Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,960 24 apr 2024 17:12
  • +0,080 (+0,24%) Dagrange 33,955 - 34,230
  • 4.490.880 Gem. (3M) 7,6M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3390 3391 3392 3393 3394 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pakman 27 oktober 2020 12:24
    quote:

    patrick 22 schreef op 27 oktober 2020 12:19:

    jah idd ook weeral 1000 euro eraf in 7 min.
    terwijl mensen daar een hele maand mee moeten doen
    gaat nergens over deze wereld.
    Pat, switch naar Plug Power Hydrogen, het word de nieuwe economy, zit nu ff in downtrend maar volgende week cijgers 5 Nov. en maak daar je verlies goed dubbel en dwars blijf erin voor de komende 5 jaar en je gaat lachen .
  2. forum rang 7 Thorgall 27 oktober 2020 12:26
    quote:

    patrick 22 schreef op 27 oktober 2020 12:00:

    zo alles verkocht 15.745 verlies nu 3000 stuks novacyt gekocht op 10.84 mn laatste circus kunstje dan ist klaar.
    ik wens je veel succes. Ik neem aan dat je onderzoek hebt gedaan naar wat de toekomstige winsten zullen zijn komende jaren en de balans hebt bekeken. De website, de prestaties van de CEO in het verleden hebt gegoogled, etc. De onderzoeken die lopen en de mogelijke kanshebbers die het bedrijf in ontwikkeling heeft. Top! Komt goed dit.
  3. Zembla 27 oktober 2020 12:28
    quote:

    Underdog schreef op 27 oktober 2020 09:59:

    [...]

    De bussiness case is heel simpel. Alles wat groen is mag momenteel kosten wat het wil. Tesla heeft ook nog steeds geen bussiness case momenteel. Wordt enkel gedragen door subsidies.

    Olie en gas opboren kost ook geld he. Tgaat gewoon om hoeveel vraag er naar een product is. Jullie landje heeft gisteren nog aangegeven om in 2024 een H2 handelplatform te lanceren zoals voor olie en gas.

    Het gaat niet om electriciteit die "over" is of niet. Het gaat om de schokken op je net op te vangen van massale productieschommelingen. En het gaat ook om de industrie, trucks, treinen en vliegtuigen milieuvriendelijk te maken. Dat kan niet enkel met het zetten van massas wispelturige zonnepanelen en windmolens en batterijen.

    En de aantallen electrolyzers die gepland worden tegen 2030:
    Frankrijk 5GW
    Duitsland 4GW
    Spanje 4GW
    Nederland 3a4 GW
    Australie tientallen gigawatt had ik gelezen?
    ...

    Ik zou niet meer durven zeggen dat het allemaal op niets slaat die waterstof..
    [Vet]: Dat is nu juist het punt, voor die toepassing gaat het niet werken:

    - Het rendement van elektriciteit naar waterstof naar elektriciteit is maximaal 50%;
    - Door de opslag en transport gaat er nog eens 10% verloren;
    - Dit betekent dat je van iedere kW slechts 400 Watt overhoud;
    - Doordat het centraal geproduceerd wordt is het noodzakelijk dat het electriciteitsnet enorm moet worden uitgebreid. Er moeten gigantisch veel kabels aangelegd worden, wat enorm veel geld kost;

    Daar tegenover staat het opvangen van de pieken en dalen door gebruik te maken van accu's:

    - Het kan dichtbij de groene wispelturige bronnen worden toegepast. Verandering aan het net zijn daarvoor niet nodig;
    - Deze lokale oplossingen zorgen ervoor dat snelladen van auto's zonder uitbreiding van het net kan gebeuren.
    - Het rendement van laden en ontladen is 80%;
    - Dit betekent dat je van iedere kW nog 800 Watt overhoud;
    - Dit betekent dat dit systeem een twee keer zo groot rendement heeft;
    - Dit betekent dat er de helft aantal windmolens/zonnepanelen nodig zijn om hetzelfde te bereiken!;
    - De kostprijs van dit alles ligt vele malen lager dan die van waterstof.

