Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Waarom schrijven jullie een nieuws-uiting ''KLM door een diep dal op een stijgende beurs'' terwijl er feitelijk 9% bijgekomen is?
Wereldkaart schreef op 2 november 2020 12:38 :
Snapt iemand waarom de koers ontploft bij KLM terwijl er nog steeds dat gezeur met die piloten is?
Natuurlijk!! De piloten zitten thuis te niksen en krijgen bakken met geld. Ze vervelen zich en kunnen het niet opmaken. Ze kopen nu dan ook massaal KLM omdat zij de eersten zijn die weten of er toch een akkoord bereikt wordt of niet.
B...K schreef op 31 oktober 2020 22:09 :
niet raar opkijken als er geen verandering komt voor maandag 9.00
dat we een freeze krijgen tot 9.30.
Mijn verwachting is dan een koers van 0.80 - 0.90
Nou nou nou, als we adviezen van jou moeten opvolgen dan lag ik nu in de goot!
Van -%5 naar +7%, het kan verkeren dus! Wie druipt er nu af? ik denk toch de Meckenzie minister, zijn deadline is genegeerd, de haag staat in zijn hemd. Maar wie lacht het laatst? ik denk toch weer de Meckenzie minister! hij heeft namelijk de knip met centjes om ijsjes te kopen....
Carl2-8 schreef op 2 november 2020 12:40 :
toch mooi eerst hoger nu bijna shortrijp.
Inderdaad. Ik heb mijn ordertje voor shorts SL 3,50 al weer klaar staan. Maar gaat niet vandaag gebeuren denk ik. Eerst even wachten tot de colonne kopende idioten weer voorbij is gemarcheerd en het realiteitsbesef weer terug is. Maar misschien dat ik me bedenk en niet voor turbo's ga, maar gewoon wat putjes ga kopen. Dan heb ik tenminste geen gezeik met eruit klappende stoplosses.
A3aan schreef op 31 oktober 2020 19:46 :
Het is al opgemerkt hier. Men doet net of KLM een eigen bedrijf is, maar KLM is maar een aanhangsel van Air France. Die bepalen en kunnen de activiteiten KLM gewoon stoppen. Komt ze misschien niet eens slecht uit. Een mooi voorbeeld om de overcapaciteit in de luchtvaart voor een deel op te lossen en de bezittingen (vliegtuigen) van KLM in te lijven.
En Hoekstra behoudt gewoon die 15% van de aandelen van Air France, waar geen KLM meer aan gekoppeld is. En de koers van AF gaat dan maandag echt niet 25% omlaag. Ergo, ik zou niet opkijken als de koers dan juist omhoog gaat omdat Air France dan verlost is van een "vuiltje".
98% verwachtte een lagere koers. Was mijn gedachte zo gek nog niet.
A3aan schreef op 2 november 2020 14:58 :
[...]
98% verwachtte een lagere koers. Was mijn gedachte zo gek nog niet.
Ik heb nog geen heldere uitleg waarom we hoger zouden moeten staan. Indien jouw redenering hout zou snijden, dan is - de overhead straks door een veel kleiner deel van het bedrijf te dragen - de NOW waar KLM voor een groot deel op draait (ook overhead) zal wegvallen - de overcapaciteit van de markt verkleinen door in je eigen organisatie te snijden levert vaak weinig op Per saldo denk ik dat het voor de Fransen goed uit kan pakken, heb je misschien gelijk; voor de huidige aandeelhouders niet.
Piloten van KLM willen vandaag nog met Hoekstra in gesprek
iaaammm schreef op 2 november 2020 17:00 :
Piloten van KLM willen vandaag nog met Hoekstra in gesprek
Hij is dom als hij in gesprek gaat met piloten, dan wil de rest ook om tafel. Volgens mij heeft de minister dat ook aangeven.
Denk dat die piloten meer als teveel verdienen ,kan minimaal gehalveerd worden dr salaris
Zien? Geen bloedbad vandaag. Dit aandeel staat te ver verwijderd van de werkelijkheid (waarschijnlijk met behulp van fondsen) om erdoor te worden beïnvloed. De kapitaalverhoging (AK) zou het echter brutaal terug moeten brengen naar de aarde.
Voor een aandeel welke op papier failliet is stijgt koers best fors. Of is Whopke aan het middelen?
Waarom wordt er geen emmissie uitgevoerd bij KLM ? Deels overheidssteun en deels emmissie. Als overheid kan je niet jaren een bedrijf financieel steunen met belastingcenten. En andere bedrijven failliet laten gaan.
