Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 132 133 134 135 136 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Hoppschwiiz 31 oktober 2020 19:33
    quote:

    Scapa schreef op 31 oktober 2020 13:00:

    [...]

    Het is weliswaar een AFKLM forum, dat de banken een 'algemeen belang' dienen en overeind gehouden moesten worden in de kredietcrisis is echter onzin. Banken hebben de crisis gecreëerd, maar hebben ondanks hun acties geen verantwoordelijk hoeven afdragen. Geen enkele bankier is de gevangenis in gegaan voor de wanpraktijken.

    Het is heel makkelijk voor banken de manier waarop dingen gaan. Ze creëren de issues en als de issues te groot zijn, dan worden ze gered door de overheid (de maatschappij). Banken creëren schulden en om schulden af te betalen moet iedereen zich steeds meer een meer in schulden steken. De samenleving ontkomt nooit aan de schulden die zij heeft. Om de haverklap is er een crisis en is er weer een sector die moet inleveren omdat het 'slecht' gaat...

    Grootste lariekoek ooit...
    Ik heb alleen het verschil in de steun voor de banken destijds en de steun voor de KLM willen aangeven. Als bankier kan ik je alleen maar gelijk geven. Als je (de meeste) bankiers niet strak aan de lijn houdt, maken ze er vroeger of later een puinhoop van.
    Toch was de investering in banken destijds geen slechte. De steun voor KLM is (zeker onder de holding AFKLM) hoogstwaarschijnlijk geld dat de overheid kwijt is.
    Ik begrijp de halsstarrigheid vd piloten in zekere mate, maar vind het verbazingwekkend dat zij niet doorhebben dat het niet gepikt wordt door de kiezers. En Hoekstra mede om die reden eigenlijk geen ruimte meer heeft en KLM vòòr beursopening maandag zal laten klappen.
  2. forum rang 7 A3aan 31 oktober 2020 19:46
    Het is al opgemerkt hier. Men doet net of KLM een eigen bedrijf is, maar KLM is maar een aanhangsel van Air France. Die bepalen en kunnen de activiteiten KLM gewoon stoppen. Komt ze misschien niet eens slecht uit. Een mooi voorbeeld om de overcapaciteit in de luchtvaart voor een deel op te lossen en de bezittingen (vliegtuigen) van KLM in te lijven.
    En Hoekstra behoudt gewoon die 15% van de aandelen van Air France, waar geen KLM meer aan gekoppeld is. En de koers van AF gaat dan maandag echt niet 25% omlaag. Ergo, ik zou niet opkijken als de koers dan juist omhoog gaat omdat Air France dan verlost is van een "vuiltje".
  3. forum rang 6 gbakl 31 oktober 2020 19:49
    Kritiek

    Binnen de bonden klinkt er kritiek op de werkwijze van Hoekstra, maar ook van KLM. Zo zouden de minister en de luchtvaartmaatschappij onderling afspraken hebben gemaakt over besparingen, waarbij ze de bonden bij die onderhandelingen links lieten liggen.
    ------------------------------------------------------------
    volkomen begrijpelijk om de macht van de VNV in te perken tot normale proporties
    ipv het soort vetorecht of chantagemiddel met stakingsdreiging wat ze doorgaans
    gebruikten om hun zin te krijgen.

    en onderling kwamen de bonden alleen op voor eigenbelang en alleen eigen achterban en nooit voor het overleven van het bedrijf en zelfs niet voor baanbehoud.
    bond cabinezaken kwam op voor de belangen van de seniors in de cabine en de
    laatst aangenomen collegas moesten maar massaal hun biezen pakken.

    solidariteit bestaat niet bij de bonden.
  4. AngelEye 31 oktober 2020 20:02
    Snap niet waarom juist de piloten nu zo’n hoog spel spelen. Zij hebben immers het meeste te verliezen. De meeste andere mensen kunnen weer elders ingezet worden. Wat gaat een werkloze piloot doen? Hoe gaat die z’n verplichte vlieguren uitvoeren?
    Duidelijk teken dat de bedrijfscultuur ook bij KLM inmiddels totaal is verziekt door invloed van de Fransen.

