Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
Sepatcha schreef op 3 december 2020 19:53 :
[...]
Het is mij een raadsel waarom jij dit aandeel op alle mogelijke manieren naar beneden wil praten. Hoeveel tijd steek jij in posts waarin je geen enkel belang hebt. Heel raar.
Voor zover ik kan zien heeft ie er flink verlies op geleden en ziet ie het bedrijf nu liever helemaal kapot gaan. Inmiddels zo'n 2% stijging vandaag op de NYSE. We zullen zien wat ie morgen in Brussel doet.
20 vlcc fixings venuit amerika voor china... de vlcc app laat weer mooie fixtures zien van 24 000 voor 75 dagen bv voor de Aquitaine van 2017.... de vraag uit china komt weer op gang dit zijn 'in theorie' nog tarieven onder break-even voor euronav, maar voor de moderna schepen is dat niet meer verlieslatend. De eerste schepen zijn vertrokken, de rest wordt duurder! Als er al verlies geleden wordt dan toch niet op de termijncontracten en de fso... en op de spot markt, op de huidige tarieven zijn wel een cashflow van ongeveer 15 000 per dag en per vlcc... nu aan deze tarieven komen er nog wel scraps...het lijkt me nog vrij optimaal voor euronav op de lange termijn. Laat de downpraters maar verder hengelen naar extreme koopgelegenheden... idie zijn er ook voor mij en voor euronav Er is wel een cyclisch gegeven: de nieuwprijs voor een vlcc die nu op 86 miljoen zou liggen, die moet terugverdienbaar zijn, en dus hogere prijzen dan breakeven...ook voor de minder recente schepen
basinclab schreef op 3 december 2020 22:11 :
20 vlcc fixings venuit amerika voor china... de vlcc app laat weer mooie fixtures zien van 24 000 voor 75 dagen bv voor de Aquitaine van 2017.... de vraag uit china komt weer op gang
dit zijn 'in theorie' nog tarieven onder break-even voor euronav, maar voor de moderna schepen is dat niet meer verlieslatend. De eerste schepen zijn vertrokken, de rest wordt duurder!
Als er al verlies geleden wordt dan toch niet op de termijncontracten en de fso... en op de spot markt, op de huidige tarieven zijn wel een cashflow van ongeveer 15 000 per dag en per vlcc...
nu aan deze tarieven komen er nog wel scraps...het lijkt me nog vrij optimaal voor euronav op de lange termijn. Laat de downpraters maar verder hengelen naar extreme koopgelegenheden... idie zijn er ook voor mij en voor euronav
Er is wel een cyclisch gegeven: de nieuwprijs voor een vlcc die nu op 86 miljoen zou liggen, die moet terugverdienbaar zijn, en dus hogere prijzen dan breakeven...ook voor de minder recente schepen
Het enige wat mij minder optimistisch maakt is dat China 10 à 30 VLCC newbuildings zou bestellen.
Twoane schreef op 4 december 2020 08:59 :
[...]
Het enige wat mij minder optimistisch maakt is dat China 10 à 30 VLCC newbuildings zou bestellen.
Ja, oké, maar dat nieuws is ondertussen ook al drie weken bekend, is dus al ingeprijsd! Wat ik vooral zie, is dat de koers de laatste dagen uitbodemt en precies steun heeft gevonden. Persoonlijk denk ik nu dat de bodem is bereikt.
Al maanden hetzelfde straks als n raket weer omlaag rond futures Amerika omlaag gaan
bears schreef op 4 december 2020 09:40 :
Al maanden hetzelfde straks als n raket weer omlaag rond futures Amerika omlaag gaan
Prima toch, kleine stapjes kopen en verkopen, als je dit patroon herkent. Doe er je voordeel mee,
Mijn bijkooporder op 6,23 is nog niet aangetikt. Praat de koers maar naar beneden.Twoane schreef op 4 december 2020 08:59 :
[...]
Het enige wat mij minder optimistisch maakt is dat China 10 à 30 VLCC newbuildings zou bestellen.
