Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Dutcheon schreef op 7 oktober 2020 12:09 :
[...]
Ja en daar zit nu net de truuk die je wel zou moeten snappen als financieel onderlegd vertegenwoordiger. Als je baas dus kosten kan verlagen doordat jij een andere keuze maakt. Kun je dus dat geld uitgekeerd krijgen als loon. Als jij je zaakjes zelf goed regelt hoeft hij bij die leasetoko geen geld te brengen voor die huurauto van je en kun jij dat geld dus goed gebruiken.
Dat geld kun je netto maken door km's te declareren (daar maak je er nogal veel van zoals ik begrijp) en voila je hebt een serieus zakcentje per maand voor een leuke auto.
Vervolgens kom je bij mij met het verhaal dat je dan ineens 30k moet ophoesten voor een auto,
maar dat moet je helemaal niet doen, je moet een fijne tweedehands auto kopen die al flinke afschrijving heeft gehad. Dus geen nieuwe en hopla je houd per jaar 2-3000 euro over tov je leaseauto.
Oja bijkomend voordeel, als er weer eens een lockdown is en je auto staat veel stil houd je relatief meer geld over. Met je leaseauto blijf je gewoon doorbetalen en de leasemij gaat er met de winst vandoor omdat de auto bij verkoop meer waard is doordat hij 20k kilometers minder heeft gedraaid.
je maakt allemaal veronderstellingen die niet correct zijn.Als je baas dus kosten kan verlagen doordat jij een andere keuze maakt. Kun je dus dat geld uitgekeerd krijgen als loon. Nee dus. Ik krijg geen cent meer of minder.Als jij je zaakjes zelf goed regelt hoeft hij bij die leasetoko geen geld te brengen voor die huurauto van je en kun jij dat geld dus goed gebruiken Wederom onjuist, want wij leasen geen auto's, wij kopen ze.Met je leaseauto blijf je gewoon doorbetalen en de leasemij gaat er met de winst vandoor omdat de auto bij verkoop meer waard is doordat hij 20k kilometers minder heeft gedraaid. Ook dus niet van toepassing omdat wij de auto's kopen. Ons bedrijf is extreem liquide dus we lenen of leasen niks!
wizz schreef op 7 oktober 2020 12:23 :
[...]
je maakt allemaal veronderstellingen die niet correct zijn.
Als je baas dus kosten kan verlagen doordat jij een andere keuze maakt. Kun je dus dat geld uitgekeerd krijgen als loon. Nee dus. Ik krijg geen cent meer of minder.
Als jij nu een EV moet kiezen dan kan hij je dat niet verplichten, mits jij veel waard bent voor de 'baas' zal hij je tegemoet willen komen. Ook als jullie zelf die auto's kopen is dat afschrijving. En kosten als verzekering, wegenbelasting en brandstof zijn uiteraard doorlopende kosten. Ik bedoel dus dat die kosten voor de auto die jij rijdt fiscaal gezien om te zetten zijn in een mobiliteitsbudget. En dat word steeds meer algemeen goed in de huidige algemene ontwikkelingen van de arbeidsmarkt.
Dutcheon schreef op 7 oktober 2020 12:39 :
[...]
Als jij nu een EV moet kiezen dan kan hij je dat niet verplichten, mits jij veel waard bent voor de 'baas' zal hij je tegemoet willen komen. Ook als jullie zelf die auto's kopen is dat afschrijving.
En kosten als verzekering, wegenbelasting en brandstof zijn uiteraard doorlopende kosten.
Ik bedoel dus dat die kosten voor de auto die jij rijdt fiscaal gezien om te zetten zijn in een mobiliteitsbudget. En dat word steeds meer algemeen goed in de huidige algemene ontwikkelingen van de arbeidsmarkt.
Natuurlijk kan hij met dat wel verplichten welke auto ik van de zaak rijdt. Hij koopt 'm, ik niet. Hij kan me simpel de keuze stellen, "je rijdt prive, of niet". Het is een blijft mijn keuze om prive te rijden. "mobiliteitsbudget" is leuk, maar mijn baas kan dat nog niet eens spellen. Ook al wordt het een EV, dan nog zal ik prive rijden om de eerder genoemde redenen. (geen zin in administratie en ik wil de vrijheid hebben om er overal en altijd te kunnen gaan en staan waar ik wil). Maar als de keuze aan mij zou zijn, dan gewoon een diesel. Of een EV waarmee ik 800km mee kan rijden. Want ik ben niet anti EV, maar ik heb gewoon veel moeite met dat korte bereik.
