Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,934 23 apr 2024 17:35
  • -0,151 (-1,50%) Dagrange 9,934 - 10,145
  • 1.126.343 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 125 126 127 128 129 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 oktober 2020 10:38
    Nog even wat ik nu zie:
    Op het moment dat het aanbod iets wegvalt, loopt door algoritmen de koers snel op bij lage omzet.
    Laat je door algoritmen niet afhouden van de werkelijke feiten: tent is technisch failliet en als er iets voor de aandeelhouders overblijft komende maanden, dan is dat eerder dubbeltjes dan euro's per aandeel.
  2. forum rang 5 Hoppschwiiz 30 oktober 2020 10:41
    Als er nog echt sprake van een KLM familie was geweest, waren de piloten waarschijnlijk zonder problemen bereid geweest een fors stuk salaris in te leveren tot 2025. Nu staat het management echter zover van het vliegend personeel af, dat de vliegers ook denken: zoek het lekker uit. Begrijpelijk, maar er wordt nu een spel poker gespeeld, dat er toe kan leiden dat de overheid de stekker er uit trekt. Ik hoop dat iedereen zich realiseert dat er dan niet gecompenseerd gaat worden voor het verlies van banen. De kas is namelijk leeg.
  3. forum rang 5 Kees1 30 oktober 2020 10:45
    De piloten zitten nog met hun hoofd in de wolken met het Peter Stuyvesant-gevoel. Ze hebben niet door dat de wereld veranderd is en dat ze vandaag te vergelijken zijn met buschauffeurs en morgen met stokers op de locomotief.
    De overheid kan KLM maar het beste niet steunen. KLM gaat dan failliet. De overheid kan vervolgens met een nieuwe BV een doorstart doen en daar een klein deel van het personeel in overnemen. Je bent dan in een klap van de schulden af en de piloten die je overneemt kun je hetzelfde gaan betalen als RyanAir.
    Overtollige piloten kunnen misschien gaan helpen bij de nieuw op te zetten snelteststraten.
  4. [verwijderd] 30 oktober 2020 10:47
    Bij een Easyjet of Ryanair sluiten ze overnight gewoon een lokale thuisbasis als Eindhoven met 3 kisten en 80 piloten, snel schakelen noemen ze dat, inspelen op de omstandigheden.

    Dit soort bedrijven gaan zeker overleven, flexibiliteit als brandstof.

    KLM-AF gaat als het virus weer voorbij is ook niet overleven in de huidige constructie, de haag moet meer afstand nemen en de instelling op een natuurlijke methode laten afschalen.
  5. [verwijderd] 30 oktober 2020 11:13
    Ik blijf me verbazen dat er nog zo veel kopers zijn voor dit aandeel.

    Geen enkel sein staat op groen. En toch hersteld de koers na deze werkelijk dramatische cijfers gewoon weer.
    Zou me niks verbazen als het gewoon in het groen sluit vandaag.

    In welke droomwereld leven deze kopers?
  6. [verwijderd] 30 oktober 2020 11:25
    Het eventuele herstelvermogen is ook gigantisch natuurlijk! het kan keihard omslaan als het virus eronder is.

    Heb begrepen dat 30 oktober een deadline is, het aansluitende weekend is wel prettig, je kunt de deadline 2 dagen laten verlopen, van beide kanten trouwens.

    Hoekstra moet niet toegeven, het uitgeven van andermans geld(lees: belastingen) mag geen carte blanche zijn voor onbeperkte budgetten om de zeer luxe loonkosten in stand te houden, daar gaat het volk zeker op terugkomen.

    KLM gecontroleerd laten afschalen, kleiner worden, conform de huidige markt, daarna opschalen kan altijd weer..

    SPL=leeg.

  7. forum rang 5 Hoppschwiiz 30 oktober 2020 11:37
    Één ding wel duidelijk blijven zien: een piloot is om de dooie dood geen buschauffeur! Hij/zij is de baas van, èn eindverantwoordelijk voor een machine van 300Mio+ met 3 tot 400 passagiers, dat veilig van A naar B moet worden gevlogen. Daar komt heel veel bij kijken en daar zijn niet bijzonder veel mensen geschikt voor.

