Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,233 24 apr 2024 17:35
  • -0,008 (-0,64%) Dagrange 1,228 - 1,245
  • 1.157.272 Gem. (3M) 2,2M

Post NL - november 2020

3.050 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Damokless 30 november 2020 09:57
    Zou mooi zijn als PostNL onderstaande subsidie verdubbeld voor aan haar gelieerde pakketbezorgers. Op die manier zal het vergroenen van het voor PostNL rijdende wagenpark sneller gaan en kan men de ambitie om groener te bezorgen (sneller) waarmaken. Doordat mensen geen ronkende en stinkende diesel met PostNL logo voor de deur heeft staan, maar een elektrisch aangedreven voertuig zal PostNL positief afsteken tegen de concurrent. Ook is een elektrisch voertuig na aanschaf per kilometer goedkoper, waardoor de onderaannemers een hoger rendement halen en iedereen blij is ; ))

    www.nu.nl/auto/6093637/aanschafsubsid...
  2. GéGé 30 november 2020 10:09
    quote:

    Damokless schreef op 30 november 2020 09:57:

    Zou mooi zijn als PostNL onderstaande subsidie verdubbeld voor aan haar gelieerde pakketbezorgers. Op die manier zal het vergroenen van het voor PostNL rijdende wagenpark sneller gaan en kan men de ambitie om groener te bezorgen (sneller) waarmaken. Doordat mensen geen ronkende en stinkende diesel met PostNL logo voor de deur heeft staan, maar een elektrisch aangedreven voertuig zal PostNL positief afsteken tegen de concurrent. Ook is een elektrisch voertuig na aanschaf per kilometer goedkoper, waardoor de onderaannemers een hoger rendement halen en iedereen blij is ; ))

    www.nu.nl/auto/6093637/aanschafsubsid...
    Gewoon doen inderdaad ... en dan ook meteen al die distributiecentra-daken vol leggen met zonnepanelen, zodat je bijna voor niks rijdt.
  3. [verwijderd] 30 november 2020 11:42
    AMSTERDAM - De coronacrisis zal in december tot recorddrukte leiden bij webwinkels en pakketbezorgers. Zo is de verwachting dat consumenten vanaf half november tot eind dit jaar 75 procent meer online besteden in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, blijkt uit transactiedata van ABN AMRO. De periode rond Black Friday, Sinterklaas en Kerst is doorgaans al de drukste tijd van het jaar, maar valt nu óók samen met de gedeeltelijke lockdown. Het gevolg is dat dit de drukste periode ooit wordt voor webwinkels en pakketbezorgers. De online bestedingen kwamen al in oktober in de buurt van de piek rond Sinterklaas in 2019. Vanwege corona en de feestdagen moeten webwinkels en pakketbezorgers nu alle zeilen bijzetten om deze enorme vraag het hoofd te bieden.

    Beïnvloeding van bestelgedrag consumenten kan zorgen voor meer spreiding
    Gezien de hausse aan online bestellingen is het de vraag of pakketjes voor Sinterklaas en Kerst op tijd aankomen. Zo lijkt de maximale capaciteit volgens ABN AMRO bij een aantal logistieke bedrijven al half november te zijn bereikt. Veel webwinkels en pakketbezorgers bereiden zich voor door extra personeel - vooral afkomstig uit de horeca en de evenementenbranche - in te zetten.

    Ook kunnen meer pakketjes worden verwerkt door het aantal bestellingen te voorspellen, door data te delen en deze met behulp van algoritmes te analyseren. Zo kunnen fulfilment-bedrijven zorgen dat voldoende mensen beschikbaar zijn zodra de bestellingen binnenstromen. Webwinkels en pakketbezorgers proberen daarbij ook de piek in de weken voor Sinterklaas minder hoog te maken door het gedrag van consumenten te beïnvloeden. Dit doen zij door consumenten op te roepen eerder te bestellen, en door kortingen en marketingcampagnes slim te plannen.

