Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,986 23 apr 2024 17:35
  • +0,180 (+4,73%) Dagrange 3,790 - 3,988
  • 1.515.663 Gem. (3M) 1,4M

BAM oktober 2020

2.904 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 146 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Fred107 5 oktober 2020 13:15
    quote:

    bikkelharde winst schreef op 5 oktober 2020 12:53:

    [...]
    Op onze kosten.
    Helaas wel nu , hoewel ik het niet eens ben om alle schuld volledig bij de BAM en VW neer te leggen.
    Iets kost wat het kost. Ze zijn wel dom geweest. Hopelijk leren ze er van beoogde meerkosten bij dit soort mega projecten goed contractueel vast te leggen. Zich beter in te dekken.
    Natuurlijk wil je als klant dat geleverd wordt tegen een vooraf afgesproken prijs. Maar dat is bij een rotonde aanleg heel eenvoudig en bij dit soort projecten niet.
    RWS maakt zich er nu mooi vanaf. En de KLM maar spekken met belastinggeld. Daar kan het dus probleemloos.
    Deze sluis is ook een visitekaartje voor Nederland in de hele wereld denk ik .
  2. forum rang 8 HenkdeV 5 oktober 2020 13:21
    quote:

    Fred107 schreef op 5 oktober 2020 13:15:

    [...] Helaas wel nu , hoewel ik het niet eens ben om alle schuld volledig bij de BAM en VW neer te leggen.
    Iets kost wat het kost. Ze zijn wel dom geweest. Hopelijk leren ze er van beoogde meerkosten bij dit soort mega projecten goed contractueel vast te leggen. Zich beter in te dekken.
    Natuurlijk wil je als klant dat geleverd wordt tegen een vooraf afgesproken prijs. Maar dat is bij een rotonde aanleg heel eenvoudig en bij dit soort projecten niet.
    RWS maakt zich er nu mooi vanaf. En de KLM maar spekken met belastinggeld. Daar kan het dus probleemloos.
    Deze sluis is ook een visitekaartje voor Nederland in de hele wereld denk ik .
    Misschien is het belang van KLM voor de Nederlandse economie groter dan die van BAM. Bouwbedrijven zat in Nederland.
  3. Fred107 5 oktober 2020 13:23
    quote:

    HenkdeV schreef op 5 oktober 2020 13:21:

    [...]

    Misschien is het belang van KLM voor de Nederlandse economie groter dan die van BAM. Bouwbedrijven zat in Nederland.
    Die kunnen niet allemaal wat de BAM aan kunde in huis heeft.
    Bovendien, ook vliegmaatschappijen zat.
    Het gaat gewoon om de oude landingsrechten.
    Maar dit is het BAM forum, ik wil alleen aangeven dat het met twee maten meten naar mijn idee oneerlijk is. Dat enige trots op de eigen bouwers ontbreekt als je om de goedkoopte een Spaanse bouwer FCC inhuurt voor de A9 terwijl ze het niet eens kunnen.
    Slechte zaak. Daarbij komt nog dat als onze bouwers iets in Spanje willen ze geen kans van slagen hebben.
    Daar zijn ze dus wel zuinig op de eigen bedrijven.
  4. forum rang 8 HenkdeV 5 oktober 2020 13:33
    quote:

    Fred107 schreef op 5 oktober 2020 13:23:

    [...]Die kunnen niet allemaal wat de BAM aan kunde in huis heeft.
    Bovendien, ook vliegmaatschappijen zat.
    Het gaat gewoon om de oude landingsrechten.

    Er zijn maar weinig sectoren die zo door de Corona worden getroffen dan de luchtvaart. BAM heeft er ook wel last van, maar een stuk minder dan KLM.

    Er zullen best wel buitenlandse bouwers zijn, die kunnen wat BAM kan. Laat onverlet dat het een mooi bedrijf is. Het vervelende is dat ze in goede tijden amper droog brood verdienen.