China steekt hun stimulus in infrastructuur en dat kunnen schepen, bruggen,... zijn. Dat zorgde ervoor dat ijzerertsprijs omhoog gestuwd is in de laatste 5 jaren en de lockdowns in Australië legde de productie plat zodat de schroot van schepen meer waard is. Dus er moeten genoeg schepen gesloopt worden om aan de metalen voor de nieuwbouw te kunnen geraken en de rederijen met een zwakkere balans zullen verleid worden om wat schepen naar de sloperijen te sturen.
die 30 newbuildings van cscc: die zijn gekocht voor onmiddellijke chater door een petroleummaatschappij. (rongsheng). De petroleummaatschappijen financieren dan een deel met een middellange termijncharter en de banken financieren een ander deel...de tankermaatschappij financierrt uiteindelijk maar enkele jaren zelf.. die schepen zouden 85 miljoen waard zijn:voor een 3 jaar time charter is al 36 miljoen gerecupereerd, en op het schip zelf wordt ook nog eens zoveel gerleend...het belang van de chinese overheid is veelvoudig: bij de bevoorradingsefficientie voor de olie, de tewerkstelling in de werven, de financieringsmaatschappijen, ....Het moet gewoon dat er op peak oil moment voldoende schepen zijn: maar als er pakweg 60 per jaar nodig zijnn tussen 2023 en 2028.... dan zal china dat niet kunnen financieren of bouwen...die zijn er nadien steeds minder nodig. En gezien er steeds meer olie komt uit alaska /kanada zal meer en meer kunnen gebruik gemaakt worden van de noordelijke route om het ooosten van china te bereiken. xingdao ligt maar 60000 km van valdez alaska....suezmax kan in de zomer al door, nu misschien 1 maand... maar in die maand kan men veel opslaan, Wellicht zal men peak-oil met minder schepen kunnen uitvoeren dan nu beschikbaar: stel dat er nu 800 beschikbaar zijn en 700 nodig, dan zal men in 2028 misschien maar 650 nodig hebben, maar normaliter gaan er intussen 320 naar schroot.(8x 40) indien er maar 240 naar schroot zouden gaan dus , en gemiddeld 2 jaar langer gehouden worden(22 jaar) dan nog is er meer nieuwbouw nodig.: voor een laaggeschat marktevenwicht met 700 vlcc moeten dan nog elk jaar ,vanaf 2022, 23 nieuwbouw komen, waarvan de helft uit china...maar de andere helft aan hogere prijzen dan markteven, anders krijgen we schaarsteprijzen... en china kan aan 85 miljoen een nieuwbouw realiseren, maar elders wordt het wel 100 miljoen..en ide cyclische nieuwbouw komt nu wellichtterug boven de 40 000 $ tce/dag... per jaar 5 miljoen$ boven breakeven... We kunnen van een squeeze spreken, minder op spot=geen nieuwbouw enschaarste, dus meer op spot ofwel door schaarste, ofwel voor nieuwbouw te bevorderen. pas na voldoende nieuwbouw is weer tuimte voor een nieuwe dalende cyclus... indien de nieuwbouw naar 100 miljoen gaat en de levensduur van de ecovloot naar 22 jaar gaat ... wat ik verwacht, dan moet je de vloot van euronav waarderen op een actuele schrootwaarde van 1,5 miljard en 1000 levnsjaren aan gemiddeld 8 milljoen winst...lijkt me realistisch, alleen in de boeken is de vloot 3x goedkoperr..verschil is zowat 40$ per euronav aandeel na een paar jaar inkopen...reken ik nog 160 miljoen in omlop,....dat brengt de nav op 56$, stel dat die met 90% zakt, naar 0,08 euro/$ dan maak je verlies natuurlijk...(maar niet in $)
ale hoop op Hugo en die heeft reeds een sterke trackrecord
@ Basinclab Jij kent de sector blijkbaar bijzonder goed. Zeer technisch, ook boekhoudkundig, steeds interessante bijdragen. Zonder I wish/I would's....
Bodemvissen is blijkbaar toch realiseerbaar. + 4% op laagste weekstand in enkele dagen. De non believer die vandaag zijn positie heeft verdubbeld laat alvast 3 % liggen........In scheepvaarttermen: de beste stuurlui staan aan wal.
mijn gedacht schreef op 4 december 2020 16:43 :
Bodemvissen is blijkbaar toch realiseerbaar. + 4% op laagste weekstand in enkele dagen. De non believer die vandaag zijn positie heeft verdubbeld laat alvast 3 % liggen........In scheepvaarttermen: de beste stuurlui staan aan wal.
Shit, gister verdubbeld vandaag verkocht. GAK weer een stuk lager. Niet goed bezig vermoed ik...
Sepatcha schreef op 3 december 2020 19:53 :
[...]
