Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,705 16 apr 2024 13:46
  • -0,355 (-1,04%) Dagrange 33,605 - 33,885
  • 2.985.570 Gem. (3M) 7,4M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3352 3353 3354 3355 3356 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Daan 008 22 oktober 2020 14:43

    Verhouding olie/gas was vorig jaar, dacht ik, 63/37

    De totale energie transitie duurt nog jaren of met andere woorden nog vele jaren dat fossiele brandstof nog echt nodig gaat zijn.
    De verwachte energie transitie is voorzien tegen 2050. Om van momenteel ongeveer 10% naar 100% te gaan op 30 jaar tijd moet men 3% in hernieuwbare energie investeren. De kans dat dat financieel niet haalbaar is is bovendien zeer groot waardoor de tijdslijn veel langer gaat worden

    Wordt echter morgen beslist om massaal in kernenergie te gaan investeren dan kan het best zijn dat de doelstelling veel eerder wordt gehaald. Maar ik verwacht van de groene jongens dat zij dit gaan tegenwerken.
  2. forum rang 4 Down the drain 2 22 oktober 2020 14:57
    quote:

    Daan 008 schreef op 22 oktober 2020 14:43:

    Verhouding olie/gas was vorig jaar, dacht ik, 63/37

    De totale energie transitie duurt nog jaren of met andere woorden nog vele jaren dat fossiele brandstof nog echt nodig gaat zijn.
    De verwachte energie transitie is voorzien tegen 2050. Om van momenteel ongeveer 10% naar 100% te gaan op 30 jaar tijd moet men 3% in hernieuwbare energie investeren. De kans dat dat financieel niet haalbaar is is bovendien zeer groot waardoor de tijdslijn veel langer gaat worden

    Wordt echter morgen beslist om massaal in kernenergie te gaan investeren dan kan het best zijn dat de doelstelling veel eerder wordt gehaald. Maar ik verwacht van de groene jongens dat zij dit gaan tegenwerken.

    Steeds weer dat oeverloze gezwam over olie- en/of gasprijzen, energeitransitie en de tijd die dat kost. Allemaal van geen enkele invloed geweest op de koersval van de afgelopen 6-7 maanden. Tenminste ik kan statistisch geen correlatie vinden. Het enige wat lijkt te tellen is het dividendpercentage.. Als dat hoog genoeg is dan komen de buy and hold beleggers vanzelf. Tot die tijd zakt de koers . Hoe laag moet hij dan komen ? Dat is de million dollar question.
  3. forum rang 7 €URO-Trader 22 oktober 2020 15:00
    Buiten het luchtverkeer draait alles door. Produktie in Botlek, containeroverslag op de Maasvlakte/Eemshaven/Vlissingen. Bouwbedrijven, winkels met nog volle schappen, dus aanvoer, thuiswerkers die hun reistijd voor werk nu prive inzetten. Etc etc. Het geloof is nu even weg en rode portefeuille's wellicht. Denk dat als de koers nu nog lager zakt het een zeer goede beslissing is in te slaan. Tesla schijnt al moeite te hebben €15.000 waterschapslasten tbv nieuwbouw Duitsland te betalen, valt gegarandeerd om en VW neemt de hele tent aldaar over tzt.
  4. forum rang 4 Yes we can 22 oktober 2020 15:06
    quote:

    Down the drain 2 schreef op 22 oktober 2020 14:57:

    [...]

    Steeds weer dat oeverloze gezwam over olie- en/of gasprijzen, energeitransitie en de tijd die dat kost. Allemaal van geen enkele invloed geweest op de koersval van de afgelopen 6-7 maanden. Tenminste ik kan statistisch geen correlatie vinden. Het enige wat lijkt te tellen is het dividendpercentage.. Als dat hoog genoeg is dan komen de buy and hold beleggers vanzelf. Tot die tijd zakt de koers . Hoe laag moet hij dan komen ? Dat is de million dollar question.
    Over gezwam gesproken :)
  5. Global-analist1 22 oktober 2020 15:08
    quote:

    Tommy2shot schreef op 22 oktober 2020 14:35:

    [...]

    Hier van shell wat de voordelen en nadelen zijn van rijden op waterstof vs rijden op elektrisch.
    waarbij de nadelen zo zijn opgelost.

    www.shell.nl/media/nieuwsberichten/20...

    De winst van tesla is gewoon wat er open staat aan orders (waarop subsidie op zit). je hebt immers verplichtingen he. en daarnaast is het a;l gezegd geen particulier met een modaal inkomen kan een tesla betalen, dus ze gaan naar het buitenland.

    jaja ik weet dat je komt maar tesla is bezig met een auto van 25000 dollar. maar ja die moeten ze dan nog wel verkopen en dat gaat niet zoals de eerdere tesla's met subsidie.

    Vergeet niet dat Europa heeft ingezet heeft op waterstof. dus ze krijgen hevige concurrentie.

    Ps vrienden van mijn hebben een Tesla en het is echt een fantastische auto, maar ze hebben allemaal met subsidie gekocht (via eigen bedrijf) of geleased. Dat wel gezegd te hebben.

