Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
gbakl schreef op 30 oktober 2020 14:20 :
''Die boven genoemde bijstandsmoeder, en nog een aantal van haar vriendinnen worden gefinancierd door de belastingafdracht van één piloot.''
???
.
DAAR zou ik nog wel eens een pilot case op willen loslaten,
en die ga je niet winnen.
Ik neem wat ronde getallen. Bruto maandsalaris piloot €18‘000. Belastingafdracht ongeveer €8‘000. Eens? Bijstandsmoeder, inkomen: €1‘100 en nog wat toeters en bellen voor kind(eren), huurtoeslag etc. Zeg totaal verkregen subsidie ongeveer €1‘600. Die éne graaier zorgt er dan toch mooi voor dat er zeker 4 dames gesponsord kunnen worden. Moraal van het verhaal: zonder graaiers geen bijstand ;—) AB @Scapa, het is niet altijd makkelijk mensen te overtuigen van hun ongelijk èn kalm te blijven
Dat maandsalaris van 18k wordt nu toch door de belastingbetaler opgebracht? remember NOW?
@iPlof schreef op 30 oktober 2020 18:51 :
Dat maandsalaris van 18k wordt nu toch door de belastingbetaler opgebracht? remember NOW?
Ja, en daar gaat 8k van naar het goede doel. Maar afgezien daarvan. We zitten sinds maart dit jaar met Covid, met dramatische gevolgen voor oa de luchtvaart. Met als gevolg dat iedereen nu moord en brand schreeuwt dat de KLM maar failliet moet gaan en die graaiers in de top niet zo‘n grote mond moeten hebben. Dat vind ik wat kort door de bocht. Schiphol en de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen hebben al meer dan 100 jaar bijgedragen aan de werkgelegenheid en dus onze economie. Nu zit de luchtvaart in een perfect storm die ze nog nooit eerder meegemaakt hebben. De Staat springt terecht bij met leningen, waarbij wel ook terecht eisen gesteld worden. Daar mag dan toch over onderhandeld worden? Ook de top van een bedrijf heeft privé financiële verplichtingen. Dus een 20% korting doet pijn. Niet alleen nu, maar ook na je 58ste omdat je hierdoor in je laatste belangrijke jaren fors minder pensioen hebt kunnen opbouwen Wat ik nu te veel bespeur in deze voor allen frustrerende periode is onvrede (begrijpelijk) en gewijs naar anderen (menselijk, maar o zo kortzichtig en dom). Laat de KLM maar failliet gaan, Unilever naar Engeland? Laat ze oprotten. Ze willen alleen maar minder belasting betalen. Shell ook naar Engeland? Prima! Vieze milieuverontreinigers. Maar diegene die hier het meeste last van gaan krijgen is de groep tot 2 keer modaal. Zeg maar 90% van de beroepsbevolking. Ook als de KLM verdwijnt en Schiphol meer prijsvechters toe moet laten. Elbers en de 777captains overleven het wel
Hoppschwiiz schreef op 30 oktober 2020 19:16 :
[...]
Ja, en daar gaat 8k van naar het goede doel.
Maar afgezien daarvan. We zitten sinds maart dit jaar met Covid, met dramatische gevolgen voor oa de luchtvaart. Met als gevolg dat iedereen nu moord en brand schreeuwt dat de KLM maar failliet moet gaan en die graaiers in de top niet zo‘n grote mond moeten hebben. Dat vind ik wat kort door de bocht.
Schiphol en de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen hebben al meer dan 100 jaar bijgedragen aan de werkgelegenheid en dus onze economie. Nu zit de luchtvaart in een perfect storm die ze nog nooit eerder meegemaakt hebben.
De Staat springt terecht bij met leningen, waarbij wel ook terecht eisen gesteld worden. Daar mag dan toch over onderhandeld worden? Ook de top van een bedrijf heeft privé financiële verplichtingen. Dus een 20% korting doet pijn. Niet alleen nu, maar ook na je 58ste omdat je hierdoor in je laatste belangrijke jaren fors minder pensioen hebt kunnen opbouwen
8k goede doel? Ik betaal maandelijkse hele forse bedragen idem, ik zie het niet als goed doel maar als de wet en de algemene middelen en ik word ook niet betaald door de NOW. Van corona heb ik ook last, net als vele Nederlanders, dan collectief ook nog eens betalen voor thuiszittende piloten a 18k p/m is echt geen goed idee voor de 99% economie buiten de luchtvaart.. Geloof het of niet, de historie van KLM waardeer ik echter zeer en ik kom uit een blauwe familie. Maar dat was toen, vrij lang geleden en we kunnen toekomstige generatie echt niet opzadelen met een schuld die nooit kan worden terugbetaald. Leningen okay, maar dan minstens net zo hard ingrijpen als andere maatschappijen. Tot nu toe zeer teleurstellend.
