Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
gbakl schreef op 4 november 2020 10:08 :
AIR FRANCE-KLM SL 3.22 HB 13.33 FN 3.4079 R 2.00 SG Turbos Illimités Short
.
3.20 om zeep en 3,22 volgt.
Dat zijn koersen waar we een paar dagen geleden nog op stonden, er zullen niet extreem veel mensen turbo-posities op die koersen ingenomen hebben. Derhalve zal er ook niet veel belangstelling zijn om de koers daarheen te "manipuleren" Het is gewoon een bumpy road. Gisteravond zagen we een kleine toename van een shortpositie, vanavond nog een stukje short erbij? Opvallend wel dat de koers blijft liggen met het nieuws dat internatinaal passagiersvervoer op een laag peil blijft en dat transport van goederen (waar AF-KLM niet zwaar in zit) goed gaat. AF-KLM zou het daarom beduidend minder moeten doen dan conculega's
De koers loopt (net als het management) al tijden achter de feiten aan. Zo was er van de zomer nog een spike boven de 6.. Die nieuwe ATL zien we nog wel binnenkort. Is feitelijk ook maar een paar duppies erboven nu na al die stijging van de afgelopen dagen..
Veel minder vluchten van en naar Verenigd Koninkrijk gepland Gepubliceerd op 4 november 2020 20:56 | LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - Luchtvaartmaatschappijen zijn begonnen met het verlagen van de capaciteit op de routes van en naar het Verenigd Koninkrijk. Dit omdat het het land zich aan het voorbereiden is op een tweede coronaviruslockdown waardoor alle niet-zakelijke reizen worden verboden. Het is nog onduidelijk hoe het Engelse verbod zal worden afgedwongen. Evengoed schrappen maatschappijen de komende dagen tot 70 procent in hun capaciteit. De grootste Britse prijsvechter easyJet biedt nog maar een handvol reizen aan naar steden als Amsterdam, de Spaanse eilanden en de Portugese Algarve. Ook andere maatschappijen schroeven hun capaciteit terug, of vliegen voorlopig helemaal niet naar het Verenigd Koninkrijk. Privéjetmaatschappijen lijken juist te profiteren en verwerken veel lastminuteboekingen. Dan gaat het onder meer om rijke Britten met bijvoorbeeld een tweede huis op de Canarische Eilanden. De Britten zijn van plan een reisverbod in te stellen tot 2 december als onderdeel van aangescherpte maatregelen. Dit om de verdere opleving van het coronavirus in te dammen. De extra ingrepen zijn een hard gelag voor maatschappijen die al hard geraakt worden door de coronacrisis. Duizenden banen werden al geschrapt, en honderden vliegtuigen zijn met pensioen gestuurd. De internationale brancheorganisatie IATA waarschuwde dat de Britse beperkingen "uiterst schadelijk" zijn voor de reisindustrie van het land. Het voorzichtige herstel dat was ingezet, wordt daarmee in een klap teniet gedaan. Ook andere landen als Duitsland en Frankrijk legden beperkingen op. =============================== KLM komt vanaf 2.61 ...en die opluchtingsrally raakt uitgewerkt.
Knife Catcher schreef op 4 november 2020 17:04 :
[...]
Dat zijn koersen waar we een paar dagen geleden nog op stonden, er zullen niet extreem veel mensen turbo-posities op die koersen ingenomen hebben. Derhalve zal er ook niet veel belangstelling zijn om de koers daarheen te "manipuleren"
Het is gewoon een bumpy road.
. met timing is het de truuk om die turboseries te lezen en te gebruiken als handleiding. wie in de 3.20 en 3.22 series short zat speelt gevaarlijk dicht bij het stoploss ravijn. m.a.w. met de minste inleg toch proberen procentueel de grootste winsten te halen als de opgeklopte koers eenmaal weer aan een daling is begonnen. er worden ook constant nieuwe turbo series uitgegeven, blijkbaar een zeer lucratieve business. 3.20 is al uitgestopt en 3.22 is kantje boord of ze het de moeite waard vinden om die nog even te pakken of om de koers nu maar los te laten m.a.w voldoende aandelen op hoge koers verkocht inmiddels ( > 3 euro) en dan logischerwijs weer op weg naar nieuwe dieptepunten om daar in te kopen en het spelletje begint opnieuw. dit krijg je als de hele regie van de koers een speelbal is van die hedgefunds en de daghandelaren en de free flow veel te beperkt is door vastzittende aandelen bij overheden en andere airlines etc.