    Dus hopelijk gebruik jij ook je boerenverstand. en vergeet niet de realiteit onder ogen te zien. Advies: Blijf veel lezen zelfs het nepnieuws, maar vergeet nooit je eigen logica en het Nederlandse nuchterheid te gebruiken en stel jezelf de juiste vragen. Zoals wat gaat er gebeuren als er een vaccin i? (qua betrekking tot shell) Mijn gedacht is dat we veel meer gaan consumeren en dat we onze stinkhuis waar we al maanden inzitten gauw verlaten (laatste is een grapje), dus conclusie als de cijfers van q3 beter zijn dan verwacht instappen. zijn ze het niet. wachten tot het vaccin er is.

    Verwachting binnen 1 jaar
    - Slechte cijfers richting de 8 euro
    - Goede cijfers richt 13-15 euro
    - Slechte cijfers + vaccin. 14-16 euro
    - Goede cijfers + vaccin richting 18-20 euro
    - Goede cijfers + vaccin + herstel van dividend. 23-25 euro

    Goede cijfers betekent beter dan verwacht.
    vergeet niet dat we vanaf de 26-27 euro komen begin dit jaar.

    Nu dus afwachten wat de cijfers zijn.
    voorspelling vaccin binnen nu en einde van het jaar., echter beschikbaar voor de bevolking richting de lente - zomer..

    Ik heb zelf optie voor november, december 2020 en juni 2021. niet heel veel geld vergeleken met jullie.

    Van mag je dit bewaren spreken we mekaar over 1 jaar weer en kijken welke scenario is gekomen.

    In mijn optiek zeer mogelijk! Slechte cijfers richting de 8 euro. Op 28 oktober u zult meer inzicht krijgen.
  6. [verwijderd] 22 oktober 2020 15:08
    quote:

    €URO-Trader schreef op 22 oktober 2020 15:00:

    Buiten het luchtverkeer draait alles door. Produktie in Botlek, containeroverslag op de Maasvlakte/Eemshaven/Vlissingen. Bouwbedrijven, winkels met nog volle schappen, dus aanvoer, thuiswerkers die hun reistijd voor werk nu prive inzetten. Etc etc. Het geloof is nu even weg en rode portefeuille's wellicht. Denk dat als de koers nu nog lager zakt het een zeer goede beslissing is in te slaan. Tesla schijnt al moeite te hebben €15.000 waterschapslasten tbv nieuwbouw Duitsland te betalen, valt gegarandeerd om en VW neemt de hele tent aldaar over tzt.
    Tesla is vijf keer meer waard Volkswagen. Tesla heeft recentelijk tegen deze fantasiekoers 5 miljard aan aandelen verkocht om vers kapitaal op te halen om uit te breiden. Koers blijft nagenoeg stabiel. Tesla heeft de auto-industrie drastisch veranderd en alle andere autogiganten huppelen er een beetje achter aan met paar jaar achterstand in technologie. Ik ben benieuwd waarop jouw aanname gebaseerd is, want ik noem het fake news.
  7. MotR 22 oktober 2020 15:11
    quote:

    Buyandhold2020 schreef op 22 oktober 2020 13:54:

    [...]
    Oja de nieuwe consensus is vandaag gepubliceerd vandaar dat ik even op dit forum ben (de hoeveelheid spam en onzin maakt dit forum de laatste weken echt onleesbaar, tijd dat de koers alleen daarom al stijgt):
    vara-services.com/shell/
    De consensus is wat naar beneden bijgesteld sinds vorige versie, dat zal/mag geen schok zijn, lijkt me.
    Misschien geen schok dat de schattingen voor olie lager zijn (gasprijs inschatting zijn hoger), maar het zegt wel wat over de betrouwbaarheid van de inschattingen van de olie- en gasprijs. En omdat die prijs de winstgevendheid van Shell bepaald, is ook de toekomstige koers van Shell vrij onvoorspelbaar.

    Brent olieprijs consensus inschatting Vara-services (vorige schatting op website tov vandaag):

    2021: 49,30 naar 47,60
    2022: 58,50 naar 53,60
    2023: 60,40 naar 57,20

    Henry Hub gasprijs consensus inschatting Vara-services (vorige schatting op website tov vandaag):

    2021: 2,35 naar 2,68
    2022: 2,44 naar 2,59
    2023: 2,52 naar 2,64
  8. Peter133 22 oktober 2020 15:13
    quote:

    €URO-Trader schreef op 22 oktober 2020 15:00:

    Buiten het luchtverkeer draait alles door. Produktie in Botlek, containeroverslag op de Maasvlakte/Eemshaven/Vlissingen. Bouwbedrijven, winkels met nog volle schappen, dus aanvoer, thuiswerkers die hun reistijd voor werk nu prive inzetten. Etc etc. Het geloof is nu even weg en rode portefeuille's wellicht. Denk dat als de koers nu nog lager zakt het een zeer goede beslissing is in te slaan. Tesla schijnt al moeite te hebben €15.000 waterschapslasten tbv nieuwbouw Duitsland te betalen, valt gegarandeerd om en VW neemt de hele tent aldaar over tzt.
    Tesla heeft een record winst voor Q3. Kijk naar de feiten.
  9. forum rang 6 Daan 008 22 oktober 2020 15:15
    quote:

    Down the drain 2 schreef op 22 oktober 2020 14:57:

    [...]

