Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,484 17 apr 2024 17:35
  • +0,086 (+0,92%) Dagrange 9,394 - 9,656
  • 1.948.038 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 128 129 130 131 132 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Hoppschwiiz 30 oktober 2020 18:48
    quote:

    gbakl schreef op 30 oktober 2020 14:20:

    ''Die boven genoemde bijstandsmoeder, en nog een aantal van haar vriendinnen worden gefinancierd door de belastingafdracht van één piloot.''
    ???
    .
    DAAR zou ik nog wel eens een pilot case op willen loslaten,
    en die ga je niet winnen.
    Ik neem wat ronde getallen. Bruto maandsalaris piloot €18‘000. Belastingafdracht ongeveer €8‘000. Eens?
    Bijstandsmoeder, inkomen: €1‘100 en nog wat toeters en bellen voor kind(eren), huurtoeslag etc.
    Zeg totaal verkregen subsidie ongeveer €1‘600.
    Die éne graaier zorgt er dan toch mooi voor dat er zeker 4 dames gesponsord kunnen worden.

    Moraal van het verhaal: zonder graaiers geen bijstand ;—)

    AB @Scapa, het is niet altijd makkelijk mensen te overtuigen van hun ongelijk èn kalm te blijven
  2. forum rang 5 Hoppschwiiz 30 oktober 2020 19:16
    quote:

    @iPlof schreef op 30 oktober 2020 18:51:

    Dat maandsalaris van 18k wordt nu toch door de belastingbetaler opgebracht? remember NOW?
    Ja, en daar gaat 8k van naar het goede doel.
    Maar afgezien daarvan. We zitten sinds maart dit jaar met Covid, met dramatische gevolgen voor oa de luchtvaart. Met als gevolg dat iedereen nu moord en brand schreeuwt dat de KLM maar failliet moet gaan en die graaiers in de top niet zo‘n grote mond moeten hebben. Dat vind ik wat kort door de bocht.
    Schiphol en de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen hebben al meer dan 100 jaar bijgedragen aan de werkgelegenheid en dus onze economie. Nu zit de luchtvaart in een perfect storm die ze nog nooit eerder meegemaakt hebben.
    De Staat springt terecht bij met leningen, waarbij wel ook terecht eisen gesteld worden. Daar mag dan toch over onderhandeld worden? Ook de top van een bedrijf heeft privé financiële verplichtingen. Dus een 20% korting doet pijn. Niet alleen nu, maar ook na je 58ste omdat je hierdoor in je laatste belangrijke jaren fors minder pensioen hebt kunnen opbouwen

    Wat ik nu te veel bespeur in deze voor allen frustrerende periode is onvrede (begrijpelijk) en gewijs naar anderen (menselijk, maar o zo kortzichtig en dom). Laat de KLM maar failliet gaan, Unilever naar Engeland? Laat ze oprotten. Ze willen alleen maar minder belasting betalen. Shell ook naar Engeland? Prima! Vieze milieuverontreinigers.
    Maar diegene die hier het meeste last van gaan krijgen is de groep tot 2 keer modaal. Zeg maar 90% van de beroepsbevolking.
    Ook als de KLM verdwijnt en Schiphol meer prijsvechters toe moet laten. Elbers en de 777captains overleven het wel
  3. @iPlof 30 oktober 2020 19:46
    quote:

    Hoppschwiiz schreef op 30 oktober 2020 19:16:

    [...]
    Ja, en daar gaat 8k van naar het goede doel.
    Maar afgezien daarvan. We zitten sinds maart dit jaar met Covid, met dramatische gevolgen voor oa de luchtvaart. Met als gevolg dat iedereen nu moord en brand schreeuwt dat de KLM maar failliet moet gaan en die graaiers in de top niet zo‘n grote mond moeten hebben. Dat vind ik wat kort door de bocht.
    Schiphol en de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen hebben al meer dan 100 jaar bijgedragen aan de werkgelegenheid en dus onze economie. Nu zit de luchtvaart in een perfect storm die ze nog nooit eerder meegemaakt hebben.
    De Staat springt terecht bij met leningen, waarbij wel ook terecht eisen gesteld worden. Daar mag dan toch over onderhandeld worden? Ook de top van een bedrijf heeft privé financiële verplichtingen. Dus een 20% korting doet pijn. Niet alleen nu, maar ook na je 58ste omdat je hierdoor in je laatste belangrijke jaren fors minder pensioen hebt kunnen opbouwen

    8k goede doel? Ik betaal maandelijkse hele forse bedragen idem, ik zie het niet als goed doel maar als de wet en de algemene middelen en ik word ook niet betaald door de NOW. Van corona heb ik ook last, net als vele Nederlanders, dan collectief ook nog eens betalen voor thuiszittende piloten a 18k p/m is echt geen goed idee voor de 99% economie buiten de luchtvaart..

