Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

NIO INC

1.736 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 87 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 november 2020 12:36
    quote:

    StartendeBelegger schreef op 17 november 2020 12:32:

    [...]

    Eens. Maar waarom zou de subsidie snel afgeschaald worden? Heel de wereld wilt verduurzame, dan is subsidie geven aan elektrische auto's helemaal niet slecht. Ik zie dat afschalen van subsidie, en zeker in china, pas gebeurden als de mens niet meer om elektrisch rijden heen kan.
    Omdat het teveel geld kost?
    Kijk maar naar de leasebijtelling in Nederland, wij schalen al jaren af...
  2. Moneycollector 17 november 2020 13:26
    quote:

    Dynafire schreef op 17 november 2020 12:36:

    [...]

    Omdat het teveel geld kost?
    Kijk maar naar de leasebijtelling in Nederland, wij schalen al jaren af...
    Hier speelt meer dan dat, dit is een prestige kwestie tussen China (NIO, Xpeng, etc.) en de VS met Tesla. China is er veel aangelegen om een serieuze concurrent voor Tesla in de markt te zetten. Dus die subsidies gaan er zeker af maar voorlopig nog zeker niet. Dat risico op gezichtsverlies gaat Peking niet lopen. Dus er zit denk ik nog genoeg groei in dit aandeel.
  3. Willy B. 17 november 2020 13:49
    quote:

    objectief schreef op 17 november 2020 08:16:

    NIO aanbevelen voor koop, ga ik zeker niet doen; want deze sector valt of staat bij de subsidies van de Chinese Overheid en die is extreem grillig in haar beleid. (net als overigens hier in Europa; zonder die subsidies wordt er geen Tesla meer verkocht)
    En expansie naar Europa lijkt me een slecht idee, dan moet je gaan opboksen tegen concurrentrn als VW etc. ; daar ga je niks aan verdienen.
    Zolang het gaat over een verschuiving van subsidies (bv van gascentrales naar propere energiebronnen) lijkt het mij zeer competitief

    www.tijd.be/ondernemen/auto/groene-ce...
  4. rivo 17 november 2020 13:52
    quote:

    Dynafire schreef op 16 november 2020 23:32:

    [...]

    Vorige week op $5,56 ingestapt en vandaag alles de deur uit gegooid tussen $8,65-8,92. Leuke batterijentoko en vliegt mee op de EV hype maar had ook wat dingen gelezen dat het veel gebakken lucht is.

    "So what
    No earnings. No analyst upgrades. No price target hikes. No news at all that had a direct connection to CBAK that could be credited with lighting a fire under the stock price Monday. So ... what did?

    A short squeeze is one theory. According to Nasdaq, there were just under 373,000 shares of CBAK stock sold short at last report. That's only about 0.5% or 0.6% of all shares outstanding, so short interest in the stock isn't incredibly high. Still, investors who have sold CBAK shares short could be hurting in the wake of the stock's previous gains in November -- it's up 228% since the beginning of the month. If they're frightened by the stock's failure to respond to the laws of gravity, "shorts" could have been closing their positions, driving the stock higher as they bought the stock to do so.

    Another catalyst potentially working in CBAK's favor -- on Friday, JP Morgan put out a positive note on the health of China's "new energy vehicles" sector, predicting that sales of electric cars, plug-in hybrids, and fuel cell vehicles will grow 43% annually over the next five years. If you assume that all of these cars will need batteries (which most will), and that Chinese automakers might be inclined to buy their batteries from a Chinese battery company like CBAK, then this explosive growth rate in electric car sales might logically spark enthusiasm in the electric car battery stock, too.

    Now what
    Be all that as it may, the fact remains that CBAK stock's market capitalization just increased by more than $200 million in a single day. Considering that this is a company that brought in barely $24 million in revenue in all of the past year -- and that lost more than $9 million in making those sales, with $16 million in negative free cash flow -- Monday's sharp run-up smacks of irrational exuberance to me.

    But then again, I would have said the same thing about CBAK's 55% run-up on Friday, and its 14% run-up on Thursday as well. It just goes to show why investors should be very careful about shorting even the most obviously overvalued of stocks. To quote a much-respected economist: "The stock market can remain irrational a lot longer than you can remain solvent."


    En weer ontopic, vorige week NIO uitgestapt op 45,65 en zag het daarna weert oplopen naar 52+ (vreemd want eerder waren er echt wel dips, deze liep vrij sterk door). Paar stocks weer opgepakt op 42,68 en vandaag alle cash van CBAT weer in NIO gegooid op $43,78....blijf vertrouwen hebben maar het gaat allemaal wel zeepbelachtig hard O.o

    NIO, Li auto en Xpeng tikken nabeurs toch wel hoger.....goed ehoop voor morgen.
    Koers van CBAK wordt gedreven door een extreem verwachtingspatroon "iemand moet de batterijen voor de chinese EV's maken"...pump & dump.
    Vrijdag ingestapt à $5,45 en zelfde dag verkocht à $5,95....terug ingekocht vrijdag à $5,67 en tegen mijn principes de aandelen mee het weekend in.Gisteren eruit à $9,95 ... mooie winst op 2 trading dagen.

    NIO had ik een GAK van +- $18 ... 2/3e verkocht à $21 met de intentie terug lager in te stappen :-(
    Enkele malen terug bijgekocht en nu een GAK van $26,51 ... ik zit voorlopig long.

    Lees volgende:

    Shanthi Rexaline
    Mon, November 16, 2020, 6:25 PM GMT+1

    Nio Inc – ADR (NYSE: NIO) shares are nearly flat after last Friday's bloodbath set in motion by Citron Research. The recovery is in part supported by an increase in institutional buying, as revealed by 13F filings.

