Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,842 19 apr 2024 12:07
  • -0,038 (-0,38%) Dagrange 9,540 - 9,854
  • 414.187 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 116 117 118 119 120 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Jelle Trader 12 oktober 2020 15:17
    quote:

    Jelle Trader schreef op 12 oktober 2020 12:27:

    [...]Ik hoor 't U zeggen,...

    Lufthansa & KLM worden inderdaad vrijwel alleen maar 'ge -short'. Dat is juist KC, om die reden zou de verassing wel eens kunnen zijn dat de beweging juist de andere kant op 'vliegt'...dan lachen de baissiers even niet meer,...

    Air France-KLM
    Totale netto shortpositie op 12 oktober 2020: 25,55% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).
    Bekende shortposities die onder de 0.5% vallen hebben geen meldingsplicht meer. Het is dus niet bekend of deze posities na de slotmelding nog bestaan en welke omvang ze hebben. In onderstaande grafiek worden ze toch weergegeven.

    Bron: AFM Short Sell Register.
  2. forum rang 4 Jelle Trader 12 oktober 2020 16:47
    Grafiek Air France-KLM met vergelijkbaar patroon. Het is slechts een momentopname en een weergave van het historische koersverloop van KLM. Er zijn overeenkomsten waar te nemen (Patroon A lijkt veel op Patroon B), echter de getoonde informatie is geen verkoop- of koopaanbeveling.

    (beweeg de grijze balk naar links/rechts, onder de grafiek, voor een totaal beeld)
  3. Bache 12 oktober 2020 17:59
    Politiek gezien is het volgens mij onvermijdelijk dat Air France-KLM nieuwe aandelen moet uitgeven. Dan ben je als bestaande aandeelhouder de absolute Sjaak. Want de emissie, om de onderneming van voldoende kapitaal te voorzien zonder voorwaarden, zal een snoeiharde verwatering laten zien, terwijl de onderneming ook daarna nog steeds niet concurrerend zal zijn. Het vooruitzicht is dan een uitgestelde doodsstrijd, die gelet op op de afgeslankte budgetcarriers zoals Easyjet en Ryanair en de zwaar gesubsidieerde maatschappijen uit het Midden Oosten, kansloos zal zijn..
  4. forum rang 6 gbakl 12 oktober 2020 18:24
    [quote alias=Jelle Trader id=12804648 date=202010121330]
    Korte termijn analyse Air France-KLM

    Air France-KLM gaat consolideren, binnen het neerwaarts gerichte trendkanaal. Air France-KLM neemt een adempauze binnen de neerwaartse trend. Air France-KLM vormt nog wel lagere toppen en bodems, echter zonder overtuiging. Omdat de koers gaat consolideren, lijkt de verkoopdruk in Air France-KLM af te nemen. Bij een eventuele daling onder de laatste bodem wordt de neerwaartse trend hervat. Steun zien we rond 2,00 (berekend koersdoel). Weerstand ligt rond 4,00 (top van 28 augustus). Pas bij een doorbraak boven de weerstand komt er mogelijk opwaarts potentieel vrij.

    Bron: Tostrams www.tostrams.nl/artikel-detail.aspx?I...

    [/quote
    .

    Tostrams is een malloot die in dit aandeel niks te zoeken heeft.
    TA is bruikbaar in normale omstandigheden, normale bedrijfsvoering in een normale economie en dan kun je terugvallen op historische gegevens en drempels.

    Dat Tostrams de arrogantie heeft om TA alsnog toe te passen hier geeft al aan dat hij
    vaak een onbenul is die zijn beperkingen niet kent of niet wil toegeven.

