Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,964 24 apr 2024 17:35
  • +0,030 (+0,30%) Dagrange 9,850 - 10,110
  • 1.139.888 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 137 138 139 140 141 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Chippie 2 november 2020 10:39
    LOL AFKLM staat 7,47% hoger. (mooi getal voor KLM)
    Het is voor KLM financieel gezien natuurlijk goed nieuws dat er duidelijkheid gaat komen over een jarenlange loonmatiging. Dat zal de resultaatontwikkeling positief beïnvloeden. Wel vind ik de koersreactie bijzonder. Ik blijf erbij dat het nu speculeren is en je afhankelijk bent van de politiek of je ooit wat gaat verdienen aan aandelen AFKLM.
    Omdat ik dat spel niet goed kan overzien en begrijpen blijf ik er vanaf.
  2. forum rang 6 gbakl 2 november 2020 12:06
    Ramkoers. KLM is nog steeds niet verzekerd van verdere staatssteun. Minister Hoekstra (Financiën, CDA) eiste afgelopen vrijdag dat de bonden er mee instemmen dat de afgesproken kortingen op salarissen pas aflopen wanneer de staatssteun aan het bedrijf volledig is afgebouwd. Dat kan wel vijf jaar duren. Twee FNV-bonden en de pilotenbond VNV willen dat vooralsnog niet. En dus zal nieuwe steun niet worden uitgekeerd, dreigt Financiën.

    In hoeverre dit bluf is? Vanuit de Tweede Kamer (PvdA, CDA, ChristenUnie) groeide dit weekeinde de kritiek op de pilotenbond, schrijft Mark Duursma. Aan de andere kant: Hoekstra zit al tot over zijn oren in KLM.

    Op 26 juni maakte het kabinet het steunpakket voor KLM bekend, met een directe lening van 1 miljard euro en garanties voor bankleningen ter waarde van 2,4 miljard euro.
    Op 26 augustus heeft KLM daarvan 277 miljoen euro ontvangen als staatslening, en 665 miljoen euro als banklening.
    O ja, KLM ontving ook al 331 miljoen aan NOW-loonsubsidies.
    Hoekstra heeft daarnaast al grote papieren verliezen op KLM gemaakt. In februari 2019 kocht de staat in het geheim op de beurs 14 procent van de aandelen van Air France-KLM, om zo een tegenwicht vormen tegen de Franse staat, die nog steeds aandeelhouder is.
  3. [verwijderd] 2 november 2020 12:07
    quote:

    iaaammm schreef op 2 november 2020 11:53:

    Wel een hoop negativiteit.
    AFKLM gaat die steun wel krijgen, op lange termijn (2022-2023) zal het aandeel weer naar een mooi niveau (schat 5-7 euro). Komt allemaal goed mannen
    En dan, krijgen ze het restant van die 3,4 miljard, genoeg tot april?
    En dan, hoeveel schuld heb je dan voor AF-KLM al per aandeel en hoe hoog is dan het negatief EV per aandeel.
    Welke spelletjes er gespeeld worden weet niemand hier precies, maar het EV is al een half jaar negatief (betekent dat daar de opbrengst van een aandelenuitgifte eerst heen gaat).

    Dan 10 aandelen samenvoegen en dan zit je volgende zomer idd misschien wel op 7 euro per aandeel.
  4. Koopman83 2 november 2020 12:57
    quote:

    Wereldkaart schreef op 2 november 2020 12:38:

    Snapt iemand waarom de koers ontploft bij KLM terwijl er nog steeds dat gezeur met die piloten is?
    Omdat ze de steun toch wel krijgen. Wat verwacht je een claim emmisie waarbij het belang van Wopke zijn positie aandelen verwaterd. Kost waarschijnlijk meer dan die paar centen steun. Spelletje pilootje plagen is voorbij er is zo 100 miljoen per jaar bespaard en we gaan weer vrolijk verder.. Tenzij..
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 137 138 139 140 141 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links