Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

TomTom oktober 2020 (aandeel is niet goedkoop, maar spotgoedkoop)

2.074 Posts
Pagina: «« 1 ... 66 67 68 69 70 ... 104 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 19 oktober 2020 14:09
    HG, nog steeds trots over de ontwikkelingen van de koers?
    Ik zou als CEO alles in het werk stellen om mijn trots en kindje zo goed mogelijk te profileren aan de buitenwereld!
    Zelfs Harry mens geeft aan dat het aandeel zwaar ondergewaardeerd is!

    HG, kijk eens hoe bedrijven als HERE of Take eat away zich profileren, die weten wel wat aandelenwaarde vermeerderen is voor de trouwe beleggers.
  2. forum rang 6 boem! 19 oktober 2020 14:28
    TT hield in 2020 rekening met een CAGR van -27,5% bij Consumer en een CAGR van +10% bij A&E.

    Voor 2020 wordt dit hoogstwaarschijnlijk -45% voor Consumer en een CAGR van -5% bij A&E.
    Omzet 2020 Consumer 150 mio en A&E 405 mio Totaal 555 mio.
    FCF 2020 -10 mio 2%.

    In 2021 zal Consumer geen groei laten zien en A&E zal zonder tweede uitbraak een groei laten zien van 30% waardoor we 2021 afsluiten met een omzet Consumer ad 150 mio en A&E van 525 mio ( 175 mio Enterprise en 350 mio Automotive) waardoor totale omzet 2021 675 mio zal zijn.
    FCF 90 mio 13%
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 19 oktober 2020 14:39
    Vorige week op cijferdag leuk verdiend
    Was een eechte lolie-beleggers dag
    Bubbels gehaald bij de Lidl om te vieren.

    Op 16 okt deel weer opgepikt op 6,20
    Want een weekend zonder TomTom dat gaat natuurlijk niet ((-;

    Deze week richting de zes of er onder?
    Het blijft een "strong buy" wordt regelmatig gepost
    Alleen bij welke koers?

    quote:

    pwijsneus schreef op 19 oktober 2020 13:19:

    [...]

    Zegt eigenlijk al genoeg dat er al dit kunst en vliegwerk aan te pas moet komen om het toch nog iets te laten lijken. Er zit maar weinig groei in dit bedrijf.

    Consumer zal er ook nog een keer uit moeten, en de HD maps zijn weer terug in de ijskast gezet.

    Hou je een automotive markt over waarbij Google zijn intrede heeft gedaan, en een hele vage licensing business, waarbij het erop lijkt dat partijen als Microsoft en Uber graag met de vendor tomtom werken.

    Ze zijn namelijk niet al te duur.

    Financiele details werden niet bekendgemaakt.
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 19 oktober 2020 14:56
    Alle vijf de domeinnamen zijn vrij;
    géén interesse bij domeinnaam(op)kopers.

    tomtomeuropa?.nl
    € 3,99* incl. btw: € 4,83*
    tomtomeurope?.nl
    € 3,99* incl. btw: € 4,83*
    tomtomkaart?.nl
    € 3,99* incl. btw: € 4,83*
    tomtomnavigatiesystemen?.nl
    € 3,99* incl. btw: € 4,83*
    tomtomnu?.nl
    € 3,99* incl. btw: € 4,83*
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 19 oktober 2020 15:00
    Ik maar denken dat een 'belegger' en een 'trader' allebei rendement willen halen op hun investering in een bepaald fonds.

    Maar ik begrijp nu dat een belegger jaren wil/moet/kan wachten op rendement bij een fonds zoals TomTom. En om de tijd te doden doen ze de boekhouding voor TomTom. Dat bespaart de heer Goddijn een accountant uit en daarvan kan hij en zijn geliefde regelmatig een reis maken met zijn boot.
    ((-;

    quote:

    boem! schreef op 19 oktober 2020 14:54:

    Een LT belegger heeft slechts voor 1 ding oog en dat is het bedrag dat ter verdeling aan aandeelhouders toekomt.

    Een KT trader heeft daar maling aan, die maakt gebruik van de volatiliteit van een aandeel.

