Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Hoekstra houdt vast aan besparingsopdracht bij KLM

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 oktober 2020 11:41
    Er zitten al miljarden euros overheidsgeld in, de NL grootbanken hebben significante bedragen uitgeleend onder staatsgarantie(gaan de banken contra de overheids financien spelen?)

    Een maandelijkse salaris run bij de KLM doet bijna een miljard euro, elke maand weer, is er wel een weg terug?

    De lobby van de KLM piloten doet wereldvreemd aan, hebben ze nog wel contact met de normale wereld? bij O leary van Ryanair maken ze daar grappen over.

    Er is ook helemaal geen onderpand bij de KLM, alles is lease en in bruikleen, het zijn geen lease autos die na missen twee termijnen worden weggesleept door de financier.

    Een ding weet ik wel heel zeker: het wordt vanzelf weer maandag!
  2. Obertje 30 oktober 2020 12:19
    Belachelijk dat die piloten zo weinig inleveren. En wat ze inleveren komt weer terug via achterdeurtjes.. Buschauffeurs! Ze zullen best af en toe een stress moment hebben maar 250k in natuurlijk schromelijk overdreven. En fijn dat Wopke er boven op zit. Want ze weten dat dat een taaie is! Vraag maar aan de Italianen!
  3. Cloverleaf 30 oktober 2020 12:46
    quote:

    Obertje schreef op 30 oktober 2020 12:19:

    Belachelijk dat die piloten zo weinig inleveren. En wat ze inleveren komt weer terug via achterdeurtjes.. Buschauffeurs! Ze zullen best af en toe een stress moment hebben maar 250k in natuurlijk schromelijk overdreven. En fijn dat Wopke er boven op zit. Want ze weten dat dat een taaie is! Vraag maar aan de Italianen!
    Best goed verhaal, maar met "buschauffeurs" maak je van je tekst een persoonlijke frustratie.
  4. Cloverleaf 30 oktober 2020 13:24
    quote:

    Beurswijzer schreef op 30 oktober 2020 13:16:

    Er is maar 1 manier. gewoon failliet laten gaan, uithuilen en een doorstart maken. geen gezeik met salarissen of ontslagen en vooral kappen met Air France. dat heet gezond ondernemen.
    Alle slottijden, joint ventures weg.
    Hele netwerk weg.

    Mocht je bovengenoemde elementen in je balans opnemen zou KLM een positief EV vermogen hebben.

    Als je KLM failliet laat gaan heeft NL nooit meer een eigen luchtvaartmaatschappij.
    Wordt t Lufthansa, brirish airways, Qatar , Emirates of iets chinees.
    In ieder geval een land dat wel nu investeert in haar helaas noodlijdende vliegmaatschappij.
    .
  5. Elroy1234 30 oktober 2020 13:40
    Een beginnend piloot verdient 65000 en elke piloot levert 20pct. Natuurlijk komt dat niet via de achterdeur terug. Hoe dan? Onder 1.5 modaal hoeft men niets in te leveren. Voor hen hoeft het bedrijf niet te overleven? Die reismaatregelen slaan nergens op er is plek zat. Tevens zijn die reisfaciliteiten voor een ieder die meer dan 15pct inlevert. Maar goed praten over piloten is natuurlijk een nieuwe hobby in NL.
  6. Chippie 30 oktober 2020 14:09
    quote:

    Cloverleaf schreef op 30 oktober 2020 13:24:

    [...]

    Alle slottijden, joint ventures weg.
    Hele netwerk weg.

    Mocht je bovengenoemde elementen in je balans opnemen zou KLM een positief EV vermogen hebben.

    Als je KLM failliet laat gaan heeft NL nooit meer een eigen luchtvaartmaatschappij.
    Wordt t Lufthansa, brirish airways, Qatar , Emirates of iets chinees.
    In ieder geval een land dat wel nu investeert in haar helaas noodlijdende vliegmaatschappij.
    .

    Ik ben het mbt de waarde van het netwerk en JV niet eens. Dat is zeker geen Euro 4,7 miljard waard.
  7. [verwijderd] 30 oktober 2020 15:11
    quote:

    TAR271 schreef op 30 oktober 2020 12:49:

    KLM met overeenstemming Air France losweken en failliet laten gaan en dan doorstart maken. Personeel laten solliciteren met nieuwe arbeidsvoorwaarden gespiegeld aan de budget Airlines
    Helemaal eens! Dat is de enige manier om dit vlot te trekken. Losweken, nationaliseren en de medewerkers de kans geven te solliciteren op hun ‘oude’ baan. Daarbij een marktconform salaris aanbieden. Sommige van die captains zitten op 2,5 ton per jaar?! Das niet meer van deze tijd...
  8. [verwijderd] 30 oktober 2020 15:15
    quote:

    objectief schreef op 30 oktober 2020 14:35:

    Wat een stelletje betweters op dit draadje; Hoekstra c.s. hebben 100x meer deskundigheid op dit gebied. Blijf bij je leest,
    Ik ben blij dat hij achter zijn voorwaarden blijft staan. Maar wat is zijn plan B? Laat hij het idd op een faillissement aankomen? Overheid heeft een groot belang bij een nationale luchtvaartmaatschappij. Das mede ook de reden dat NL 14% vd aandelen heeft gekocht. Als je nationaliseert is het niet langer geld in een bodemloze put storten, maar behoud van je investment. Heeft bij ABN ook prima gewerkt..
20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,720 10:09
+0,236 +2,49%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links