Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,880 18 apr 2024 17:36
  • +0,396 (+4,18%) Dagrange 9,662 - 9,914
  • 2.158.542 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 138 139 140 141 142 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. keimpe$$ 2 november 2020 14:18
    quote:

    Wereldkaart schreef op 2 november 2020 12:38:

    Snapt iemand waarom de koers ontploft bij KLM terwijl er nog steeds dat gezeur met die piloten is?
    Natuurlijk!! De piloten zitten thuis te niksen en krijgen bakken met geld. Ze vervelen zich en kunnen het niet opmaken. Ze kopen nu dan ook massaal KLM omdat zij de eersten zijn die weten of er toch een akkoord bereikt wordt of niet.
  2. [verwijderd] 2 november 2020 14:44
    Van -%5 naar +7%, het kan verkeren dus!

    Wie druipt er nu af? ik denk toch de Meckenzie minister, zijn deadline is genegeerd, de haag staat in zijn hemd.

    Maar wie lacht het laatst? ik denk toch weer de Meckenzie minister! hij heeft namelijk de knip met centjes om ijsjes te kopen....
  3. [verwijderd] 2 november 2020 14:49
    quote:

    Carl2-8 schreef op 2 november 2020 12:40:

    toch mooi eerst hoger nu bijna shortrijp.
    Inderdaad. Ik heb mijn ordertje voor shorts SL 3,50 al weer klaar staan.
    Maar gaat niet vandaag gebeuren denk ik.
    Eerst even wachten tot de colonne kopende idioten weer voorbij is gemarcheerd en het realiteitsbesef weer terug is.

    Maar misschien dat ik me bedenk en niet voor turbo's ga, maar gewoon wat putjes ga kopen.
    Dan heb ik tenminste geen gezeik met eruit klappende stoplosses.
  4. forum rang 7 A3aan 2 november 2020 14:58
    quote:

    A3aan schreef op 31 oktober 2020 19:46:

    Het is al opgemerkt hier. Men doet net of KLM een eigen bedrijf is, maar KLM is maar een aanhangsel van Air France. Die bepalen en kunnen de activiteiten KLM gewoon stoppen. Komt ze misschien niet eens slecht uit. Een mooi voorbeeld om de overcapaciteit in de luchtvaart voor een deel op te lossen en de bezittingen (vliegtuigen) van KLM in te lijven.
    En Hoekstra behoudt gewoon die 15% van de aandelen van Air France, waar geen KLM meer aan gekoppeld is. En de koers van AF gaat dan maandag echt niet 25% omlaag. Ergo, ik zou niet opkijken als de koers dan juist omhoog gaat omdat Air France dan verlost is van een "vuiltje".
    98% verwachtte een lagere koers. Was mijn gedachte zo gek nog niet.
  5. [verwijderd] 2 november 2020 15:32
    quote:

    A3aan schreef op 2 november 2020 14:58:

    [...]

    98% verwachtte een lagere koers. Was mijn gedachte zo gek nog niet.
    Ik heb nog geen heldere uitleg waarom we hoger zouden moeten staan. Indien jouw redenering hout zou snijden, dan is
    - de overhead straks door een veel kleiner deel van het bedrijf te dragen
    - de NOW waar KLM voor een groot deel op draait (ook overhead) zal wegvallen
    - de overcapaciteit van de markt verkleinen door in je eigen organisatie te snijden levert vaak weinig op

    Per saldo denk ik dat het voor de Fransen goed uit kan pakken, heb je misschien gelijk; voor de huidige aandeelhouders niet.

  6. forum rang 6 gbakl 3 november 2020 08:34
    KLM wilde vrijdag op aandringen van minister van Financiën Wopke Hoekstra dat de vakbonden beloofden zich ook na 2022, de periode waarover afspraken zijn gemaakt, aan de loonoffers te houden tot het einde van de looptijd van het steunpakket van de overheid in 2025. Alle bonden hebben tot dusver getekend, behalve de VNV.