Lufthansa heeft last van nieuwe lockdowns in Europa Gepubliceerd op 5 november 2020 09:22 | Views: 0 | Onderwerpen: Europa LUFTHANSA AG VNA O.N. 04 nov 8,00 +0,03 (+0,35%) KEULEN (AFN/BLOOMBERG) - De Duitse vliegtuigmaatschappij Lufthansa heeft nog altijd last van de coronacrisis. De vliegmaatschappij denkt dat het de huidige capaciteit moet verdubbelen als het de verliezen door de pandemie wil beperken, meldt het bedrijf in een handelsbericht. Een toenemend aantal Europese landen stelt weer lockdowns in om reisbewegingen en dus besmettingen te beperken, waardoor de goede cijfers door zomervakanties in het gedrang komen. Lufthansa-topman Carsten Spohr zei dat het bedrijf niet zal ontkomen aan herstructurering om de crisis door te komen. "We staan aan het begin van een winter die straf en uitdagend zal zijn voor onze industrie", aldus Spohr. Het bedrijf geeft daarom geen gedetailleerde vooruitzichten voor de rest van het jaar. De totale omzet voor de maanden juli, augustus en september kwam uit op 2,6 miljard euro, dezelfde periode een jaar geleden was dat nog ruim 10 miljard euro. Het aangepaste brutoverlies kwam het derde kwartaal uit op bijna 1,3 miljard euro. In dezelfde periode vorig jaar boekte de vliegmaatschappij nog bijna hetzelfde bedrag in de plus. De verliezen kunnen verder oplopen nu de Duitse regering een nieuwe lockdown heeft aangekondigd en ook veel andere Europese landen hun reisbewegingen beperken vanwege de pandemie. Lufthansa zet hierom in op een lage vluchtcapaciteit en probeert de ondersteunende diensten tot een minimum te beperken. Als het bedrijf volgend jaar weer uit de rode cijfers wil zijn, moet de capaciteit (combinatie van het aantal vliegkilometers en het aantal zitplaatsen) weer omhoog naar ongeveer 50 procent. De huidige capaciteit wordt geschat op een kwart van wat het was. Lufthansa boekt wel vooruitgang in het geplande terugbrengen van het operationele verlies. Dat komt het derde kwartaal uit op 350 miljoen euro per maand. Dat is minder dan de 400 miljoen euro per maand waarmee het bedrijf rekening had gehouden.
€ 3,152 +0,03 (+1,02%) . na wat schijnbewegingen..op weg naar:
De Britse pilotenvakbond waarschuwt toekomstige studenten om niet te investeren in pilotencursussen, aangezien er momenteel ongeveer *10.000 werkloze piloten in Europa* zijn : www.theguardian.com/business/2020/nov... (in Engels)
Air France-KLM meldt goedkeuring voor staatssteun KLM Gepubliceerd op 6 november 2020 09:23 | Views: 0 PARIJS (AFN) - Luchtvaartconcern Air France-KLM meldt dat de staatssteun van de Nederlandse overheid voor KLM officieel is geworden. Dat komt twee dagen nadat het kabinet had laten weten dat aan alle voorwaarden voor de lening voldaan was in het herstructuringsplan van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Eind september had KLM met de vakbonden een akkoord over loonoffers bereikt met een looptijd tot 2022. Vorige week werd ineens duidelijk dat de bonden zich moesten vastleggen om tot 2025 bij te dragen. Met name pilotenvakbond VNV en cabine- en grondbond FNV wilden meer duidelijkheid waar ze voor tekenden, waardoor een patstelling ontstond die na enkele dagen praten werd opgelost. KLM krijgt 3,4 miljard euro aanstaatsleningen en garantiestellingen door de overheid. Daarvan heeft het bedrijf al bijna 1 miljard ontvangen. . non-issue en al lang bekend maar misschien peppen ze koers nog 1 keer op ?
Laag 2,994 . bijzonder aandeel is het toch, eerst eerst een schijnbeweging naar 3 euro en dan gewoon weer de lucht in....altijd turbulentie.
dit is een casino aandeel.
Worff schreef op 6 november 2020 13:02 :
dit is een casino aandeel.
. precies met een heel klein beetje voorkennis als je de aanwijzingen goed leest/interpreteert en dat kun je bij het echte casino niet zeggen.