    Waterstof is een hele dure droom.
    Hier is iemand die het allemaal netjes verwoord: www.wattisduurzaam.nl/15443/energie-b...

    Wat het aantal GW betreft:: www.bestmag.co.uk/indnews/saudi-and-g...

    Dit is nog maar één speler. Bijzonder dat het met olie te maken heeft, waarom zou dat toch zijn ;). Wereldwijd staat er nu al voor ongeveer 50 GW aan VRFB's. De verwachting is dat dit over 10 jaar 300+ GW zal zijn.

    Er zal voor waterstof vast een toepassing zijn in de industrie, maar daar valt ook wel wat van te zeggen. De productie van staal zou ook volledig in vlamboogovens kunnen plaatsvinden, waarbij het rendement ook n og eens stukken hoger ligt dan door het te verhitten met waterstof.

  4. forum rang 9 Ron-tron system 27 oktober 2020 12:28
    quote:

    patrick 22 schreef op 27 oktober 2020 12:19:

    jah idd ook weeral 1000 euro eraf in 7 min.
    terwijl mensen daar een hele maand mee moeten doen
    gaat nergens over deze wereld.
    Op de beurs speel je toch met extra geld dat niet voor het maand/jaar budget is.
    De wereld zit zo in elkaar vrije economie
  5. forum rang 7 Thorgall 27 oktober 2020 12:28
    quote:

    Uniek schreef op 27 oktober 2020 12:24:

    [...]

    Pat, switch naar Plug Power Hydrogen, het word de nieuwe economy, zit nu ff in downtrend maar volgende week cijgers 5 Nov. en maak daar je verlies goed dubbel en dwars blijf erin voor de komende 5 jaar en je gaat lachen .
    je bedoelt dat bedrijf dat een koers van bijna 1500 had een nu nog geen 15? Ja je blijft lachen.
  6. forum rang 6 pakman 27 oktober 2020 12:37
    quote:

    Zembla schreef op 27 oktober 2020 12:28:

    [...]

    [Vet]: Dat is nu juist het punt, voor die toepassing gaat het niet werken:

    - Het rendement van elektriciteit naar waterstof naar elektriciteit is maximaal 50%;
    - Door de opslag en transport gaat er nog eens 10% verloren;
    - Dit betekent dat je van iedere kW slechts 400 Watt overhoud;
    - Doordat het centraal geproduceerd wordt is het noodzakelijk dat het electriciteitsnet enorm moet worden uitgebreid. Er moeten gigantisch veel kabels aangelegd worden, wat enorm veel geld kost;

    Daar tegenover staat het opvangen van de pieken en dalen door gebruik te maken van accu's:

    - Het kan dichtbij de groene wispelturige bronnen worden toegepast. Verandering aan het net zijn daarvoor niet nodig;
    - Deze lokale oplossingen zorgen ervoor dat snelladen van auto's zonder uitbreiding van het net kan gebeuren.
    - Het rendement van laden en ontladen is 80%;
    - Dit betekent dat je van iedere kW nog 800 Watt overhoud;
    - Dit betekent dat dit systeem een twee keer zo groot rendement heeft;
    - Dit betekent dat er de helft aantal windmolens/zonnepanelen nodig zijn om hetzelfde te bereiken!;
    - De kostprijs van dit alles ligt vele malen lager dan die van waterstof.

    Waterstof is een hele dure droom.
    Hier is iemand die het allemaal netjes verwoord: www.wattisduurzaam.nl/15443/energie-b...

