Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,241 24 apr 2024 09:47
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 1,238 - 1,243
  • 41.410 Gem. (3M) 2,2M

Postnl - Oktober 2020

1.506 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 76 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Cerburus 27 oktober 2020 10:53
    Postnl heeft zeer veel marktaandeel verloren deze periode, enerzijds door gelukkige timing van DHL en ander zijde door hun kruideniersmentaliteit. DHL heeft in oktober 2019 net een mega centrum geopend in Zaltbommel deze was primar bedoeld voor b2b maar is sinds feb volgestopt met b2c..let wel het gaat om een centrum met cap 500.0000 pakketten per dag. Verder is er /of gaat er voor sinterklaas nog een sorteercentrum in Utrecht open.

    Let wel een postnl sorteercentrum (de standaard kleine die ze de laatste jaren hebben bijgebouwd) kan zo'n 35.000 pakketten per dag aan. PostNL komt helaas (waarschijnlijk) net te laat met hun mega kleine parcel centrum in Utrecht. Enfin wat ik zei combinatie van domme pech maar ook strategie. Ik heb nooit begrepen waar er zoveel kleine sorteercentra de grond worden uitgestampt. Kosten zijn in verhouding tot 1 grote, gewoonweg veel te groot. Enfin PostNL lijkt met het 'klein parcel' mega centrum zelf ik terug te keren van die strategie..wel een beetje laat.. er staan er inmiddels al 25...
  2. forum rang 5 Cerburus 27 oktober 2020 15:32
    oh ik ben hier qua resultaten ook niet bang voor, maar de vraag ging over marktaandeel, en ja die heeft PostNL verloren. Mede door bovengenoemde reden. Capaciteit is de uitdaging momenteel, alleen wil je ook weer niet te veel investeren nu, want dan blijf je weer met overcapaciteit zitten. Lastige balans
  3. JBL_0123 27 oktober 2020 16:37
    quote:

    Travis Bickle schreef op 27 oktober 2020 14:10:

    @Cerberus ik ben hier niet heel bang voor heb het idee dat koek zo groot is dat post nl nog maanden op volle capaciteit kan draaien. Het is gewoon een enorme groeimarkt, zelfs mijn moeder van 80 jaar bestelt bij Bol.com. Keurig geleverd door,....
    Yup idem hier, shopping spree bij de oudjes. Denk dat ze bezoek van de postbode ook wel appreciëren :D
  4. Schuinsmarcheerder 27 oktober 2020 17:13
    quote:

    Cerburus schreef op 27 oktober 2020 10:53:

    Ik heb nooit begrepen waarom er zoveel kleine sorteercentra de grond worden uitgestampt. Kosten zijn in verhouding tot 1 grote, gewoonweg veel te groot. Enfin PostNL lijkt met het 'klein parcel' mega centrum zelf terug te keren van die strategie..wel een beetje laat.. er staan er inmiddels al 25...
    Nou, daar hebben we sinds kort toch die schitterende 'sale and leaseback' constructie voor verzonnen .......
  5. forum rang 4 Cedar 27 oktober 2020 18:20
    www.google.com/amp/s/www.thestreet.co...

    Morgen Q3 cijfers UPS,
    Vandaag volgende upgrade, van ca162 naar 214$,
    Komende 2 jaar blijft het goed gaan is de verwachting: kostenbesparing en hogere prijzen,
    In de VS worden in piekseizoen 50,000 personeel extra aangenomen,
    Kan niet op,

    Voorbode voor Postnl volgende week?
  6. forum rang 6 prinszicht 27 oktober 2020 18:25
    Hij gaat weer lekker. Wederom een terugtest tot aan zone 2,88 Max. Koopintentie blijft uit. Je kunt je toch niet voorstellen dat ze allemaal keurig het startschot afwachten maandag. De pro’s kunnen nog steeds een groter gat creeeren tov verwachtingen. HV heeft een track record ze te helpen met de cijfers.
  7. forum rang 4 Toekomstbeeld 27 oktober 2020 18:25
    quote:

    Cerburus schreef op 27 oktober 2020 15:32:

    oh ik ben hier qua resultaten ook niet bang voor, maar de vraag ging over marktaandeel, en ja die heeft PostNL verloren. Mede door bovengenoemde reden. Capaciteit is de uitdaging momenteel, alleen wil je ook weer niet te veel investeren nu, want dan blijf je weer met overcapaciteit zitten. Lastige balans
    Vraag al sinds 2017 om een gezonde balans tussen marktaandeel versus gezonde winst maken in een autonoom groeiende markt.