    (wat moet zijn TA gebabbel bv. met een emissie....geen historische feiten om op terug te vallen en dus onderkennen dat het aandeel dan door de bodem zakt....kan ik nu ook al voorspellen en heb ik Tostrams met zijn achteraf geneuzel niet voor nodig...).
  5. [verwijderd] 13 oktober 2020 01:15
    quote:

    Bache schreef op 12 oktober 2020 17:59:

    Politiek gezien is het volgens mij onvermijdelijk dat Air France-KLM nieuwe aandelen moet uitgeven. Dan ben je als bestaande aandeelhouder de absolute Sjaak. Want de emissie, om de onderneming van voldoende kapitaal te voorzien zonder voorwaarden, zal een snoeiharde verwatering laten zien, terwijl de onderneming ook daarna nog steeds niet concurrerend zal zijn. Het vooruitzicht is dan een uitgestelde doodsstrijd, die gelet op op de afgeslankte budgetcarriers zoals Easyjet en Ryanair en de zwaar gesubsidieerde maatschappijen uit het Midden Oosten, kansloos zal zijn..
    Zwaar gesubsideerd is ook een reden waarom ze niet toegelaten moeten worden.

    Ryanair/Easyjet doen aan een andere tak van sport en vissen ook niet geheel uit dezelfde vijver.
  6. Bache 13 oktober 2020 08:14
    "Zwaar gesubsideerd is ook een reden waarom ze niet toegelaten moeten worden."

    Maar dat argument gaat niet meer op nu Air-France-KLM massaal steungeld krijgt.

    "Ryanair/Easyjet doen aan een andere tak van sport en vissen ook niet geheel uit dezelfde vijver"

    Welke andere tak van sport? Beschouw je Air France-KLM als premium maatschappij en waarom dan? Ook op intercontinentaal vlak heeft Air F steeds meer concurrentie.
  7. [verwijderd] 13 oktober 2020 13:50
    quote:

    Bache schreef op 13 oktober 2020 08:14:

    "Zwaar gesubsideerd is ook een reden waarom ze niet toegelaten moeten worden."

    Maar dat argument gaat niet meer op nu Air-France-KLM massaal steungeld krijgt.

    "Ryanair/Easyjet doen aan een andere tak van sport en vissen ook niet geheel uit dezelfde vijver"

    Welke andere tak van sport? Beschouw je Air France-KLM als premium maatschappij en waarom dan? Ook op intercontinentaal vlak heeft Air F steeds meer concurrentie.
    Dat is geen vergelijking. Heel veel airlines krijgen op dit moment steun. Dat is ook logisch, want als er nu geen hulp is is nagenoeg elke luchtvaartmaatschappij in de wereld failliet.

    Als je kijkt naar pre-corona en kijkt naar hoe Emirates wordt gerund, dan is het niks anders dan een staatsbedrijf die ook stevig aan het infuus ligt. Geen enkele andere (Europese) airline vliegt met A380's van kleinere velden. Dat is wat Emirates wel doet. Kijk alleen al naar de order boeken. Emirates heeft nagenoeg evenveel vliegtuigen in de orderboeken als dat het bezit. Ryanair heeft dat nog niet eens. Hoe kan Emirates dat wel, als het op een eerlijke manier zaken doet?

    Ze zijn bijzonder schimmig over transacties. Zowat alles in de Emiraten is staatseigendom, als ze elkaar dingen verkopen dan is het de staat die van het ene bedrijf geld sluist naar het andere.
    www.huffpost.com/entry/why-emirates-i...

    Ryanair is geen netwerk carrier. De tak van sport die Ryanair (en in mindere mate Easyjet) beoefent is het zo krenterig mogelijk mensen van A naar B verplaatsen en daarmee is alles gezegd. Ryanair is op geen enkele manier bezig om een stroom van goederen en personen van A naar B en C te krijgen. Ryanair bekommert zich niet of je je aansluiting haalt, of dat je koffers van het ene vliegtuig naar het andere wordt gebracht.

    Ze hebben met hun lage prijzen een nieuw publiek aangeboord, die voorheen niet in een vliegtuig stapte, omdat een ticket te duur voor hen was.
    Ze hebben de prijsbewuste (zakelijke) point-to-point klant van de legacy carrier afgesnoept.
    Ze hebben de vakantieganger, die voorheen op charter vluchten zat, van de charters weggesnoept.

