Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 142,130 22 apr 2024 22:00
  • -4,880 (-3,32%) Dagrange 138,803 - 144,440
  • 107.097.564 Gem. (3M) 100,5M

Tesla blow-off

7.739 Posts
Pagina: «« 1 ... 280 281 282 283 284 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dutcheon 3 oktober 2020 09:58
    quote:

    Kees1 schreef op 2 oktober 2020 15:51:

    [...]

    Andere gevestigde fabrikanten hebben wel weer een dealernetwerk met service. Zo zijn er plussen en minnen. Ik denk eigenlijk dat Tesla op den duur geen zelfstandige bouwer blijft, maar een toeleverancier wordt voor de gevestigde fabrikanten. Een beetje zoals Intel in de wereld van de computers. Je ziet dan als het ware op je Renault, VW of wat dan ook staan 'Tesla inside'. Voor Tesla behoeft dat geen nadelige positie te zijn.
    Dat dealernetwerk valt ook vies tegen. ik heb in ieder geval betere service ervaren met mijn 7 jaar oude tesla dan de service die ik kreeg bij mercedes met een 4 jaar oude e-klasse.

    Bij mercedes zagen ze me liever weer vertrekken, bij Tesla gaven ze netjes aan dat ik niet op de raparatie kon wachten en ze hadden kosteloos een leenauto voor me klaargezet.
  2. forum rang 10 voda 5 oktober 2020 06:37
    Wielophanging Tesla breekt af bij man die 200 km/u rijdt

    De Zwitserse eigenaar van een Tesla kreeg de schrik van zijn leven toen een draagarm van zijn auto brak. Daardoor werd de auto onbestuurbaar en was er een enorme rookwolk achter zijn auto te zien.

    Erik Kouwenhoven 05-10-20, 05:00

    De Zwitser reed met zijn Tesla Model S 90D met een snelheid van 200 km/u van Stuttgart naar Zürich, toen hij op de Autobahn tijdens het remmen een zeer luide knal hoorde. In zijn achteruitkijkspiegels zag hij naar eigen zeggen een enorme rookwolk en raakte de auto onbestuurbaar. Ook lekte de auto plotseling remvloeistof. De man meldde het incident op een Duitse site voor Tesla-fans.

    De Zwitser kon zijn auto zonder problemen tot stilstand brengen en raakte niet gewond. Wel was hij geschrokken door de rookwolken omdat hij dacht dat zijn auto in brand stond. In werkelijkheid werd de rook veroorzaakt doordat zijn band schuurde tegen de binnenkant van de wielkast. De Zwitser was zeer verbaasd toen bleek dat dit werd veroorzaakt doordat de onderste draagarm van zijn Tesla was afgebroken.

    Garantie
    De man liet zijn auto afslepen door de plaatselijke Wegenwacht en ging verhaal halen bij Tesla. Het Amerikaanse bedrijf weigerde de schade te dekken onder de garantie, omdat die in april van dit jaar was verlopen. Volgens Tesla zou het incident kunnen vallen onder de noemer ‘normale slijtage’. De man accepteerde dat niet, aangezien zijn auto slechts 80.000 kilometer had gereden. De schade bedroeg iets meer dan 7.000 euro.

    Volgens de Amerikaanse site InsideEVs is er de laatste tijd sprake van een toenemend aantal klachten met betrekking tot de wielophanging van Tesla’s. Ook andere Tesla-rijders reageerden met het melden van soortgelijke voorvallen. Niet alleen met betrekking tot de de Model S worden problemen gemeld: ook de Tesla Model 3 en Model S zouden regelmatig ophangingsproblemen vertonen.

    De afbrekende draagarmen duiden volgens InsideEVs op ontwerp- of fabricagefouten, die alleen kunnen worden verholpen door deze componenten te vervangen. De website roept mensen met soortgelijke problemen op om zich te melden, zodat geïnventariseerd kan worden hoe groot de problemen zijn. Tesla onthoudt zich vooralsnog van officieel commentaar.

