Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Waterstof

5.185 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 260 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. evenaar 11 november 2020 18:18
    Ik ben ook (nog) niet enthousiast over Ballard. In de beginjaren van 2000 is getracht met Tokyo Gas een fuel cell te ontwikkelen voor de residentiele markt. Heeft geen momentum gekregen.

    Voor nu wel interessant de samenwerking met HPS home power solutions (berlijn)
    www.homepowersolutions.de/en/blog/hps...

    Investeren kon wel in HPS, via crowdfunding.
  2. forum rang 9 nine_inch_nerd 11 november 2020 18:32
    quote:

    evenaar schreef op 11 november 2020 18:18:

    Ik ben ook (nog) niet enthousiast over Ballard. In de beginjaren van 2000 is getracht met Tokyo Gas een fuel cell te ontwikkelen voor de residentiele markt. Heeft geen momentum gekregen.

    Voor nu wel interessant de samenwerking met HPS home power solutions (berlijn)
    www.homepowersolutions.de/en/blog/hps...

    Investeren kon wel in HPS, via crowdfunding.

    In Ballard topic geplaatst.

    www.iex.nl/Forum/Topic/1366901/4Energ...
  3. 3 voor 50 12 november 2020 15:42
    Green Machines launches hydrogen fuel cell sweeper

    Green Machines has today (11th Nov) unveiled its latest street sweeper powered by hydrogen fuel cells.

    The Dutch sweeper manufacturer is convined that hydrogen will play a key role in reducing carbon emissions to reach the ambitious global goals.

    www.h2-view.com/story/green-machines-...
  4. Joni-2 13 november 2020 14:13
    Twitter bericht van Orsted

    Hun Whitepaper voor Groene Waterstof, is net klaar en kan je downloaden:

    • Hoe ze voor een koolstofvrije samenleving, de overdracht van hernieuwbare energie, naar groene waterstof, als essentieel zien. #PowerToX

    • Met name voor sectoren zoals zwaar transport en het industriële proces, aangezien daar geen elektrische oplossingen zijn.

    • Groene waterstof kan tegen 2030 rendabel zijn.


    twitter.com/Orsted/status/13268600788...

    orsted.com/en/about-us/whitepapers/de...

    orstedcdn.azureedge.net/-/media/www/d...
  5. 3 voor 50 13 november 2020 22:44
    Richard Fieten: ‘Ik geloof al jaren in waterstof’

    Het rijden op waterstof is kansrijk, maar door een gebrek aan tanklocaties voor die brandstof worden waterstofauto’s weinig aangeschaft. Een hindernis die algemeen directeur Richard Fieten van Fieten Olie wil aanpakken door op het nieuwe station in Steenwijk vier waterstoftankpunten te plaatsen. “Het werd de laatste jaren vaak weggeveegd omdat het te lastig zou zijn, maar ik geloof dat het vanzelf gaat lopen als de pomp er eenmaal staat.”

    www.tankpro.nl/brandstof/2020/11/12/r...
  6. forum rang 6 'belegger'' 14 november 2020 12:57
    Dat geeft de afschrijving van het oude model een mooie impuls. Aan de andere kant is een auto geen investering en er zijn wel meer voorbeelden waar in het begin veel wordt afgeschreven. Met de Mirai mikt men vast niet op de particuliere markt en zeker niet op de mensen met een bescheiden inkomen. Je moet ergens beginnen voordat kan worden opgeschaald naar de massa.
  7. evenaar 14 november 2020 20:36
    Ben overigens benieuwd welke consolidatie er gaat plaatsvinden. Grote bedrijven die de 'boot' missen willen aanhaken en dat gaat sneller door met een zak geld een bedrijf over te nemen.

    NEL is vergroot haar bereik in de waterstofketen, dat is mooi en gaat in stapjes maar heeft geen miljard euro op de rekening staan voor snelle expansie. Dus dat kan een aandelen emissie worden of een overname, misschien wel Equinor.

    Is de markt klaar voor een snelle expansie? Misschien wel voor de scheepvaart, industrie en vrachtvervoer. Voor de particulier met autotjes en huisverwarming zal het denk ik nog wel wat langer duren.
  8. Belegger 86 15 november 2020 12:42
    Voor het einde van het jaar zal ook de merger van HL acquisitions met Fusion Fuel rond zijn.

    finance.yahoo.com/news/hl-acquisition...

    Wat denken jullie van het bedrijf Fusion Fuel?

    Denk zelf dat waterstof een grote positie in gaat nemen in de toekomst, als de techniek van Fusion Fuel bij de eerste centrale in Portugal blijkt te werken en inderdaad concurerend is met grijze/ blauwe waterstof kan dit wel is een heel mooi aandeel worden.
  9. pim f 15 november 2020 13:56
    quote:

    pim f schreef op 13 november 2020 23:25:

    Toch maar een nieuwe Toyota Mirai?? Nieuw model, sterke prijsdaling! www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-toyota-...
    www.autovisie.nl/nieuws/vijf-redenen-...
    Let op, er staan veel meer redenen om juist wel een waterstofauto te kopen in dit artikel
  10. Joni-2 15 november 2020 18:39
    quote:

    evenaar schreef op 14 november 2020 20:36:

    Ben overigens benieuwd welke consolidatie er gaat plaatsvinden. Grote bedrijven die de 'boot' missen willen aanhaken en dat gaat sneller door met een zak geld een bedrijf over te nemen.