    Norwegian heeft geprobeerd het model van Ryanair te combineren met dat van een netwerk carrier. Ondanks alle legale (maar discutabele) constructies, kunnen ze geen goed opererend netwerk in stand houden.
    Daarom, AF-KLM, BA, Lufthansa, zitten in een andere tak van sport.

  8. Bache 13 oktober 2020 15:22
    Goed geformuleerd! Maar hier twijfel ik aan:

    "De tak van sport die Ryanair (en in mindere mate Easyjet) beoefent is het zo krenterig mogelijk mensen van A naar B verplaatsen".

    Vliegen is een commodity geworden en draait hoofdzakelijk om de prijs. Air France-KLM heeft geen exclusieve 'tak van sport'. Wel oude vliegtuigen, een zeer moeizame relatie met de Fransen en de onderneming is niet kosten concurrerend.
  9. forum rang 6 gbakl 13 oktober 2020 18:32
    Tegenstanders
    Hierom vinden tegenstanders dat KLM best op de fles mag:

    Een vliegmaatschappij kan zonder overheidshulp niet overleven. Denk aan belastingvoordeeltjes en goedkope luchthavengelden. Dat is ongezond.
    Er valt geen droog brood te verdienen met vliegen. In een straal van vijfhonderd kilometer liggen bijvoorbeeld vier enorme luchthavens (Amsterdam, Londen, Parijs en Frankfurt). Daardoor zijn de ticketprijzen onnatuurlijk laag.
    We moeten minder gaan vliegen, want dat is slecht voor het milieu.
    KLM’ers die op straat belanden, vinden snel weer een andere baan. Want er moet toch worden gevlogen en dus zal een andere airline in het gat van KLM springen.

    Voorstanders
    Hierom vinden de voorstanders dat we met z’n allen KLM moeten redden:

    KLM vloog voor de coronacrisis rechtstreeks naar bijna tweehonderd steden in de hele wereld. Dat is belangrijk om buitenlandse bedrijven naar Nederland te halen.
    Er werken meer dan 100.000 mensen bij KLM, Schiphol en toeleveranciers. Als die opeens op straat staan, krijgt onze economie een tik.
    Een faillissement van KLM maakt Schiphol veel minder aantrekkelijk.
    KLM is de oudste nog bestaande vliegmaatschappij ter wereld en een bron van nationale trots.
  10. forum rang 6 gbakl 13 oktober 2020 20:46
    quote:

    @iPlof schreef op 13 oktober 2020 20:16:

    Rutte: "Ga niet naar een code oranje-land op vakantie"
    .

    Rutte vecht tegen het beeld dat het buitenland van Nederland begint te krijgen
    nl. vuurrood.
    Mondkapjesplicht struikelt over justitieel geneuzel en dat wordt een maandenlange
    strijd ALS je het al verplicht zou willen stellen.

    Ooit werden we bekend door het poldermodel en nu worden we binnenkort
    de mondkapjeskneuzen van West-Europa.
  11. [verwijderd] 14 oktober 2020 00:56
    quote:

    Bache schreef op 13 oktober 2020 15:22:

    Goed geformuleerd! Maar hier twijfel ik aan:

    "De tak van sport die Ryanair (en in mindere mate Easyjet) beoefent is het zo krenterig mogelijk mensen van A naar B verplaatsen".

    Vliegen is een commodity geworden en draait hoofdzakelijk om de prijs. Air France-KLM heeft geen exclusieve 'tak van sport'. Wel oude vliegtuigen, een zeer moeizame relatie met de Fransen en de onderneming is niet kosten concurrerend.
    Of het hoofdzakelijk om prijs gaat weet ik niet. Kosten wel, want de marges zijn dun. Er zullen klanten zijn die puur prijd bewust zijn. Er zullen er ook nog altijd een deel kijken naar prijs/kwaliteit. KLM is in de loop der jaren ook goedkoper geworden. Het is echter geen bedrijf wat zich op de prijsbewuste reiziger richt die als sardientje vervoert wil worden. Het richt zich ook niet op de rijkeren die in alle luxe in fist class reist.