    Met sub-links en foto's

    www.ad.nl/auto/wielophanging-tesla-br...
  3. [verwijderd] 5 oktober 2020 08:53
    quote:

    Dutcheon schreef op 3 oktober 2020 09:58:

    [...]

    Dat dealernetwerk valt ook vies tegen. ik heb in ieder geval betere service ervaren met mijn 7 jaar oude tesla dan de service die ik kreeg bij mercedes met een 4 jaar oude e-klasse.

    Bij mercedes zagen ze me liever weer vertrekken, bij Tesla gaven ze netjes aan dat ik niet op de raparatie kon wachten en ze hadden kosteloos een leenauto voor me klaargezet.

    hahahaha, is ook.

    Mijn broer heeft 2 maanden geleden zijn model 3 opgehaald.
    "Opgehaald", meer dan dat kun je het niet noemen.
    Hij kreeg bij de balie een paar sleutels en de boodschap. "hij staat daar ergens op de parkeerplaats"

    Ik haalde mijn nieuwe volvo op.
    Stond daar in de showroom, met een laken erover. Mocht 'm in de showroom uitpakken.
    Dat was nog eens een ceremonie!

    Ja hoor, echt top service daar bij Tesla.
    Laat me niet lachen zeg.
  4. forum rang 4 Matsversch 5 oktober 2020 10:55
    quote:

    wizz schreef op 5 oktober 2020 08:53:

    [...]

    hahahaha, is ook.

    Mijn broer heeft 2 maanden geleden zijn model 3 opgehaald.
    "Opgehaald", meer dan dat kun je het niet noemen.
    Hij kreeg bij de balie een paar sleutels en de boodschap. "hij staat daar ergens op de parkeerplaats"

    Ik haalde mijn nieuwe volvo op.
    Stond daar in de showroom, met een laken erover. Mocht 'm in de showroom uitpakken.
    Dat was nog eens een ceremonie!

    Ja hoor, echt top service daar bij Tesla.
    Laat me niet lachen zeg.
    Gewoon een auto kopen zou toch niet met zo veel 'show' moeten. Nog zou dat de kwaliteit van een product moeten bepalen.
  5. [verwijderd] 5 oktober 2020 11:14
    quote:

    Matsversch schreef op 5 oktober 2020 10:55:

    [...]

    Gewoon een auto kopen zou toch niet met zo veel 'show' moeten. Nog zou dat de kwaliteit van een product moeten bepalen.
    Dat sowieso, dat staat uiteraard voorop, maar dit was een reactie over dat de service van Tesla zo geweldig zou moeten zijn.

    Of de kwaliteit van tesla's nou zo goed is, dat moet de tijd uitwijzen.
    De Astra van mijn vrouw gaat al 23 jaar mee.
    Hoe rijden Tesla''s als ze 23 jaar oud zijn?

    Only time will tell....
  6. Dutcheon 5 oktober 2020 11:41
    quote:

    wizz schreef op 5 oktober 2020 08:53:

    [...]

    hahahaha, is ook.

    Mijn broer heeft 2 maanden geleden zijn model 3 opgehaald.
    "Opgehaald", meer dan dat kun je het niet noemen.
    Hij kreeg bij de balie een paar sleutels en de boodschap. "hij staat daar ergens op de parkeerplaats"

    Ik haalde mijn nieuwe volvo op.
    Stond daar in de showroom, met een laken erover. Mocht 'm in de showroom uitpakken.
    Dat was nog eens een ceremonie!

    Ja hoor, echt top service daar bij Tesla.
    Laat me niet lachen zeg.
    Die partytenten op het terrein van Koopmans had meer te maken met het feit dat Tesla heel erg strak ingespeeld heeft op de 2019 bijtellingsregels en dus zoveel mogelijk ja heeft willen verkopen.

    Normaal gesproken (en dat heb ik zelf in maart2019 nog meegemaakt met een vriend van me) worden de nieuwe auto's ook gewoon onthuld met een doek in de hal bij Tesla, bijvoorbeeld Tilburg. Dat is zo'n zelfde ceremoniële poppenkast waar een heleboel mensen een harde plasser van krijgen.... ben daar zelf niet echt gevoelig voor.

