Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,850 19 apr 2024 12:36
  • -0,030 (-0,30%) Dagrange 9,540 - 9,856
  • 463.875 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 118 119 120 121 122 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 oktober 2020 17:52
    quote:

    DeWaker schreef op 17 oktober 2020 11:37:

    Aandelen AF zullen over een jaar of drie óf 300% in waarde zijn gestegen óf AF is overgenomen. Als de Franse en Nederlandse overheden zo actief nationalistisch blijven als de laatste jaren, dan gok ik op het eerste :)
    Welkom!
    Al eerder actief geweest op het forum? Hoe lang beleg je al in AF-KLM?
    Denk je dat er voor de 300% + nog een emissie komt, of gok je van niet.
    Laatste vraag: is nationaliseren ook nationalistisch cq gaat dat samen denk je?
  2. @iPlof 17 oktober 2020 18:25
    quote:

    Scapa schreef op 17 oktober 2020 02:00:

    Op luchtvaartnieuws een artikel over KLM, waarin Pieter Elbers het heeft over de toekomst. Het is een premium artikel, dus ik ga het niet kopieëren. Echter een korte samenvatting in eigen worden is echter wel mogelijk.

    Pieter Elbers stelt dat nu met de corona crisis KLM met het hub-spoke systeem een voordeel heeft ten opzichte van point-to-point airlines. Waar point-to-point rendabel is als een vliegtuig gevuld is, haalt het hub spoke systeem overal wat passagiers naar de hub om vanaf daar naar een bestemming te vliegen.

    Op dit moment en in de nabije toekomst zijn de passagiersaantallen voor een point to point verbinding te laag, maar nog wel genoeg voor het hub spoke systeem. Het hub spoke systeem zal dus (eerder) succesvoller zijn in de huidige tijd.
    Pieter Elbers is een waardeloze 'CEO' die aandeelhouders heel veel geld gaat kosten..

    - Klm moest groeien en zit nu met mega overcapaciteit en tot zijn nek in de schulden..
    - De olieprijs ging stijgen volgens Elbers dus vastzetten op 65 dollar het hele jaar.
    - Vracht geëlimineerd, alles op de zakelijke & overstapreiziger die het af laten weten nu
    - In mei een reorganisatie aankondigen voor juni, het is nu oktober
    - Niets bespaard of gesaneerd op de operatie
    - Geen enkele EV versteviging, dat nu DIK negatief is
    - In april totaal ongefundeerd roepen dat KLM sterker uit de crisis zou komen
    - Rekenen met 25% omzetdaling terwijl passagiers nu -80% is en ticketprijzen dalen

    NIETS voor de aandeelhouders doet deze man, wel heel veel talkshows, fotoshoots en PR momentjes pakken. Dikke kans dat ie weldra het hazenpad kiest en voor de VVD in de kamer gaat zitten.

    Volgende week een nieuwe ATL en daarna naar penny stock. Als nationalisatie komt nog erger, dan resteert er voor de aandeelhouder NIETS.

  3. forum rang 6 gbakl 17 oktober 2020 19:21
    als het aandeel zo ploft als hier boven staat valt er in 1 week heel veel te
    verdienen, niet voor de aandeelhouder (die heeft hier ook niet zoveel meer te zoeken).

    ATL binnen 1 week, dat is al veel vaker beweerd en als je dat elke week herhaalt krijg je
    vast wel eens gelijk.
    bij Fugro viel vorige week ook heel veel te verdienen maar hier wordt ongelooflijk veel
    geroepen maar lang niet zoveel verdiend vrees ik want de stemming is bedroevend negatief,
    gefrustreerd en uitzichtloos.

    doe eens wat met al die (voor)kennis !
  4. @iPlof 17 oktober 2020 19:26
    quote:

    gbakl schreef op 17 oktober 2020 19:21:

    als het aandeel zo ploft als hier boven staat valt er in 1 week heel veel te
    verdienen, niet voor de aandeelhouder (die heeft hier ook niet zoveel meer te zoeken).

    ATL binnen 1 week, dat is al veel vaker beweerd en als je dat elke week herhaalt krijg je
    vast wel eens gelijk.
    bij Fugro viel vorige week ook heel veel te verdienen maar hier wordt ongelooflijk veel
    geroepen maar lang niet zoveel verdiend vrees ik want de stemming is bedroevend negatief,
    gefrustreerd en uitzichtloos.

    doe eens wat met al die (voor)kennis !
    @Gbaki die ATL's volgen elkaar ook wekelijks op.
    Voor volgende week verwacht ik een nieuwe ATL.
    Maar het blijft de beurs, dus ja niets is zeker.
    Penny noem ik al maanden voor einde van het jaar. Maar het kan nog erger.
    Zoals jij ook altijd zegt het aandeel is ondanks de downtrend bewegelijk.
    Daarom altijd, ook nu, een ruime S/L.
  5. [verwijderd] 17 oktober 2020 22:52
    quote:

    @iPlof schreef op 17 oktober 2020 18:25:

    [...]
    Pieter Elbers is een waardeloze 'CEO' die aandeelhouders heel veel geld gaat kosten..