    Liever op het juiste moment dan zo snel mogelijk bezorgen

    Toch lijkt het er volgens ABN AMRO op dat niet alle logistieke bedrijven de enorme hoeveelheid pakketten tijdig kunnen verwerken. “Naar verwachting zal het aantal online bestelde producten verder toenemen, waardoor de kans groot is dat pakketjes tijdens Sinterklaas of Kerst te laat aankomen. Consumenten doen er goed aan zo vroeg mogelijk of bijvoorbeeld bij lokale winkeliers te bestellen, die in de directe omgeving bezorgen”, zegt Albert Jan Swart, Sector Econoom Transport en Logistiek van ABN AMRO.

    “De pakkettenmarkt kampt al geruime tijd met groeipijnen. Daarom moeten webwinkels en pakketbezorgers zich meer inspannen om pakketten te bezorgen op het moment dat de consument thuis is, in plaats van zo snel mogelijk. Bijvoorbeeld door met algoritmes te voorspellen wanneer mensen thuis zijn en sorteersystemen te vernieuwen, zodat nauwkeuriger kan worden gepland. Ook kunnen consumenten worden gestimuleerd pakketten zelf af te halen of een bezorgmoment te kiezen dat verder in de toekomst ligt. Als webwinkels en pakketbezorgers hierin slagen, leidt dit tot niet alleen tot hogere winstmarges, maar ook tot minder onnodige transportbewegingen en dus een lagere CO2-uitstoot.”
  4. forum rang 4 Rik R 30 november 2020 11:48
    quote:

    Profitmaker schreef op 30 november 2020 09:50:

    Blijkbaar werkt het bij POSTNL zo dat de markt pas wakker wordt geschud als de de goede cijfers gepresenteerd worden. Bij AHOLD idem dito.
    Maar iedereen kan zich wel voorstellen hoe goed Q4 gaat worden voor beide bedrijven en wat dat voor de beurskoersen waarschijnlijk gaat betekenen. PM koopt op deze lage koers nu en wacht het rustig af.

    Goed bezig PM!
  5. JBL_0123 30 november 2020 12:06
    Pakketbezorgers worden betaald via een zogenoemd 'stoptarief': 1,20 tot 1,80 euro per stop, met een toeslag van 16 cent per pakket.

    Ik snap niet waarom iemand uberhaupt als zelfstandig chauffeur zou rijden voor PostNL? Bij 100 pakjes per dag komt dit op 120 à 180€ (180€x20dagen= 3600€ bruto) en daar moeten dan nog kosten af zoals het busje, brandstof, verzekering, sociale zekerheid, boekhoudkosten... Ik snap de klagers maar ik zou men busje te koop zetten en in loondienst gaan werken bij PostNL
  6. [verwijderd] 30 november 2020 12:07

    "De e-commercesector en de pakketbezorging in Nederland krijgen in december 2020 te maken met een ONGEKENDE recorddrukte. Dit is het directe gevolg van de COVID-19-pandemie en de daaruit voortgevloeide crisis. Zo is de verwachting dat consumenten vanaf half november tot het einde van dit jaar 75 procent meer online besteden in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het seizoen rond Black Friday, Sinterklaas en Kerstmis is doorgaans al de drukste tijd van het jaar, maar valt nu óók samen met de gedeeltelijke lockdown"

    www.customertalk.nl/nieuws/recordverk...
  7. [verwijderd] 30 november 2020 12:11
    quote:

    JBL_0123 schreef op 30 november 2020 12:06:

    Pakketbezorgers worden betaald via een zogenoemd 'stoptarief': 1,20 tot 1,80 euro per stop, met een toeslag van 16 cent per pakket.

    Ik snap niet waarom iemand uberhaupt als zelfstandig chauffeur zou rijden voor PostNL? Bij 100 pakjes per dag komt dit op 120 à 180€ (180€x20dagen= 3600€ bruto) en daar moeten dan nog kosten af zoals het busje, brandstof, verzekering, sociale zekerheid, boekhoudkosten... Ik snap de klagers maar ik zou men busje te koop zetten en in loondienst gaan werken bij PostNL
    Inderdaad, alleen maar gunstig dit voor de vette winst van POSTNL :-)
  8. United We Stand 30 november 2020 12:37
    quote:

    Profitmaker schreef op 30 november 2020 12:11:

    [...]