  7. Dutcheon 5 oktober 2020 11:46
    quote:

    wizz schreef op 5 oktober 2020 11:14:

    [...]

    Dat sowieso, dat staat uiteraard voorop, maar dit was een reactie over dat de service van Tesla zo geweldig zou moeten zijn.

    Of de kwaliteit van tesla's nou zo goed is, dat moet de tijd uitwijzen.
    De Astra van mijn vrouw gaat al 23 jaar mee.
    Hoe rijden Tesla''s als ze 23 jaar oud zijn?

    Only time will tell....
    Hij is nog geen 23jaar oud, (nu 7jaar oud) en helaas heb ik de onderhoudshistorie van de eerste eigenaar niet. Maar inmiddels na 3 jaar in mijn bezit en bijna 300.000km op de teller kan ik wel stellen dat het mijn beste auto ooit is. Totaal heb ik aan kosten slechts 1900 euro gehad gespreid over bijna 3 jaar tijd en 130.000km. (Een nieuwe sleutel, draagarmen voor, 12v accu, koelvloeistof verversen en 2 sets banden).
    Met bijkomend voordeel dat ik 3 jaar geen mrb heb betaald en aan brandstof maar een derde kwijt ben, heeft hij de aanschafprijs van 38.000 euro (tweedehands) bijna terugverdiend.

  8. [verwijderd] 5 oktober 2020 12:03
    quote:

    Dutcheon schreef op 5 oktober 2020 11:46:

    [...]

    Hij is nog geen 23jaar oud, (nu 7jaar oud) en helaas heb ik de onderhoudshistorie van de eerste eigenaar niet. Maar inmiddels na 3 jaar in mijn bezit en bijna 300.000km op de teller kan ik wel stellen dat het mijn beste auto ooit is. Totaal heb ik aan kosten slechts 1900 euro gehad gespreid over bijna 3 jaar tijd en 130.000km. (Een nieuwe sleutel, draagarmen voor, 12v accu, koelvloeistof verversen en 2 sets banden).
    Met bijkomend voordeel dat ik 3 jaar geen mrb heb betaald en aan brandstof maar een derde kwijt ben, heeft hij de aanschafprijs van 38.000 euro (tweedehands) bijna terugverdiend.

    Oftewel, dat ding staat stijf van de subsidie.
    Reken eens uit wat het zou kosten als de rest van de Nederlanders NIET voor jouw auto hadden betaald?

    Dan ziet het plaatje er ineens heel anders uit.

    Als het gaat om leaserijders was het in het begin leuk om een tesla te rijden, aangezien heel Nederland mee betaalde.
    En trek de afschrijving daar ook nog even vanaf.

    Maar nu het van 0%, naar 4%, naar 8% en volgend jaar al naar 12% gaat, dan vind ik ook als leaserijder het geen interessante auto meer.

    Dan zal de tesla toch minimaal 20k goedkoper moeten worden.
    Tot die tijd is mijn skoda octavia nog altijd een stuk goedkoper om te rijden.
    Qua verbruikskosten scheelt het ook niet veel, tenzij je gratis stroom hebt.
  9. Dutcheon 5 oktober 2020 13:29
    quote:

    wizz schreef op 5 oktober 2020 12:03:

    [...]

    Oftewel, dat ding staat stijf van de subsidie.
    Reken eens uit wat het zou kosten als de rest van de Nederlanders NIET voor jouw auto hadden betaald?

    Dan ziet het plaatje er ineens heel anders uit.

    Als het gaat om leaserijders was het in het begin leuk om een tesla te rijden, aangezien heel Nederland mee betaalde.
    En trek de afschrijving daar ook nog even vanaf.

    Maar nu het van 0%, naar 4%, naar 8% en volgend jaar al naar 12% gaat, dan vind ik ook als leaserijder het geen interessante auto meer.