    Steeds weer dat oeverloze gezwam over olie- en/of gasprijzen, energeitransitie en de tijd die dat kost. Allemaal van geen enkele invloed geweest op de koersval van de afgelopen 6-7 maanden. Tenminste ik kan statistisch geen correlatie vinden. Het enige wat lijkt te tellen is het dividendpercentage.. Als dat hoog genoeg is dan komen de buy and hold beleggers vanzelf. Tot die tijd zakt de koers . Hoe laag moet hij dan komen ? Dat is de million dollar question.
    Als je daar geen correlatie in terug vindt.
    Als je niet weet dat dividend in functie is van gemaakte winst en bijgevolg de koers van een aandeel omlaag/omhoog gaat.
    Tja, wat kan/moet je daar dan op zeggen, wat doe je dan hier op de beurs.
  10. Techini 22 oktober 2020 15:20
    quote:

    eugenenl schreef op 22 oktober 2020 14:21:

    [...]

    Misschien eens handig om de media te raadplegen:

    1. Shell is veel meer een gasbedrijf dan een oliebedrijf.
    2. Shell is volop bezig met een energietransitie en bouwt haar olieactiviteiten af.

    Er is op internet veel te vinden!
    I agree, Shell heeft vergeleken met de Big Oils in de VS een voorsprong in transitie. Daarnaast, los van het feit dat de olieprijs as we speak weer de 42,- aantikt (eind mei ca. 33/34), de gasprijs vandaag +37.7 YTD staat. Dat zou voor Shell toch gunstig moeten zijn.
  11. Techini 22 oktober 2020 15:26
    quote:

    Peter133 schreef op 22 oktober 2020 15:13:

    [...]
    Tesla heeft een record winst voor Q3. Kijk naar de feiten.
    www.groen7.nl/zo-staat-het-ervoor-met...

    Begrijp me niet verkeerd, die energietransitie is prima, maar voor 2020 hebben de EV's slechts een marktaandeel van 4.3% in de EU.
    M.a.w. it's coming slowly, zeker als de subsidies weer afgebouwd worden. Maar in 2021, als de auto's weer meer gaan rijden, rijdt 9 op de 10 auto's weer op een verbrandingsmotor, komt de industrie weer op gang en gaat men weer meer vliegen. Of gaan Boeing en Airbus met zonnepanelen op de vleugels opstijgen vanaf volgend jaar?
  12. forum rang 4 Cornel1959 22 oktober 2020 15:36
    quote:

    Global-analist schreef op 22 oktober 2020 11:26:

    [...]

    Dank je! Eindelijk iemand die iets verstandig zegt!
    Pffff. De tekst dat het uiteindelijk wel goed komt Al duurt het 2,5 jaar zoals bij Arcelor word hier onder andere door mij maar nog vele anderen al een hele tijd opgeschreven. Het is ook geen hogere wiskunde te veronderstellen dat na covid de boel weer op gang komt en shell dus prima in staat is om geld te verdienen.
  13. forum rang 4 Cornel1959 22 oktober 2020 15:38
    quote:

    Global-analist schreef op 22 oktober 2020 11:33:

    [...]

    Wat een slechte vergelijking! PostNl heel logisch dat stijgt en met Shell ook heel logisch dat het aandeel zo laag staat en verwacht nog meer daling. Uitraad u mag zelf weten wat u doet, maar gebruik uw boerenverstand en logica.
    Pffff. Deze is nog erger. Gebruik uw boerenverstand. Dat Postnl zou herstellen was inderdaad te verwachten. Is bij shell niet anders. Heb ik in mijn vorige reactie al uitgelegd. Is dus juist heel goed te vergelijken.
  14. forum rang 4 Cornel1959 22 oktober 2020 15:39
    quote:

    Just10 schreef op 22 oktober 2020 12:10:

    Dikke fans allemaal hier van rd.

    Als de koers 0,00 zitten ze allemaal te juichen en lopen de polonaise, 0,00 is het signaal dat het daarna alleen nog maar up kan, niemand die nu door hebt dat het bedrijf een fossiel is.
    Niemand die door hebt? Kunt u ook in het nederlands schrijven.
  15. [verwijderd] 22 oktober 2020 15:48
    De olieprijs loopt exact mee op de RDS koers, of is het andersom?
    Het is een lijn in de grafiek geworden, nooit eerder gezien.
    Conclusie: operationeel bij RDS telt niet meer mee, het is een index-volger geworden zonder neven effecten.
    Net als bij de verkoop gouden sieraden: ze geven louter de metaalwaarde op koers van de dag verkoop, een trieste vertoning dus!
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3352 3353 3354 3355 3356 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links