Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 34,015 24 apr 2024 17:38
  • +0,135 (+0,40%) Dagrange 33,955 - 34,230
  • 5.309.503 Gem. (3M) 7,6M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3247 3248 3249 3250 3251 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Sleutel13 8 oktober 2020 23:18
    quote:

    Fireblade900RR schreef op 8 oktober 2020 13:17:

    [...]

    Inhoudsloos gezwets! Waterstoftechniek is niet nieuw. Wordt al meer dan 20 jaar in auto's toegepast door zomaar 10 grote autoproducenten. 7 zijn er van ellende mee gestopt, 1 komt in 2022 met een nieuw prototype, 2 hebben nog een model in de verkoop, formaat kleine middenklasser voor 80.000 euro. Dit zijn de feiten. Jij noemt geen enkel feit, alleen wat gebabbel over wachten op serieuze innovaties. Daar gaat het helemaal niet om. Waar het wel om gaat, is dat economisch verantwoorde toepassing van waterstof in auto's in de afgelopen decennia steeds verder buiten beeld is geraakt. Al was het alleen maar omdat je waterstof niet 'delft' maar met inzet van veel energie moet produceren en vervolgens onder hoge druk in je auto moet opslaan anders doet ie het niet. En misschien nog veel belangrijker; de grote autoproducenten hebben (onder druk van de overheid) veel geld geïnvesteerd in de ontwikkeling van elektrische auto's. Die gaan dat niet ook nog eens bij waterstofauto's doen.
    Je bent al vanaf het begin inhoudsloos aan het zwetsen. Eerst was het je rare vergelijking tussen je Kia en Mirai wat nergens op sloeg en nu is de waterstoftechniek in voertuigen wat jij als oud bestempeld. 20 jaar is nieuw. Noem nou eens een type auto die met waterstoftechniek een doorbraak heeft weten te creëren. Je moet niet slap lullen maar met sterke voorbeelden komen. Al die auto's zijn niet verder gekomen dan prototypes. Vanaf 2015 kunnen we praten over een serieus product maar dit komt ook omdat bijvoorbeeld Toyota al jaren in ontwikkelingsfase zit en daarmee kennis en ervaring heeft weten op te bouwen.

    Feiten? Dat er pogingen zijn gemaakt ontkent niemand toch dus met welke feiten weerleg je welke argument? Je hoeft mij niet uit te leggen hoe lastig het comprimeren van waterstof is en welke veiligheidsrisico's eraan verbonden zijn. Dat weet iedereen. Daarom zei ik ook dat de techniek nog veelte jong is om dit massaal toe te passen. De reden waarom de waterstofprojecten in voertuigen nu versnelt raken is enkel omdat fossiele brandstoffen sterk onder druk zijn komen te staan.

  2. nieuw en onervaren 8 oktober 2020 23:57
    quote:

    DannyS schreef op 8 oktober 2020 15:41:

    [...]

    Ik heb zelf jaren 90 in Nigeria gewerkt .........

    Ben zelf 2 x ontvoerd en bedrijf heeft grof losgeld betaald voor vrijlating, .................

    Tjeemig de pemig..... dat is idd niet leuk, blij dat 't goed is afgelopen.

    We weten dat 't daar niet goed gaat, maar we schrikken toch elke keer weer van zulke verhalen.

    Grt
  3. Sleutel13 9 oktober 2020 00:07
    quote:

    ComputerSaysNo schreef op 8 oktober 2020 23:36:

    Nogmaals, de yanken steunen de koers. Do your math.
    Nabeurs € 12,01 >> $ 28,24 ADR
    Tja, het is immers het hart van de wereldeconomie. Kapitalisme kent geen nationalisme. Amerikanen kijken gewoon naar de waarde, prestaties en toekomstverwachtingen van een bedrijf. Niet de oorsprong maar money is van belang!
  4. Snoek67 9 oktober 2020 00:09
    quote:

    nieuw en onervaren schreef op 8 oktober 2020 23:57:

    [...]

    Tjeemig de pemig..... dat is idd niet leuk, blij dat 't goed is afgelopen.

    We weten dat 't daar niet goed gaat, maar we schrikken toch elke keer weer van zulke verhalen.

    Grt
    Een bedrijf dat betaald om vrijlating.. Heftig.. Groetjes van een oud Marinier..