    Dan zal de tesla toch minimaal 20k goedkoper moeten worden.
    Tot die tijd is mijn skoda octavia nog altijd een stuk goedkoper om te rijden.
    Qua verbruikskosten scheelt het ook niet veel, tenzij je gratis stroom hebt.
    Jij bent wel een harde ontkenner zeg.... ik betaal geen MRB dat is mijn enige voordeel. Ik heb de model-s privé gekocht, heb daar ook nog 7k btw voor afgetikt. privé en je zegt nogsteeds dat ik profiteer van de subsidie?

    Geloof mij, als je veelrijder bent (>30.000km) en je kunt gewoon thuis laden, bespaar je in een paar jaar veel geld. Zeker als je mikt op een auto met weinig afschrijving.

    Dit soort auto's koop ik al mijn hele leven lang, auto's in het hogere segment die hard afgeschreven zijn omdat ze richting de 2ton op de teller staan.

    Mercedes S, Jaguar XJ, BMW7 serie, Range Rover dat soort auto's kocht ik voorheen 5 jaar oud. allemaal tussen de 25-30k en minimale afschrijving.
    De Tesla is mijn duurste auto (in aanschaf) tot nu toe.

    En even over het verbruik, nee ik laad niet gratis. Hij staat altijd thuis aan de stroom, met 19,4 cent en een verbruik van ongeveer 190Wh/km ben ik daarmee ongeveer 70% goedkoper tov. mijn diesel voorgangers.

    Dan probeer ik dus een eerlijk vergelijk met een luxe zware auto te maken die ook nog enigzins in de buurt komt qua performance, daarmee reed ik ongeveer 1:13 (je kunt ook vergelijken met 1op20 diesels maar daar zit dan een tamme koffiemolen diesel in die geen vreugde brengt).

  10. Dutcheon 5 oktober 2020 13:36
    quote:

    wizz schreef op 5 oktober 2020 12:03:

    [...]

    Oftewel, dat ding staat stijf van de subsidie.
    Reken eens uit wat het zou kosten als de rest van de Nederlanders NIET voor jouw auto hadden betaald?

    Dan ziet het plaatje er ineens heel anders uit.

    Als het gaat om leaserijders was het in het begin leuk om een tesla te rijden, aangezien heel Nederland mee betaalde.
    En trek de afschrijving daar ook nog even vanaf.

    Maar nu het van 0%, naar 4%, naar 8% en volgend jaar al naar 12% gaat, dan vind ik ook als leaserijder het geen interessante auto meer.

    Dan zal de tesla toch minimaal 20k goedkoper moeten worden.
    Tot die tijd is mijn skoda octavia nog altijd een stuk goedkoper om te rijden.
    Qua verbruikskosten scheelt het ook niet veel, tenzij je gratis stroom hebt.
    Wat voor leasebedrag ben je kwijt aan je skoda en hoeveel bijtelling betaal je daarover?

    neem even 750pmnd en 8000 bijtelling dat is zomaar 11.000 euro netto per jaar wat je voor die auto betaald. Ik weet niet hoeveel privé kilometers je rijd per jaar want daar word nogal eens misbruik van gemaakt door je leasecollega's.... maar veel mensen beseffen niet dat ze best veel geld voor die leaseauto betalen.

    Zelf zou ik ongeveer 15.000 euro per jaar door de goot spoelen als ik zou leasen wat er binnen mijn budget te kiezen valt..... ik zou wel gek zijn als ik die 15.000 euro aan een auto zou besteden die ik na 4 jaar weer moet inleveren.

    De model-s kost me nog niet de helft per jaar
  11. [verwijderd] 5 oktober 2020 15:02
    quote:

    Dutcheon schreef op 5 oktober 2020 13:36:

    [...]

    Wat voor leasebedrag ben je kwijt aan je skoda en hoeveel bijtelling betaal je daarover?

    neem even 750pmnd en 8000 bijtelling dat is zomaar 11.000 euro netto per jaar wat je voor die auto betaald. Ik weet niet hoeveel privé kilometers je rijd per jaar want daar word nogal eens misbruik van gemaakt door je leasecollega's.... maar veel mensen beseffen niet dat ze best veel geld voor die leaseauto betalen.