    De kracht van KLM zit hem denk ik in de mensen. Hoeveel mensen zeg met trots dat ze 'Ryanairer' zijn? Hoeveel airline staff dragen met trots een product uit? Degelijkheid, dat is waar KLM voor staat.

    Pre corona liepen de passagiersaantallen op. Dat doet Alitalia bijv. niet.

    KLM heeft niet per se oude vliegtuigen. De 747 was oud ja, maar die gaat weg en daar hebben ze gloednieuwe 787s voor terug. Dat doet de gemiddelde leeftijd van de vliegtuigen goed, alleen zegt dat niks.

    Een langeafstandsvliegtuig heeft namelijk een veel langere levensduur dan korteafstandsvliegtuigen. Een 737 van Ryanair bijv maakt veel korte vluchten. Elke keer dat die opstijgt en landt krijgt die meer te verduren. Opnieuw opstarten, opnieuw opdruk komen, schokken van de landing, etc, etc. Zo'n vliegtuig is dus ook eerder afgeschreven.

    Het gaat er dus niet om of een vliegtuig 'oud' is, maar of het product (de cabine) oud is. De laatste keer dat ik met KLM vloog hingen er geen beelbuizen aan het plafond. Dat zou namelijk wel oud zijn.

  12. forum rang 6 gbakl 14 oktober 2020 08:19
    Delta stelt levering nieuwe vliegtuigen uit
    Gepubliceerd op 13 oktober 2020 15:57 |

    ATLANTA (AFN/BLOOMBERG) - De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Delta Air Lines stelt de levering van 5 miljard dollar aan nieuwe toestellen van Airbus uit tot 2022. Daarmee wil de partner van Air France-KLM de kosten terugbrengen nu er nog dagelijks miljoenen dollars het bedrijf uitstromen. Delta wil ook de komende vijf jaar 400 vliegtuigen uit de vaart nemen, waarvan al 200 dit jaar.

    In het derde kwartaal bedroeg de kapitaaluitstroom dagelijks 24 miljoen dollar. In het vierde kwartaal wil Delta dat terugbrengen naar tussen de 10 miljoen en 12 miljoen dollar per dag. Daarmee heeft Delta de kosten al stevig teruggebracht nu de luchtvaartsector hard wordt getroffen door de gevolgen van de coronacrisis. "Dat we op 10 miljoen zitten is al heel goed" zegt topman Ed Bastian die erop wijst dat de zogeheten cash burn in maart dagelijks 100 miljoen dollar bedroeg. Bastian denkt dat Delta in het voorjaar een punt kan bereiken waarop geen verlies meer wordt geleden.

    In het derde kwartaal bedroeg het verlies van de luchtvaartmaatschappij 5,4 miljard dollar, waar er vorig jaar in dezelfde periode nog een winst de boeken in ging. De omzet lag ruim driekwart lager dan een jaar eerder op een kleine 3,1 miljard dollar.
    ----------------------------------

    Delta heeft 10% belang in aandelen AF/KLM en dat helpt ook niet...
  13. @iPlof 14 oktober 2020 08:35
    quote:

    Scapa schreef op 14 oktober 2020 00:56:

    [...]
    Het is echter geen bedrijf wat zich op de prijsbewuste reiziger richt die als sardientje vervoert wil worden. Het richt zich ook niet op de rijkeren die in alle luxe in fist class reist.

    De kracht van KLM zit hem denk ik in de mensen. Hoeveel mensen zeg met trots dat ze 'Ryanairer' zijn? Hoeveel airline staff dragen met trots een product uit? Degelijkheid, dat is waar KLM voor staat.

    Klm en ook AF is vergelijkbaar met V&D of Opel, richt zich op de steeds kleiner wordende middenklasse. Dat is killing. De V&D ging ook ter ziele terwijl zowel Action als Bijenkorf het fantastisch deden.

    Het personeelsbestand van Klm is relatief echter zeer groot en zeer royaal betaald vergeleken met de sector. Men leeft nog in de vorige eeuw.

    Af-Klm in huidige vorm en zeker het aandeel gaan het gewoon niet redden, het is te laat.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 116 117 118 119 120 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links