    Inderdaad, alleen maar gunstig dit voor de vette winst van POSTNL :-)
    Niet allleen voor de winst maar vooral voor de flexibiliteit.
    Voldoende vaste mederwerkers voor het laagseizoen aangevuld met zelfstandigen of tijdelijke contracten voor het hoogseizoen. Seizoensflexibiliteit wordt door de meeste bedrijven zo ingevuld.
  9. [verwijderd] 30 november 2020 13:00
    quote:

    JBL_0123 schreef op 30 november 2020 12:06:

    Pakketbezorgers worden betaald via een zogenoemd 'stoptarief': 1,20 tot 1,80 euro per stop, met een toeslag van 16 cent per pakket.

    Ik snap niet waarom iemand uberhaupt als zelfstandig chauffeur zou rijden voor PostNL? Bij 100 pakjes per dag komt dit op 120 à 180€ (180€x20dagen= 3600€ bruto) en daar moeten dan nog kosten af zoals het busje, brandstof, verzekering, sociale zekerheid, boekhoudkosten... Ik snap de klagers maar ik zou men busje te koop zetten en in loondienst gaan werken bij PostNL
    Misschien hebben ze wel meer pakketen en misschien verdienen ze dan beat goed,
    En je hoeft er geen opleiding van 5 jaar voor. Dus voor sommigen is het een heel mooi beroep
    Met een leuk loon ??????
  10. forum rang 4 Toekomstbeeld 30 november 2020 13:22
    quote:

    Damokless schreef op 30 november 2020 09:57:

    Zou mooi zijn als PostNL onderstaande subsidie verdubbeld voor aan haar gelieerde pakketbezorgers. Op die manier zal het vergroenen van het voor PostNL rijdende wagenpark sneller gaan en kan men de ambitie om groener te bezorgen (sneller) waarmaken. Doordat mensen geen ronkende en stinkende diesel met PostNL logo voor de deur heeft staan, maar een elektrisch aangedreven voertuig zal PostNL positief afsteken tegen de concurrent. Ook is een elektrisch voertuig na aanschaf per kilometer goedkoper, waardoor de onderaannemers een hoger rendement halen en iedereen blij is ; ))

    www.nu.nl/auto/6093637/aanschafsubsid...
    DHL heeft 25 mln uitgetrokken voor 300 electr voertuigen.
  11. forum rang 4 Toekomstbeeld 30 november 2020 13:24
    quote:

    GéGé schreef op 30 november 2020 10:09:

    [...]

    Gewoon doen inderdaad ... en dan ook meteen al die distributiecentra-daken vol leggen met zonnepanelen, zodat je bijna voor niks rijdt.
    Inderdaad briljant, waarom denk je dat al die nieuw gebouwde centra zo pokke duur waren?

    BREAM level IV
  12. forum rang 6 Jestbread 30 november 2020 13:43
    quote:

    JBL_0123 schreef op 30 november 2020 12:06:

    Pakketbezorgers worden betaald via een zogenoemd 'stoptarief': 1,20 tot 1,80 euro per stop, met een toeslag van 16 cent per pakket.

    Ik snap niet waarom iemand uberhaupt als zelfstandig chauffeur zou rijden voor PostNL? Bij 100 pakjes per dag komt dit op 120 à 180€ (180€x20dagen= 3600€ bruto) en daar moeten dan nog kosten af zoals het busje, brandstof, verzekering, sociale zekerheid, boekhoudkosten... Ik snap de klagers maar ik zou men busje te koop zetten en in loondienst gaan werken bij PostNL
    100 pakjes, dat is een peulenschil toch? Zorg dat je een wijk hebt met veel appartementencomplexen en je hebt 100 pakjes in enkele uren te pakken.
3.050 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links