    Zelf zou ik ongeveer 15.000 euro per jaar door de goot spoelen als ik zou leasen wat er binnen mijn budget te kiezen valt..... ik zou wel gek zijn als ik die 15.000 euro aan een auto zou besteden die ik na 4 jaar weer moet inleveren.

    De model-s kost me nog niet de helft per jaar
    Een model S (90K) zou me 420,- netto per maand kosten.
    En een 3 (60K) zou me 215,- kosten.

    Volgend jaar al weer een stuk meer als het naar 12% gaat.

    voor mijn skoda betaal ik nu nog geen 200,- netto per maand bijtelling.
    Daar kan ik echt niet zelf een auto voor rijden!
    En dat is incl brandstof!

    En daarmee kan ik met de caravan overal naar toe rijden, zonder om de 2 uur een half uur te moeten laden.
    Wat een drama is dat!

    Maar nu wil mijn baas dat ik ook elektrisch ga rijden.
    Moet ik zo'n achterlijk elektrische speelgoedauto gaan rijden die minimaal 50k kost.
    Misschien net zo duur als mijn huidige skoda, alleen kan ik er prive geen zak mee!
    Dus dan betaal ik inderdaad bijtelling voor een auto waar ik niks aan heb.
    Maar ja, om alle kilometers te gaan noteren is een drama....kan ik nooit meer even naar de bouwmarkt. Dus dat doen we dan maar niet ;)
  12. Dutcheon 5 oktober 2020 17:27
    Je baas heeft groot gelijk, running costs zijn zeer laag, net als de afschrijving.
    En als je er ook nog voor zorgt dat er minder privé gebruik is dan is het 2 vliegen in 1 klap.

    Caravan's trekken met leaseauto's is sowieso een kromme gedachtengang.
    Je andere collega's moeten dan het brandstofverbruik compenseren omdat jij 1op8 rijd met de sleurhut.

    Gelukkig zijn er van alle kanten signalen dat de leasemarkt sowieso flink gaat veranderen doordat we tot de conclusie zijn gekomen dat er makkelijk veel meer thuisgewerkt kan worden.
    Wellicht gaan mensen dan beter nadenken over hun reiskosten.

    Dat jij denkt dat je voor minder dan 200 euro per maand je skoda rijd is natuurlijk mega naief
  13. [verwijderd] 6 oktober 2020 11:43
    quote:

    Dutcheon schreef op 5 oktober 2020 17:27:

    Je baas heeft groot gelijk, running costs zijn zeer laag, net als de afschrijving.
    En als je er ook nog voor zorgt dat er minder privé gebruik is dan is het 2 vliegen in 1 klap.

    Caravan's trekken met leaseauto's is sowieso een kromme gedachtengang.
    Je andere collega's moeten dan het brandstofverbruik compenseren omdat jij 1op8 rijd met de sleurhut.

    Gelukkig zijn er van alle kanten signalen dat de leasemarkt sowieso flink gaat veranderen doordat we tot de conclusie zijn gekomen dat er makkelijk veel meer thuisgewerkt kan worden.
    Wellicht gaan mensen dan beter nadenken over hun reiskosten.

    Dat jij denkt dat je voor minder dan 200 euro per maand je skoda rijd is natuurlijk mega naief
    Hahaha, 1:8.
    Maak daar 1:15 van met caravan en 1:30 zonder. Ik rij bijna 1200km op 40 liter bij 100km/h.
    En met dit verbruik is elektrisch niet eens zo heel veel zuiniger en al zeker niet als ik onderweg moet bijladen, want dan is het geen 19,5ct per kw meer, maar ligt dat een stuk hoger!.

    Klopt, running costs zijn misschien laag, maar de investering is 2x zo hoog!
    Voor 30k prijsverschil kun je aardig wat running costs compenseren.

