heb ontvangen van MyParcel

    Wegens extreme druk op het PostNL netwerk is er met ingang van vandaag, 19 december, een tijdelijke stop gezet op zendingen naar het buitenland.

    Dit betreft zowel zendingen binnen als buiten Europa. Als gevolg van de landelijke lockdown en daarmee de maatregel om niet-essentiële winkels te sluiten zijn online aankopen extreem toegenomen en verkeert PostNL in een uitzonderlijke situatie. Deze tijdelijke ‘stop’ is daarom genoodzaakt. De duur van deze stop is nu nog onbekend. We zijn ons bewust van de enorme impact van dit besluit en informeren je direct zodra hier meer informatie over bekend is.


    In de tussentijd raden wij je aan om de statuspagina in de gaten te houden voor eventuele updates omtrent deze maatregel. Wij houden je daarnaast op de hoogte van eventuele wijzigingen en hopen je snel goed nieuws te kunnen brengen.

    www.myparcel.nl/updates-eindejaarsper...

    .
  5. Ondernemer 19 december 2020 20:11
    En een ander berichtje van een andere transporteur.

    PostNL

    De nieuwe maatregel om winkels te sluiten heeft als gevolg dat een klein deel van de PostNL-punten per direct gesloten is. Pakketten die op een gesloten PostNL-punt liggen, haalt PostNL zoveel mogelijk op. De komende dagen wordt de locatiekiezer voor pakketpunten via de API zo nauwkeurig mogelijk bijgewerkt

    Wil je gebruikmaken van een PostNL-punt? Bekijk de openingstijden en neem contact op met je dichtsbijzijnde pakketpunt voor het inleveren van pakketten.
    Kijk op postnl.nl/locatiewijzer.

    Gesloten PostNL-punten
    Als tijdens het bestellen is gekozen voor de bezorgoptie 'ophalen op een PostNL-punt', dan brengen ze deze pakketten naar een ander PostNL-punt in de buurt dat wel geopend is.
    Pakketten die op een gesloten PostNL-punt liggen omdat de ontvanger niet thuis was, bezorgen ze opnieuw. Hierover worden ontvangers zo goed mogelijk geïnformeerd.
    Gesloten PostNL-punten worden uit de locatiewijzer verwijderd.

    Verleng je retourtermijn
    PostNL wil je vragen om de retourtermijn te verlengen naar minimaal 30 dagen. Zo geef je klanten de mogelijkheid om retourpakketten op een later moment aan te leveren.

    Pas je bezorgbelofte aan
    Met de sluiting van niet-essentiële winkels, verwacht PostNL in de piekweken nog meer online bestellingen. Nog steeds bezorgen ze 95% van de pakketten die gesorteerd worden binnen een dag. Geef je klanten de juiste informatie en verwijs ze naar de track & trace voor meer informatie over de status van hun bestelling. Houd rekening met het volgende:
    PostNL geeft voorrang aan klanten die cruciale goederen leveren zoals medicijnen of medische hulpmiddelen.
    Het is niet meer mogelijk om nog extra volume aan te vragen voor week 52 t/m 2.
  6. analyse_A3CD 19 december 2020 20:55
    Prachtig promotiefilmpje met een zeer groot realiteitsgehalte! Er is vast en zeker en gerechtvaardigd een vergelijkbaar filmpje over Post te maken, want daar is het deze maand ook bere-druk. Ze kunnen het haast niet verwerken, lees sorteren en de postzakken en -tassen zijn haast niet te huffen, zo vol zit alles!;-))
  7. forum rang 4 Cedar 19 december 2020 21:00
    quote:

    analyse_A3CD schreef op 19 december 2020 20:55:

    Prachtig promotiefilmpje met een zeer groot realiteitsgehalte! Er is vast en zeker en gerechtvaardigd een vergelijkbaar filmpje over Post te maken, want daar is het deze maand ook bere-druk. Ze kunnen het haast niet verwerken, lees site een en de postzakken en -tassen zijn haast niet te huffen, zo vol zit alles!;-))
    Ja inderdaad goede info,
    Alleen weer jammer dat bijna niemand dit ziet, en de paar die het hebben gezien hebben bijna alleen maar negatieve reacties, verwend volk.

    Opschaling van 70% en nog is het niet goed voor de bevolking.
  8. forum rang 4 Toekomstbeeld 19 december 2020 21:19
    quote:

    Ondernemer schreef op 19 december 2020 20:03:

    Goedenavond ik wilde graag dit berichtje delen wat ik zojuist heb ontvangen van MyParcel

    Wegens extreme druk op het PostNL netwerk is er met ingang van vandaag, 19 december, een tijdelijke stop gezet op zendingen naar het buitenland.

    Dit betreft zowel zendingen binnen als buiten Europa. Als gevolg van de landelijke lockdown en daarmee de maatregel om niet-essentiële winkels te sluiten zijn online aankopen extreem toegenomen en verkeert PostNL in een uitzonderlijke situatie. Deze tijdelijke ‘stop’ is daarom genoodzaakt. De duur van deze stop is nu nog onbekend. We zijn ons bewust van de enorme impact van dit besluit en informeren je direct zodra hier meer informatie over bekend is.


    In de tussentijd raden wij je aan om de statuspagina in de gaten te houden voor eventuele updates omtrent deze maatregel. Wij houden je daarnaast op de hoogte van eventuele wijzigingen en hopen je snel goed nieuws te kunnen brengen.

    www.myparcel.nl/updates-eindejaarsper...

    .

    Bij Myparcel staat niet expliciet postnl.

    Zij doen ook andere vervoerders dus zal breder zijn.
  9. forum rang 4 Ketelbinkie02 19 december 2020 21:25
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 19 december 2020 21:01:

    www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dpd-pak...

    Lekkere reviews DPD
    Goed dat het eens extra benadrukt wordt, maar ik had deze info al gedeeld, maar jou melding komt meteen bevestigend over, hoor ook via insiders info dat de werkdruk zeer hoog is, maar met meer ophaalmomenten kunnen ze de mindere ophaalpunten ook weer veel beter ontlasten.
    Het is natuurlijk een hele operatie aan het worden, maar dat weet PostNL goed te verwerken, geweldig dat mijn het nog allemaal aan kan en dat nog een hele tijd duren.
  10. forum rang 4 Ketelbinkie02 19 december 2020 21:33
    quote:

    Cedar schreef op 19 december 2020 21:00:

    [...]

    Ja inderdaad goede info,
    Alleen weer jammer dat bijna niemand dit ziet, en de paar die het hebben gezien hebben bijna alleen maar negatieve reacties, verwend volk.

    Opschaling van 70% en nog is het niet goed voor de bevolking.
    Maar men kan PostNL onmogelijk nog negatief benaderen, want de grote volumes, inspanningen en service is ongekend goed ten opzichte van de concurrentie en daar zullen velen vertrouwen uit putten richting Q4 en de jaarresultaten.
4.922 Posts
Pagina: «« 1 ... 158 159 160 161 162 ... 247 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links