Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Uitstappen? Is het echt never sell Shell?
Volgen
Hoppschwiiz schreef op 17 oktober 2020 15:38 :
[...]
Volgens mij (maar volledig uit de losse pols!) zijn zeker 8 van de 10 in NL rijdende EV’s leaseauto’s. Deze worden alleen maar gereden vanwege de veel voordeliger fiscale voorwaarden. En zeker niet vanwege de mindere uitstoot.
Dus zolang niet 80% van de particuliere kopers electrisch gaan kopen, gaat het geen zoden ad dijk zetten.
Daarbij is het electriciteitsnet er niet op berekend, èn wordt 90%+ van onze energie opgewekt met fossiele grondstoffen.
Dan hebben we het niet over de arbeidsomstandigheden gehad waarin deze accu's worden geproduceerd in Zuid Amerika. De elektrische auto is al vervuilend voor de ie eerste kilometer heeft gereden.
Mojo schreef op 17 oktober 2020 16:14 :
[...]
Dan hebben we het niet over de arbeidsomstandigheden gehad waarin deze accu's worden geproduceerd in Zuid Amerika. De elektrische auto is al vervuilend voor de ie eerste kilometer heeft gereden.
Je gaat mij toch niet vertellen dat mensen die in Shell beleggen, dit belangrijk vinden?
Themaster schreef op 17 oktober 2020 13:10 :
Wacht me kans af om wat lager terug te kopen dat me gak 14 a 14.50 is...(Nog slecht maargoed)
M'n, mijn... Niet 'me'.
PieterDerksen schreef op 17 oktober 2020 18:07 :
[...]
Je gaat mij toch niet vertellen dat mensen die in Shell beleggen, dit belangrijk vinden?
toch wel.
waarom niet gewoon op lpg rijden doet mijn vader al 40jaar goedkoop en geen uitstoot. Hij lacht gewoon iedereen uit die op ev rijdt particulieren wel te verstaan.
andre68 schreef op 17 oktober 2020 14:14 :
[...]Oplaadtijd.....dat zou toch geen probleem moeten zijn. Wel eens gedacht aan accu verwisselen?
Dus lege accu eruit, volle erin. Klik-klak. Net als bij een accuboormachine. Of is dat gek gedacht?
En waarom zou een Shell station niet in deze behoefte kunnen voorzien? Naast het leveren van gas, diesel,benzine, broodjes, koffie, snikkers en drop. Want dat is ook niet 1-2-3 weg.
klik-klak dekt denk ik de lading niet helemaal... De grootste uitdaging voor de nabije toekomst is om de accucapaciteit in auto's te vergroten zonder dat dit nadelig uitpakt voor andere aspecten, zoals het gewicht. Met de huidige accutechnologie kan de capaciteit niet blijven groeien. Momenteel is 100kWh de grootste capaciteit die in personenwagens wordt gebruikt en het is niet eenvoudig om daar 200kWh van te maken. De Tesla-accu van de S en X 100D weegt namelijk al zo'n 600kg en dat zou dan dus verdubbelen naar 1200kg. Hoe groter het gewicht, des te meer energie het kost om de auto in beweging te brengen en des te minder efficiënt dat gebeurt. Hoe Tesla dit met de Roadster 2020 gaat oplossen is onbekend.tweakers.net/reviews/6643/7/elektrisc...
Snoek67 schreef op 17 oktober 2020 19:15 :
[...]
M'n, mijn...
Niet 'me'.
Bedenkt ;)
Electrische auto's met batterijen zitten in een tussenfase. Helemaal niet handig dat gedoe met die batterij auto's. En vrachtverkeer gaat op zeker niet aan de stekker. Waterstof met een brandstofcel dat wordt de toekomst!!! Google voor meer info maar eens op Toyota Mirai
Solomillo schreef op 17 oktober 2020 20:20 :
Electrische auto's met batterijen zitten in een tussenfase. Helemaal niet handig dat gedoe met die batterij auto's.
En vrachtverkeer gaat op zeker niet aan de stekker. Waterstof met een brandstofcel dat wordt de toekomst!!!
Google voor meer info maar eens op Toyota Mirai
Enorm veel electrische picnic vrachtauto's hier. Ook steeds meer bestelbussen en groter vrachtauto's zijn ook al ontwikkeld en zie je steeds meer.
Superrubio schreef op 17 oktober 2020 13:39 :
[...]
Zo zit ik er ook in en ik koop ruatig bij en zo gaat GAK toch beetje bij beetje omlaag
9,80? short gaan is minder risicovol dan long. Gelukkig kunnen we niet alles voorspellen maar op dit moment lijkt shell op weg naar 0. Het is net een olietanker. Die vaart nog wel een tijdje door en kan niet snel van richting veranderen.
Peter133 schreef op 17 oktober 2020 20:35 :
[...]
9,80?
short gaan is minder risicovol dan long.