    What Happened: Bridgewater Associates, the world's biggest hedge fund with over $130 billion in assets under management, held about 1,569,456 shares of Nio, valued at $33.3 million, as of Sept. 30, according to its most recent 13F filing.

    This represents an 83.34% increase from the 856,026 shares the hedge fund held at the end of June, which was valued at $6.61 million.

    Institutional ownership of Nio is about 545,699,605, valued at $11.315 billion, according to Fintel. Institutional ownership now accounts for about 50.5% of Nio's outstanding shares of 1.082 billion.

    California Public Employees Retirement System, the largest public pension fund in the U.S., revealed in its 13F filing it held about 2.25 million shares of Nio, valued at $48.69 million, at the end of September. This is an increase from the 1.913 million shares it held as of June 30.

    Why It's Important: The increased interest among institutional investors reflects their confidence in the Chinese EV maker and its future. This comes in contrast to Citron's call, which suggested an unsustainable valuation.
  5. PieterTheCrash 18 november 2020 02:58
    (ABM FN-Dow Jones) Nio heeft in het derde kwartaal zijn verlies sterk teruggedrongen tot 1,05 miljard renminbi, ruim de helft minder dan de 2,52 miljard renminbi verlies van een jaar eerder. Dat maakte het Chinese autobedrijf dinsdag nabeurs bekend.

    Het verlies komt overeen met 0,14 dollar per certificaat, waar analisten hadden gerekend op 0,20 dollar verlies.

    Het aandeel daalde in de handel nabeurs enkele procenten. Aangezien het aandeel dit jaar tot nu toe al met meer dan 1.000 procent steeg, moet dat niet als een serieuze negatieve koersreactie worden opgevat.

    De omzet van de fabrikant van elektrische auto's uit Shanghai steeg met 146 procent tot 4,53 miljard renminbi, of 667 miljoen dollar. Dat is vrijwel gelijk aan de consensusverwachting van analisten van 664 miljoen dollar.

    Het bedrijf leverde 12.206 auto's ad in het derde kwartaal, waarvan 8.660 ES6-modellen. Een jaar eerder waren dat er nog 4.799 stuks en in het tweede kwartaal van dit jaar 10.331.

    "Gezien de toenemende marktvraag naar onze concurrerende producten, zijn we gemotiveerd om de productiecapaciteit voortdurend te verhogen naar het volgende niveau", zei CEO William Bin Li. "We verwachten in het komende vierde kwartaal 16.500 tot 17.000 voertuigen te leveren in het komende vierde kwartaal.

    De omzetverwachting is 6,26 miljard tot 6,43 miljard renminbi voor het vierde kwartaal, wat 120 tot 126 procent meer zou zijn dan een jaar eerder. Dit is ruim hoger dan de consensusverwachting.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    De newsfeed is tenminste 15 minuten vertraagd en is een beperkte weergave van de totale webfeed die ABM Financial News levert.

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

    Bedrijfsinformatie
  6. Vanaf de zijlijn 18 november 2020 05:12
    Volgens mij prima cijfers. Het verlies is verder teruggedrongen en de verwachtingen wat betreft omzet en afleveren van het aantal auto's' voor het 4e kwartaal zijn goed. Ik weet dat Nio lonkt naar Europa maar dat zal niet eenvoudig worden om daar de eerste jaren serieus voet aan de grond te krijgen. Wat dat betreft geloof ik meer in de afzet in het thuisland zelf met 1,5 miljard inwoners maar ik denk dat er ook volop mogelijkheden liggen in heel Azië zeker met het onlangs afgesloten vrijhandelspact. En dat we vandaag wat gaan inleveren op de beurs vind ik eigenlijk vrij normaal. Het is de afgelopen 2 maanden gigantisch hard gegaan. Bij Tesla heb ik ook veel ups maar tussentijds ook een aantal stevige correcties meegemaakt. Zolang de gerealiseerde cijfers en de verwachtingen goed zijn blijf ik long.
  7. forum rang 9 objectief 18 november 2020 10:06
    quote:

    Denker schreef op 18 november 2020 09:26:

    Ik heb NIO aandeel twee dagen gelden twee keer gekocht en verkocht met 10 % winst. 3Q ziet er geweldig uit. Mijn vermoede is dat dit aandeel eind dit jaar richting $100 gaat.
    richting $100, dat is al geschiedenis. Ik verwacht nu eerst een daling naar lager dan 40; maar koersen zijn onvoorspelbaar.

    Motieven:
    1) 'n Shorter kan op 1 beursdag de koers 17% doen dalen, dan weet je dat de beleggers vlak bij de verkoopknop zitten.
    2) als beleggers over 100 praten terwijl de koers 45 staat, dan is dat een keiharde waarschuwing.
    3) volgens de TA van Nico Bakker op grafiek: 50 weerstand (gisteren al 49+) en bodem 10+.
    (ik zet dit als punt 3, omdat TA elke dag kan veranderen en die 10 kan ook 35+ of zelfs 40+ worden)
1.736 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 87 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 866,30 +0,11%
EUR/USD 1,0672 +0,01%
FTSE 100 7.865,11 +0,22%
Germany40^ 17.754,30 -0,09%
Gold spot 2.383,52 +0,95%
NY-Nasdaq Composite 15.683,37 -1,15%

Stijgers

VIVORY...
+8,42%
Alfen ...
+5,05%
JUST E...
+4,43%
Air Fr...
+4,22%
RANDST...
+1,93%

Dalers

Pharming
-8,12%
PostNL
-5,92%
ASMI
-3,31%
Avantium
-1,94%
Accsys
-1,49%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links