Tesla is literally the only automaker growing so far this year in the previously hostile market of Germany. The German auto industry is extremely strong and influential in the country, and car buyers like to buy domestically. It has been a tough market for Tesla to crack, and it faced some challenges from regulators, like getting sued for allegedly false advertising on Autopilot and fighting over access to the EV incentives in the market. However, Tesla appears to be turning things around — especially since more heavily investing in the market with Gigafactory Berlin. The factory is not producing vehicles yet, but Tesla’s sales in Germany are going strong as German car buyers are getting behind the American electric car brand. Amid the pandemic, literally every single automaker saw its sales drop in Germany except for Tesla:electrek.co/2020/10/05/tesla-only-aut...
Tesla (TSLA) to increase production almost 20%, says Elon Musk in leaked email Tesla (TSLA) is attempting to increase production by over 17% quarter-over-quarter to produce 500,000 vehicles total in 2020, according to CEO Elon Musk in a newly leaked email. In a new email to employees, Musk stated that he sees Tesla reaching production of 500,000 vehicles in 2020: “It will be tough but super exciting if we can exceed 500,000 cars made in a single year for the first time in Tesla history. When we started Tesla just over 16 years ago, I never thought we would get this far, but, thanks to your hard work and ingenuity, we actually have a chance of making half a million cars in a single year.” The CEO said that it will require an increase production output from Tesla in Q4. “It all comes down to Q4. Please take whatever steps you can think of to improve output (while increasing quality).” Tesla has produced just short 330,000 vehicles during the first three quarters of the year, meaning that it would need to produce 170,000 vehicles in Q4 alone to reach 500,000 vehicles produced in 2020. The automaker just announced that it had record production of 145,000 cars in Q3.electrek.co/2020/10/07/tesla-tsla-inc...
Fastned en Tesla openen grootste snellaadstation van Duitsland Gepubliceerd op 8 oktober 2020 08:41 | Views: 364 FASTNED 07 okt 10,18 0,00 (0,00%) AMSTERDAM (AFN) - Het Nederlandse snellaadbedrijf Fastned opent donderdag samen met maker van elektrische auto's Tesla het grootste snellaadstation van Duitsland. Volgens een woordvoerster van Fastned gaat het om een unieke samenwerking. De twee partijen waren allebei gevraagd door terreinuitbater Seed & Greet om snelladers neer te zetten op het Ladepark Kreuz Hilden. "Zo is het ontstaan", legt de zegsvrouw uit. Deze krachtenbundeling hoeft volgens haar niet te betekenen dat Fastned en Tesla vaker als partners zullen optreden. Ladepark Kreuz Hilden ligt in de buurt van Düsseldorf, vlak bij de kruising tussen de snelwegen A3 en A46. Fastned leverde acht snellaadpunten, Tesla zette er twintig eigen superchargers neer. De laders van de Amerikanen kunnen alleen door Tesla-rijders gebruikt worden. Op het terrein is ook een horecagelegenheid aanwezig. Het beursgenoteerde Fastned werkt al langer aan een Europees netwerk van duizend snellaadstations. Tot nu toe heeft het bedrijf er circa 125 in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België.
Stijgt Fastned nu zo hard omdat ze in 1 zin met Tesla worden genoemd? Heb een positie in beide maar begrijp deze stijging niet zo, het is toch enkel een 1 toevoeging op hun netwerk van 125 snellaadstations.
FDInvest schreef op 8 oktober 2020 10:27 :
Stijgt Fastned nu zo hard omdat ze in 1 zin met Tesla worden genoemd? Heb een positie in beide maar begrijp deze stijging niet zo, het is toch enkel een 1 toevoeging op hun netwerk van 125 snellaadstations.
Yup. Het gaat om de naam. Dus als jij een afstandbestuurbare speelgoedauto op de markt gaat brengen met Tesla erop, dan is ie zo uitverkocht. De BMW's blijven in de schappen liggen. Zo werkt dat met hypes.
Het gaat wel over 1000 laadstations...
cdbe schreef op 8 oktober 2020 10:37 :
Het gaat wel over 1000 laadstations...
bron graag. Want ik lees dat het echt maar om 1 station gaat: "Fastned baat deze vestiging Ladepark Kreuz Hilden bij Düsseldorf samen met Tesla en Seed & Greet uit. " Hoe kom jij aan 1000?
Mijn excuses had mij verkeerd ingelezen....
Ja, dus letterlijk 8 laadpalen die in de buurt staan van Tesla Superchargers zorgen voor koers +40%. Ik heb alles verkocht, mogelijk stap ik later weer in.
FDInvest schreef op 8 oktober 2020 14:01 :
Ja, dus letterlijk 8 laadpalen die in de buurt staan van Tesla Superchargers zorgen voor koers +40%. Ik heb alles verkocht, mogelijk stap ik later weer in.
hahahaha, had die koersspong nog niet eens gezien. +40% voor 1 laadstation. Dit circus blijft me verbazen...
