Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,225 18 apr 2024 12:49
  • -0,305 (-0,91%) Dagrange 33,180 - 33,555
  • 1.960.827 Gem. (3M) 7,5M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3228 3229 3230 3231 3232 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 oktober 2020 11:16
    Aan het begin van de daling gekocht?

    Normaal zweeft of stijgt de koers in dit gedeelte van de dag, want de laagste punten van de dag zitten in het eerst half uur en na 15:30.

    Als je de koers de hele dag op de grafiek ziet boren naar olie, dan kan de boorkop doorzakken na 15:30.

    Vorige week was er een uitzondering, onder hoge druk werd de boorkop na 15:30 naar boven gestuwd.

    Nu wordt de boor aangeduwd en stuitert niet meer.
  2. Sleutel13 7 oktober 2020 11:26
    quote:

    Yes we can schreef op 7 oktober 2020 07:23:

    [...]
    We, wie is we ? De case is bij deze gemaakt en behoeft geen verdere cijfers, als een auto op waterstof 3 keer meer energie nodig heeft om te rijden, zal hij intrinsiek 3 keer minder energie mogen “kosten” om te fabriceren, wat een illusie is. Verdere cijfers zijn dus overbodig.

    Tot slot: het toontje in mijn mail nodigt niet verder uit tot discussie met jou.
    Oke en nu even emoties aan de kant, uit je comfortzone komen en het onderwerp object benaderen. Een conclusie trekken dat de een 3 x meer energie nodig heeft, dus vervuilender is in het productieproces bij het maken van de grondstof terwijl de cijfers van de andere partijen ontbreken vind ik vals. Verdere cijfers zijn helemaal niet overbodig. Je wil immers twee partijen vergelijken met elkaar, dus moeten we ook van beide kanten de cijfers zien.

    Dat achteraf de een 3 x meer energie nodig heeft voor dezelfde actieradius voegt helemaal geen toegevoegde waarde. Al heeft die 10x meer energie nodig voor dezelfde actieradius. Dit geldt toch ook voor auto's met verschillende literinhouden van hun motors?

    De hele discussie gaat om de CO2 uitstoot die een aanleiding heeft gevormd voor het EV of waterstof concept.
  3. Fireblade954RR 7 oktober 2020 11:27
    quote:

    gpjf schreef op 7 oktober 2020 09:36:

    [...]

    Onzin,

    Ook werkt BMW nu al aan de auto die over een paar jaar op waterstof kan rijden. Daarvoor werkt het samen met Toyota, een bedrijf dat al een paar jaar ervaring heeft. De meest verkochte waterstofauto, de Mirai, is van Toyota. BMW zal de brandstofcellen, die waterstof omzetten in elektriciteit, van Toyota gebruiken.

    och werkt BMW nu al aan de auto die over een paar jaar op waterstof kan rijden. Daarvoor werkt het samen met Toyota, een bedrijf dat al een paar jaar ervaring heeft. De meest verkochte waterstofauto, de Mirai, is van Toyota. BMW zal de brandstofcellen, die waterstof omzetten in elektriciteit, van Toyota gebruiken.

    Google maar
    Even gegoogled. De Toyota Mirai kost 81.000 euro, heeft een actieradius van 500 km, weegt 1800 kg en heeft een bagageruimte van 361l. Mijn Kia Ceed SW van 25.000 euro weegt 1200 kg, actieradius 750km, bagageruimte 500l. De brandstofkosten per km. van de Miria zijn ongetwijfeld lager dan die van mijn Kia. Maar dat voordeel zul je wel weer inleveren aan extra kosten voor banden, wiellagers, vering, draagarmen, etc. vanwege die extra 600 kg.

    Dat is echter niet waarom waterstofauto's zo moeizaam gaan. Het is de benodigde tankinfrastructuur waar nog niemand een oplossing voor heeft. Per tankstation een investering van 1,5 mln euro. En vanwege ruimtebeslag en veiligheidsrisico's zijn waterstoftankstations niet wenselijk binnen de bebouwde kom. Op dit moment zijn er 5 tankstations in Nederland. Als alle plannen gerealiseerd worden zijn dat er eind 2020 circa 15. Nederland heeft 4200 benzinestations.
  4. Tommy2shot 7 oktober 2020 11:29
    Oke dit is mijn eerste reactie, ik hoop dat ik het goed doe. Ik lees de forums van IEX al ruim 2,5 jaar nooit een account aangemaakt. Toch maar gedaan. Of ik veel ga zeggen, waarschijnlijk niet omdat ik een beginnende belegger ben. Ik heb opties van shell op 13.50 gekocht toen shell op 13 euro stond. Ik dacht bijna 2/3 afgestraft, dat moet wel stijgen, want inderdaad olie gaat voorlopig niet weg. Ze willen voor 2040 co2 neutral zijn en via RTL Z hoor je dat het waarschijnlijk 2050 wordt. Waarschijnlijk geen goede bron, ach ja ik ben hier om te leren. normaal kost een goede studie tussen de 5k -10k. ik pas 1250 euro verloren. dus ik kan nog wel ff verder leren. Timing is inderdaad een les die ik nu heb geleerd. Ik denk nog steeds dat hij einde van het jaar tussen de 14-15 euro staat, misschien wel hoger. Dit gebaseerd. op, nou lees dit forum maar. en als je logisch nadenkt. ga het inderdaad. stijgen, maar wanneer is de vraag. korte termijn is moeilijk in te schatten, langer termijn niet. olie gaat voorlopig niet weg. 2040 kan zo maar 2050 zijn voor CO2 neutral.
    Bij dezen iedereen succes en onderbouw graag je meningen met bronnen, zodat ik lekker kan lezen en leren.