    Er zal voor waterstof vast een toepassing zijn in de industrie, maar daar valt ook wel wat van te zeggen. De productie van staal zou ook volledig in vlamboogovens kunnen plaatsvinden, waarbij het rendement ook n og eens stukken hoger ligt dan door het te verhitten met waterstof.

    dan zal die ene wel gelijk hebben en de andere TIG bedrijven/overheden niet hahahahah Zon/Wind/water/Electrolyzers/ STROOM hahahahah
  7. [verwijderd] 27 oktober 2020 12:39
    Onze Duitse buren hebben 9 miljard gereserveerd voor waterstof. Zolang de Overheid er geld inpompt, kan Shell eraan verdienen en tegelijk een beter imago opbouwen. Maar zoals van Beurden zei: hij heeft geen mandaat gekregen van aandeelhouders met verlies te draaien door nu versneld van de olie over te stappen op groene energie.
  8. forum rang 6 pakman 27 oktober 2020 12:40
    26.10.2020,

    A new pre-feasibility study is looking at the potential to export green hydrogen from a Landsvirkjun hydrogen production facility in Iceland to the Port of Rotterdam.

    Iceland largest electricity generator Landsvirkjun and the Port of Rotterdam last week signed a Memorandum of Understanding (MoU) for the project, which would help the Port’s goal of becoming a major import hub for hydrogen to supply European energy consumers.

    The project will see Landsvirkjun produce hydrogen at a new facility located at its Ljósifoss Hydropower Station, approximately 70km outside of Reykjavik. The production will be carbon-free, through the electrolysis of water and renewable power.

    This hydrogen would then be transported from Iceland to the Port of Rotterdam.

    Hordur Arnarson, CEO of Landsvirkjun, said, “Hydrogen is without a doubt one of the energy carriers of the future, and a very exciting option as a means to combat climate change.”

    “Using hydrogen as a carrier, we can export our Icelandic green renewable energy to the European mainland, thereby increasing our contribution to the joint efforts necessary to facilitate a world-wide energy transition.”

    “The European market for green hydrogen will no doubt grow considerably in the coming years, and this MoU will enable us to monitor and take part in that development right from the get-go.”

    Allard Castelein, CEO of Port of Rotterdam Authority, said, “Northwest Europe will need to import large volumes of green hydrogen to become CO2-neutral. We expect hydrogen to take on the position oil has today, as an energy carrier as well as feedstock for the industry.”

    “We are therefore exploring the possibilities to import hydrogen from countries that have the potential to produce large volumes of hydrogen at a competitive price, like Iceland.”
  9. forum rang 6 pakman 27 oktober 2020 12:42
    quote:

    Mousepoes schreef op 27 oktober 2020 12:39:

    Onze Duitse buren hebben 9 miljard gereserveerd voor waterstof. Zolang de Overheid er geld inpompt, kan Shell eraan verdienen en tegelijk een beter imago opbouwen. Maar zoals van Beurden zei: hij heeft geen mandaat gekregen van aandeelhouders met verlies te draaien door nu versneld van de olie over te stappen op groene energie.
    kk en dat doen ze bij BP dus wel, spreekwoord ... voor de baten
  10. Techini 27 oktober 2020 12:42
    quote:

    WUTRU schreef op 27 oktober 2020 11:33:

    Iedereen die hier roept over olieprijs zit gewoon verkeerd te kijken. De koers van Shell reageert sterk op de besmettingsaantallen omtrent covid. Als deze aantallen zodalijk weer gaan dalen (geen idee waar de piek ligt) zul je zien dat de koers van Shell weer gaat stijgen. Vervolgens gaat het afkondigen van maatregelen onze olietanker, aka Shell, echt weer in beweging zetten.
    100% mee eens. De prijs van een vat Brent ligt op dit moment prima (41+) en de huidige gasprijs is niet meer zo hoog geweest sinds januari '19 (!!!!), daar gaat Shell ongetwijfeld van profiteren als de besmettingen weer afnemen OF als er definitief nieuws komt vanuit AstraZeneca of Pfizer hoek over massaproductie van het bijna afgeronde vaccin. Daarnaast denk ik dat de cijfers van Shell, net als bij BP gaan meevallen.
    Zit zelf op GAK 11.8 en ga nog wat RDSa bijkopen deze week. Ik zou forumleden willen adviseren om in ieder geval het einde van de lockdown(s) af te wachten en ondertussen twee a drie kwartalen dividend te pakken.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3390 3391 3392 3393 3394 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links