    En ja, ik kijk er wat anders tegenaan dan een particulier die een EV koopt aangezien ik de brandstof krijg van de zaak.
    Het is gewoon een feit dat wanneer je een leasebak ook prive rijdt, je veel meer kunt met een diesel dan met zo'n EV.
    Vakanties kun je wel vergeten met een EV tenzij je elk jaar naar Texel wil.

    En ja, ik betaal echt maar circa 200,- per maand netto aan bijtelling.
    Daar kan ik prive nooit een auto voor rijden!
  14. Dutcheon 7 oktober 2020 08:54
    Ik stop de discussie maar, want jij bent duidelijk de laatste die ik ga overtuigen.
    Ondanks dat 1:30 heel knap is kun je me natuurlijk niet vertellen dat je nog schik kunt hebben met die auto. een 1.6 diesel is zo'n uitgekleed ding dat je er geen rijdynamiek van kunt verwachten.
    Verder kun je het niet vergelijken met een Tesla, die heeft luchtvering, verwarmde en gekoelde stoelen, full connectivity app, alles kun je regelen vanaf je telefoon, ingebouwde gratis Spotify en noem maar op not los van het feit dat ik het leuk blijf vinden om overal waar ik wil vol weg te kunnen accelereren of bij inhalen een lekkere duw in de rug te voelen (zelfs dus dat 7 jaar oude ding van mij)

    Wel wil ik je graag nog even meegeven dat het leasebedrag waar je je Skoda voor hebt uitgekozen, loon is wat je hebt ingeleverd. Dat is waarschijnlijk iets van 750euro als je skoda 30k is.

    broto is dat dus 9000 euro per jaar, samen met de 200euro netto kun je daar prima een auto van rijden als je per week 800km zakelijk te declareren km's hebt.

    Oja en mensen gaan in europa al sinds 2013 met Tesla's op vakantie. ik heb dat de afgelopen 3 jaar ook gedaan. 250km en dan een stop van 20min is echt geen straf. En dat kan dus zelfs met een 7 jaar oude Tesla met een accu die al 300.000km heeft gereden.
    En ik zal je er een geheimpje bij vertellen, vorig jaar heb ik een roadtripje gedaan van Frankrijk, spanje italie en kroatie, bij elkaar bijna 5000km en die heb ik gratis onderweg geladen bij de superchargers van Tesla.

  15. forum rang 5 MisterBlues 7 oktober 2020 11:17
    Tesla’s biggest profit center is dangerously close to running out of power

    Loopt de groeimotor van Tesla droog?

    Tesla's fastest-growing business isn't putting owners in its Model S and Model 3. It's selling environmental credits that enable its SUV- and truck-making rivals to avoid big emissions fines.
    That sumptuous stream of earnings—accounting for all of Tesla's operating profits in the first half of 2020, by Fortune’s estimate—has probably peaked, and will begin a long slide before pretty much vanishing in a few years.

    fortune.com/2020/09/30/tesla-profit-r...
  16. [verwijderd] 7 oktober 2020 11:42
    quote:

    Dutcheon schreef op 7 oktober 2020 08:54:

    Ik stop de discussie maar, want jij bent duidelijk de laatste die ik ga overtuigen.
    Ondanks dat 1:30 heel knap is kun je me natuurlijk niet vertellen dat je nog schik kunt hebben met die auto. een 1.6 diesel is zo'n uitgekleed ding dat je er geen rijdynamiek van kunt verwachten.
    Verder kun je het niet vergelijken met een Tesla, die heeft luchtvering, verwarmde en gekoelde stoelen, full connectivity app, alles kun je regelen vanaf je telefoon, ingebouwde gratis Spotify en noem maar op not los van het feit dat ik het leuk blijf vinden om overal waar ik wil vol weg te kunnen accelereren of bij inhalen een lekkere duw in de rug te voelen (zelfs dus dat 7 jaar oude ding van mij)

    Wel wil ik je graag nog even meegeven dat het leasebedrag waar je je Skoda voor hebt uitgekozen, loon is wat je hebt ingeleverd. Dat is waarschijnlijk iets van 750euro als je skoda 30k is.

    broto is dat dus 9000 euro per jaar, samen met de 200euro netto kun je daar prima een auto van rijden als je per week 800km zakelijk te declareren km's hebt.