    Groet Tommy
  5. forum rang 4 Yes we can 7 oktober 2020 11:38
    quote:

    Weijs schreef op 7 oktober 2020 11:12:

    Ben ik de enige die hier kkmisselijk van wordt ofniet
    Ik neem aan dat je doelt op dat artikel van ESB: ik word er ook kotsmisselijk van. Het zijn dergelijke artikels die maken dat de solidariteit wegebt, dat we terug met hoger en hoger wordende cijfers zitten en dat er terug over lockdown gesproken moet worden. Bah !
  6. Midweekhandelaar 7 oktober 2020 11:44
    quote:

    The best trader of the world schreef op 7 oktober 2020 10:48:

    [...]

    Ik vind het fijn als de koers van shell daalt want dan kan je weer leuke ritjes maken. Je moet alleen, net als ik, goed kunnen timen om profijt te hebben van zulke dalingen en stijgingen.
    Vind ik wel jammer dat iemand op dit forum is gekomen die bijna even goed is als ik. Eerst was ik de beste, nu is er iemand die ook bijna zo goed is.
  7. Omnium 7 oktober 2020 11:50
    quote:

    Midweekhandelaar schreef op 7 oktober 2020 11:44:

    [...]

    Vind ik wel jammer dat iemand op dit forum is gekomen die bijna even goed is als ik. Eerst was ik de beste, nu is er iemand die ook bijna zo goed is.
    Nou The best trader of the world is best goed, met zijn 46.500 aandelen shell tegen 10,20 (dat was het toch?). Die dag stond Shell het laagst op 10,10, toen heb ik er 47.000 gekocht, gewoon om the best trader of the world te slim af te zijn.
    Inmiddels natuurlijk verkocht op 11,10. Nu weer wachten op een leuke daling. Dan koop ik weer. En zo stromen de duizenden euro's per dag binnen, kan ik natuurlijk een iets grotere auto kopen dan TBTOTW.
    Gelukkig hoeven we allebei geen screenshots te leveren van hoe ongelofelijk goed we zijn.
  8. Sleutel13 7 oktober 2020 11:59
    quote:

    Fireblade900RR schreef op 7 oktober 2020 11:27:

    [...]

    Even gegoogled. De Toyota Mirai kost 81.000 euro, heeft een actieradius van 500 km, weegt 1800 kg en heeft een bagageruimte van 361l. Mijn Kia Ceed SW van 25.000 euro weegt 1200 kg, actieradius 750km, bagageruimte 500l. De brandstofkosten per km. van de Miria zijn ongetwijfeld lager dan die van mijn Kia. Maar dat voordeel zul je wel weer inleveren aan extra kosten voor banden, wiellagers, vering, draagarmen, etc. vanwege die extra 600 kg.

    Welke punt wil je precies maken?

    Voordeel inleveren aan extra kosten? Wat bedoel je met extra kosten? Totale aanschafprijs, levensduur, onderhoud?
  9. Mrx77 7 oktober 2020 12:22
    quote:

    Fireblade900RR schreef op 7 oktober 2020 11:27:

    [...]

    Even gegoogled. De Toyota Mirai kost 81.000 euro, heeft een actieradius van 500 km, weegt 1800 kg en heeft een bagageruimte van 361l. Mijn Kia Ceed SW van 25.000 euro weegt 1200 kg, actieradius 750km, bagageruimte 500l. De brandstofkosten per km. van de Miria zijn ongetwijfeld lager dan die van mijn Kia. Maar dat voordeel zul je wel weer inleveren aan extra kosten voor banden, wiellagers, vering, draagarmen, etc. vanwege die extra 600 kg.

    Dat is echter niet waarom waterstofauto's zo moeizaam gaan. Het is de benodigde tankinfrastructuur waar nog niemand een oplossing voor heeft. Per tankstation een investering van 1,5 mln euro. En vanwege ruimtebeslag en veiligheidsrisico's zijn waterstoftankstations niet wenselijk binnen de bebouwde kom. Op dit moment zijn er 5 tankstations in Nederland. Als alle plannen gerealiseerd worden zijn dat er eind 2020 circa 15. Nederland heeft 4200 benzinestations.

    Jouw kia actieradius 750... geen enkele accu heeft een actieradius boven 700 zelfs tesla niet. Dan kom je met een kiaatje...ik neem je hiermee absoluut niet serieus
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3228 3229 3230 3231 3232 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links