Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,540 16 apr 2024 12:11
  • +0,210 (+1,37%) Dagrange 15,250 - 15,600
  • 17.775 Gem. (3M) 229,8K

Forum geopend voor Euronav

19.289 Posts
Pagina: «« 1 ... 713 714 715 716 717 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 oktober 2020 13:05
    quote:

    996mk1 schreef op 22 oktober 2020 12:36:

    net bijgekocht aan 6,975 om mijn gak wat te doen zakken.. zou toch moeten stijgen met de lock down dreiging... komt er dan niet meer stockering op zee aan
    Ik vroeg me ook hetzelfde af eigenlijk. Zitten we dan niet in hetzelfde situatie als in maart?
  2. astralslide 22 oktober 2020 13:16
    quote:

    Stsv01 schreef op 22 oktober 2020 13:05:

    [...]
    Ik vroeg me ook hetzelfde af eigenlijk. Zitten we dan niet in hetzelfde situatie als in maart?
    Er is nu minder overall productie door OPEC-cuts etc. en wellicht was de storage play van toen wat overhyped? Maar ja, ik denk dat storage zeker deels gaat terugkomen en ben nog steeds overtuigd dat dit aandeel echt flink ondergewaardeerd is ondanks de lage rates.
  3. [verwijderd] 22 oktober 2020 17:39
    BTIG analyst Gregory Lewis downgraded Euronav NV to Neutral from Buy with no price target. With continued production cuts from OPEC and the potential for more, declining asset prices and estimates already baking in a "strong" Q4 and Q1, the crude oil tanker stocks look fairly valued on cash flows, Lewis tells investors in a research note. VLCC ship values are down from the start of the year with modern tonnage down about 15% and more vintage tonnage down over 20%, the analyst points out.
  4. [verwijderd] 23 oktober 2020 07:29
    quote:

    996mk1 schreef op 22 oktober 2020 12:36:

    net bijgekocht aan 6,975 om mijn gak wat te doen zakken.. zou toch moeten stijgen met de lock down dreiging... komt er dan niet meer stockering op zee aan
    Er is een verschil tussen stockering op zee omdat ze met de olie nergens anders heen kunnen (lockdown in het voorjaar) en stockering op zee omdat het goedkoop kan (nu met de dieseloverschotten).
  5. forum rang 4 boothram 23 oktober 2020 16:11
    euronav heeft blijkbaar nood aan suezmawes en huurt er 'enkele' (cfr trafigura) voor 2 jaar
    wellicht zoals aangekondigd (imo 22020 zie site) voor mgo contango play : kopen iin mata en op termijn verkopen... de suezmax hebben in de termijncontracten ong een tce van 30000/dag ... suezmaxes kunnen natuurlijk door het suezkanaal... en malta is een vrij korte trip. wellicht is er op die trajecten maar een geringe marge, maar wellicht zijn die contracten net iets intressanter voor euronav dan oor trafigura. overigens, uit de verkoop van een tanker uit joint venture werd er in totaal 50% winst geboekt... 10 miljoen .. de andere samengekochte tanker heeft normaliter hetzzelfde opgebracht, en de andere suezmax ook? het lijkt er wel op dat de suezmax vloot ook in q3 zal scoren, en gezien de recente transactie wellicht ook in q4...
    ik reken op een gevoelige omzetdaling, tot 250 miljoen in q3 en 200 miljoen in q4, maar dat is nog in beide geval een grote casflow en in q4 ... breakeven, vooral dank zij de suezmax en time charters, en dan mag q4 op de spot catastrofaal zijn...
    boekhoudkundig kan euronav wellicht nog een extra afschrijving voorzien op de vloot, al was het maar om de break-even te verlagen vooral dan op de nieuwe schepen lijkt het me te verantwoorden maar voor de andere schepen lijkt het me niet echt nodig, gezien de snelle afschrijving.
    maar zelfs als het te verdelen saldo van de winst niet zou volstaan, belet het euronav niet om die 10% bij te kopen tot 12,5 % van het kapitaal. na 2022 zal de financiële intrestlast wellicht onbeduidend zijn... de dure leningen verdwijnen voor eco-leningen met lager risico, en veel goedkoper. laat die negatieve stemmingmakers maar verder inkopen...als ze de koers hoog genoeg vinden gaan ze wel wijzen op de extreme koerswinstverhouding en de beurskapitalisatie aan halve prijs, waardoor ze nog eens 5% per jaar kunnen bijverdienen door de inkoop van 10 % eigen
    aandelen... na 3 jaar hebben ze dan wellicht 32,5% van de aadelen... en de overblijvende 150 miljoen aandelen hebben 2$ cashflow/aandeel uit de afschrijvingen alleen.
19.289 Posts
Pagina: «« 1 ... 713 714 715 716 717 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links