@iPlof, ik begrijp je wel, maar ben het niet met je eens. Binnen 8 maanden besluiten om een economisch gezien belangrijk bedrijf in tijdelijke problemen maar te laten vallen, is veel te kort door de bocht. En ach, als er met een pennenstreek 14Mrd in biomassacentrales verbrand kan worden, kan er ook wel wat miljard in de blauwe vogel gestoken worden. Toch?
Hoppschwiiz schreef op 30 oktober 2020 20:11 :
@iPlof, ik begrijp je wel, maar ben het niet met je eens. Binnen 8 maanden besluiten om een economisch gezien belangrijk bedrijf in tijdelijke problemen maar te laten vallen, is veel te kort door de bocht.
En ach, als er met een pennenstreek 14Mrd in biomassacentrales verbrand kan worden, kan er ook wel wat miljard in de blauwe vogel gestoken worden. Toch?
KLM is te groot voor NL of NL ik te klein voor KLM. Feit is dat ze vanuit alle hoeken en gaten passagiers naar Schiphol slepen om deze vervolgens verder te brengen. Deze strategie is killing in Corona, toch willen ze hiermee doorgaan??? Daarnaast ben ik het niet met je eens dat het tijdelijke problemen zijn. Ultimo 2019 stond AFKLM er al niet florissant voor. Als Corona voorbij is wordt de luchtvaart geconfronteerd met de gevolgen van een economische crises (en wellicht een veranderende opvatting over zakelijk reizen). Het bedrijfsmodel moet op de schop om te overleven. Door de overheidssteun wordt elke prikkel om te veranderen ontnomen. Zolang (net) wordt voldaan aan de voorwaarden van Wopke lijken ze het wel best te vinden (maar liever iets minder). Zo worden de plannen op de allerlaatste dag ingeleverd en is er tot op dit moment discussie over de looptijd van de loonmatigingen (zie ze al maanden kenden). Ik zie geen enkele ondernemersmentaliteit bij de KLM en de vertegenwoordigers van het personeel. Het is vooral gericht om niet teveel te moeten veranderen. Door zo te blijven aanmodderen worden de problemen niet opgelost. Dit zie je ook in de capaciteit die ze de komende maanden willen inzetten (ongeveer 50%). Dit is fors hoger dan alle andere concurrenten. Dit vanuit de gedachte dat het straks allemaal beter wordt. De realiteit lijkt nog niet te zijn ingedaald bij de KLM. Dergelijk gedrag moet je niet belonen. Investeer liever in een toekomstbestendig bedrijf (bv kleine doorstart van KLM) dan in dit fossiel.
speeddoo schreef op 30 oktober 2020 18:29 :
Zal je net zien, er zijn veel verkoopadviezen voor Air France-KLM, dat de koers zeker maandag door het dak gaat.
. maar het ING koersdoel is nog ver weg.
2700 Piloten bij KLM, ga eens uit van een gemiddeld salaris van 200k Euro. Stel ze leveren 20% in, dan levert dat per jaar 108 Miljoen op. Volgens mij een (flinke) druppel op een gloeiende plaat. Symbool politiek.
Koopman83 schreef op 30 oktober 2020 21:26 :
2700 Piloten bij KLM, ga eens uit van een gemiddeld salaris van 200k Euro. Stel ze leveren 20% in, dan levert dat per jaar 108 Miljoen op. Volgens mij een (flinke) druppel op een gloeiende plaat. Symbool politiek.
Het punt wat ik ook wilde gaan aanhalen. Mij stond een gemiddelde van 108000 bij. Met 20% kostenbesparing levert dat 54 miljoen op. Koop de aandelen maar, want daar is KLM toch echt mee gered. En bovendien, die 20% wordt ruim ingeleverd. Er is nu enkel gesteggel over de looptijd, daar heb ik eerder vandaag al wat over gezegd.