    Schmid herhaalde nog eens dat de pilotenvakbond niet aan de achterban kan uitleggen waarvoor de bond moet tekenen. "KLM heeft een contract met de overheid gesloten en dat contract is geheim." Wat er precies in het contract stond, mocht de VNV met niemand bespreken, zegt Schmid. En daar zit volgens hem het probleem. "Wat je afspreekt moet je wel uitleggen aan de mensen in de vereniging."

    Minister Hoekstra
    "Ik denk dat er in de afstemming tussen KLM en het ministerie iets niet duidelijk geweest is aan de voorkant, dat zijn we nu aan het repareren", aldus Schmid. Minister Hoekstra stelde afgelopen weekend nog dat volgens hem van meet af aan, in juni, al vastgelegd was dat de loonmatiging moest duren zolang het steunpakket loopt.

    Schmid zegt verder "zeer erkentelijk" te zijn voor de door de overheid aangekondigde 3,4 miljard euro overheidssteun voor KLM. "We balen dat dit zo loopt. We hebben dit willen voorkomen met de afgesproken bezuinigingen. Wij nemen onze verantwoordelijkheid om meer dan 20 procent te bezuinigen, maar we willen weten waar we voor tekenen."

    Schmid verwacht dat er nog een "heleboel moeilijke gesprekken komen in de luchtvaart" dit jaar. "Nu op dit moment zitten we bij KLM om dit op te lossen. Uiteindelijk komen we er altijd uit", aldus de voorman.
    -------------------------------------------------------

    veel vaagheden geven aanleiding tot discussie en protesten.

    wat daarnaast ook nauwelijks belicht is, dat uit de NOW regeling de salarissen worden
    aangevuld tot (max) bijna 100.000 euro en wat KLM dan nog tekort komt wordt bijgepast uit
    de overlevingssteun omdat er vrijwel niets verdiend wordt met vliegen.

    m.a.w. de grootverdieners krijgen uit verschillende potjes hun salaris aangevuld en
    de modale werknemers hebben alleen de NOW-regeling als extra aanvulling op het anders
    gekorte salaris.

    niet echt een reden voor de grootverdieners, zoals de vliegers, om te roeptoeteren
    dat zij wel de grootste bijdrage moeten gaan leveren.
    jazeker, zij hebben ook verreweg de grootste steun uit de staatsruif geplukt en zullen dat
    ook nog lange tijd blijven doen.

    eigenlijk willen ze dus zekerheid van een fors inkomen gedurende de steunperiode van wel 5 jaar
    (max) maar niet de zekerheid dat ze ook inleveren gedurende deze periode maar als na
    2 jaar zou blijken dat de steun afbouwt en de KLM verdiensten (langzaam) toenemen
    mag je raden wat de eisen van een VNV dan gaan worden.

    liefst voorbarig en met onmiddellijke ingang een financiele inhaalslag gaan maken omdat
    helaas historisch blijkt dat het nooit anders is geweest.
    veel mooie woorden over samen het bedrijf weer sterk maken maar de
    eigen portemonnee voorop.

    heel veel raakvlakken met de bonuscultuur bij de bankenbobo's.
    alleen korte termijnvisie.
  7. Koopman83 3 november 2020 09:02
    quote:

    €URO-Trader schreef op 3 november 2020 08:50:

    De hele luchtvaart moet op de schop, helaas. De trend is al jaren neerwaarts, struisvogelpolitiek heette dit voorheen. De tijd van geld verdienen is definitief voorbij. Piloten zijn over 15 jaar zzpr"s en voor iedere maatschappij bsb
    De Europese luchtvaart misschien. Als piloot kan je na de Corona crisis vol aan de bak in Azie. Zakelijk vliegverkeer in Europa wordt na alle waarschijnlijkheid wel iets minder dan voorheen maar ik verwacht niet dat dit met tientallen % afneemt. Ik verwacht zelfs te zien dat in het eerste jaar na Corona beperkingen, hopleijk zo snel mogelijk, de luchtvaart enorm aantrekt om daarna licht te dalen t.o.v. 2019.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 138 139 140 141 142 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links