    Ieder zijn meug zou ik zeggen.
  6. [verwijderd] 19 oktober 2020 15:30
    quote:

    boem! schreef op 19 oktober 2020 14:54:

    Een LT belegger heeft slechts voor 1 ding oog en dat is het bedrag dat ter verdeling aan aandeelhouders toekomt.

    Een KT trader heeft daar maling aan, die maakt gebruik van de volatiliteit van een aandeel.

    Ieder zijn meug zou ik zeggen.
    Stel je hebt 100% gelijk:
    - dan is het logisch dat er hier een hoop KT denkers zitten toch? Volatiliteit is gewaarborgd met een CEO die met de regelmaat van de klok een mooi geluid laat horen en een half uur later zit te hakkelen
    - wat doe jij hier dan nog: er is LT eigenlijk niets te halen tot 2026 toch?

    Misschien heb je wel gelijk, maar ben je er zelf nog niet achter

    Ik ben ooit MLT/LT ingestapt omdat ik geloofde in de producten.
    Sports: nek om gedraaid door onkunde
    Telematics: verkocht vanwege gebrek aan ambitie.

    Ik zie nog steeds wel mogelijkheden voor de kaartenfabriek, maar of ik nog een termijn van 5-10 jaar geduld heb betwijfel ik. Omdat ik al zo lang aan de ketting lig ben ik wel LT belegger....
  7. forum rang 6 tatje 19 oktober 2020 15:36
    Wat is de bedoeling een hoge of lage koers.

    2019 zo gebeurde het !

    NIET SHINNEN.

    (€ in thousands)
    FY '19
    Unaudited Unaudited Unaudited Audited
    Revenue 700,759
    Cost of sales 185,557
    Gross profit 515,202
    Research and development expenses 322,785
    Amortization of technology and databases 261,194
    Marketing expenses 29,436
    Selling, general and administrative expenses 132,744
    Total operating expenses 746,159
    Operating result - -230,957 ebit
    D en A 291
    ebitda + 61

    ebitda 61
    D en A 291
    ebit - min 230

    Nu iemand die een hoge koers wil.

    WEL SHINNEN.

    Op Q en A Q2 2019 vroeg een analist waarom niet de hele intangible assets genomen in Q4 2018.
    Advies accountant zei Taco, op de CMD zei Taco eigen initiatief.

    - Intangible helemaal nemen in Q4 2018
    - groei deferred 90 miljoen - niet naar deferrred maar naar omzet.
    - capex geen 24 maar 84 als in 2018

    Omzet 701 plus 90 deferred is 791
    Costs of sales 185,5 en 10% van 90 is 194,5
    gross profit 596,5
    R enD 322 min rest capex ( 84 min 24 ) 60 = 262
    Marketing 29
    SGA 133 min 5 intangible assets 128 zit nog 11 PPE in en 14 lease
    Opex 419

    ebit 177,5
    D en A alleen 11 PPE en 14 Lease
    ebitda 202,5

    1 Capex houden van 84 als 2018
    2 Intangible assets afschrijving helemaal nemen in 2018 ( mag )
    3 geen deferred dus 90 meer omzet !

    Het is nog niet de bedoeling :-)

    Het shinnen in 2019 had ook in een normaal 2020 gekund :-)

    Het is dus de bedoeling zo wie zo, dat 2019 2020 er k.t uit zien.

    Ik vind het logisch :-)

    Leuk is anders.

    Hoe zei Harold het vorig jaar naar aanleiding van de Q2 cijfers.
    - we verdienen nog steeds geld
    - boekhouden is een opinie
    - winst is een keuze.

    Ik ben het daar helemaal mee eens :-)
  8. bikkelharde winst 19 oktober 2020 16:08
    quote:

    JIBA schreef op 19 oktober 2020 16:05:

    Barclays was toch ook betrokken bij de verkoop van telematics door TT? Als ik me niet vergis hebben ze vlak voordat bekend werd dat het onderdeel werd afgestoten ook zo'n laag koersdoel aan TT gehangen.
    Herhaling van zetten?