    Oja en mensen gaan in europa al sinds 2013 met Tesla's op vakantie. ik heb dat de afgelopen 3 jaar ook gedaan. 250km en dan een stop van 20min is echt geen straf. En dat kan dus zelfs met een 7 jaar oude Tesla met een accu die al 300.000km heeft gereden.
    En ik zal je er een geheimpje bij vertellen, vorig jaar heb ik een roadtripje gedaan van Frankrijk, spanje italie en kroatie, bij elkaar bijna 5000km en die heb ik gratis onderweg geladen bij de superchargers van Tesla.


    "broto is dat dus 9000 euro per jaar, samen met de 200euro netto kun je daar prima een auto van rijden als je per week 800km zakelijk te declareren km's hebt."

    ???
    Volgens mij snap jij geen zak van hoe bijtelling werkt.

    Catalogus waarde van mijn skoda octavia is circa 29.000
    Daarover betaal ik 22% bijtelling per jaar dus 6380.
    Daarover betaal ik 37% belasting.
    Dit komt neer op netto 198,58 per maand wat het mij dus kost.
    En dat zijn dus mijn TOTALE autokosten incl brandstof.

    Geen idee hoe jij rekent, maar daar klopt dus geen snars van.

    En voor die 198,- kan ik ONMOGELIJK een vergelijkbare auto rijden en al zeker niet als ik daar brandstof, onderhoud, verzekering, wegenbelasting afschrijving moet rekenen als ik een eigen auto zou rijden.

    Ik ben vertegenwoordiger dus zakelijke km's declareren zou onzinnig zijn gezien mijn functie.
    Indien ik niet prive zou rijden zou dat ook betekenen dat ik een extra auto op de oprit zou moeten zetten voor prive gebruik.

    Dus compleet onzinnig.
  17. Dutcheon 7 oktober 2020 11:54
    quote:

    wizz schreef op 7 oktober 2020 11:42:

    [...]


    "bruto is dat dus 9000 euro per jaar, samen met de 200euro netto kun je daar prima een auto van rijden als je per week 800km zakelijk te declareren km's hebt."

    ???
    Volgens mij snap jij geen zak van hoe bijtelling werkt.

    Catalogus waarde van mijn skoda octavia is circa 29.000
    Daarover betaal ik 22% bijtelling per jaar dus 6380.
    Daarover betaal ik 37% belasting.
    Dit komt neer op netto 198,58 per maand wat het mij dus kost.
    En dat zijn dus mijn TOTALE autokosten incl brandstof.

    Geen idee hoe jij rekent, maar daar klopt dus geen snars van.

    En voor die 198,- kan ik ONMOGELIJK een vergelijkbare auto rijden en al zeker niet als ik daar brandstof, onderhoud, verzekering, wegenbelasting afschrijving moet rekenen als ik een eigen auto zou rijden.

    Ik ben vertegenwoordiger dus zakelijke km's declareren zou onzinnig zijn gezien mijn functie.
    Indien ik niet prive zou rijden zou dat ook betekenen dat ik een extra auto op de oprit zou moeten zetten voor prive gebruik.

    Dus compleet onzinnig.

    maar goed, je kunt beter de discussie stoppen, want je snapt er geen snars van.
    Ok als we zo beginnen kan ik ook mee, altijd al gedacht dat vertegenwoordigers vrij dom volk waren....

    Bijtelling kan ik dromen en daarom had ik er al snel nachtmerries van en wilde ik er zo snel mogelijk vanaf. Je betaald namelijk reeds verkapt loon voor je auto die je leased.

    Als jij eens goed praat met je baas zal hij je vertellen wat jouw auto daadwerkelijk kost. Bij veel goede bedrijven geven ze daarom werknemers de optie om hun leasebudget als mobiliteitsvergoeding uitgekeerd te krijgen. Dat is dus bijvoorbeeld 850 euro extra bruto loon.