    Geloof het of niet, de historie van KLM waardeer ik echter zeer en ik kom uit een blauwe familie.
    Maar dat was toen, vrij lang geleden en we kunnen toekomstige generatie echt niet opzadelen met een schuld die nooit kan worden terugbetaald.

    Leningen okay, maar dan minstens net zo hard ingrijpen als andere maatschappijen. Tot nu toe zeer teleurstellend.
  4. forum rang 5 Hoppschwiiz 30 oktober 2020 20:11
    @iPlof, ik begrijp je wel, maar ben het niet met je eens. Binnen 8 maanden besluiten om een economisch gezien belangrijk bedrijf in tijdelijke problemen maar te laten vallen, is veel te kort door de bocht.

    En ach, als er met een pennenstreek 14Mrd in biomassacentrales verbrand kan worden, kan er ook wel wat miljard in de blauwe vogel gestoken worden. Toch?
  5. Chippie 30 oktober 2020 21:02
    quote:

    Hoppschwiiz schreef op 30 oktober 2020 20:11:

    @iPlof, ik begrijp je wel, maar ben het niet met je eens. Binnen 8 maanden besluiten om een economisch gezien belangrijk bedrijf in tijdelijke problemen maar te laten vallen, is veel te kort door de bocht.

    En ach, als er met een pennenstreek 14Mrd in biomassacentrales verbrand kan worden, kan er ook wel wat miljard in de blauwe vogel gestoken worden. Toch?
    KLM is te groot voor NL of NL ik te klein voor KLM. Feit is dat ze vanuit alle hoeken en gaten passagiers naar Schiphol slepen om deze vervolgens verder te brengen. Deze strategie is killing in Corona, toch willen ze hiermee doorgaan???

    Daarnaast ben ik het niet met je eens dat het tijdelijke problemen zijn. Ultimo 2019 stond AFKLM er al niet florissant voor. Als Corona voorbij is wordt de luchtvaart geconfronteerd met de gevolgen van een economische crises (en wellicht een veranderende opvatting over zakelijk reizen).

    Het bedrijfsmodel moet op de schop om te overleven. Door de overheidssteun wordt elke prikkel om te veranderen ontnomen. Zolang (net) wordt voldaan aan de voorwaarden van Wopke lijken ze het wel best te vinden (maar liever iets minder). Zo worden de plannen op de allerlaatste dag ingeleverd en is er tot op dit moment discussie over de looptijd van de loonmatigingen (zie ze al maanden kenden). Ik zie geen enkele ondernemersmentaliteit bij de KLM en de vertegenwoordigers van het personeel. Het is vooral gericht om niet teveel te moeten veranderen.

    Door zo te blijven aanmodderen worden de problemen niet opgelost. Dit zie je ook in de capaciteit die ze de komende maanden willen inzetten (ongeveer 50%). Dit is fors hoger dan alle andere concurrenten. Dit vanuit de gedachte dat het straks allemaal beter wordt. De realiteit lijkt nog niet te zijn ingedaald bij de KLM. Dergelijk gedrag moet je niet belonen. Investeer liever in een toekomstbestendig bedrijf (bv kleine doorstart van KLM) dan in dit fossiel.

  6. [verwijderd] 30 oktober 2020 22:22
    quote:

    Koopman83 schreef op 30 oktober 2020 21:26:

    2700 Piloten bij KLM, ga eens uit van een gemiddeld salaris van 200k Euro. Stel ze leveren 20% in, dan levert dat per jaar 108 Miljoen op. Volgens mij een (flinke) druppel op een gloeiende plaat. Symbool politiek.
    Het punt wat ik ook wilde gaan aanhalen. Mij stond een gemiddelde van 108000 bij. Met 20% kostenbesparing levert dat 54 miljoen op.

