Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Air France-KLM zakt op Damrak na miljardenverlies

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: AFN

Meer over AFN

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. crypt 30 oktober 2020 10:17
    quote:

    wiegveld schreef op 30 oktober 2020 09:48:

    ik las net met verbazing de negatieve reactie van KLM op de Minister. Ze zouden boos moeten worden op de piloten en hun salarissen.Geef ze de Easyjet norm en er is geld.
    Ha ha, al zouden de piloten al hun salaris inleveren.. in het grote plaatje is dat echt verwaarloosbaar. Het 20 procent inleveren is puur links niveleren.
  2. [verwijderd] 30 oktober 2020 10:33
    quote:

    crypt schreef op 30 oktober 2020 10:17:

    [...]

    Ha ha, al zouden de piloten al hun salaris inleveren.. in het grote plaatje is dat echt verwaarloosbaar. Het 20 procent inleveren is puur links niveleren.
    Ik proef een beetje antipathie tegen links/ socialistisch. Als dat zo is, hoe zie jij nu de staatssteun dan? Volgens mijn konden mannen als Kok en Den Uil hier nog wel wat van leren;-)

    De piloten zijn nog niet wakker uit hun dromenland. En dan te bedenken dat dit voor AF-KLM echt een nachtmerrie aan het worden is.

    Schuldige is voor een belangrijk deel de staat, die met de NOW regeling niet alleen duizenden kleine bedrijven geholpen heeft, maar ook het logge KLM in haar vastgeroeste positie heeft laten doormodderen.
  3. forum rang 4 Stephanus1987 30 oktober 2020 10:35
    Consolidatieslag moet nog plaatsvinden in de luchtvaart. Er zullen toch echt een paar maatschappijen het veld moeten ruimen. En eerlijk, KLM heeft niet de beste kaarten. Op langere termijn zie ik bijvoorbeeld Lufthansa er sterker uit komen gezien de onvoorwaardelijke steun. Wellicht is een volledige inlijving door AF onvermijdbaar.. Politiek gaat hier nog wel een flinke rol in spelen. Na de investering in het aandelenpakket KLM afgelopen jaar lijkt het mij door de staat moeilijk verkroppen dat er iemand anders vandoor gaat met dit toch wel strategische bedrijf. Slagkracht mist een beetje op dit dossier, een reden dat ik voorlopig zeker nog niet ga ''boarden'' op het KLM aandeel.
  4. forum rang 5 Kees1 30 oktober 2020 10:42
    De piloten zitten nog met hun hoofd in de wolken met het Peter Stuyvesant-gevoel. Ze hebben niet door dat de wereld veranderd is en dat ze vandaag te vergelijken zijn met buschauffeurs en morgen met stokers op de locomotief.
    De overheid kan KLM maar het beste niet steunen. KLM gaat dan failliet. De overheid kan vervolgens met een nieuwe BV een doorstart doen en daar een klein deel van het personeel in overnemen. Je bent dan in een klap van de schulden af en de piloten die je overneemt kun je hetzelfde gaan betalen als RyanAir.
  5. forum rang 7 ffff 30 oktober 2020 11:17
    Kees,

    Toch wat relativeren: Piloten zijn te vergelijken met buschauffeurs.... Denk jij, schrijf jij.....maar sta je er even bij stil dat een hoog percentage van de piloten voor hun pilotenopleiding zo rond de 100.000 Euro schulden hebben gemaakt. De een wat meer, de ander wat minder. Als je de salariseisen van piloten overtrokken vindt, dan toch ook eens kijken hoe ze zo ver geraakt zijn...Met grote schulden, dus veel risico.

    Voor de rest ben ik het eens met jouw opstelling dat de Overheid veel minder steun zou moeten geven...Bedrijven gaan inderdaad failliet, maar dat is nu eenmaal het kenmerk van ondernemen en ondernemingsrisico. Nu betaalt uiteindelijk de belastingbetaler. Maar ja, dat geldt voor 1000 en één zaken in West-Europa.
    Peter
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links