Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,570 16 apr 2024 11:51
  • +0,240 (+1,57%) Dagrange 15,250 - 15,600
  • 17.715 Gem. (3M) 229,8K

Forum geopend voor Euronav

19.289 Posts
Pagina: «« 1 ... 718 719 720 721 722 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Vavli 3 november 2020 11:02
    quote:

    scampy schreef op 3 november 2020 10:50:

    Is het een goed moment om in te stappen zo net voor de cijfers?
    Graag jullie raad.
    Waarvoor dank.
    Moeilijk in te schatten. Op korte termijn zal het aandeel allicht weinig bewegen. Veel lager zie ik het niet gaan maar echt omhoog gezien de pandemie ook nog niet. Maar als je belegt voor de lange termijn is het zeker een goed moment. Zodra de pandemie voorbij is en de economie herpakt, zie ik het zeker naar 11/12 euro gaan.
  2. scampy 3 november 2020 11:15
    quote:

    Vavli schreef op 3 november 2020 11:02:

    [...]

    Moeilijk in te schatten. Op korte termijn zal het aandeel allicht weinig bewegen. Veel lager zie ik het niet gaan maar echt omhoog gezien de pandemie ook nog niet. Maar als je belegt voor de lange termijn is het zeker een goed moment. Zodra de pandemie voorbij is en de economie herpakt, zie ik het zeker naar 11/12 euro gaan.
    Vavli, bedankt voor uw feedback. Ik kijk even vanop de zijlijn. Ik denk eerlijk gezegd dat de cijfers niet super zullen zijn en dat de koers hierdoor iets lager zal vallen. Dan een kans om in te stappen.
  3. forum rang 4 boothram 4 november 2020 10:16
    uitkijken wanneer de nieuwe schepen zullen aankomen
    suezmax : wat is de bedoeling op en zelf 2 te charteren voor 2 jaar:misschien om uitgescharterde te verkopen? clean scrap vermijden ligt niet in de lijn van wat euronav voorstaat, maar oude schepen houden ook niet. indien ze nieuwe zelf charteren zijn ze wellicht zeker van extra winst, we krijgen wel uitleg..
    verder q4 zal wellicht ontgoochelen, alhoewel q1 was na 2 maanden ook nog vrij dramatisch, en het werd toch nog wat :contango of een koudegolf of versnelde scrap of vertraagde nieuwbouw kan het uitzicht grondig wijzigen, en dat kan ook vrij snel blijken
    de lange termijn lijkt veilig, maar de korte termijn kan snel omslaan: nu nog vrij somber door de spotprijs, maar de lange termijncontracten voor vlcc liggen voor nieuwe vlcc nog altijd ruim boven breakeven: vlcc 3 jaar = 1095 dagen aan 33000... (hellenic shipping) dan is al een flink stuk van een nieuwbouw afbetaald, zelfs de helft als je ook rekening houdt met de scrapwaarde, en van het resterende deel is de helft wellicht geleend aan <2% ...na die 3 jaar is het schip misschien niet eens de helft waard op de spotmarkt, maar de break-even ligt niet meer veel hoger dan de afschrijvingen.... en als de ceo voor de nieuwbouw de spot interessanter vindt, hij zou wel eens gelijk kunnen krijgen... de nieuwbouw en de scrap, benieuwd hoe dat evolueert! elk maand dat de nieuwbouw wordt uitgesteld is ook een maand langer met relatieve schaarste en duurdere spot
    ik denk dat hij opnieuw de helft van de uitkeerbare winst zal reserveren voor aandelenaankoop, en dan nog een dividend kan betalen van 25 $ct bruto... maar niets belet hem toch meer aan te kopen, want hij kan zo nodig ook meer besteden dan de daartoe gereserveerde winst: let op, op 5% (11 miljoenaandelen) bij te kopen aan de huidige koers is komt hij niet zoveel tekort en hij kan de statutair de uitzonderlijke koers inroepen als 'excuus' om toch te kopen ook als dat niet zou kunnen met de 'voor uitkering' bestemde winst

    i
  4. beleggerke 4 november 2020 17:33
    Voor de VLCC’s worden de laatste maanden van het jaar lagere inkomsten verwacht, terwijl de markt normaal juist verbetert in de wintermaanden. Nu worden vrachten voor de VLCC’s verwacht van op zijn best $ 25.000 per dag. De inkomsten liggen nu, afhankelijk van de reis, rond $ 11.000 per dag. De tankerrederijen overwegen meer VLCC’s naar de slopers te brengen in een poging de vrachtprijzen omhoog te krijgen.

    De tankers met bestemming Chinese havens moeten rekening houden met wachttijden van tenminste een week. Gezien de lage inkomsten voor de VLCC’s zijn er nogal wat reders die besloten om de droogdokbeurt te vervroegen op hoop van betere tijden.

    Voor de suezmaxen en aframaxen is de markt nog steeds slecht. Voor reizen op de Noordzee en Baltische Zee weigerden de aframax-reders een verdere daling van de huren te accepteren, waarop er inderdaad een kleine stijging kwam.