    De staat betaald niksssss
  5. forum rang 5 clearfederer 9 oktober 2020 00:44
    quote:

    The best trader of the world schreef op 8 oktober 2020 22:56:

    Als de koers van Shell laag staat zoals nu merk je op het forum dat er veel negativiteit heerst en irritatie richting mensen die laag zijn ingestapt. Misschien moeten we volwassen met elkaar omgaan. Ik besef dat ik makkelijk kan praten want ik doe goede zaken op de beurs en door te laten weten wanneer ik geweldige ritjes maak hoop ik andere te inspireren zodat ze ook snel van een - een + kunnen maken.
    Bezoekjes aan de huishoudbeurs en wat ritjes in de achtbaan, wat heeft dat met Shell te maken?
  6. [verwijderd] 9 oktober 2020 00:50
    quote:

    The best trader of the world schreef op 8 oktober 2020 22:56:

    Als de koers van Shell laag staat zoals nu merk je op het forum dat er veel negativiteit heerst en irritatie richting mensen die laag zijn ingestapt. Misschien moeten we volwassen met elkaar omgaan. Ik besef dat ik makkelijk kan praten want ik doe goede zaken op de beurs en door te laten weten wanneer ik geweldige ritjes maak hoop ik andere te inspireren zodat ze ook snel van een - een + kunnen maken.
    Ik heb je een niet oke gegeven voor deze posting want jouw omgang met anderen is zeer onvolwassen. Hoop dat meer leden dat gaan doen en de moderator eindelijk besluit om in te grijpen.
  7. hhvdblom 9 oktober 2020 00:56
    quote:

    Shellfish schreef op 9 oktober 2020 00:50:

    [...]
    Ik heb je een niet oke gegeven voor deze posting want jouw omgang met anderen is zeer onvolwassen. Hoop dat meer leden dat gaan doen en de moderator eindelijk besluit om in te grijpen.
    Ik heb er ook wat van gezegd, toen kreeg ik laatste waarschuwing van IEX, lekker dan.
  8. [verwijderd] 9 oktober 2020 00:56
    Beste moderator, zie mijn reakties op de postings van Best Trader. Nogmaals: wordt het niet eens tijd om fors in te grijpen? Ik begrijp dat kritiek op de moderator niet is toegestaan, en ben het daar ook wel mee eens, maar andersom hoort daar m.i. tegenover te staan dat een moderator zich actief inzet om dit forum op orde te houden. Lees gewoon eens even hoeveel mensen zich groen en geel ergeren en grijp in. Als dat nu weer niet gebeurt ga ik wel kritisch reageren, en zal het mij eerlijkgezegd een biet zijn als ik om die reden zelf wordt geschorst.
  9. [verwijderd] 9 oktober 2020 03:16
    Ik verwacht vandaag weinig van Opec want de olieprijs stijgt alweer. Van de week werd ook al bekend dat de olieprijzen in Azie zijn verhoogd door de Saudies.

    Olieprijs stijgt
    Donderdag 8 Oktober 2020 | Bron: ABMfn
    (ABM FN-Dow Jones) De olieprijs is donderdag gestegen. Een vat West Texas Intermediate werd op de settlement 3,1 procent duurder op 41,19 dollar.

    Stakingen in Noorwegen hebben een aanhoudende impact op de productie in de Noordzee en dit gaf de olieprijzen een impuls. Verder zorgt orkaan Delta momenteel voor productie-onderbrekingen in de Golf van Mexico.

    Volgens persbureau Reuters daalt de olieproductie in Noorwegen, de grootste olieproducent in West-Europa, mogelijk met een kwart door de stakingen. Analist Carsten Fritsch van Commerzbank sluit niet uit dat de stakingen ook invloed gaan hebben op het grootste olieveld van Noorwegen, "met een capaciteit van 470.000 barrels per dag."

    Als de productie bij dat olieveld stil komt te liggen, daalt de olie-output in Noorwegen met 941.000 vaten per dag, aldus Fritsch.

    In de VS ligt de olieproductie in de Golf van Mexico sinds woensdag voor ruim 80 procent stil volgens het U.S. Bureau of Safety and Environmental Enforcement, in afwachting van orkaan Delta. De zware storm komt naar verwachting vrijdag aan land in Louisiana. Het is de zesde orkaan dit jaar die de staat treft.

