Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,878 24 apr 2024 15:06
  • -0,056 (-0,56%) Dagrange 9,862 - 10,110
  • 523.718 Gem. (3M) 1,8M

KLM Airfrance, Er moet nog een hoop gebeuren.. Is het een interessant aandeel?

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Mr.J.bonds 11 november 2020 18:17
    Om maar zelf de vraag te beantwoorden..
    In mijn optiek op dit moment niet.

    Ik heb vandaag mijn stukken na de mooie stijging van afgelopen week weer laten vliegen met een leuke winst..
    Dit na het lezen van een interessant stuk over KLM Airfrance in het laatste VEB-magazine..
    www.veb.net/artikel/07863/witte-zwane...

    Er komt een aandelenemissie aan. En ze liggen nog zwaar achter op de concurrentie omdat ze een veel te hoog kostenaspect hebben met de nog steeds toren en torenhoge salarissen..
    Ter vergelijk. Maakt 30% van de totale omzet uit bij KLM, die een totale winstgevendheid heeft van slechts 4% marge.. Vergelijk dit eens TOV Ryan air waar de salarissen slechts 13% zijn op de omzet met een winstgevendheid van 15% pre-corona.. Plus dat ze uitgehold worden door Air France..

    Dat is de reden dat ik vandaag mijn 'klemmen' heb laten gaan. Er moet daar nog een hele hoop gebeuren en veranderen, bij de blauwe familie.. Om te beginnen moeten de salarissen naar normale, marktconforme waarden toe.. Wat met name de piloten verdienen is niet meer van deze tijd. Airbussen zijn veel makkelijker geworden om te besturen, heb je relatief veel minder training voor nodig. opleiding is ook goedkoper geworden. Wil nog net zeggen dat een aap het kan, maar toch.. Je bent tegenwoordig niet veel meer als een veredelde buschauffeur. En wat moet zo iemand verdienen? Ik zeg ergens tussen de 80K en 120K max als gezagvoerder dan. Moet meer als genoeg zijn toch? Dus ja er moet een hoop gebeuren bij de Koninklijke KLM..

    Maar ik sta absoluut open voor andere goed onderbouwde meningen. Als je mij goed beargumenteerd kunt overtuigen waarom ik weer klemmen moet hebben in mijn porto. Dan schaf ik ze weer aan!
  2. forum rang 4 Mr.J.bonds 11 november 2020 20:43
    Nou, dan geloof het maar niet, maakt mij niet uit hoor. Ze zijn gewoon omhoog gevlogen door het Corona vaccin nieuws en op nieuws dat vader staat toch de 3.5 mld. gaat toekennen nadat bij de piloten de lucht er uit was gelopen..

    Alleen Wobke wil natuurlijk ook van de overige aandeelhouders een comitment zien om de enorme schuldenlast te verminderen. Ergo: een niet af te wenden emissie. Heeft management ook al aangegeven.. En ik heb even geen zin om er nog meer geld in te steken, heb al voldoende andere fondsen moeten bijkopen om toch nog tot een beetje leuke GAK's in mijn porto te komen..

    Maar jij kunt ook nog steeds winst pakken, staat je vrij. Nog steeds staat KLM op dikke vette winst met een kleine € 4 tov de € 2.90..

  3. oilexpert 12 november 2020 13:29
    Op basis van feiten kun je wel de volgende conclusie over KLM AirFrance trekken:

    1. Baas heeft al talloze keren geroepen we worden 25% kleiner. Dat is gunstig voor de kosten, vraag is wel of netwerk gelijk kan blijven. Wel gaat meer gebruik maken van zuinigere vliegtuigen en City Hopper een belangrijke rol spelen.
    2. Baas wil kosten verlagen, niet af van cabine en cockpitpersoneel.
    3. Baas moet naar Hoekstra luisteren, staatssteun.

    Omdat de huidige situatie niet positief is maar ronduit slecht, zal aandelenemissie in mijn optiek niet te voorkomen zijn. Dus koers omlaag.

    De hamvraag is vervolgens kan KLM AirFrance dan in kleinere vorm het winnen van de concurrentie? Veel zal afhangen van de bereidheid van de vakbonden in Frankrijk. Is daar al ingeleverd door het vliegend personeel..........( wat denk je?)

    KLM en AirFrance hebben elkaar qua netwerk hard nodig, maar laat de Franse overheid het over aan de Franse vakbonden, doe dan je stukken maar weg. Wordt er wel echt bezuinigd, structureel, door AirFrance dan stukken op de koers houden. Maar voorlopig wordt KLM AirFrance denk ik geen hoogvlieger.

    Oilexpert.nl

5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links