    Voor de suezmaxen waren de huren op de Middellandse Zee nog redelijk, maar op de meeste routes waren de inkomsten bedroevend. De Opec-landen hebben een probleem. De vraag naar ruwe olie daalt, terwijl de grote olielanden juist hun productie willen opvoeren. Bovendien is Libië van plan een groot olieveld weer op te starten met een productie van een miljoen vaten per dag.
  5. forum rang 4 aossa 4 november 2020 23:47
    Euronav verlengt FSO-contracten voor tien jaar

    "Hugo De Stoop, CEO van Euronav: “Dit is fantastisch nieuws voor Euronav. Deze contracten
    verzekeren Euronav van inkomsten op lange termijn. Beide FSO’s genereren sinds 2010
    aanzienlijke waarde voor onze klant. Deze verlenging toont aan dat NOC zeer tevreden is
    over de kwaliteit die we gedurende die periode hebben geleverd. Dit project laat bovendien
    zien dat Euronav in staat is haar activiteiten te diversifiëren en ook zeer specifieke en
    complexe langlopende opdrachten met aanzienlijke opbrengsten buiten het traditioneel
    vervoer van ruwe olie aankan."

    www.euronav.com/nl/investeerders/nieu...
  6. [verwijderd] 5 november 2020 08:22
    HOOGTEPUNTEN
    • Vrachttarieven derde kwartaal: 42.000 USD per dag voor VLCC en 23.500 USD
    voor Suezmax
    • 80% van netto-kwartaalinkomsten van derde kwartaal wordt uitgekeerd aan
    aandeelhouders:
    o 18,5 miljoen USD via uitbetaling cash dividend (0,9 USD per aandeel)
    o 18,5 miljoen USD via inkoop eigen aandelen
    • Uitdagend winterseizoen door productieverminderingen van OPEC+, trager herstel
    ten gevolge van COVID-19 en toenemend aanbod van schepen (door terugkeer uit
    opslagopdrachten)
    • Stand van zaken vierde kwartaal: reeds 50% van de VLCC-vloot geboekt op de
    spotmarkt aan 22.500 USD en 45% van de Suezmax-vloot geboekt aan 11.500
    USD per dag
    • Verlenging FSO-contracten met 10 jaar tot 2032
    ANTWERPEN, België, 5 november 2020 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
    (“Euronav” of de “Vennootschap”) maakte vandaag de niet-geauditeerde financiële
    resultaten bekend voor het derde kwartaal van 2020, eindigend op 30 september 2020.
    Hugo De Stoop, CEO van Euronav: “De sector staat onder druk door het toenemende
    verschil tussen het aanbod van schepen en het karige vrachtaanbod op korte termijn als
    gevolg van de beperkte productie van de OPEC+ en het vertraagde herstel van de vraag
    naar olie. Dit zal wellicht het hele winterseizoen zo blijven. Door onze sterke balans, met
    meer dan een miljard USD liquide middelen, is Euronav goed gewapend om dergelijke
    periodes te overbruggen en om kansen tot waardecreatie te grijpen mochten die zich
    aanbieden.”
  7. Iceman 5 november 2020 08:37
    Kwartaaldividend Euronav neemt duik van 80 procent
    Oliereder Euronav EURN0,00% realiseerde in het derde kwartaal een nettowinst van 46 miljoen dollar, of 22 dollarcent per aandeel. Dat is minder dan de consensusprognose volgens Bloomberg (25 cent). De nettoschuld stond eind september op 1,09 miljard dollar.
    Zoals beloofd keert Euronav 80 procent van die winst uit in de vorm van de inkoop van eigen aandelen of via een dividend. Euronav heeft reeds 18,5 miljoen dollar uitgegeven aan de inkoop van eigen aandelen. Blijft nog over : 18,5 miljoen dollar om te keren als dividend, oftwel 9 cent per aandeel. Dat dividend wordt in de loop van november uitbetaald. Ter vergelijking: in augustus lag het interim dividend over het tweede kwartaal nog op 47 dollarcent na een kwartaalwinst van 259 miljoen dollar.
    Euronav ziet de winst slinken als gevolg van lagere olierederijtarieven. 'Enerzijds stijgt het aanbod aan tankers op korte termijn, anderzijds is er een trager vraagherstel naar olie. Die combinatie treft onze sector nu, en allicht ook in de winter. Met meer dan 1 miljard dollar aan liquide middelen, kunnen wij deze periode doorkomen en mogelijk kansen grijpen waar ze voorkomen', zegt CEO Hugo De Stoop.
  8. Pink Elephant 5 november 2020 08:39
    quote:

    Iceman schreef op 5 november 2020 08:37:

    Kwartaaldividend Euronav neemt duik van 80 procent
    Oliereder Euronav EURN0,00% realiseerde in het derde kwartaal een nettowinst van 46 miljoen dollar, of 22 dollarcent per aandeel. Dat is minder dan de consensusprognose volgens Bloomberg (25 cent). De nettoschuld stond eind september op 1,09 miljard dollar.
    Zoals beloofd keert Euronav 80 procent van die winst uit in de vorm van de inkoop van eigen aandelen of via een dividend. Euronav heeft reeds 18,5 miljoen dollar uitgegeven aan de inkoop van eigen aandelen. Blijft nog over : 18,5 miljoen dollar om te keren als dividend, oftwel 9 cent per aandeel. Dat dividend wordt in de loop van november uitbetaald. Ter vergelijking: in augustus lag het interim dividend over het tweede kwartaal nog op 47 dollarcent na een kwartaalwinst van 259 miljoen dollar.
    Euronav ziet de winst slinken als gevolg van lagere olierederijtarieven. 'Enerzijds stijgt het aanbod aan tankers op korte termijn, anderzijds is er een trager vraagherstel naar olie. Die combinatie treft onze sector nu, en allicht ook in de winter. Met meer dan 1 miljard dollar aan liquide middelen, kunnen wij deze periode doorkomen en mogelijk kansen grijpen waar ze voorkomen', zegt CEO Hugo De Stoop.

    aanvulling:

    Q3-2020 dividend (coupon 23):

    Ex dividend 19 november 2020
    Registratiedatum 20 november 2020
    Betalingsdatum 30 november 2020
19.289 Posts
Pagina: «« 1 ... 718 719 720 721 722 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links