    De olieprijzen bewogen donderdag verder mee omhoog op het positieve sentiment op de aandelenmarkten, waar beleggers rekenen op nieuwe coronasteunmaatregelen in de VS.

    De Wall Street Journal meldde donderdag dat Saoedi-Arabië overweegt om het plan om de productie van OPEC+ vanaf volgend jaar verder op te voeren, uit te stellen tot na het eerste kwartaal van 2021.

    "De markt kan er niet nog eens 2 miljoen vaten per dag bij hebben", citeerde de zakenkrant een Saoedische official.

    De bedoeling was om de productie-inperkingen van de OPEC+ vanaf 2021 verder te versoepelen, maar door het stijgend aantal Covid-19 besmettingen en de economische impact daarvan op de vraag naar olie zou Saoedi-Arabië van gedachten zijn veranderd.
  10. Underdog 9 oktober 2020 06:18
    quote:

    Sleutel13 schreef op 8 oktober 2020 23:18:

    [...]

    Je bent al vanaf het begin inhoudsloos aan het zwetsen. Eerst was het je rare vergelijking tussen je Kia en Mirai wat nergens op sloeg en nu is de waterstoftechniek in voertuigen wat jij als oud bestempeld. 20 jaar is nieuw. Noem nou eens een type auto die met waterstoftechniek een doorbraak heeft weten te creëren. Je moet niet slap lullen maar met sterke voorbeelden komen. Al die auto's zijn niet verder gekomen dan prototypes. Vanaf 2015 kunnen we praten over een serieus product maar dit komt ook omdat bijvoorbeeld Toyota al jaren in ontwikkelingsfase zit en daarmee kennis en ervaring heeft weten op te bouwen.

    Feiten? Dat er pogingen zijn gemaakt ontkent niemand toch dus met welke feiten weerleg je welke argument? Je hoeft mij niet uit te leggen hoe lastig het comprimeren van waterstof is en welke veiligheidsrisico's eraan verbonden zijn. Dat weet iedereen. Daarom zei ik ook dat de techniek nog veelte jong is om dit massaal toe te passen. De reden waarom de waterstofprojecten in voertuigen nu versnelt raken is enkel omdat fossiele brandstoffen sterk onder druk zijn komen te staan.

    Waterstoftechniek voor voertuigen is wel degelijk matuur. Bestaat al 20 jaar.

    Waterstof is niet minder veilig als andere brandstoffen. Is zeer licht dus bij lekken geen opbouw van gaswolk. Liever een H2 lek dan een benzine of lpg lek hoor. Ik werk trouwens in bedrijf met H2 op 500 graden dus maak me daaromtrent niets wijs.
  11. forum rang 5 Ayous 9 oktober 2020 07:35
    Deze wk iig de ommekeer van rds. Sentiment duidelijk anders. Als de olie zich nestelt rond de usd 45, gaan we in q4 toch weer een flinke stijging zien richting eur 14 en mogelijk verder verwacht ik. Zijn we gelijk van al die trading berichten af. Trading wordt vanzelf vervelend als je steeds te vroeg verkoopt ;).
  12. wist ik het maar..... 9 oktober 2020 07:56
    Heel die waterstof discussies beginnen mij een beetje te irriteren en voegt niets meer toe naar mijn mening, jullie blijven een beetje hangen en draaien om elkaar heen met dezelfde verhaaltjes...
    Er komt een moment dat je het los moet laten en niet eindeloos doorgaan om uw gelijk te willen afdwingen...!
  13. D_invest 9 oktober 2020 08:26
    quote:

    wist ik het maar..... schreef op 9 oktober 2020 07:56:

    Heel die waterstof discussies beginnen mij een beetje te irriteren en voegt niets meer toe naar mijn mening, jullie blijven een beetje hangen en draaien om elkaar heen met dezelfde verhaaltjes...
    Er komt een moment dat je het los moet laten en niet eindeloos doorgaan om uw gelijk te willen afdwingen...!
    Loslaten kunnen ze niet, totdat waterstof project is opgelost in de lucht of een success. Ook zonder al dat gekwebbel is de forum een stuk saaier om te lezen, tijdens mijn opstart ontbijt.

    We hebben de scroll functie om te skippen wat we niet willen lezen.

    Let it go.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3247 3248 3249 3250 3251 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links