Brussels Airlines vraagt om nog tot eind volgend jaar gebruik te kunnen maken van de technische werkloosheid. Het laat toe de kosten te drukken, want ondanks een sterk gedaalde omzet tijdens de eerste negen maanden is de maatschappij erin geslaagd om sinds de zomer cashpositief te vliegen. Vraag naar extra staatssteun komt er niet. . het is ook niet bepaald een level playing field.
Frankrijk sluit 'technische nationalisering' AF-KLM niet uit PARIJS - Frankrijk en Nederland bespreken momenteel of Air France-KLM op enig moment nieuwe aandelen moet uitgeven. Daarmee zou ook een "technische nationalisering" kunnen ontstaan, zei de Franse staatssecretaris van transport Jean-Baptiste Djebbari. Volgens hem heeft het luchtvaartconcern zoals het er nu uitziet nog voldoende geld om te overleven totdat de vraag naar vliegreizen naar verwachting weer aantrekt. Mocht dat moment toch langer op zich laten wachten dan zou Air France-KLM in de komende maanden meer geld nodig kunnen hebben en dat zou via de opkoop van nieuwe aandelen kunnen gebeuren. Daarbij ontstaat het risico dat het luchtvaartconcern in staatshanden komt. "Als je een flink bedrag aan aandelen koopt van een bedrijf met een lage waarde kun je snel op het moment komen waar je de controle over dat bedrijf hebt", legt Djebbari uit. Voordat het zo ver komt moeten Nederland en Frankrijk, die beide een belang van ongeveer 14 procent hebben in de luchtvaartcombinatie, en Air France-KLM zelf duidelijk krijgen wat het doel is. Daarbij staat een verdere integratie van Air France en KLM op de agenda, volgens Djebbari. Air France en KLM kregen al staatssteun van de Franse en Nederlandse overheden ter waarde van ongeveer 10 miljard euro. Door de coronacrisis en wegvallende vluchten raakten de luchtvaartmaatschappijen in financieel zwaar weer.
En dan spreken ze alleen nog maar over aandelen voor geld dat ze te kort komen na de 10 miljard steun die al gegeven is. Dan wordt er dus nog niets terug betaald. Als de huidige aandeelhouders als minderheid dan nog wat aandelen hebben, dan heeft af-klm nog een extreem grote schuldenlast te verwerken en de aandelen zijn verwaterd. Je gaat met de aandelen van nu (a 3 euro ps) never nooit meer iets verdienen. Mocht je de kans krijgen op 1 euro mee te doen, dan is het nog de vraag of je ooit een dividend gaat zien.
die Franse transportminister heeft natuurlijk geen oog voor de gewone aandeelhouder, malheur zal hij denken... maar er zit ook nog een portie van 10 % elk bij collega airlines Delta en China Eastern en die zijn door de vorige CEO AF bij hun in de maag gesplitst om een sterkere alliantie te vormen. gaan ze daar ook met de Franse slag mee om ?
''Mocht je de kans krijgen op 1 euro mee te doen, dan is het nog de vraag of je ooit een dividend gaat zien.'' . dividend is nog nooit een issue geweest bij de meeste airlines en zeker niet bij AF/KLM. je zit erin voor de grote volatiliteit en hopelijk om er gunstig ooit eens uit te kunnen springen. dat wordt dan nu wel springen zonder parachute ben ik bang.
The bumpy road down hill in de 3-maands grafiek, zie bijlage. Ergens de komende 5 weken zal de koers uitbreken buiten deze kruisende lijnen. Niets is uit te sluiten, maar omlaag lijkt waarschijnlijker dan omhoog
www.telegraaf.nl/financieel/139039528... Volgens podcast aan einde artikel, zo voorspelt Yteke de Jong in laatste minuten podcast, vindt emitteren-technische nationalisatie ongeveer rond kerst plaats. Wie dan aandelen in bezit heeft kan ze vrijwel volledig afschrijven...
Bache schreef op 7 november 2020 21:30 :
www.telegraaf.nl/financieel/139039528... Volgens podcast aan einde artikel, zo voorspelt Yteke de Jong in laatste minuten podcast, vindt emitteren-technische nationalisatie ongeveer rond kerst plaats. Wie dan aandelen in bezit heeft kan ze vrijwel volledig afschrijven...
Goed info. Kunnen degenen die toegang hebben tot dit premiumartikel ons meer vertellen ? Hoe denken de directie van KLM en de verschillende vakbonden te reageren ?
Ze hebben voorlopig nog genoeg geld zeggen ze, Ze bedoelen geld van de belastingbetaler. Het zal mij niets verbazen afscheiding van de Fransen en nationaliseren !
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)