    Wellicht gaat dat verbeteren, maar dat dachten we ook bij het aantreden van van W..
    Geef ze voorlopig het voordeel van de twijfel.
  5. Ir en Largo 5 oktober 2020 13:40
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 5 oktober 2020 12:11:

    player.vimeo.com/video/464925356?auto...
    Offertes maken was helaas geen ding voor BAM, maar man,man,man wat kunnen ze bouwen het wordt wel weer een pracht deze zeesluis in IJmuiden.
    De afsluitdijk is ook al zo'n mooi project, wat een visite kaartjes zijn dit voor BAM.
    Nu nog ff de offertes onder de knie krijgen en dan is het een echt bedrijf.
    Hopelijk maken ze in 2023 weer winst, voor een beetje dividend.
  6. RIZ 5 oktober 2020 13:57
    Wanneer gaat dat museum in Dubai eigenlijk open en wat is de verwachting qua gereserveerd bedrag door BAM vanwege kostenoverschrijvingen op dit project? Kan mij niet voorstellen dat BAM niet op haar strepen gaat staan. Dat zou dit jaar dan dus mogelijk nog eens 20 mln zijn dat bijgeschreven kan worden?
  7. forum rang 7 innicksname 5 oktober 2020 14:08
    quote:

    HenkdeV schreef op 5 oktober 2020 13:21:

    [...]

    Misschien is het belang van KLM voor de Nederlandse economie groter dan die van BAM. Bouwbedrijven zat in Nederland.
    Denk dat het belang van een vliegveld er wel is, maar van KLM zelf? Het is zonde dat ze op dit moment vast zitten aan AF. KLM zelf draait al jaren redelijk.
  8. forum rang 8 HenkdeV 5 oktober 2020 14:47
    quote:

    Ir en Largo schreef op 5 oktober 2020 13:40:

    [...]
    Offertes maken was helaas geen ding voor BAM, maar man,man,man wat kunnen ze bouwen het wordt wel weer een pracht deze zeesluis in IJmuiden.
    De afsluitdijk is ook al zo'n mooi project, wat een visite kaartjes zijn dit voor BAM.
    Nu nog ff de offertes onder de knie krijgen en dan is het een echt bedrijf.
    Hopelijk maken ze in 2023 weer winst, voor een beetje dividend.
    2021 zou ik zeggen. Het is nu wel mooi geweest.
  9. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 5 oktober 2020 15:02
    quote:

    RIZ schreef op 5 oktober 2020 13:57:

    Wanneer gaat dat museum in Dubai eigenlijk open en wat is de verwachting qua gereserveerd bedrag door BAM vanwege kostenoverschrijvingen op dit project? Kan mij niet voorstellen dat BAM niet op haar strepen gaat staan. Dat zou dit jaar dan dus mogelijk nog eens 20 mln zijn dat bijgeschreven kan worden?
    oktober 2021-expo 25 miljoen reservering
  10. forum rang 10 voda 5 oktober 2020 15:29
    FNV: niet blij met afspraken BAM rond internationale tak

    Gepubliceerd op 5 oktober 2020 15:10 | Views: 377

    BAM 15:09
    1,13 +0,02 (+1,71%)

    UTRECHT (AFN) - Vakbond FNV is niet blij met BAM omdat het bouwbedrijf achter de ruggen van de vakbonden om een sociaal plan heeft afgesproken met zijn ondernemingsraad over de internationale tak van de onderneming.

    Volgens FNV-bestuurder Peter van der Put gaat BAM, maar zeker ook de or buiten zijn boekje. "Het is simpel: vakbonden en werkgevers maken in dit soort situaties afspraken over het personeel, een ondernemingsraad houdt zich bij nut en noodzaak van een reorganisatie. De or gaat dus over de grens heen en dat hoort niet."

    FNV en het CNV proberen al een tijdje goede afspraken te maken voor de ongeveer honderd mensen die hun baan kwijtraken als BAM stopt met zijn activiteiten in het buitenland. "Dat overleg ging goed, maar verliep wel moeizaam", zegt Van der Put.

    Zo waren beide vakbonden ontevreden over het eindbod voor een sociaal plan dat het concern bij hen neerlegde. Zij vinden onder andere dat de werknemers niet genoeg geld meekrijgen als ze worden ontslagen. "Wij vinden het plan absoluut niet goed genoeg, dus dat wilden we onze leden niet eens voorleggen." CNV deed dit wel, maar hun leden wezen het plan af.

    Tot grote verbazing van FNV heeft de or het sociaal plan afgelopen week plotseling wel ondertekend. "Dat kwam als donderslag bij heldere hemel. Terwijl de or steeds heeft gezegd: wij gaan niet akkoord met de reorganisatie zonder goed sociaal plan. Maar nu hebben ze, blijkbaar onder druk van de directie, toch hun handtekening eronder gezet."
2.904 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 146 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links