    Laag koersdoel? 7 Euro is best fors. We zitten nu op 6.17 en counting down,
  9. [verwijderd] 19 oktober 2020 16:08
    quote:

    JIBA schreef op 19 oktober 2020 16:05:

    Barclays was toch ook betrokken bij de verkoop van telematics door TT? Als ik me niet vergis hebben ze vlak voordat bekend werd dat het onderdeel werd afgestoten ook zo'n laag koersdoel aan TT gehangen.
    Herhaling van zetten?

    Als T2 bij de verkoop van TTT een lager koersdoel "besteld zou hebben" dan lijkt me dat zelfs voor HG begrippen niet slim.

    Ik denk dat het toen niet het geval was, mogelijk nu wel...
  10. Putz 19 oktober 2020 16:18
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 19 oktober 2020 14:39:

    Vorige week op cijferdag leuk verdiend
    Was een eechte lolie-beleggers dag
    Bubbels gehaald bij de Lidl om te vieren.

    Op 16 okt deel weer opgepikt op 6,20
    Want een weekend zonder TomTom dat gaat natuurlijk niet ((-;

    Deze week richting de zes of er onder?
    Het blijft een "strong buy" wordt regelmatig gepost
    Alleen bij welke koers?

    [...]
    "Bubbels gehaald bij de Lidl"

    serious?
  11. forum rang 6 boem! 19 oktober 2020 16:36
    quote:

    tatje schreef op 19 oktober 2020 15:36:

    Wat is de bedoeling een hoge of lage koers.

    2019 zo gebeurde het !

    NIET SHINNEN.

    (€ in thousands)
    FY '19
    Unaudited Unaudited Unaudited Audited
    Revenue 700,759
    Cost of sales 185,557
    Gross profit 515,202
    Research and development expenses 322,785
    Amortization of technology and databases 261,194
    Marketing expenses 29,436
    Selling, general and administrative expenses 132,744
    Total operating expenses 746,159
    Operating result - -230,957 ebit
    D en A 291
    ebitda + 61

    ebitda 61
    D en A 291
    ebit - min 230

    Nu iemand die een hoge koers wil.

    WEL SHINNEN.

    Op Q en A Q2 2019 vroeg een analist waarom niet de hele intangible assets genomen in Q4 2018.
    Advies accountant zei Taco, op de CMD zei Taco eigen initiatief.

    - Intangible helemaal nemen in Q4 2018
    - groei deferred 90 miljoen - niet naar deferrred maar naar omzet.
    - capex geen 24 maar 84 als in 2018

    Omzet 701 plus 90 deferred is 791
    Costs of sales 185,5 en 10% van 90 is 194,5
    gross profit 596,5
    R enD 322 min rest capex ( 84 min 24 ) 60 = 262
    Marketing 29
    SGA 133 min 5 intangible assets 128 zit nog 11 PPE in en 14 lease
    Opex 419

    ebit 177,5
    D en A alleen 11 PPE en 14 Lease
    ebitda 202,5

    1 Capex houden van 84 als 2018
    2 Intangible assets afschrijving helemaal nemen in 2018 ( mag )
    3 geen deferred dus 90 meer omzet !

    Het is nog niet de bedoeling :-)

    Het shinnen in 2019 had ook in een normaal 2020 gekund :-)

    Het is dus de bedoeling zo wie zo, dat 2019 2020 er k.t uit zien.

    Ik vind het logisch :-)

    Leuk is anders.

    Hoe zei Harold het vorig jaar naar aanleiding van de Q2 cijfers.
    - we verdienen nog steeds geld
    - boekhouden is een opinie
    - winst is een keuze.

    Ik ben het daar helemaal mee eens :-)

    Hoezo HG wil nog niet shinen.

    TT publiceert ieder kwartaal haar FCF statement.

    In dat overzicht worden precies die correcties uitgevoerd op de P&L die jij voorstelt
  12. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 19 oktober 2020 16:42
    “ Barclays werken onder een hoed met TomTom om koers zo laag mogelijk te houden” , is mooi onderzoek AFM waard!

    Vorige week;

    14/10: ING ziet TomTom verwachtingen overtreffen koersdoel 10,00 Euro en koopadvies.
    15/10;: UBS verhoogt koerdoel TomTom naar 10,20 Euro en koopadvies.