    In jouw geval met 29.000 zal dat een stuk minder zijn dan die 850.... 650 bijvoorbeeld.

    Dat je voor die 200 euro per maand van je bijtelling geen auto kunt rijden snap ik ook.
    Maar blijf vooral naief, dat zijn de meeste loonwerkers graag ;)

  18. [verwijderd] 7 oktober 2020 12:01
    quote:

    Dutcheon schreef op 7 oktober 2020 11:54:

    [...]

    Ok als we zo beginnen kan ik ook mee, altijd al gedacht dat vertegenwoordigers vrij dom volk waren....

    Als jij eens goed praat met je baas zal hij je vertellen wat jouw auto daadwerkelijk kost. Bij veel goede bedrijven geven ze daarom werknemers de optie om hun leasebudget als mobiliteitsvergoeding uitgekeerd te krijgen. Dat is dus bijvoorbeeld 850 euro extra bruto loon.

    In jouw geval met 29.000 zal dat een stuk minder zijn dan die 850.... 650 bijvoorbeeld.

    Dat je voor die 200 euro per maand van je bijtelling geen auto kunt rijden snap ik ook.
    Maar blijf vooral naief, dat zijn de meeste loonwerkers graag ;)

    Ik heb het niet over wat het mijn baas kost.
    Ik heb het over wat het MIJ kost.

    Ik krijg geen salarisverhoging of compensatie als ik wel of niet prive rijd.
    Dus ik zou dief zijn van mijn eigen portemonee als ik niet prive zou rijden met de voorwaarden die ik heb.

    En het is een simpel FEIT dat ik met een EV niet dezelfde functionaliteit heb dan mijn huidige diesel.

    Ja, vast, een model S is een stuk luxer en zal vast veel sneller rijden. Maar hij kost dan ook bijna 3x zo veel!
  19. Dutcheon 7 oktober 2020 12:09
    quote:

    wizz schreef op 7 oktober 2020 12:01:

    [...]

    Ik heb het niet over wat het mijn baas kost.
    Ik heb het over wat het MIJ kost.

    Ik krijg geen salarisverhoging of compensatie als ik wel of niet prive rijd.
    Dus ik zou dief zijn van mijn eigen portemonee als ik niet prive zou rijden met de voorwaarden die ik heb.

    En het is een simpel FEIT dat ik met een EV niet dezelfde functionaliteit heb dan mijn huidige diesel.

    Ja, vast, een model S is een stuk luxer en zal vast veel sneller rijden. Maar hij kost dan ook bijna 3x zo veel!
    Ja en daar zit nu net de truuk die je wel zou moeten snappen als financieel onderlegd vertegenwoordiger. Als je baas dus kosten kan verlagen doordat jij een andere keuze maakt. Kun je dus dat geld uitgekeerd krijgen als loon. Als jij je zaakjes zelf goed regelt hoeft hij bij die leasetoko geen geld te brengen voor die huurauto van je en kun jij dat geld dus goed gebruiken.
    Dat geld kun je netto maken door km's te declareren (daar maak je er nogal veel van zoals ik begrijp) en voila je hebt een serieus zakcentje per maand voor een leuke auto.

    Vervolgens kom je bij mij met het verhaal dat je dan ineens 30k moet ophoesten voor een auto,
    maar dat moet je helemaal niet doen, je moet een fijne tweedehands auto kopen die al flinke afschrijving heeft gehad. Dus geen nieuwe en hopla je houd per jaar 2-3000 euro over tov je leaseauto.

    Oja bijkomend voordeel, als er weer eens een lockdown is en je auto staat veel stil houd je relatief meer geld over. Met je leaseauto blijf je gewoon doorbetalen en de leasemij gaat er met de winst vandoor omdat de auto bij verkoop meer waard is doordat hij 20k kilometers minder heeft gedraaid.
7.739 Posts
Pagina: «« 1 ... 280 281 282 283 284 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links