@Chippie. Eerste punt heb je feitelijk gelijk. Dat is meteen het grote nadeel voor de KLM: het heeft een kleine thuismarkt. Toch doen ze het met Schiphol als transito hub al tijden best aardig. De luchtvaartbranche is een sector die ik mensen niet aanraadt om in te beleggen. Te veel (vaak externe) factoren zorgen voor continue onzekerheid. Maar ik ben van mening dat er op de eerste plaats veel meer betaald moet gaan worden voor Economy tickets. Wist je dat er op elke stoel slechts ongeveer €1,— wordt verdiend? De business class reiziger moet het verdienen voor de KLM. En die is voorlopig even weg. Een trend die vòòr de Covid start al sinds de kredietcrisis aan de gang is.. Voor die tijd kostten acquisitie weekjes Latijns Amerika in mijn sector makkelijk €10‘000 pp. Standaard business class en 5 sterren hotels. Zelf nooit gedaan: Economy en 4 sterren voldoen ook prima. Ik deed die weken voor €4‘000 max. De luchtvaartsector moet wat mij betreft wereldwijd op de schop. Veel duurdere economy tickets met een pre covid bezettingsgraad zou veel problemen oplossen. Lastig is alleen dat de concurrentie ofwel de Ryanairs of wel de staats gesponsorde Golfmaatschappijen zijn. Wat doe je dan? Dat rondjes aarde vliegen met z‘n allen komt wel weer terug. Met Covid gaan we leren leven. En misschien komt er wel een vaccin. Dan zijn we deze ellende weer snel vergeten en vliegen we voor €30,— naar Pisa.....
Chippie schreef op 30 oktober 2020 21:02 :
[...]
KLM is te groot voor NL of NL ik te klein voor KLM. Feit is dat ze vanuit alle hoeken en gaten passagiers naar Schiphol slepen om deze vervolgens verder te brengen. Deze strategie is killing in Corona, toch willen ze hiermee doorgaan???
Daarnaast ben ik het niet met je eens dat het tijdelijke problemen zijn. Ultimo 2019 stond AFKLM er al niet florissant voor. Als Corona voorbij is wordt de luchtvaart geconfronteerd met de gevolgen van een economische crises (en wellicht een veranderende opvatting over zakelijk reizen).
Het bedrijfsmodel moet op de schop om te overleven. Door de overheidssteun wordt elke prikkel om te veranderen ontnomen. Zolang (net) wordt voldaan aan de voorwaarden van Wopke lijken ze het wel best te vinden (maar liever iets minder). Zo worden de plannen op de allerlaatste dag ingeleverd en is er tot op dit moment discussie over de looptijd van de loonmatigingen (zie ze al maanden kenden). Ik zie geen enkele ondernemersmentaliteit bij de KLM en de vertegenwoordigers van het personeel. Het is vooral gericht om niet teveel te moeten veranderen.
Door zo te blijven aanmodderen worden de problemen niet opgelost. Dit zie je ook in de capaciteit die ze de komende maanden willen inzetten (ongeveer 50%). Dit is fors hoger dan alle andere concurrenten. Dit vanuit de gedachte dat het straks allemaal beter wordt. De realiteit lijkt nog niet te zijn ingedaald bij de KLM. Dergelijk gedrag moet je niet belonen. Investeer liever in een toekomstbestendig bedrijf (bv kleine doorstart van KLM) dan in dit fossiel.
Top uiteenzetting.
Scapa schreef op 30 oktober 2020 22:22 :
[...]
Koop de aandelen maar, want daar is KLM toch echt mee gered.
Wie moet aandelen kopen en hoe kan KLM daar nou mee gered zijn?
Air France-KLM in de knel: '10 miljard euro extra nodig'www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/a...
@iPlof schreef op 30 oktober 2020 23:02 :
[...]
Wie moet aandelen kopen en hoe kan KLM daar nou mee gered zijn?
Nou, precies dat. Het was ook sarcastisch. Er zijn mensen op dit forum die beweren dat de piloten eens verantwoordelijkheid moeten nemen, dat KLM anders naar de klote gaat. Mogen die mensen eens vertellen hoe KLM daarmee gered is.
@iPlof schreef op 30 oktober 2020 23:02 :
[...]
Wie moet aandelen kopen en hoe kan KLM daar nou mee gered zijn?