    Lijkt mij duidelijk wat er nu moet gebeuren; NL ruilt haar aandelen AF in bij AF in ruil voor het volledige belang dat zij bezit in KLM. Vervolgens KLM failliet laten gaan en direct doorstarten. Onrendabele routes schrappen en met ongeveer de helft van de vluchten doorgaan. Misschien 40-50% van het personeel weer aannemen onder nieuwe minder gunstige voorwaarden.

    Keuze maken of je een budget maatschappij wil worden of weer de premium maatschappij wat zij ca. 20 jaar geleden waren.
  5. forum rang 6 gbakl 31 oktober 2020 20:10
    ''Snap niet waarom juist de piloten nu zo’n hoog spel spelen''

    simpelweg de cultuur binnen dat clubje en de arrogantie om alles in hun voordeel uit te onderhandelen.
    het is nooit anders geweest daar en het kost veel moeite om die knop om te zetten.
    intern zal het ook stormen binnen het vliegerscorps want echt dom zijn ze niet.

    de berusting en het realisme zal het moeten winnen van die arrogantie.

    en snel.

  6. Nescio66 31 oktober 2020 20:23
    De reactie van Wopke Hoekstra is volkomen terecht. Ik moet nog steeds keihard lachen om Reinier Castelein van vakbond De Unie. Hij zei op geaffecteerde toon ''Ik ben stupéfait'' toen zijn piloten ter verantwoording werden geroepen. Met zo'n belangenbehartiger heb je geen vijanden meer nodig. Castelein en zijn piloten zijn verantwoordelijk voor het faillissement van de KLM.
  7. [verwijderd] 31 oktober 2020 20:35
    Of verdient de treinmachinist te weinig, vergelijk is met een kapitein op bovengemiddeld cruisevessel of OIM van bovengemiddeld gas/olie productie platform.... Dan komt piloot een beetje in de buurt... Maar idd niet te vergelijken als je betaald wordt door de NL belasting betaler... Mag je gewoon geen eisen meer stellen maar moet je volgzaam zijn
  8. forum rang 5 Hoppschwiiz 31 oktober 2020 20:36
    quote:

    Nescio66 schreef op 31 oktober 2020 20:23:

    Castelein en zijn piloten zijn verantwoordelijk voor het faillissement van de KLM.
    Wat een onzin. Het is al eerder geschreven hier, maar zelfs als de piloten hun hele salaris inleveren, is het bestaande business model niet overeind te houden. Frustrerend is wel dat het verreweg minst rendabele deel van de holding AFKLM door blijft vliegen. Die Fransen geven hun AirFrance nooit op.
  9. @iPlof 31 oktober 2020 20:46
    quote:

    Nescio66 schreef op 31 oktober 2020 20:23:

    Castelein en zijn piloten zijn verantwoordelijk voor het faillissement van de KLM.
    Dat is uiteraard gewoon het management dat zich tot de NEK in SCHULDEN heeft gestoken afgelopen jaren en nu 10 maanden GEEN ACTIE heeft ondernomen op de corona crisis.

    Maar het is wel extreem DOM van de piloten bonden om de kop van jut naar zich toe te trekken met hun koppige houding ja..

  10. [verwijderd] 31 oktober 2020 20:53
    quote:

    Hoppschwiiz schreef op 31 oktober 2020 19:33:

    [...]
    Ik heb alleen het verschil in de steun voor de banken destijds en de steun voor de KLM willen aangeven. Als bankier kan ik je alleen maar gelijk geven. Als je (de meeste) bankiers niet strak aan de lijn houdt, maken ze er vroeger of later een puinhoop van.
    Toch was de investering in banken destijds geen slechte. De steun voor KLM is (zeker onder de holding AFKLM) hoogstwaarschijnlijk geld dat de overheid kwijt is.
    Ik begrijp de halsstarrigheid vd piloten in zekere mate, maar vind het verbazingwekkend dat zij niet doorhebben dat het niet gepikt wordt door de kiezers. En Hoekstra mede om die reden eigenlijk geen ruimte meer heeft en KLM vòòr beursopening maandag zal laten klappen.
    Ik denk dat ze het maar al te goed doorhebben hoe dit valt bij het publiek, maar het grote publiek niet snapt hoe zaken werken. Als bankier kan je vast beamen dat de creatie van geld niet het meest duurzame model is wat wij hebben voor economie. Maar goed dat is een ander topic.