    Koop de aandelen maar, want daar is KLM toch echt mee gered. En bovendien, die 20% wordt ruim ingeleverd. Er is nu enkel gesteggel over de looptijd, daar heb ik eerder vandaag al wat over gezegd.
  7. forum rang 5 Hoppschwiiz 30 oktober 2020 22:44
    @Chippie. Eerste punt heb je feitelijk gelijk. Dat is meteen het grote nadeel voor de KLM: het heeft een kleine thuismarkt. Toch doen ze het met Schiphol als transito hub al tijden best aardig.
    De luchtvaartbranche is een sector die ik mensen niet aanraadt om in te beleggen. Te veel (vaak externe) factoren zorgen voor continue onzekerheid. Maar ik ben van mening dat er op de eerste plaats veel meer betaald moet gaan worden voor Economy tickets. Wist je dat er op elke stoel slechts ongeveer €1,— wordt verdiend? De business class reiziger moet het verdienen voor de KLM. En die is voorlopig even weg. Een trend die vòòr de Covid start al sinds de kredietcrisis aan de gang is..

    Voor die tijd kostten acquisitie weekjes Latijns Amerika in mijn sector makkelijk €10‘000 pp. Standaard business class en 5 sterren hotels. Zelf nooit gedaan: Economy en 4 sterren voldoen ook prima. Ik deed die weken voor €4‘000 max.

    De luchtvaartsector moet wat mij betreft wereldwijd op de schop. Veel duurdere economy tickets met een pre covid bezettingsgraad zou veel problemen oplossen. Lastig is alleen dat de concurrentie ofwel de Ryanairs of wel de staats gesponsorde Golfmaatschappijen zijn. Wat doe je dan?

    Dat rondjes aarde vliegen met z‘n allen komt wel weer terug. Met Covid gaan we leren leven. En misschien komt er wel een vaccin. Dan zijn we deze ellende weer snel vergeten en vliegen we voor €30,— naar Pisa.....
  8. @iPlof 30 oktober 2020 22:55
    quote:

    Chippie schreef op 30 oktober 2020 21:02:

    [...]

    KLM is te groot voor NL of NL ik te klein voor KLM. Feit is dat ze vanuit alle hoeken en gaten passagiers naar Schiphol slepen om deze vervolgens verder te brengen. Deze strategie is killing in Corona, toch willen ze hiermee doorgaan???

    Daarnaast ben ik het niet met je eens dat het tijdelijke problemen zijn. Ultimo 2019 stond AFKLM er al niet florissant voor. Als Corona voorbij is wordt de luchtvaart geconfronteerd met de gevolgen van een economische crises (en wellicht een veranderende opvatting over zakelijk reizen).

    Het bedrijfsmodel moet op de schop om te overleven. Door de overheidssteun wordt elke prikkel om te veranderen ontnomen. Zolang (net) wordt voldaan aan de voorwaarden van Wopke lijken ze het wel best te vinden (maar liever iets minder). Zo worden de plannen op de allerlaatste dag ingeleverd en is er tot op dit moment discussie over de looptijd van de loonmatigingen (zie ze al maanden kenden). Ik zie geen enkele ondernemersmentaliteit bij de KLM en de vertegenwoordigers van het personeel. Het is vooral gericht om niet teveel te moeten veranderen.

    Door zo te blijven aanmodderen worden de problemen niet opgelost. Dit zie je ook in de capaciteit die ze de komende maanden willen inzetten (ongeveer 50%). Dit is fors hoger dan alle andere concurrenten. Dit vanuit de gedachte dat het straks allemaal beter wordt. De realiteit lijkt nog niet te zijn ingedaald bij de KLM. Dergelijk gedrag moet je niet belonen. Investeer liever in een toekomstbestendig bedrijf (bv kleine doorstart van KLM) dan in dit fossiel.

    Top uiteenzetting.
  9. [verwijderd] 31 oktober 2020 00:14
    quote:

    @iPlof schreef op 30 oktober 2020 23:02:

    [...]
    Wie moet aandelen kopen en hoe kan KLM daar nou mee gered zijn?
    Nou, precies dat. Het was ook sarcastisch. Er zijn mensen op dit forum die beweren dat de piloten eens verantwoordelijkheid moeten nemen, dat KLM anders naar de klote gaat.

    Mogen die mensen eens vertellen hoe KLM daarmee gered is.
  10. pff 31 oktober 2020 10:34
    quote:

    Scapa schreef op 31 oktober 2020 00:14:

    [...]

    Nou, precies dat. Het was ook sarcastisch. Er zijn mensen op dit forum die beweren dat de piloten eens verantwoordelijkheid moeten nemen, dat KLM anders naar de klote gaat.