    Prijsvechten in een autonome groeimarkt is niet alleen onverstandig, het is zelfs oerdom. Dat hebben we bewezen gezien in de afgelopen jaren. Elke euro extra omzet leidde nb tot 1,03 euro aan kosten. Marge bijdrage naar beneden met hogere omzet. Ongelofelijk maar postnl kreeg het voor elkaar.
    Dat men zelfs marketing uitvoerde om de marktgroei nog meer te stimuleren is zelfs pure kapitaalvernietiging. DHL, GLS en dpd lachen zich al jaren een breuk. Liften vrolijk mee, luizen in de pels.

    Timing van prijsverhogingen (loslaten van marktaandeel strategie) is echter belangrijk en dan moet je naar de concurrentie kijken.

    Als men de pakket prijzen al in 2017 had verhoogd ipv per 1 jan 2020, had men grof geld verdiend. Zowel DPD als DHL hebben mega centra gebouwd en waren perfect klaar om weglopende klanten vanaf 1 jan 2020 op te pikken.

    In 2017 tm 2019 hadden partijen geen kant opgekund. DHL en dpd hadden toen geen verwerkingscapaciteit.

    En dit is geen nieuws. Heb het in 2017 al geschreven.
  8. forum rang 4 Toekomstbeeld 27 oktober 2020 18:34
    quote:

    Cedar schreef op 27 oktober 2020 18:20:

    www.google.com/amp/s/www.thestreet.co...

    Morgen Q3 cijfers UPS,
    Vandaag volgende upgrade, van ca162 naar 214$,
    Komende 2 jaar blijft het goed gaan is de verwachting: kostenbesparing en hogere prijzen,
    In de VS worden in piekseizoen 50,000 personeel extra aangenomen,
    Kan niet op,

    Voorbode voor Postnl volgende week?
    www.wsj.com/market-data/quotes/UPS

    Zelfde koerspatroon als postnl

    Jump bij vorige kwartaalcijfers, daarna redelijk stabiel. Klein dipje afgelopen dagen.

    Verschil is wel dat postnl al een extra jump maakte van 2,62 naar nu 2,89 agv verhoogde verwachtingen enkele weken geleden.

    Een terugval naar bv 2,60 zou ik echt niet goed van worden. Mocht dat wel gebeuren dan kan dat m.i. alleen omdat H&P het toch weer ergens verprutst hebben.
  9. forum rang 5 Cerburus 27 oktober 2020 18:55
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 27 oktober 2020 18:25:

    [...]

    Vraag al sinds 2017 om een gezonde balans tussen marktaandeel versus gezonde winst maken in een autonoom groeiende markt.

    Prijsvechten in een autonome groeimarkt is niet alleen onverstandig, het is zelfs oerdom. Dat hebben we bewezen gezien in de afgelopen jaren. Elke euro extra omzet leidde nb tot 1,03 euro aan kosten. Marge bijdrage naar beneden met hogere omzet. Ongelofelijk maar postnl kreeg het voor elkaar.
    Dat men zelfs marketing uitvoerde om de marktgroei nog meer te stimuleren is zelfs pure kapitaalvernietiging. DHL, GLS en dpd lachen zich al jaren een breuk. Liften vrolijk mee, luizen in de pels.

    Timing van prijsverhogingen (loslaten van marktaandeel strategie) is echter belangrijk en dan moet je naar de concurrentie kijken.

    Als men de pakket prijzen al in 2017 had verhoogd ipv per 1 jan 2020, had men grof geld verdiend. Zowel DPD als DHL hebben mega centra gebouwd en waren perfect klaar om weglopende klanten vanaf 1 jan 2020 op te pikken.

    In 2017 tm 2019 hadden partijen geen kant opgekund. DHL en dpd hadden toen geen verwerkingscapaciteit.

    En dit is geen nieuws. Heb het in 2017 al geschreven.

    je hebt dit inderdaad al eerder geschreven en dat is waar het om draait...marge..

