Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 154 155 156 157 158 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 3 december 2020 18:01
    AMSTELVEEN - Per 1 december hebben ruim tweeduizend KLM’ers het bedrijf verlaten. Het gaat om personeelsleden die gebruikmaken van de eerste Vrijwillige Vertrekregeling (VVR1). Nooit eerder vertrokken zoveel medewerkers tegelijk bij de luchtvaartmaatschappij, meldt KLM-topman Pieter Elbers in een column aan het personeel.
    Daarbij blijft het niet. Via de tweede VVR en andere geboden mogelijkheden zullen er nog meer KLM’ers de maatschappij gaan verlaten. Elbers: “In totaal hebben gedurende dit jaar al bijna 5.000 collega’s KLM verlaten, zowel in Nederland als internationaal. Zo krijgt deze grootste crisis in onze KLM-geschiedenis een gezicht. Letterlijk!
    .
    staan we zelden bij stil dat er ook veel mensen en carrieres bij betrokken zijn die gedwongen
    of soms min of meer vrijwillig een heel andere weg inslaan dan de nu onzekere vliegerij.
    .
    samen met een groot aantal andere beroepen die kansloos werden opeens, terwijl vaak
    onderbetaalde postbodes het werk totaal niet aankunnen.

    december is een prima maand om lang uit te slapen, dat doet de zon ook, maar zonder
    redelijke vooruitzichten wordt het ook weer een lange maand.

    alleen het aandeel ligt op koers ( +2,93%) maar lang niet iedereen is hier blij mee...

  2. Sander1234 4 december 2020 14:36
    Ik kom hier echt nooit maar besloot toch eens te kijken naar reactie's hier. Ik begrijp er namelijk echt geen hol van dat air france nog zo hoog staat en is typerend voor de sfeer op de beurs. Een failliet bedrijf waarvan de topman zegt dat het nog een jaar of 4 duurt (mocht er geen covid 20 of 21 opduiken) voor het hersteld is. Beleggers met extreem lange horizon...? Of gewoon knettergek?
  3. FairValue 4 december 2020 23:31
    quote:

    Sander1234 schreef op 4 december 2020 14:36:

    Ik kom hier echt nooit maar besloot toch eens te kijken naar reactie's hier. Ik begrijp er namelijk echt geen hol van dat air france nog zo hoog staat en is typerend voor de sfeer op de beurs. Een failliet bedrijf waarvan de topman zegt dat het nog een jaar of 4 duurt (mocht er geen covid 20 of 21 opduiken) voor het hersteld is. Beleggers met extreem lange horizon...? Of gewoon knettergek?
    Nu investeren en over 4 of 5 jaar weer mooie winst cijfers dat zou mooi zijn maar dat gaat niet gebeuren.

    KLM leent 3,4 miljard tegen gemiddeld 2,76 procent. De rente gaat oplopen als terugbetalen langer gaat duren.

    schipholwatch.nl/2020/07/01/klm-betaa...

    www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/a...,drie%20jaar%20van%20de%20lening.

    AirFrance leent 7 miljard tegen een waarschijnlijk ongeveer zelfde rentepercentage.

    Het totale verlies over Q1, Q2 en Q3 is 6,1 miljard. Daar zullen nog zeker verliezen bij komen voor Q4 en Q1 2021.

    Eind 2019 bedroeg het eigen vermogen 2,3 miljard. Aan liquide middelen was 3 miljard beschikbaar. Het eigen vermogen is inmiddels 3,8 miljard negatief. De lening zal zeker 4 tot 5 miljard bedragen ( een deel van het verlies kan met liquide middelen betaald zijn).

    De rentelasten voor de leningen zijn minimaal 110 miljoen euro per jaar.

    Over de laatste 4 jaar heeft AFKLM gemiddeld een winst behaald van 304 miljoen Euro.

    Als alles weer normaal is dan zou AFKLM circa 200 miljoen per jaar winst kunnen maken. De verwachting is dat dit nog jaren gaat duren.

    Met een negatief eigen vermogen van 3,8 miljard (oplopend!) en een gemiddelde winst van 200 miljoen per jaar (mits alles weer normaal draait) kost het de onderneming 19 jaar om weer een positief eigen vermogen te krijgen! En let wel, dit is zonder de ellende die nog komen gaat en de negatieve effecten op winst en omzet door verplichte inzet op duurzaamheid!

    De enige optie is het eigen vermogen vergroten en geld ophalen bij de aandeelhouders. Zo wordt het eigen vermogen versterkt, deelt de aandeelhouder in de kosten en wordt de belastingbetaler ontzien. 2 miljard ophalen tegen een koers van 2 euro betekent een emissie van 1.000.000.000 aandelen. De verwatering betreft dan circa 72%.

    Een emissie is de enige oplossing.

  4. forum rang 6 gbakl 5 december 2020 12:33
    Vliegtuigbouwer Boeing werd 1,9 procent lager gezet. Financieel directeur Greg Smith zei dat het bedrijf onder meer naar aandelenuitgiftes zal kijken om de schuldenlast van 61 miljard dollar terug te brengen. Ook schroeft Boeing de productie van de 787 Dreamliner verder terug de komende maanden.
    .
    waan van de dag, tegenvallers zorgen voor kleine daling en hoop op extra staatssteun
    zorgt voor hoogste koersen ooit in de VS.

  5. FPAK 7 december 2020 10:19
    quote:

    fred 59 schreef op 7 december 2020 10:11:

    Zou het mogelijk kunnen zijn dat de Franse en de Nederlandse staat
    aandelen aan het kopen zijn??
    Ik ben geen echte kenner, maar lijkt mij zeer onverstandig nu.
    Denk dat ze beter en goedkoper een aandeel in AirFranceKLM zouden kunnen bemachtigen via een lening of iets dergelijks.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 154 155 156 157 158 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links