    Mogen die mensen eens vertellen hoe KLM daarmee gered is.
    Ik zou zeggen kijk eens naar de horeca en hoe die met deze crisis omgaat.
  11. forum rang 6 gbakl 31 oktober 2020 10:56
    Nieuwe aandelen? 'Geen optie'
    Nieuwe aandelen uitgeven is geen reële optie volgens hem. "Ze hebben een te hoge schuld om geld op te halen van de markt", legt hij uit. Met de huidige onzekerheid over de luchtvaart is er geen enkel pensioenfonds dat zal investeren in het bedrijf, vult zijn collega aan.

    Dat wordt een hele complexe operatie, denkt ook Koster. "Stel dat je 10 miljard wil ophalen, dat is tien keer de huidige marktwaarde van het bedrijf. Dat is bij beleggers niet op te halen."

    ---------------------------------------------------------------
    misschien daarom maar eens een punt zetten onder de zinloze discussies over een
    doorsnee emissie of een 100% nationalisatie.
    dat gaat niet gebeuren want AF/KLM is niet te vergelijken met een gemiddeld bedrijf in nood of een doorsnee airline met wat aandeelhouders.
    het is een dubbele nationale airline met twee landen als back-up, de Fransen nog assertiever
    dan men hier is, om alles te doen om het bijna zinkende schip te redden.

    hier op het forum denkt men vaak iets te kunnen vinden en zelfs voorspellen alsof het KLM
    aandeel in de holding doorslaggevend is.
    nou, dan heb ik nieuws voor jullie, in Frankrijk wordt in grote lijnen het beleid uitgezet en
    de toekomst bepaald.
    kun je roeptoeteren wat je wil over afscheiding van de Fransen om op eigen benen
    het graf in te gaan, hoe onzinnig die gedachte ook is.

    de twee overheden zijn aan zet en vechten het samen uit.
    alle verdere belangen, inclusief de aandelenkoers, zijn ondergeschikt en de
    nabije toekomst zal leren hoe dat gaat fluctueren.

    wordt vervolgd.
  12. [verwijderd] 31 oktober 2020 11:09
    Maandag ochtend om 6.00 uur gaat de KLM uit de operatie, er zal niets meer vetrekken van SPL en andere NL luchthavens, aankomend from all over the world zal nog wel binnenkomen de dagen op en na maandag.

    Het spel is gespeeld, ze zijn er niet uitgekomen, reeds geboekte passagiers zullen geruisloos omgeboekt worden.

    Hoekstra heeft wel een punt natuurlijk, de situatie is niet verbeterd, eerder verslechterd, het verlengde steunpakket moet dus ook versoberd worden.

    Na de week "staking" zal blijken dat de wereld gewoon nog ronddraait en er zelfs wat meer op SPL wordt gevlogen, collega vliegbedrijven spelen daar handig op in.

    Na 3 weken is er weer een eerlijk speelveld, de mix op de luchthaven is beter, de vele geparkeerde blauwe kisten vliegen terug naar de eigenaren waarvan ze gehuurd werden, The Schiphol Group is ook in zijn nopjes, "De grootste klager, kreuner en steuner heeft ons werkgebied verlaten"
  13. forum rang 5 Hoppschwiiz 31 oktober 2020 11:10
    quote:

    pff schreef op 31 oktober 2020 10:34:

    [...]

    Ik zou zeggen kijk eens naar de horeca en hoe die met deze crisis omgaat.
    Die zijn met z‘n allen aan het prutsen in de marge. Het overgrote deel gaat failliet.
    Althans ik ben nog geen booming Covid proof horeca initiatieven tegen gekomen
  14. [verwijderd] 31 oktober 2020 11:17
    Ryanair en Easyjet gaan razendsnel schakelen, de eerste nieuwe vluchten floepen nu al op de boekings websites, de prijzen zijn aanvaardbaar, doe er maar wat op hoor! zou ik zeggen.
    Londen Heathrow gelijk 6 dagelijkse vluchten ingepast, Praag 3x, Barcelona 4x.
    AF zet er 8x Parijs bij op dagbasis, het is dus een dynamische business

    CX vliegt vanaf verre oosten via SPL door naar New York(bijgeplakt) dagelijks 2x

    Delta doet diverse directe verbindingen op de VS met prima overstap momenten....

    Het gaat nu heel snel allemaal!
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 128 129 130 131 132 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links