    Alleen vergeet dit niet dat PostNL al stukken duurder is dan de concurrentie. (afgezien van express als UPS/Fedex maar das andere business).PostNL's uitdaging is met name de kostprijs per pakket.. Door de grote toename van volume dit jaar, is deze gelukkig gedaald. Maar in verhouding met concurrentie nog te hoog. Simpelweg op de knop 'duurder' drukken is niet altijd de oplossing. PostNL's 'micro' netwerk is operationeel gewoon extreem duur en herna's hobby's moeten natuurlijk ook nog worden betaald. (e.g stockon, Schiphol koffer debacle)

    Enfin het enige positieve aan de komende 6(?) maanden is dat je het desnoods wel duurder maakt, de capaciteit bij de concurrenten is in tegenstelling tot het verleden ook 0. Dus grote klanten kunnen nieteens overstappen. :P. Enfin lijkt me een tijdelijke situatie.

  10. forum rang 6 win some... 27 oktober 2020 19:43
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 27 oktober 2020 18:25:

    [...]

    Vraag al sinds 2017 om een gezonde balans tussen marktaandeel versus gezonde winst maken in een autonoom groeiende markt.

    Prijsvechten in een autonome groeimarkt is niet alleen onverstandig, het is zelfs oerdom. Dat hebben we bewezen gezien in de afgelopen jaren. Elke euro extra omzet leidde nb tot 1,03 euro aan kosten. Marge bijdrage naar beneden met hogere omzet. Ongelofelijk maar postnl kreeg het voor elkaar.
    Dat men zelfs marketing uitvoerde om de marktgroei nog meer te stimuleren is zelfs pure kapitaalvernietiging. DHL, GLS en dpd lachen zich al jaren een breuk. Liften vrolijk mee, luizen in de pels.

    Timing van prijsverhogingen (loslaten van marktaandeel strategie) is echter belangrijk en dan moet je naar de concurrentie kijken.

    Als men de pakket prijzen al in 2017 had verhoogd ipv per 1 jan 2020, had men grof geld verdiend. Zowel DPD als DHL hebben mega centra gebouwd en waren perfect klaar om weglopende klanten vanaf 1 jan 2020 op te pikken.

    In 2017 tm 2019 hadden partijen geen kant opgekund. DHL en dpd hadden toen geen verwerkingscapaciteit.

    En dit is geen nieuws. Heb het in 2017 al geschreven.

    Jij denkt vanuit het belang van Postnl. Herna Verhagen denkt vanuit het belang van de samenleving. Dan kom je tot andere keuzes. Voor de ideologische achtergrond zie: goldschmeding.foundation/
  11. forum rang 6 prinszicht 27 oktober 2020 20:16
    quote:

    win some... schreef op 27 oktober 2020 19:43:

    [...]

    Jij denkt vanuit het belang van Postnl. Herna Verhagen denkt vanuit het belang van de samenleving. Dan kom je tot andere keuzes. Voor de ideologische achtergrond zie: goldschmeding.foundation/
    Lose some. Dat is dan ook mijn enige onderliggende angst voor maandag. Waar ik al maanden op hamer. Sandd en de maatschappij. Dat verklaart dan ook de zogenaamde dividend move die noch geen van de rekenwonders heeft toegelicht met plausibele argumenten. Schrappen om niets, of anders, om even later je vastgoed te verkopen. Dus zal mijn angst wel terecht zijn. De valse beweging op dividend om de 200 miljoen van Sandd te bedekken. Volledig afgeschreven dadelijk op een hausse van pakketten. Maar voor de goed ingewijde dadelijk, op 2 november, met hoofdletters uit het verlag te herleiden. Significante volume daling briefjes en afzwakking van enige business case met een kleine voorbode naar verdere reorganisatie(kosten). Dan zal je toch zien dat mijn gat naar 2,60 wordt gedicht. Gadver!
  12. perry1 27 oktober 2020 20:30
    Klopt veel minder zakelijke brieven maar ook heel veel extra zaken:
    -Een flink aantal miljoen kerstpakketten die normaal uitgedeeld worden vanuit bedrijf maar nu per stuk naar elke werknemer gaan
    -Veel meer kerstkaarten ook omdat de aanloop naar kerst veel langer gaat zijn
    -Veel meer online aankopen

    Kw4 word het beste kwartaal ooit
1.506 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 76 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links