    Op de tweede plaats zou er positiever naar de oude ‚main carriers‘ gekeken mogen worden. Het zijn de maatschappijen waar altijd met grote marge naar veiligheid, onderhoud en gekwalificeerd personeel gekeken werd. Van de cabine tot en met het onderhoudsbedrijf. Daar mag je bij de ‚low cost carriers‘‘ wel eens kritisch naar kijken. Ongetwijfeld ook volgens IATA/EASA standaards, maar dan zonder extra marge.

    Dat maakt dat de main carriers een over het algemeen veel duurder bedrijfsmodel hebben. Maar m.i. ook veel veiliger. Het punt is dat de grote massa consumenten graag voor een paar tientjes naar de zon vliegt. En daar spelen de O‘Leary‘s van Ryanair handig op in. Vliegen is simpelweg veel te goedkoop geworden en bereikbaar voor een veel te grote groep mensen. Goedkoop vliegen is geen recht voor iedereen, het is een luxe product.

    Een beetje hetzelfde als in de vleesindustrie. Iedereen wil voor een paar Euro een stuk vlees op tafel. Kijk eens wat er met de veeteelt is gebeurd. Het is een efficiënte business geworden met stalkoeien, plofkippen, varkensflats en bijbehorende veevoerindustrie.

  8. forum rang 6 gbakl 30 oktober 2020 11:39
    quote:

    Knife Catcher schreef op 30 oktober 2020 10:38:

    Nog even wat ik nu zie:
    Op het moment dat het aanbod iets wegvalt, loopt door algoritmen de koers snel op bij lage omzet.
    Laat je door algoritmen niet afhouden van de werkelijke feiten: tent is technisch failliet en als er iets voor de aandeelhouders overblijft komende maanden, dan is dat eerder dubbeltjes dan euro's per aandeel.
    .
    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het derde kwartaal van dit jaar conform verwachting zwak gepresteerd. Dit concludeerden analisten van UBS vrijdagochtend.

    Volgens de analisten werden er vooraf al zwakke resultaten en een uitdagende outlook verwacht. Wel is UBS positief over het herstructureringsplan van Air France-KLM. De luchtvaarder liet weten een akkoord te hebben bereikt met vakbondsleiders over een herstructurering. De plannen moeten nog worden goedgekeurd door de Franse en Nederlandse staat. Air France-KLM nam een provisie voor de herstructurering van 565 miljoen euro.

    Verder stelde UBS dat de omzet in het derde kwartaal met 2,5 miljard euro lager uitviel dan de 2,8 miljard euro waar de consensus op mikte. Het operationele verlies was met 1,0 miljard euro evenwel kleiner dan het verlies van 1,3 miljard euro waarop door analisten werd gerekend.

    UBS heeft een Neutraal advies op Air France-KLM met een koersdoel van 3,35 euro. Het aandeel daalde vrijdagochtend met 3,4 procent tot 2,69 euro.

    Door: ABM Financial News.
    .
    Laag 2,614
    .
    dit is het spel dat je krijgt als de hedgefunds en flitshandelaren totale grip hebben op
    de koersvorming en alle long turbos boven 2.60 zijn uitgestopt.

    waarom zouden ze nu al verder gaan met koersdrukken, dan hou je geen speelveld meer over.
    beter vaak winsten binnenhalen dan eenmalig een forse winst scoren ?

    als er nu snel alsnog een accoord komt over langdurige bezuinigingen (en dat komt er)
    dan kan de koers mooi weer even opveren.

    en daarna weer zakken

    enz enz
  9. [verwijderd] 30 oktober 2020 11:44
    quote:

    drooglegging schreef op 30 oktober 2020 11:25:

    Het eventuele herstelvermogen is ook gigantisch natuurlijk! het kan keihard omslaan als het virus eronder is.

    Heb begrepen dat 30 oktober een deadline is, het aansluitende weekend is wel prettig, je kunt de deadline 2 dagen laten verlopen, van beide kanten trouwens.

    Hoekstra moet niet toegeven, het uitgeven van andermans geld(lees: belastingen) mag geen carte blanche zijn voor onbeperkte budgetten om de zeer luxe loonkosten in stand te houden, daar gaat het volk zeker op terugkomen.

    KLM gecontroleerd laten afschalen, kleiner worden, conform de huidige markt, daarna opschalen kan altijd weer..

    SPL=leeg.

    "Het eventuele herstelvermogen is ook gigantisch natuurlijk!"
    Hoe dan???