Die 'daar' was ook geen verwijzing naar het kopen van aandelen, maar naar het loonoffer (wat 54 miljoen oplevert).
Scapa schreef op 31 oktober 2020 00:14 :
[...]
Nou, precies dat. Het was ook sarcastisch. Er zijn mensen op dit forum die beweren dat de piloten eens verantwoordelijkheid moeten nemen, dat KLM anders naar de klote gaat.
Mogen die mensen eens vertellen hoe KLM daarmee gered is.
Ik zou zeggen kijk eens naar de horeca en hoe die met deze crisis omgaat.
Nieuwe aandelen? 'Geen optie' Nieuwe aandelen uitgeven is geen reële optie volgens hem. "Ze hebben een te hoge schuld om geld op te halen van de markt", legt hij uit. Met de huidige onzekerheid over de luchtvaart is er geen enkel pensioenfonds dat zal investeren in het bedrijf, vult zijn collega aan. Dat wordt een hele complexe operatie, denkt ook Koster. "Stel dat je 10 miljard wil ophalen, dat is tien keer de huidige marktwaarde van het bedrijf. Dat is bij beleggers niet op te halen." --------------------------------------------------------------- misschien daarom maar eens een punt zetten onder de zinloze discussies over een doorsnee emissie of een 100% nationalisatie. dat gaat niet gebeuren want AF/KLM is niet te vergelijken met een gemiddeld bedrijf in nood of een doorsnee airline met wat aandeelhouders. het is een dubbele nationale airline met twee landen als back-up, de Fransen nog assertiever dan men hier is, om alles te doen om het bijna zinkende schip te redden. hier op het forum denkt men vaak iets te kunnen vinden en zelfs voorspellen alsof het KLM aandeel in de holding doorslaggevend is. nou, dan heb ik nieuws voor jullie, in Frankrijk wordt in grote lijnen het beleid uitgezet en de toekomst bepaald. kun je roeptoeteren wat je wil over afscheiding van de Fransen om op eigen benen het graf in te gaan, hoe onzinnig die gedachte ook is. de twee overheden zijn aan zet en vechten het samen uit. alle verdere belangen, inclusief de aandelenkoers, zijn ondergeschikt en de nabije toekomst zal leren hoe dat gaat fluctueren. wordt vervolgd.
Maandag ochtend om 6.00 uur gaat de KLM uit de operatie, er zal niets meer vetrekken van SPL en andere NL luchthavens, aankomend from all over the world zal nog wel binnenkomen de dagen op en na maandag. Het spel is gespeeld, ze zijn er niet uitgekomen, reeds geboekte passagiers zullen geruisloos omgeboekt worden. Hoekstra heeft wel een punt natuurlijk, de situatie is niet verbeterd, eerder verslechterd, het verlengde steunpakket moet dus ook versoberd worden. Na de week "staking" zal blijken dat de wereld gewoon nog ronddraait en er zelfs wat meer op SPL wordt gevlogen, collega vliegbedrijven spelen daar handig op in. Na 3 weken is er weer een eerlijk speelveld, de mix op de luchthaven is beter, de vele geparkeerde blauwe kisten vliegen terug naar de eigenaren waarvan ze gehuurd werden, The Schiphol Group is ook in zijn nopjes, "De grootste klager, kreuner en steuner heeft ons werkgebied verlaten"
pff schreef op 31 oktober 2020 10:34 :
[...]
Ik zou zeggen kijk eens naar de horeca en hoe die met deze crisis omgaat.
Die zijn met z‘n allen aan het prutsen in de marge. Het overgrote deel gaat failliet. Althans ik ben nog geen booming Covid proof horeca initiatieven tegen gekomen
Ryanair en Easyjet gaan razendsnel schakelen, de eerste nieuwe vluchten floepen nu al op de boekings websites, de prijzen zijn aanvaardbaar, doe er maar wat op hoor! zou ik zeggen. Londen Heathrow gelijk 6 dagelijkse vluchten ingepast, Praag 3x, Barcelona 4x. AF zet er 8x Parijs bij op dagbasis, het is dus een dynamische business CX vliegt vanaf verre oosten via SPL door naar New York(bijgeplakt) dagelijks 2x Delta doet diverse directe verbindingen op de VS met prima overstap momenten.... Het gaat nu heel snel allemaal!
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)