Het is de laatste tijd met alles zo wat te maken heeft met ev en h2
cdbe schreef op 8 oktober 2020 14:30 :
Het is de laatste tijd met alles zo wat te maken heeft met ev en h2
niet echt. Want alle autobouwers bouwen inmiddels EV's, maar die stijgen niet zo achterlijk. Alleen alles wat met Tesla te maken heeft is idioot. Kijk naar de koers van fastned. Die was niet vooruit te branden. 1 persberichtje over 1 laadpaal waar tesla in staat en BOEM 40% erbij. Puur religie.
wizz schreef op 8 oktober 2020 14:48 :
[...]
niet echt.
Want alle autobouwers bouwen inmiddels EV's, maar die stijgen niet zo achterlijk.
Alleen alles wat met Tesla te maken heeft is idioot.
Ze hebben een EV in het assortiment, dat betekend niet dat ze er noemenswaardige aantallen van verkopen. Maar deze grafiek geeft weer waarom de andere fabrikanten niet zo stijgen en Tesla wel.
tomansky schreef op 8 oktober 2020 17:09 :
[...]
Ze hebben een EV in het assortiment, dat betekend niet dat ze er noemenswaardige aantallen van verkopen. Maar deze grafiek geeft weer waarom de andere fabrikanten niet zo stijgen en Tesla wel.
Moet je natuurlijk wel de link erbij doen ;) pbs.twimg.com/media/Ejj-qrBXkAEy0xC?f...
Ik moest gisteren wel lachen. Ik kwam op Seeking Alpha een artikel tegen over FSD en dat dit nog helemaal niet in de koers verrekend zou zitten... Wat wordt er toch een hoop onzin verteld door "analisten".. Dus de beurswaarde is $400.000.000.000,- en ze verwachten dit jaar 500.000 auto's te maken. Dat is $800.000 beurswaarde per geproduceerde auto. OK ze verkopen ook nog solar roofs en power walls. Maar de waardering is echt bizar te noemen.
Zo dicht is de Tesla Roadster van Elon Musk nu bij Mars De Tesla Roadster die Elon Musk tweeënhalf jaar geleden in een baan om de aarde schoot, was voor het eerst kortstondig in de buurt van Mars. Dat ‘in de buurt’ is echter wel een relatief begrip. Erik Kouwenhoven 11-10-20, 06:00 Laatste update: 08:07 Op Twitter bevestigde SpaceX dat de Roadster zich enige tijd op slechts 0,05 astronomische eenheden van de rode planeet bevond. Aan boord van de Tesla Roadster van de eerste generatie bevindt zich nog altijd Starman, een pop die een prototype van het ruimtepak van SpaceX draagt. 0,05 klinkt als heel weinig, maar 0,01 astronomische eenheden staat voor ongeveer 1,5 miljoen kilometer. In totaal was de Tesla dus 7,5 miljoen kilometer van Mars verwijderd. Dat is nog altijd wel heel ver van de aarde, want de Tesla is bijna 100 miljoen kilometer van zijn thuisplaneet verwijderd. Op deze website is te volgen waar de Tesla zich op dit moment bevindt. De Tesla Roadster van de eerste generatie werd ruim anderhalf jaar geleden het heelal ingeschoten als testballast voor de Falcon Heavy-raket van SpaceX, het ruimtevaartbedrijf van Musk. Het is geen geheim dat het ultieme doel van Elon Musk is om met zijn bedrijf ooit reizen naar Mars mogelijk te maken. De Tesla zal daar echter nooit aankomen en waarschijnlijk nog generaties lang in een baan om de zon blijven draaien. Hoe de auto eruitziet na bombardementen van micrometeorieten, zonnestraling en andere kosmische stralingen is niet duidelijk. Wel is duidelijk dat de Tesla inmiddels zo ver heeft gereisd dat de elektrische auto al 57,6 keer alle wegen op aarde afgereden zou hebben. En als de accu van de auto nog steeds werkt, is het nummer Space Oddity van David Bowie al meer dan 265.000 keer afgespeeld in Starmans linkeroor en het nummer ‘Is There Life On Mars’ meer dan 358.000 keer in zijn rechteroor. Met diverse sub-links in het artikel:www.ad.nl/auto/zo-dicht-is-de-tesla-r... Deze is wel leuk:www.whereisroadster.com/
Koers gaat al even zijwaarts. Wanneer komt die correctie? Ik verwacht dat Q3 toch wel wat ogen gaat openen, deze koers is en blijft bijzonder onredelijk.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)