    - Klm moest groeien en zit nu met mega overcapaciteit en tot zijn nek in de schulden..
    - De olieprijs ging stijgen volgens Elbers dus vastzetten op 65 dollar het hele jaar.
    - Vracht geëlimineerd, alles op de zakelijke & overstapreiziger die het af laten weten nu
    - In mei een reorganisatie aankondigen voor juni, het is nu oktober
    - Niets bespaard of gesaneerd op de operatie
    - Geen enkele EV versteviging, dat nu DIK negatief is
    - In april totaal ongefundeerd roepen dat KLM sterker uit de crisis zou komen
    - Rekenen met 25% omzetdaling terwijl passagiers nu -80% is en ticketprijzen dalen

    NIETS voor de aandeelhouders doet deze man, wel heel veel talkshows, fotoshoots en PR momentjes pakken. Dikke kans dat ie weldra het hazenpad kiest en voor de VVD in de kamer gaat zitten.

    Volgende week een nieuwe ATL en daarna naar penny stock. Als nationalisatie komt nog erger, dan resteert er voor de aandeelhouder NIETS.

    Over ongefundeerd roepen gesproken.

    Elke luchtvaartonderneming moest groeien om te overleven.

    Hedgen van olie. Ten tijde van hoge olieprijzen (100+$ per vat] werd er geroepen dat ze moesten hedgen. Achteraf roepen dat het een vekeerde zet is, is altijd makkelijk, wie heeft dit zien aankomen?

    Vracht elimineren zet ik ook vraagtekens bij. Martinair had daar een goede tak, die KLM heeft overgenomen. En dat is gesaneerd. Nu wordt vracht gevlogen door Emirates, Qatar, Saudi.

    Geen enkel EV versteviging....? In deze tijd? Lijkt mij evident dat dit geen normale bedrijfsvoering op het moment is. AFKLM is technisch failliet.

    In april roepen dat ze er sterker uit komen? Uit de crisis van 2008 is men ook sterker gekomen. Wat verwacht je dan dat hij zegt? Dat ze failliet zijn en er geen toekomst meer in zit....?

    -25% omzet is anders dan passagiersaantallen. KLM vliegt op dit moment meer vracht en met minder capaciteit (van passagierstoestellen) stijgt de vrachtprijs. Het een zal het ander compenseren. Daarnaast is ook de vraag voor welke periode die 25% geldt. Als volgend jaar de vraag weer toeneemt, beperkt dat ook het verlies. Neem daarbij het bericht wat ik eerder deelde, dat het hub spoke systeem eerder kan opstarten dan het point to point systeem.

    Op dit moment zit er even weinig in het vat voor de aandeelhouders. Aan jou de keuze of je afwacht, of vertrekt.

  6. [verwijderd] 17 oktober 2020 23:21
    In een dikke zes maand is al zeker 4 keer het vooruitzicht naar beneden bijgesteld. Dit betekent dat het vooruitzicht te positief was neergezet. Een beetje opportunisme mag, maar het heeft wel geresulteerd in
    - geen aanvulling Eigen Vermogen, waar vele (de meeste) andere maatschappijen dat al wel gedaan hebben
    - we zijn 9 maand onderweg, er zijn vrijwillig wat mensen vertrokken, maar er is nog geen reorganisatie op gang; dus de schulden lopen in hoog tempo verder op
    - zoals het nu ziet duurt het zeker tot halverwege Q1 voordat vaccinatie iets uithaalt; zeker tot die tijd blijft de omzet uitzonderlijk zwak, daarna is de vraag hoeveel klanten terug keren
    - let wel, van de 3.4 miljard is straks al een stuk op aan salarissen en vertrekpremies, voordat men weer aan opbouw kan beginnen.

    Wat hebben we al voor positief nieuws gehoord van de lease contracten? Weinig!
    KLM heeft 3-6 miljard nodig aan EV om niet tot in het oneindige rente en aflossingen te hoeven betalen. Air France waarschijnlijk het dubbele.
    Bij een aandelenuitgifte van 10 nieuwe a 2 euro bij elk bestaand aandeel heb je 8.5 miljard, dat is het minimum dat zou kunnen helpen.
    De huidige aandeelhouders houden dan nog maar 9% van het bedrijf

    Komt er een alias die zegt: over 3 jaar +300%.....
  7. [verwijderd] 18 oktober 2020 23:58
    Zonder overheidssteun houdt Air France het niet lang vol. But there is light at the end of the tunnel: zeer waarschijnlijk is in 2021 een vaccin beschikbaar voor een meerderheid.
    Het probleem is het overbruggen van die periode. Op het vliegveld in Schiphol is het niet druk (vanuit eigen ervaring).
  8. mr. cohiba 19 oktober 2020 12:14
    quote:

    mr. cohiba schreef op 19 oktober 2020 11:40:

    Zelfs AirFrance-KLM staat hoger! Zou dat door die ene terugvlucht van Willem Alexander en Maxima komen? Ze vlogen terug met KLM, heb ik begrepen.
    De koning heeft de handel stilgelegd. Na deze stijging heeft hij er een belang bij, als aandeelhouder, dat AF-KLM geen pennystock wordt.
  9. forum rang 6 gbakl 19 oktober 2020 15:24
    handel uren stil, dat was al een aanfluiting maar de turbos krijgen ze simpelweg niet
    opgestart en het hele wereldje van aandelenkoersen en afgeleide producten lijkt
    al net zo onbetrouwbaar en slecht beveiligd als de bankwereld zelf.

    slechts een ding weet je zeker...je kunt nooit iemand aansprakelijk stellen daar voor
    fouten of clashes of nalatigheden.
    dat blijken ze opeens wel goed georganiseerd te hebben.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 118 119 120 121 122 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links