    Hoe gaat AF-KLM ooit al dat geleende geld terug verdienen?
    Hoe gaat AF-KLM ooit nog dividend kunnen gaan betalen?

    Hoe langer het duurt hoe dieper AF-KLM in het moeras zakt. En de budget airliners gaan er met de buit vandoor.
  10. forum rang 6 gbakl 30 oktober 2020 11:48
    ''Één ding wel duidelijk blijven zien: een piloot is om de dooie dood geen buschauffeur!''
    .
    NEE, want hij heeft geen groot rijbewijs!

    en slechts een deel (met de allerhoogste salarissen) vliegt met zoveel passagiers en nu
    de B747 ook al weg dus gemiddeld met minder passagiers en mag/moet het salaris
    alleen daarom al omlaag....maar zo werkt het salarismodel daar niet want eenmaal
    een hoog salaris dan nooit meer omlaag ook al vlieg je kleinere types.

    en dat is maar 1 voorbeeld hoe scheefgegroeid hun salarismodel is.
    alleen de lusten en nooit de lasten en
    DAT is nu voorbij en het is wel slikken voor die grootverdieners.
  11. Forni 30 oktober 2020 11:53
    Beste Kees1, heeft uw bijdrage niet een hoog Telegraaf gehalte, iets met klok en klepel?
    Tenslotte zijn het de piloten en het hoger management de enige die binnen de KLM een financiële bijdrage leveren van 20% op hun salaris. De bonden zoals oa het FNV en VNC schreeuwen het hardst en krijgen een platform in de media omdat het zo lekker bekt. Echter vergeten zij even dat dat hun achterban (zo’n 80% van het personeelsbestand) werkelijk helemaal niets inlevert of zelfs een loonsverhoging krijgt in de tijd dat het pompen of verzuipen is. De KLM failliet laten gaan, klinkt makkelijk, maar heeft u ook nagedacht dat de slots in dat geval verloren zijn. Dan valt er überhaupt niets meer te vliegen, inclusief alle mensen die ontslagen zullen worden die indirect van Schiphol afhankelijk zijn. Kijken wat Wobke vindt als er 100.000+ mensen hierdoor bij het UWV aankloppen.
  12. [verwijderd] 30 oktober 2020 12:06
    quote:

    wizz schreef op 30 oktober 2020 11:13:

    Ik blijf me verbazen dat er nog zo veel kopers zijn voor dit aandeel.

    Geen enkel sein staat op groen. En toch hersteld de koers na deze werkelijk dramatische cijfers gewoon weer.
    Zou me niks verbazen als het gewoon in het groen sluit vandaag.

    In welke droomwereld leven deze kopers?
    ING, koersdoel 8 euro!
    Kijk als je anders toch rente moet betalen bij de bank, kun je het geld ook gelijk inleveren

    BTW mijn puts staan nog een stuk hoger als gisteren bij een 1% lagere koers!
    Maw de koers vlak, maar de premie op puts gaat sterk omhoog

    meer mensen die dat zien?
  13. Chippie 30 oktober 2020 12:11
    @ Forni,
    AFKLM heeft een negatief eigen vermogen van Euro 4,7 miljard. Marktpartijen willen AFKLM niet meer financieren en hebben ze de NL en FR overheden zover gekregen om dit op te pakken. De schulden lopen daardoor zo sterk op dat AFKLM deze niet meer kan terugbetalen. Omdat er geen perspectief is op financieel herstel lijkt het uitgeven van aandelen uitgesloten.

    AFKLM heeft altijd groei en marktwerking centraal gesteld. Nu weten ze ook wat de nadelen hiervan zijn. Lijkt me een goed idee dat ze failliet gaan. Om slots zou ik me niet druk maken. Daarvan zijn er voorlopig genoeg.

  14. [verwijderd] 30 oktober 2020 12:21
    quote:

    Chippie schreef op 30 oktober 2020 12:11:

    @ Forni,
    AFKLM heeft een negatief eigen vermogen van Euro 4,7 miljard. Marktpartijen willen AFKLM niet meer financieren en hebben ze de NL en FR overheden zover gekregen om dit op te pakken. De schulden lopen daardoor zo sterk op dat AFKLM deze niet meer kan terugbetalen. Omdat er geen perspectief is op financieel herstel lijkt het uitgeven van aandelen uitgesloten.