    Ik denk dat de VNV ook inziet dat met die luttele besparing van 20% KLM echt niet gered is. Mij stond bij dat het gemiddelde loon 108000€ is, tegen 2700 FTE, wordt er op jaar basis zo'n 54 miljoen bespaard.

    54 miljoen op 3,4 miljard....dat is echt niet het bedrag waar het om draait in dit geheel. Sterker nog, met die 3,4 miljard zou (volgens eerdere berichtgevingen) KLM het een jaar volhouden. Binnen een jaar is er mogelijk een vaccin, kan de wereld weer doen wat ze doen en kan KLM ook draaien.

    Het is bovendien niet zo dat andere domeinen inleveren, dus hun commitment is ook makkelijker te geven.

    De politiek heeft een probleem als zij KLM laten vallen (ze hebben immers aandelen voor ruim €12 ingekocht), naast dat Schiphol een spookvliegveld wordt (à la Brussel).

    Ik ben dus ook zeer benieuwd wat hier uit gaat komen. Het is echt David tegen Goliath.

    Wat betreft de aandeelhouders, koers maandag vanzelfsprekend keihard onderuit.
  11. @iPlof 31 oktober 2020 21:02
    quote:

    Scapa schreef op 31 oktober 2020 20:53:

    [...]

    De politiek heeft een probleem als zij KLM laten vallen (ze hebben immers aandelen voor ruim €12 ingekocht)
    Van de 760 miljoen aandeleninkoop is al bijna 600 mln weg..
    Niet echt een argument om weer ruim 3 miljard in te pompen en daarna nog eens een veelvoud.
  12. [verwijderd] 31 oktober 2020 21:14
    quote:

    @iPlof schreef op 31 oktober 2020 21:02:

    [...]
    Van de 760 miljoen aandeleninkoop is al bijna 600 mln weg..
    Niet echt een argument om weer ruim 3 miljard in te pompen en daarna nog eens een veelvoud.
    Niet erin pompen is zeker weten dat je het kwijt bent. Wel er in pompen, met de hoop dat het volgend jaar beter gaat in de wereld en dan wordt er nog iets aan waarde behouden.

    Of trekken we echt hier aan een dood paard, is dat waarom de meesten hier aandelen in AFKLM hebben, met dat in het vooruitzicht....?
  13. forum rang 5 Hoppschwiiz 31 oktober 2020 21:25
    @appiehappie Ik zie het iets anders. Vroeger had je alleen maar maatschappijen als KLM. Duur, maar leverden top kwaliteit. En hadden een monopolie op hun routes. Vliegen was niet voor iedereen.
    Toen kwamen de disrupters, Virgin, Ryanair, Easyjet en anderen. En sindsdien wordt er amper een cent verdiend op de bulk van de stoelen. Maar het grote publiek kan tegenwoordig voor de prijs van een taxiritje extra net zo makkelijk een avond gaan stappen in Barcelona als in Amsterdam. Waanzin en zeker niet duurzaam houdbaar. Financieel wel. Dat bewijst O‘Leary met zijn Ryanair.

    Ik vrees dat de commerciële luchtvaart zich opnieuw zal moeten gaan uitvinden. Zonder KLM. Zonde
  14. @iPlof 31 oktober 2020 21:26
    quote:

    Scapa schreef op 31 oktober 2020 21:14:

    [...]

    Niet erin pompen is zeker weten dat je het kwijt bent. Wel er in pompen, met de hoop dat het volgend jaar beter gaat in de wereld en dan wordt er nog iets aan waarde behouden.

    Of trekken we echt hier aan een dood paard, is dat waarom de meesten hier aandelen in AFKLM hebben, met dat in het vooruitzicht....?
    Geen idee waarom sommigen hier aandelen AF-KLM hebben, waarschijnlijk hoop.

    Maar die 600 mln is al weg ja..

    Daar ga je geen extra miljarden voor vergokken nu.

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 132 133 134 135 136 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links