Gelukkig kunnen we niet alles voorspellen maar op dit moment lijkt shell op weg naar 0. Het is net een olietanker. Die vaart nog wel een tijdje door en kan niet snel van richting veranderen.
Rare vergelijking met die olietanker. Binnen drie maanden zijn er een aantal Corona vaccins. Beurs loopt vooruit, er valt weinig over te zeggen maar er is meer kans op up als op down, dus dan short gaan is tricky.
Solomillo schreef op 17 oktober 2020 20:20 :
Electrische auto's met batterijen zitten in een tussenfase. Helemaal niet handig dat gedoe met die batterij auto's.
En vrachtverkeer gaat op zeker niet aan de stekker. Waterstof met een brandstofcel dat wordt de toekomst!!!
Google voor meer info maar eens op Toyota Mirai
Misschien kan je even alle bekende automerken bellen en dit vertellen. En aangeven dat ze allemaal ernaast zitten. Ik gok dat ze dit niet onderzocht hebben. Bij waterstof is trouwens ook geen sprake van mega veel energieverlies (en oja, het drijft een elektromotor aan. Dus stiekem is het een elektrische auto).
andre68 schreef op 17 oktober 2020 14:14 :
[...]Oplaadtijd.....dat zou toch geen probleem moeten zijn. Wel eens gedacht aan accu verwisselen?
Dus lege accu eruit, volle erin. Klik-klak. Net als bij een accuboormachine. Of is dat gek gedacht?
En waarom zou een Shell station niet in deze behoefte kunnen voorzien? Naast het leveren van gas, diesel,benzine, broodjes, koffie, snikkers en drop. Want dat is ook niet 1-2-3 weg.
1 probleem accu heeft een gewicht van rond de 800 kg.
Vriendelijke schreef op 17 oktober 2020 21:26 :
[...]
1 probleem accu heeft een gewicht van rond de 800 kg.
OK.......ff out of the box denken dan.......een wisselauto....?? Auto (met accu en al) blijft op (Shell) laadstation en je krijgt een andere auto mee. Auto wordt dan meer een onderdeel van een deel-concept......toch ook een ontwikkeling die gaande is.
Vriendelijke schreef op 17 oktober 2020 21:26 :
[...]
1 probleem accu heeft een gewicht van rond de 800 kg.
En wat is het probleem? Wegen kunnen dit prima aan hoor.
PieterDerksen schreef op 17 oktober 2020 21:53 :
[...]
En wat is het probleem? Wegen kunnen dit prima aan hoor.
Is ook geen probleem ging om het wisselen van de accu.
PieterDerksen schreef op 17 oktober 2020 21:11 :
[...]
Misschien kan je even alle bekende automerken bellen en dit vertellen. En aangeven dat ze allemaal ernaast zitten.
Ik gok dat ze dit niet onderzocht hebben. Bij waterstof is trouwens ook geen sprake van mega veel energieverlies (en oja, het drijft een elektromotor aan. Dus stiekem is het een elektrische auto).
Al gelezen over bijvoorbeeld de 10000 waterstof taxis die in parijs komen? Gehoord dat total in Hyzon motors heeft geinvesteerd. Gehoord dat bmw bekijkt om de zwaardere modellen op waterstof uit te brengen binnen een paar jaar? En personenverkeer wordt maar een fractie van wat waterstof allemaal kan.. schepen, vliegtuigen(airbus onwikkelt al fuel cells hiervoor), energieopslag. Ik weet wel waarom ik naast shell ook in H2 stocks en solar zit.
Vriendelijke schreef op 17 oktober 2020 21:55 :
[...]
Is ook geen probleem ging om het wisselen van de accu.
Ik had niet alles gelezen. Mijn fout, sorry ;)!
andre68 schreef op 17 oktober 2020 21:34 :
[...]OK.......ff out of the box denken dan.......een wisselauto....?? Auto (met accu en al) blijft op (Shell) laadstation en je krijgt een andere auto mee. Auto wordt dan meer een onderdeel van een deel-concept......toch ook een ontwikkeling die gaande is.
Ja ik zie het probleem niet echt, mensen laden hun auto thuis en op hun werk op, en moet je veel rijden heb je de snelladers binnen 15 minuten kun je verder. Maar er zullen in de toekomst nog wel beter accu's komen waar je langer mee kunt rijden. Maar alles is ver in de toekomst en shell zit ook niet stil.
Underdog schreef op 17 oktober 2020 21:57 :
[...]
Al gelezen over bijvoorbeeld de 10000 waterstof taxis die in parijs komen?
Dit kon ik al niet vinden met behulp van Google. Dus graag een bron. Daarna controleer ik de rest. P.s. er is een verschil tussen personenvervoer (auto’s) en zwaardere voertuigen. Voor die laatste is waterstof wel een oplossing. Voor een auto zeker niet. Is onderzocht en duidelijk.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)