    AFKLM heeft altijd groei en marktwerking centraal gesteld. Nu weten ze ook wat de nadelen hiervan zijn. Lijkt me een goed idee dat ze failliet gaan. Om slots zou ik me niet druk maken. Daarvan zijn er voorlopig genoeg.

    exact. Failliet laten gaan en nationaliseren. Dat lijkt me nog de enige haalbare kaart voor KLM.

    maar ja, hoe dat eruit moet gaan zien met de franse en nederlandse overheid vraag ik me af.
  15. forum rang 6 gbakl 30 oktober 2020 12:23
    @Forni,
    .

    Tenslotte zijn het de piloten en het hoger management de enige die binnen de KLM een financiële bijdrage leveren van 20% op hun salaris
    .
    het is prima hoor, dat je probeert voor die armlastige piloten op te komen.
    vrijwel alle goodwill zijn ze inmiddels toch al kwijt en alle beetjes aan steun zal welkom zijn...
    .
    maar als je veruit de hoogste salarissen had in de hele vliegwereld en ook veel meer dan
    20% hoger dan het gemiddelde en dan nu in deze situatie nog durven te zeuren ???
    zelfs de Franse collega piloten hebben al meteen fors ingeleverd ivm een heel
    ander salarismodel. (minder uren minder salaris).
    .
    de laatste maanden weinig gevlogen en met heel weinig passagiers en toch die hoge
    salarissen gevangen want er kwam maar geen accoord....
    .
    nee, die goodwill ben je voorgoed kwijt, begrijpelijk toch ?

  16. [verwijderd] 30 oktober 2020 12:34
    quote:

    gbakl schreef op 30 oktober 2020 11:48:

    ''Één ding wel duidelijk blijven zien: een piloot is om de dooie dood geen buschauffeur!''
    .
    NEE, want hij heeft geen groot rijbewijs!

    en slechts een deel (met de allerhoogste salarissen) vliegt met zoveel passagiers en nu
    de B747 ook al weg dus gemiddeld met minder passagiers en mag/moet het salaris
    alleen daarom al omlaag....maar zo werkt het salarismodel daar niet want eenmaal
    een hoog salaris dan nooit meer omlaag ook al vlieg je kleinere types.

    en dat is maar 1 voorbeeld hoe scheefgegroeid hun salarismodel is.
    alleen de lusten en nooit de lasten en
    DAT is nu voorbij en het is wel slikken voor die grootverdieners.
    Schreeuw lekker, maar je hebt er de ballen verstand van. De B747 is weg (max 408 passagiers). De 777 is er nog (max 408 passagiers).

    www.klm.com/travel/us_en/prepare_for_...
    www.klm.com/travel/us_en/prepare_for_...

    Om over de rest nog maar even te zwijgen. Hoezo scheefgegroeid...
  17. [verwijderd] 30 oktober 2020 12:37
    quote:

    drooglegging schreef op 30 oktober 2020 11:25:

    Het eventuele herstelvermogen is ook gigantisch natuurlijk! het kan keihard omslaan als het virus eronder is.

    Heb begrepen dat 30 oktober een deadline is, het aansluitende weekend is wel prettig, je kunt de deadline 2 dagen laten verlopen, van beide kanten trouwens.

    Hoekstra moet niet toegeven, het uitgeven van andermans geld(lees: belastingen) mag geen carte blanche zijn voor onbeperkte budgetten om de zeer luxe loonkosten in stand te houden, daar gaat het volk zeker op terugkomen.

    KLM gecontroleerd laten afschalen, kleiner worden, conform de huidige markt, daarna opschalen kan altijd weer..

    SPL=leeg.

    Wie betaalt er het meeste aan loonbelasting in Nederland? Ik zal je zeggen, de top 10% inkomens betaalt 90% van de loonbelastingen. Een topinkomen heeft meer te besteden, met meer bestedingen zijn meer BTW-inkomsten gemoeid, dus wie er nu werkelijk voor deze crisis betaalt? De top inkomens.

    Daarnaast 'zeer luxe' daar kan je eindeloos over discussiëren, maar de salarissen zijn marktconform.

    Als aanvulling nog. Afschalen kost geld en opschalen kost ook geld (en wellicht zelfs meer dan het huidige bestand te behouden).
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 125 126 127 128 129 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links