Het is mij een raadsel waarom jij dit aandeel op alle mogelijke manieren naar beneden wil praten. Hoeveel tijd steek jij in posts waarin je geen enkel belang hebt. Heel raar.
Waarom raar? Ik praat geen aandeel naar beneden, ik wou dat ik dat kon. Dan was ik hier niet meer. En waarom denk je dat ik dat kan? Alsof ik een miljardenbedrijf op een amper gelezen forum omlaag kan praten. Ik zal het straks ook even elders proberen, gewoon even kijken of het lukt. Maar eerst koop ik wat put-opties van dat bedrijf.
Yes we can schreef op 4 december 2020 17:52 :
[...]
Shit, gister verdubbeld vandaag verkocht. GAK weer een stuk lager. Niet goed bezig vermoed ik...
Goed gedaan. Na het lezen van een paar post van jou ben ik enkele weken geleden ook in shell gestapt. Ook dat had je goed gezien. Wel wat te vroeg volgens mij, maar dat zal ondertussen wel op winst staan.
Euronav +5,5 % Dat is nog eens een leuk sinterklaaskado voor jullie longs.
lute11 schreef op 4 december 2020 23:52 :
Euronav +5,5 % Dat is nog eens een leuk sinterklaaskado voor jullie longs.
Ga je nog steeds door met je put opties?
Nee, ik heb geen putoptie en ben ook niet van plan putopties te kopen. Zit nu in de containerscheepvaart, de rates schieten daar omhoog terwijl de koersen nu pas wat beginnen te reageren, kijk bijvoorbeeld naar NMCI en NMM. Die laatste heb ik (giro en Binck willen de andere niet toevoegen). ik hou EURN wel in de gaten, maar zie daar nog geen aanleiding om er iets mee te doen (maar dat was wel duidelijk). Veel reagerende posters hier willen alleen maar positieve zaken lezen, ik niet. Ik zie het graag van meerdere kant, dat schept een completer beeld. En jij ga jij wel iets doen in Euronav? Complimenten trouwens voor je timing in Bols, petje af. Dat het daarmee goed zou gaan had ik ook kunnen bedenken, maar ik heb het niet gedaan helaas.
1/3 van de 'peak floating storage ' van mei zou al weg zijn - (splash info) en ik verwacht dat voor de rest een groot deel op oude tankers gestockeerd is tot scaaptime, en daarna niet meer in transport circuit komen.... zolang een stijgende olieprijs wordt verwacht, kunnen die floating storage wel op die oude boten blijven (het zou kunnen om 100 vlcc gaan, gebaseerd om het aantal floating storage destijds). Dat daarvoor niet veel wordt betaald, dat is toch normaal, maar niet echt relevant: voor de langdurige transporten op de eco-boten :de vlcc app tton weer tarieven boven 20 000 tce/dag... Dit is nog net onder de breakeven van euronav.... omdat Euronav de boten volledig afschrijft over 20 jaar: alsEuronav de scrapwaarde in aanmerking zou nemen om afschrijvingsiveau te bepalen is ook dat segment nu weer winstgevend v. ik denk dat de floating storage niet al te snel verder afneemt en dat de resterende boten dan naar scrap gaan, anders hield men ze wel klaar voor het winterseizoen... en niet in floating storage we zien dat beperkte nieuwbouw nu gedaan wordt door adnoc en chinese raffinaderijen... de superraffinaderijen die zich indekken tegen hogere transportkosten, en met de floating storage zich indekken tegen hogere olieprijzen....(defensieve concurrentieposite van adnoc tov chinezen, moet niet direct rendabel zijn) dit is toch normaal... iets meer betalen om zelf in zijn eigen behoefte te voorzien is wellicht strategisch noodzakelijk: (adnoc i - aboe dhabi waar CFE gigantische -oliehaven- baggerwerken zal utivoeren -tussendoor- met een orderboekje 3 a 4x de beurskapitalisatie).( adnoc refining deels eni... ) de nieuwbouw? dat zou dan voorlopig 13 zijn voor 2023....begrijpzelijk dat de rafinaderijen zich beginnen zorgen te maken, maar straks vechten ze het wel uit op de spotmarkt.. dus toch vuurwerk ondanks corona??
Ik las enkele weken geleden een artikel dat de raffinage zich begint te concentreren in een beperkt aantal regios en op een aantal plaatsen zal verdwijnen. Dat zal voor extra transport gaan zorgen en dus op termijn positief zijn voor de rates.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)