Wat zal het morgen worden ? The sky is the limit. Euforische toestanden morgen, ik verwacht een ''act de presence'' van meerdere triple 7's boven het malieveld, gevolgd door een feestelijk onthaal in zowel de schengen als Pier D lounge :-)
KLM wilde vrijdag op aandringen van minister van Financiën Wopke Hoekstra dat de vakbonden beloofden zich ook na 2022, de periode waarover afspraken zijn gemaakt, aan de loonoffers te houden tot het einde van de looptijd van het steunpakket van de overheid in 2025. Alle bonden hebben tot dusver getekend, behalve de VNV. Schmid herhaalde nog eens dat de pilotenvakbond niet aan de achterban kan uitleggen waarvoor de bond moet tekenen. "KLM heeft een contract met de overheid gesloten en dat contract is geheim." Wat er precies in het contract stond, mocht de VNV met niemand bespreken, zegt Schmid. En daar zit volgens hem het probleem. "Wat je afspreekt moet je wel uitleggen aan de mensen in de vereniging." Minister Hoekstra "Ik denk dat er in de afstemming tussen KLM en het ministerie iets niet duidelijk geweest is aan de voorkant, dat zijn we nu aan het repareren", aldus Schmid. Minister Hoekstra stelde afgelopen weekend nog dat volgens hem van meet af aan, in juni, al vastgelegd was dat de loonmatiging moest duren zolang het steunpakket loopt. Schmid zegt verder "zeer erkentelijk" te zijn voor de door de overheid aangekondigde 3,4 miljard euro overheidssteun voor KLM. "We balen dat dit zo loopt. We hebben dit willen voorkomen met de afgesproken bezuinigingen. Wij nemen onze verantwoordelijkheid om meer dan 20 procent te bezuinigen, maar we willen weten waar we voor tekenen." Schmid verwacht dat er nog een "heleboel moeilijke gesprekken komen in de luchtvaart" dit jaar. "Nu op dit moment zitten we bij KLM om dit op te lossen. Uiteindelijk komen we er altijd uit", aldus de voorman. ------------------------------------------------------- veel vaagheden geven aanleiding tot discussie en protesten. wat daarnaast ook nauwelijks belicht is, dat uit de NOW regeling de salarissen worden aangevuld tot (max) bijna 100.000 euro en wat KLM dan nog tekort komt wordt bijgepast uit de overlevingssteun omdat er vrijwel niets verdiend wordt met vliegen. m.a.w. de grootverdieners krijgen uit verschillende potjes hun salaris aangevuld en de modale werknemers hebben alleen de NOW-regeling als extra aanvulling op het anders gekorte salaris. niet echt een reden voor de grootverdieners, zoals de vliegers, om te roeptoeteren dat zij wel de grootste bijdrage moeten gaan leveren. jazeker, zij hebben ook verreweg de grootste steun uit de staatsruif geplukt en zullen dat ook nog lange tijd blijven doen. eigenlijk willen ze dus zekerheid van een fors inkomen gedurende de steunperiode van wel 5 jaar (max) maar niet de zekerheid dat ze ook inleveren gedurende deze periode maar als na 2 jaar zou blijken dat de steun afbouwt en de KLM verdiensten (langzaam) toenemen mag je raden wat de eisen van een VNV dan gaan worden. liefst voorbarig en met onmiddellijke ingang een financiele inhaalslag gaan maken omdat helaas historisch blijkt dat het nooit anders is geweest. veel mooie woorden over samen het bedrijf weer sterk maken maar de eigen portemonnee voorop. heel veel raakvlakken met de bonuscultuur bij de bankenbobo's. alleen korte termijnvisie.
De hele luchtvaart moet op de schop, helaas. De trend is al jaren neerwaarts, struisvogelpolitiek heette dit voorheen. De tijd van geld verdienen is definitief voorbij. Piloten zijn over 15 jaar zzpr"s en voor iedere maatschappij bsb
€URO-Trader schreef op 3 november 2020 08:50 :
De hele luchtvaart moet op de schop, helaas. De trend is al jaren neerwaarts, struisvogelpolitiek heette dit voorheen. De tijd van geld verdienen is definitief voorbij. Piloten zijn over 15 jaar zzpr"s en voor iedere maatschappij bsb
De Europese luchtvaart misschien. Als piloot kan je na de Corona crisis vol aan de bak in Azie. Zakelijk vliegverkeer in Europa wordt na alle waarschijnlijkheid wel iets minder dan voorheen maar ik verwacht niet dat dit met tientallen % afneemt. Ik verwacht zelfs te zien dat in het eerste jaar na Corona beperkingen, hopleijk zo snel mogelijk, de luchtvaart enorm aantrekt om daarna licht te dalen t.o.v. 2019.
Fasten your seatbelt.....
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)