    Zelfs bij Harry Mens roept men in koor dat TomTom veel te laag noteert en dan komt Barclays met dit opvallend stomme advies!!! Harold “ chapeau”!
  13. Jimpy 19 oktober 2020 17:27
    quote:

    tatje schreef op 19 oktober 2020 15:36:

    Wat is de bedoeling een hoge of lage koers.

    2019 zo gebeurde het !

    NIET SHINNEN.

    (€ in thousands)
    FY '19
    Unaudited Unaudited Unaudited Audited
    Revenue 700,759
    Cost of sales 185,557
    Gross profit 515,202
    Research and development expenses 322,785
    Amortization of technology and databases 261,194
    Marketing expenses 29,436
    Selling, general and administrative expenses 132,744
    Total operating expenses 746,159
    Operating result - -230,957 ebit
    D en A 291
    ebitda + 61

    ebitda 61
    D en A 291
    ebit - min 230

    Nu iemand die een hoge koers wil.

    WEL SHINNEN.

    Op Q en A Q2 2019 vroeg een analist waarom niet de hele intangible assets genomen in Q4 2018.
    Advies accountant zei Taco, op de CMD zei Taco eigen initiatief.

    - Intangible helemaal nemen in Q4 2018
    - groei deferred 90 miljoen - niet naar deferrred maar naar omzet.
    - capex geen 24 maar 84 als in 2018

    Omzet 701 plus 90 deferred is 791
    Costs of sales 185,5 en 10% van 90 is 194,5
    gross profit 596,5
    R enD 322 min rest capex ( 84 min 24 ) 60 = 262
    Marketing 29
    SGA 133 min 5 intangible assets 128 zit nog 11 PPE in en 14 lease
    Opex 419

    ebit 177,5
    D en A alleen 11 PPE en 14 Lease
    ebitda 202,5

    1 Capex houden van 84 als 2018
    2 Intangible assets afschrijving helemaal nemen in 2018 ( mag )
    3 geen deferred dus 90 meer omzet !

    Het is nog niet de bedoeling :-)

    Het shinnen in 2019 had ook in een normaal 2020 gekund :-)

    Het is dus de bedoeling zo wie zo, dat 2019 2020 er k.t uit zien.

    Ik vind het logisch :-)

    Leuk is anders.

    Hoe zei Harold het vorig jaar naar aanleiding van de Q2 cijfers.
    - we verdienen nog steeds geld
    - boekhouden is een opinie
    - winst is een keuze.

    Ik ben het daar helemaal mee eens :-)

    Als het allemaal zo logisch is, dan zou ik verkopen.
    Er gaat nog zeker 20% van de koers af de komende weken , mijn koersdoel was € 5,90 , maar dat verlaag ik naar € 5,00.( doe er je voordeel mee)
  14. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 19 oktober 2020 17:28
    quote:

    boem! schreef op 19 oktober 2020 00:29:

    Autopilot van Tesla berust op een techniek waarbij zonder gebruik te hoeven maken van "dure" global HD-maps en LIDAR men de micro-omgeving scant en op basis van deze MICRO HD-map de instructies aanmaakt voor de Autopilot functie.

    In deze techniek speelt TT geen enkele rol.

    Of TT met haar competenties zoals Road-Check, traffic ed daar bovenop nog iets aan toe kan voegen weet ik niet maar mn Road-Check lijkt mij daar een uitgelezen optie voor.
    Realtime mapping? Al rijdend je lokale HD map maken en een split second daarna gebruiken?
    Ik vraag me dan af hoe de camera's 'om de hoek' of voorbij een heuveltop kunnen kijken. OK, dat kan eerder gemapt zijn. Maar op een plek waar eerder nog geen of te weinig Tesla's gereden hebben? Wordt autopilot dan uitgeschakeld?

    Daarnaast is voor navigatie (routebepaling) nog een 'road book' (basismap) nodig, en inderdaad, eigenlijk ook traffic. En we weten dat TT de beste traffic biedt. Dus..?

2.074 Posts
Pagina: «« 1 ... 66 67 68 69 70 ... 104 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links