    NEL is vergroot haar bereik in de waterstofketen, dat is mooi en gaat in stapjes maar heeft geen miljard euro op de rekening staan voor snelle expansie. Dus dat kan een aandelen emissie worden of een overname, misschien wel Equinor.
    Deutsche Börse is via hun investeringsmaatschappij, Clearstream SA pas sinds begin 2019 voor 47% aandeelhouder van Nel (voorheen ook al enkele jaren +/- 30%)

    Daarom denk ik niet, dat ze hun belang in duurzame energie, willen laten verwateren in Equinor, (+97% olie en wat gas) ook al al enkele jaren, drastisch naar hernieuwbare energie, aan het omschakelen. (na een uitbrander van de Noorse regering, nog véél sneller...)

    Alle waterstof bedrijven in Europa en US, zijn reeds onder controle van de grote industriële, energie, of financiële groepen, o.a.: Deutsche Börse, Linde, Air Liquide, Bosch, Shell, BP, Continental, Schaeffler, GM, CNH, China (Ballard)…
  11. oilexpert 17 november 2020 17:41
    Even pas op de plaats. Waterstof wordt inderdaad de brandstof voor de toekomst. De reden dat ik naast olie ook alles wil weten over aardgas en waterstof. Van olie en gas weet ik genoeg, maar waterstof is toch lastiger. De hype is waterstof, maar zoals terecht hierboven wordt opgemerkt de grote jongens, met name de Oil Majors gaan deze transitie naar waterstof mogelijk maken. De kleinere gespecialiseerde bedrijven die succesvol zijn of worden gaan overgenomen worden of gaan samenwerkingen aan.

    Waterstof is er pas commercieel na 2030. Eerst gaat aardgas de rol van olie overnemen. Grijze waterstof dus. Groene waterstof is een illusie nog. Veel te duur. 3-6 keer te duur. Leuk voor de borrel met de Groenen, maar weet de feiten.

    Belangrijk om de goede aandelen te selecteren is te weten wat er nu in de praktijk nodig is om de transitie succesvol te maken. Dus productie, logistiek, pilot plants, bijmenging etc. Er zijn meerdere manieren om waterstof te maken en die race is ook nog niet gelopen. Elektrolyse is het meest waarschijnlijke, er zijn nog 2-3 alternatieven.

    Autovervoer op waterstof= verstandig maar te duur. Vrachtwagens = verstandig, ook te duur. Industrie = verstandig, niet te duur (bij 8760 uur vollast draaien). Kleine industrie verstandig, misschien bijmenging. Consument = onzinnig

    Concentreer je dus op die aandelen die aansluiten bij de afnemer. En houdt ook de volgorde in de tijd in de gaten. Investeren in vrachtwagen die op waterstof gaan rijden...mmmm....beter Oil Majors met kennis en ervaring en betrokken heid bij pilots. Of specialistische fuel cell kennis die er toe doet. De meest van de hierboven genoemde kandidaten hebben nog nooit winst gemaakt en de rit is nog lang naar 2030. Natuurlijk mooi om ritjes naar boven te maken maar voor de langere termijn heb je andere aandelen die beter gepositioneerd zijn.

    oilexpert.nl
  12. forum rang 6 'belegger'' 17 november 2020 17:51
    quote:

    oilexpert schreef op 17 november 2020 17:41:

    Even pas op de plaats. Waterstof wordt inderdaad de brandstof voor de toekomst. De reden dat ik naast olie ook alles wil weten over aardgas en waterstof. Van olie en gas weet ik genoeg, maar waterstof is toch lastiger. De hype is waterstof, maar zoals terecht hierboven wordt opgemerkt de grote jongens, met name de Oil Majors gaan deze transitie naar waterstof mogelijk maken. De kleinere gespecialiseerde bedrijven die succesvol zijn of worden gaan overgenomen worden of gaan samenwerkingen aan.
    Je bent bekend met olie én gas. Waarom leg je de focus op Big Oil en niet op (Industrial) Gas?
5.185 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 260 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 870,27 -0,43%
EUR/USD 1,0730 +0,30%
FTSE 100 8.078,86 +0,48%
Germany40^ 17.931,00 -0,87%
Gold spot 2.332,03 +0,69%
NY-Nasdaq Composite 15.611,76 -0,64%

Stijgers

UNILEV...
+5,85%
RENEWI
+4,68%
B&S Gr...
+2,85%
Flow T...
+2,26%
Fugro
+2,09%

Dalers

ADYEN NV
-18,43%
VIVORY...
-8,38%
WDP
-4,93%
Alfen ...
-4,39%
CM.COM
-3,66%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links